سلام. لطفاا اونهایی که قبلا مطمئن شدند کمالگرا بودند و تونستند مشکلشون رو حل بکنند منو راهنمایی کنند
خانم میشل اگه میخونید تظر بدید
من تشخیص داده شده که شخصیت کمالگرا و وسواسی دارم. درمورد وسواسی بودنش تقریبا کاملا موافقم بخصوص تحلیل های زیادم که توانم رو بریده و انگیزه هام رو برده
اما درمورد کمالگرایی :من بیشتر شندیم که افراد کمالگرا زیاد فعالیت میکنند اما کم از خودشون راضی هیتند و فقط خیال میکنند که کاری نکردند
قبلا این مورد در مورد من صدق میکرد ولی الان درست نیست چرا؟چون من ادمی هستم که باتوجه به شرایطم مثلا به 70% از استفاده مفید از زمانم احتیاج دارم که فقط 30 درصدش رو استفاده میکنم و بقیه اوقاتم تلف میشه ، بیشتر هم به این خاطر که حوصله و انگیزه ای ندارم و غالبا هم به صورت استرس و اظطراب و کارهای بیخود وقتم میره. خوب مثلا هفته بعد سرکلاس حاضر میشم و میبینم درس رو بلد نیستم چون نخوانده ام.اصلا نخوانده ام یا گاهی خیلی سرسری.
تنها چیزی که مثل گذشته به صورت کمالگرایانه در من هست اینه که من اینقدر صبح ها یا شب های قبل از اون حالم بده که اصلا نمیخوام سرکلاس برم و وقتی هم کلاس نرم دوبرابر ضرر میکنم.ممکنه امتحانی باشه ممکنه تمرینی توضیح داده بشه ممکنه از ما کاری خواسته بشه یا توضیحی به ما داده بشه که خب از اون بی اطلاع میمونم
دوستان دیگری که مطمئنن کمالگرا هستن هم وقت تلف میکردند؟ چقدر ؟ یا فقط گمان تلاش نکردن داشتند؟
موضوع دیگه اینه که مثلا من باید به تفریح هم بها بدم و فعالیت های مفرح داشته باشم. اما اصلا نمیدونم جه فعالیتی.من بیشتر اهل فیلم و تلویزیون هستم ..اما اون هم در یک چندم مواقع حال و حوصلمو بهتر میکنه و در خیلی مواقع به صورت اتلاف وقت افراطی مثل 5 ساعت تلوزیون تماشا کردن در بهترین ساعت از روز که انرژی فهالیت دارم و بعد از اون هم حوصله فعالیت ندارم
درسته گاهی افراد کمالگرا راه رو اشتباه میرن ولی خواهشا چون تنها مسیر من در حال حاضر همین هست نصیحت هاتون در راه کمک به من باشه نه منصرف کردن از مسیرم .
ممنون از همتون








علاقه مندی ها (Bookmarks)