تشکرشده 18 در 15 پست
تشکرشده 6,499 در 1,515 پست
بسیار خوشحال شدم که این قدر رفتار منطقی دارید.
و این برخورد منطقی شما با این موضوع نشان می دهد که شما توانایی مدیریت یک زندگی را به نحو خوب دارید.
امیدوارم همسری شایسته شما که ارزشتان را درک کند نصیبتان گردد.همسری که از ابتدا تا انتها همراه واقعیتان باشد.
همسری که به زندگی تک بعدی نگاه نکند(مثلا فقط بعد درس).بلکه جانب اعتدال را در تمام ابعاد زندگی پیاده کند.
مطمئن باشید جواب هر چه باشد مصلحتتان است. ما را بی اطلاع نگذارید.
برای شما آرزوی موفقیت دارم.![]()
تشکرشده 216 در 94 پست
سلام
به نظر من تنها راهی که وجود داره اینه که خودتون شخصا با این دختر خانم صحبت کنید و نظرش رو در مورد خودتون بدونید باید خیلی واضح ازشون بپرسید که آیا مشکل او در حال حاضر درسش است یا نمی خواهد با شما ازدواج کند .
میدونید دخترها هنگام انتخاب همسر آیندشون گاهی اوقات دچار تردید میشوند و این تناقضات در گفته های ایشون نشان دهنده تردید ایشون هست . و این تردید باعث میشه بهانه های مختلفی بیارند. متاسفانه مشکل بزرگی که دختر ها و حتی پسرها در ازدواجهای سنتی دارند این است که برای گفتن نظرشان در مورد افراد به بهانه های مختلف روی می آورند و نظر خود را واضح نمی گویند. هیچ اشکالی ندارد که دختری که مایل به ازدواج با خواستگارش نیست بگوید من علاقه ای به شما ندارم.
بگذریم در هر صورت باید با او صحبت کنید و اجازه دهید شما را بیشتر بشناسد و در مورد شما بیشتر بداند و همچنین شما هم به شناخت بیشتری از او برسید تا انتخاب آگاهانه تری انجام دهید شاید اصلا شما از تصمیم خود منصرف شدید.
البته اینطور که من متوجه شدم ایشان در حال حاضر دانشجو هستند خب دانشجو بودن مانعی برای ازدواج نیست و من فکر نمیکنم مشکل واقعی ایشون درس بوده باشد چون ممکن است ایشون بخواهند تا 10 سال دیگه به درسشون ادامه بدن. به نظر من مشکل ایشون عدم شناخت شما است در ضمن اینکه دارا بودن تمام ملاک ها تنها دلیل برای ازدواج نیست بلکه داشتن علاقه و کشش مهمترین موضوع است که این علاقه هم با شناخت بیشتر حاصل می شود.
ویرایش توسط Aras : چهارشنبه 03 مهر 92 در ساعت 14:10
فرهنگ 27 (چهارشنبه 03 مهر 92), مصباح الهدی (چهارشنبه 03 مهر 92), اعتدال (سه شنبه 03 دی 92)
تشکرشده 515 در 170 پست
به نظر من هم شما یه جلسه خواستگاری رسمی بذارید و حتما با دختر صبحت کنید
توی صحبت ها اگر با درسشون مشکل ندارید حتما بهشون بگید
مطمئنا خودتون همه چیز دستتون میاد
مگر اینکه کسی نظر دختر رو عوض کرده باشه که به این زودی حرفش رو عوض کرد
و یا اینکه پای خواستگار دیگری در میون باشه
اصلا شاید اگه خودتون با دختر بیشتر صحبت کردید و از اخلاقش مطلع شدید نظرتون عوض شد
تا با دختر حرف نزدید نمیشه کاری کرد
golrirahatannom (پنجشنبه 02 آبان 92), اعتدال (سه شنبه 03 دی 92)
تشکرشده 5 در 3 پست
سلام
ببخشید که برای ارسـال پاسـخ دیـر کردم ...
من رسمـاً همـراه با خانـواده به خواستگـاری رفتم و با دختـر خانم هم صحبت کـردم. مـواردی که دوستـان گفتـه بودند رو در یاد داشتم و پرسیـدم.
از دختـر خانم پرسیـدم که دلیل جواب های منفـی که داده چی بود ؛ گفتن ابتدائاً خواستـم بسنجم که ابراز علاقه ت جدی هست یا اینکه فقط خواستی منو سرکار بگذاری. بعدش هم خواستم کمـی اذیتت کنم !!
در مورد مسائل و موضوعات مختلـف دیگـه ای که معمـولا در جلسه خواستگـاری عنوان میشه هم صحبت کردیم و آشنایی نسبی پیدا کردیـم. تقریبا در غالب موارد با هم اشتـراک نظر داشتیم و در مسائل جزئـی که تأثیـری در روند کلـی انتخاب و آشنایی نداره هم اختـلاف داشـتیـم.
در نهایت هم به این نتیجـه رسیـدیم که فعلا قول و قراری بین خانواده ها و البته بین ما دو نفـر نباشـه تا بیشتـر با هم آشنا بشیـم و بعداً تصمیم نهایی رو بگیـریـم. الان هم حدود یک ماه هست که با اطلاع دو تا خانـواده ، با هم در ارتباط هستیم و گاها سؤالات و مسائلـی که پیش میاد رو از هم می پرسیـم و یا در میان می گذاریم و از نظرات و عقاید همدیگـه بیشتـر از گذشته مطلع میشیـم. توی این مدت هم با توافقـی که با دختـر خانم انجـام دادیم ، قرار شد هیچ گونه ابراز احسـاسات و عواطفـی که روی انتخاب تأثیـر گذار باشـه نداشته باشیم ؛ چون می خوایم نتیجـه ای که در نهایت می گیـریم یک نتیجـه مبتنـی بر واقعیات باشـه نه یک نتیجـه ای که صرفا مبنـای اون احساسات و عواطف هست. احساسات و عواطفـی که معلوم نیست یک سال دیگه با همین شدت وجود داشته باشه یا نه ! دعا کنیـد که بتونیـم به نتیجـه خوبـی برسیـم.
خانـواده هامون هم هیچ مشکلـی با این ازدواج ندارند و مستقیم و غیر مستقیم موافقت خودشـون رو اعلام کردند ؛ فقط ما دو نفـر هستیـم که باید بیشتـر آشنا بشیـم و نتیجـه اصلـی رو اعلام کنیـم. در مورد این آشنایی هم ، خود دختـر خانم پیشنهـاد دادند که از یک طریقـی با هم در ارتباط باشیـم تا بتونیـم از زوایای مختـلف زندگـی همدیگـه که دانستن اونها برای انتخاب در ازدواج نیـاز و البته مهم هست مطلع و آگاه بشیـم.
دوستـان خوب ما اگر نظری یا پیشنهـادی در این مورد دارند حتما عنوان کنند.
ضمنا از نظرات مشفقانه عزیزانـی که محبت کردند و راهنمایـی کردند هم بسیـار متشــکـرم. حق با همگـی شما بود ! تا مستقیما با خود دختر خانم صحبت نشـه هیچ چیزی قابلیت حل شدن نداره.
یاحق
تشکرشده 6,499 در 1,515 پست
بسیار برایتان خوشحال شدم.
پیشنهاد من این است؛مقالات خواستگاری این سایت رابخونید.
وسمینار های دکتر فرهنگ را گوش بدین. تو تاپیک من هست:
نحوه سوال پرسیدن در جلسه خواستگاری
پست5 و 6 و 7
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)