به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 21
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    اما من یه کم به موضوع مهریه مشکوکم. نمی دونم تا چه حد درست باشه ولی حس می کنم ایشون می خواد کاری کنه که شما خانوادت رو تحت فشار بذاری که رقم مهریه رو پایین بیاری!

  2. 2 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (دوشنبه 29 شهریور 89)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 13 بهمن 90 [ 01:46]
    تاریخ عضویت
    1388-12-03
    نوشته ها
    202
    امتیاز
    2,945
    سطح
    33
    Points: 2,945, Level: 33
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    357

    تشکرشده 353 در 156 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    سلام دوست عزیز
    به نظر من پسری که می داند با دختری ازدواج می کند . می داند که داشتن رابطه ی جنسی برای آن دختر خطرناک است هرگز با او رابطه ی جنسی آنهم به زور بر قرار نمی کنه.
    کسی که نتونه خودشو در برابر زنی که بعدا قراره همسرش بشه و همیشه فرصت خواهد داشت کنترل کنه چطوری بهش اعتماد داری که بعد از ازدواج بتونه خودشو در برابر زن های دیگه کنترل کنه؟
    همچنین کسی که شرایط تو را در نظر نگیرد و آبروی تو برایش مهم نباشد هم بسیار جای تامل و فکر دارد در حالی که حتی یک درصد هم اگر شما دو نفر با هم ازدواج نکنید برای او اصلا بد نمی شود ولی با زندگی و آبروی تو کاملا بازی می شود.
    اول اینکه به هیچ عنوان دیگه با اون جایی تنها نرو(خانه ی خودش ،خانه ی دوستش، مسافرت تنها...) ببین یک دفعه شانس آوردی دفعه ی دیگه شانس نمیاری.
    و حالا یک مدت فکر کن.آیا واقعا کسی رو که تورو تحقیر می کنه، به اجبار وادار به کاری می کنه که دوست نداری ،کنترل می کنه،به خاطرتو مقابل خانوادش نمی ایسته و در موقعیت های مختلف بی محلی بهت می کنه
    می تونی به عنوان همسر انتخاب کنی؟
    این مرحله دقیقا زمانی هستش که ایشان خودشو داره نشون میده و رفتارها و عادت های خوب و بدشو تا قسمتی به تو نشون میده پس باید خیلی دقت کنی.
    به نظر من درگیر احساسات نشو و منطقی فکر کن.اگر الان خوب فکر کنی و شناخت پیدا کنی خیلی بهتر از این است که بعدا از انتخابت پشیمان بشی.
    موفق باشی

  4. 6 کاربر از پست مفید mahsa_mhmh تشکرکرده اند .

    mahsa_mhmh (سه شنبه 06 مهر 89)

  5. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    134
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    سلام

    این دوتا لینک رو سر فرصت و با دقت بخون . جواب خیلی از سوالاتت رو میگیری :

    http://www.hamdardi.net/thread-4990.html

    http://www.hamdardi.net/thread-6376.html

  6. کاربر روبرو از پست مفید digitalman تشکرکرده است .

    digitalman (دوشنبه 29 شهریور 89)

  7. #14
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    نقل قول نوشته اصلی توسط HADI F
    سلام
    فكر كنم دوست داره و بخاطر اين كه مبادا از دستت بده اين كار ها را ميكنه
    موبايلت را چك ميكنه چون نميخواد غير از خودش باكسي باشي
    دو كم محلي ميكنه چون فكر مي كنه تو بهش كم محلي ميكني
    ببين من يك پسرم و همي مشكل را دارم من دختري را دوست دارم و اون بخاطر اينكار من جدا شد و من از غم دوريش آتيشم امروز بعد از دوماه روحيم و جمع كردم و عضو اين تاپيك شدم يعني عين ديونه‌ها دور خودم مي‌گشتم

    اگر دوستش داشت به شعور و شخصیتش احترام می ذاشت موبایلشو چک نمی کرد.

    دختری که بخواد رابطه موازی داشته باشه کنترل کردنش باعث نمی شه که تصمیمشو عوض

    کنه.با این کار خودمونو یه آدم شکاک جلوه می دیم.


    اما در خصوص اجبار به سكس
    ببين عزيزم فكر نكنم دو اون حد اجبار بوده
    من خيلي خيلي عذر ميخوام اما شما سعي كن يك نخ را تو يك سوزن كه دست دوسسته
    بكني آيا تا زماني كه اون نخواد تو ميتوني اين كار را انجام بدي

    اگر دست دوستشو یه جوری ببنده نتونه تکونش بده،می تونه نخ ـو از سوزن عبور بده.

    منظورم اینه که پسر می تونه دختر رو تحریک کنه تا تن بده.

    به نظر من بهش مهلت بده و از اشتباهات كوچك ديگش بگذر
    يك سوال كادوي تولد چقدر برات مايه ميگذاره
    حداقل اگه نزديكه تا روز تولدت

  8. 4 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (دوشنبه 29 شهریور 89)

  9. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 شهریور 89 [ 13:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-27
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    1,888
    سطح
    25
    Points: 1,888, Level: 25
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 7 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    سلام از اینکه پیگیر مشکلم هستین و کمکم می کنین واقعا متشکرم

    آره منم فکر می کنم در مورد مهریه قصد داره بطور غیرمستقیم ازم بخواد تا ی جوری کمش کنم چون اولشم پدرم گفتن اگه مهریه رو کم بگیرن ردش می کنم ولی من به خاطر ایشون که گفتن: مهریه برام مهم نیست هرچی تو بگی قبول دارم ولی الان نمی خوام به خاطر این موضوع تو رو از دست بدم. با خانوادت صحبت کن تا یک کمی پایین بیان. من تو زندگی جبران می کنم و ... با پدرم صحبت کردم و پدرم دو سه بار بعدش هم از من پرسیدن تو با این مهریه قبولش داری؟ به نظر تو ارزششو داره؟ ببین فردا نگی مهریه دختر دایی و دختر عمه اینقدره و مهریه من ...؟ آخرین بارم بابام اومدن در اتاقم ازم خواستن که بشینیم رسمی صحبت کنیم و به من گفتن : تو خواستگار بهتر از این هم داشتی. هنوزم داری. از انتخابت مطمئنی؟ و من گفتم بله. پدرم گفتن من با این مهریه مخالفم ولی چون نمی خوام بخاطر این موضوع ناراحت باشی حرفی ندارم.
    ولی الان دیگه نمی تونم به پدرم بگم بیاین مهریه رو از اینم کمترش کنین. آخرین باری هم که در مورد مهریه حرف زد بهش گفتم اگه یک بار دیگه بگی مهریه زیاده بابام ردت می کنه و منم رو حرف بابام حرفی نمی زنم.
    در مورد علاقه هم واقعا مرددم. از پریشب که با هم آشتی کردیم مدام اس ام اس میده. حالمو می پرسه. دیروز عصر هم که با هم رفتیم بیرون اصلا دست به گوشیم نزد!! ازم پرسید هنوز از دستم ناراحتی؟ گفتم نه. گفت: من شرایط تو رو می فهمم ولی به خدا شرایط من از تو سخت تره تو فقط منتظر جواب خانوادمی ولی من هم نگران رفتار خانودام با تو هستم و دلم نمی خواد وقتی ازدواج کردیم همه باهات دشمنی کنند و هم نگران از دست دادنت و عوض شدن دید خانودات در مورد خودم. من دارم دو طرفه تلاش می کنم.
    ازش پرسیدم کم محلی های قبلیت بخاطر چی بود؟ گفت پس هنوز ناراحتی؟ رک بهت بگم میخواستم که دلبستگیمون بیشتر از این نشه تا اگه خدای نکرده این قضیه درست نشد زیاد اذیت نشیم. ولی می بینم دیگه بیشتر از این که امکان نداره. من هر وقت بهتون کم محلی می کردم اون روز اصلا حس و حال هیچ کاری رو نداشتم. حتی باشگاه نمی رفتم. بعضی وقتا از خونه می زدم بیرون و الکی تو شهر دور می زدم تا اینکه شب بشه و برگردم خونه. انگار یک چیزی رو گم کرده باشم. وقتی هم که دیدیم ازم ناراحتین دیگه نتونستم تحمل کنم و گفتم هنوز که اتفاقی نیفتاده پس واسه چی از حالا خودمونو اذیت کنیم. بزار هر وقت اتفاق افتاد یک فکری می کنیم. ولی به خدا قسم من تمام تلاشمو می کنم چون بهتون علاقه دارم و فکرشم نمی کردم با همچین دختری بخوام ازدواج کنم. من اخلاقتونو خیلی دوست دارم. و ....
    دیروز رفتارش مثل اوایل خوب و مردونه و با متانت بود. همون آدمی که اولین بار باهاش حرف زده بودم. من از این رفتارش خوشم اومد. از مردونه و نجیب بودنش.
    دیروز دوباره بهش گفتم هرچی زودتر تکلیفمو روشن کن والا خانوادم جوابت می کنن. گفت تو بگو من چی بگم؟ و من هیچی به فکرم نمی رسید و واقعیتش اگه می رسید هم نمی گفتم واسه اینکه فردا نگه آره. تو راه پیش پام میزاشتی تا بگیرمت!!!!
    نمیدونم دارم کار درستی می کنم یا نه. از طرفی دلم واسش می سوزه و از طرفی نمی خوام احساساتی بشم و ضعف نشون بدم.
    می ترسم از اینکه در مورد احساسش راستشو گفته باشه ولی من باهاش بد کرده باشم.
    در مورد هدیه هم تولدم که اول دی ماهه. ولی واسم یک عطر گرون گرفته. من هنوز بهش هیچ هدیه ام ندادم.
    شاید زیادی دارم محافظه کاری می کنم. واقعا نمی دونم درست و غلط چیه.

  10. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 شهریور 89 [ 13:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-27
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    1,888
    سطح
    25
    Points: 1,888, Level: 25
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 7 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    سلام
    بازم از همتون تشکر می کنم.
    در جواب hadif باید بگم حق با شماست ولی منظور من از رابطه جنسی خود اون عمل نهایی (...) نیست چون درواقع تمامی اعمالی که موجب تحریک جنسی فردی بشه در دامنه رابطه جنسی قرار می گیره و لاز نیست حتما به ... ختم بشه تا عنوان رابطه جنسی صدق کنه. مثلا ایشون به زور به من نزدیک شد، دستمو گرفت و . ... و اینکه موفق به انجام اون عمل نشد مقاومت من بود. خدا رو شکر چند ماهی کلاس جودو رفتم و از نظر قدرت بدنی در وضعیت مناسبی هستم.
    خوب حالا میخوام امتحانش کنم ببینم اصلا دلش واسم تنگ میشه؟
    اما نمی دونم چطور اینو بفهمم آخه هر روز اس ام اس میده یا زنگ میزنه و یا میخواد با هم بریم بیرون. اگه گوشیمو خاموش کنم یا جوابشو ندم که فکر می کنم خیلی تابلوئه. میخوام یک جوری کاری کنم که مدتی ازم بی خبر باشه ببینم چه واکنشی داره؟
    لطفا راهنماییم کنین. مرسی

  11. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 13 بهمن 90 [ 01:46]
    تاریخ عضویت
    1388-12-03
    نوشته ها
    202
    امتیاز
    2,945
    سطح
    33
    Points: 2,945, Level: 33
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    357

    تشکرشده 353 در 156 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    نقل قول نوشته اصلی توسط snow
    سلام
    بازم از همتون تشکر می کنم.
    در جواب hadif باید بگم حق با شماست ولی منظور من از رابطه جنسی خود اون عمل نهایی (...) نیست چون درواقع تمامی اعمالی که موجب تحریک جنسی فردی بشه در دامنه رابطه جنسی قرار می گیره و لاز نیست حتما به ... ختم بشه تا عنوان رابطه جنسی صدق کنه. مثلا ایشون به زور به من نزدیک شد، دستمو گرفت و . ... و اینکه موفق به انجام اون عمل نشد مقاومت من بود. خدا رو شکر چند ماهی کلاس جودو رفتم و از نظر قدرت بدنی در وضعیت مناسبی هستم.
    لطفا راهنماییم کنین. مرسی
    سلام دوست عزیز
    ببین این فرد قرار است شوهرت بشود نه یک فردی که هرلحظه احتمال بدهی که بهت حمله کند تا تکنیک های جودو رو روی اون پیاده کنی
    خیلی بیشتر به این انتخابت فکر کن به نظر من انتخاب خوبی نیست

  12. 2 کاربر از پست مفید mahsa_mhmh تشکرکرده اند .

    mahsa_mhmh (چهارشنبه 31 شهریور 89)

  13. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 11:29]
    تاریخ عضویت
    1389-4-19
    نوشته ها
    302
    امتیاز
    4,259
    سطح
    41
    Points: 4,259, Level: 41
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    299

    تشکرشده 302 در 134 پست

    Rep Power
    46
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    سلام
    به نظر من هم امتحان خوبی نیست
    اینجور که از اوضاع و احوالت تعریف کردی تو یه آدم متعهد نشون دادی خودتو و خواستگار های خوبی هم داشتی ولی فداکاری کردی و به یه آدم که از هر لحاظ از تو پایین تره حتی تا مرز وابستگی هم پیش رفتی (که خودت گفتی هنوز نشدی)
    همون طور که یکی از اعضا گفته بود با دو سه روز حرف زدن که شناختی بدست نمیاد
    و تو وارد فاز احساسی شدی و ادامه یافته و .......و تو نتونستی بشناسیش
    حالا از کجا مطمئنی که اونم مثل توه(من فکر می کنم اگه تو به جاش ارشد می خوندی و اون تو لیسانس میموند و تو ارشد واست موقعیت های بهتری پیش میومد تو باز هم وفادار میموندی).
    شاید تو دانشگاه فکر می کنه الان یه موقعیت بهتر گیرش میاد؟ امتحانش کردی؟(منظورم این نیست که فردا یه دختر بفرستی سراغش تا ببینی شماره میده یا نه.....)
    ضمنا پسرا با کسی که سکس می کنن نمی ازدواجند معمولا

    حالا با قبول شدن تو آزمون کارشناسی ارشد میگه خانوادم با این ازدواج مخالفن و من دارم تلاش میکنم راضی شون کنم و ... به نظر من داره بهونه میاره. قبلا مدام میگفت دوست دارم. بدون تو میمیرم. میخوام ببینمت و ... حالا اگه من بهش اس ام اس ندم اون که اصلا انگار نه انگار

    هیچوقت به اینکه از من پایین تره فکر نکردم حتی الانم دوست ندام در موردش صحبت کنم ولی باور کنین خیلی اذیتم میکنه. از من چیزی رو میخواد که نمی تونم براش فراهم کنم. من نگران آبروم هستم ولی ایشون میگه ... اصلا ولش کن دیگه دارم دیوونه میشم. اگه اس ام اس ندم یا بهش زنگ نزنم میگه من برات مهم نیستم. مدام گوشیمو چک میکنه و می پرسه این کیه بهت زنگ زده؟ این کیه بهت اس اماس داده ؟ وقتی هم که بهش زنگ میزنم یا اس ام اس میدم جواب نمیده یا جواب سر بالا میده.
    به نظرم اگه وقت کردی نامه مدیر همدردی به دختراشم بخون

    ببخشید من پستام طبقه طبقه شده
    دختر خوب اگه دلیل دوری اون این بود که امکان میده خونوادش راضی نباشند(خودش اینو میگه) و .... به قول خودش میگه نمی خواد بشکنی و ..... دیگه چرا ازت هی سکس می خواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟سکسی که تو اصلا راضی نیستی
    اگه اس ام اس ندم یا بهش زنگ نزنم میگه من برات مهم نیستم.
    اگه می خواد ازت دوری کنه چرا گلایه می کنه؟ که برات مهم نیست؟

  14. کاربر روبرو از پست مفید hektor تشکرکرده است .

    hektor (پنجشنبه 01 مهر 89)

  15. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 94 [ 14:42]
    تاریخ عضویت
    1387-6-22
    نوشته ها
    335
    امتیاز
    7,315
    سطح
    56
    Points: 7,315, Level: 56
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 50.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    467

    تشکرشده 462 در 208 پست

    Rep Power
    51
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....



    عزیزم

    خانواده شما و این آقا هنوز به تفاهم نرسیده، شما دو نفر وارد فاز بعدی شدید ،البته با اجبار از جانب ایشون!

    به نظر فرد مناسبی نمیان با توجه به خواسته هایی که از شما دارن، دید شما که ایشون رو پایین تر از خود می بینید، رفتارهای شکاک گونه ، بهانه گیریهای بی دلیل و ....

    الان وظیفه ایشونه که بتونه خانواده اش رو راضی کنه چون شما به قدر کافی کوتاه اومدید، پس ارتباطتون رو قطع کنید، تا زمانی که خانواده این آقا راضی بشن و مجدداً رسماً اقدام کنن. بعد مراحل شناخت به صورت
    منطقی .




  16. 2 کاربر از پست مفید *nadia* تشکرکرده اند .

    *nadia* (پنجشنبه 01 مهر 89)

  17. #20
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 28 آذر 99 [ 01:10]
    تاریخ عضویت
    1387-2-31
    نوشته ها
    1,208
    امتیاز
    22,636
    سطح
    93
    Points: 22,636, Level: 93
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 714
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteranSocial10000 Experience Points
    تشکرها
    6,336

    تشکرشده 3,618 در 912 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    144
    Array

    RE: احساس می کنم عوض شده.....

    من هم با نظر بقیه ی دوستان کاملا موافقم؛ ایشون باید برای به دست آوردن شما تلاششون رو انجام بدن اگر واقعا شما رو دوست دارن. خیلی منطقی بهشون بگید که دوست دارید در صورتی که هر دو خانواده راضی بودن با ایشون وارد فاز شناخت بشید و بهتره در مورد مساله ی مهریه خانواده ها و خصوصا ایشون با پدر شما صحبت کنند و پدرتون هم بتونن شناختی از این آقا پسر بدست بیارن که خیلی میتونه این شناخت روی تصمیم گیری شما هم تاثیر داشته باشه؛ البته من این حرف رو بخاطر روحیه و شناختی که پدرتون نسبت به شما و دخترش داره دارم میگم.
    به هر حال بهتره شما یکم غرور و شخصیت خودتون رو بیشتر حفظ کنید و منتظر تلاش های خواستگارتون بمونید.


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کمک کنید کامل خودمو عوض کنم و تیپم و رویه ام عوض کنم
    توسط مینای سخن گو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 شهریور 94, 07:57
  2. دعوای مادر شوهر - چطور با مادر شوهرم کنار بیایم (دخالت های مادر شوهر)
    توسط عسلک در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: جمعه 29 دی 91, 23:48
  3. دعواهای همیشگی وحل نشدنی
    توسط ghamar در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: یکشنبه 21 آبان 91, 00:32
  4. عواملی که موجب پایان یک رابطه می شوند
    توسط keyvan در انجمن سایر مقالات ازدواج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 10 شهریور 91, 23:56
  5. نامزدم عوض شده !
    توسط melisaa در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: پنجشنبه 19 آبان 90, 13:31

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:56 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.