سلام باغبان عزیز
حال همگی خوبه؟!
حال من، نه حال ما هم خوبه به لطف خداوند مهربان
این تصویر ویژه واسه باغبان
![]()
تشکرشده 1,848 در 755 پست
سلام باغبان عزیز
حال همگی خوبه؟!
حال من، نه حال ما هم خوبه به لطف خداوند مهربان
این تصویر ویژه واسه باغبان
![]()
فرشته مهربان (شنبه 29 آذر 04), باغبان (پنجشنبه 27 آذر 04), طنین باران (شنبه 29 آذر 04)
تشکرشده 1,128 در 455 پست
سلام دوستان
تبریک می گم جناب mvaz خوشبخت و سعادتمند باشید و ان شاءالله عاقبت تون بخیر
یلدای خوبی داشته باشید دوستان
ما چله نشینِ شبِ یلدای ظهوریم
ما منتظرِ نوبت بر پائیِ نوریم
ما محو جمالِ پسرِ فاطمه (س) هستیم
شب زنده نگه دار ، به یلدای حضوریم
پ. ن: سایت برای من دیتابس ارور میده برای شما هم همینه ؟
تشکرشده 1,128 در 455 پست
الهه جان بیا از احوالاتت بگو ؟ خوبی جانم ؟ کوچولو خوبه ؟ چه خبرا ؟
تشکرشده 1,128 در 455 پست
سلام عزیزان
خوبین ؟ چه خبرا ؟
من هم خوبم الحمدالله...
امروز ناهار مراسم وداع با یه عزیز داریم
بله تخم مرغ عزیزم ... گفتم املت درست کنم در اوج ازش خداحافظی کنیم
خدا بیامرز مادر همسرم قبلا تخم مرغ با کره سرخ میکرد و با سیب زمینی آبپز مخلوط می کرد و اسمش رو می گفت :
غذای مستضعفی
نور به قبرت ببره مادر جان نیستی ببینی الآن این غذا فوق لاکچری محسوب می شه
خدا همون خدای بزرگه اینا هم می گذره ان شاءالله همه ی سختی ها با ظهور هر چه سریع تر حضرت حجت شیرین بشه
ارادتمند همه ی شما
در پناه خدا و زیر سایه امام زمان (عج) باشید![]()
تشکرشده 1,128 در 455 پست
کودک دیروز ؛ والد امروز
رفتار امروز ما با بچه هامون، تا حد زیادی از زخم ها و تجربه های کودکی خودمون تأثیر گرفته. اگر والدینی داشتیم که احساسات مون رو نادیده می گرفتن ، احتمالاً ناخواسته همین کار رو با فرزند خودمون تکرار می کنیم.
اولین قدمِ تربیت سالم اینه که به گذشته مون نگاه کنیم، دردها و کمبود ها رو بشناسیم و آگاهانه تصمیم بگیریم اون چرخه رو ادامه ندیم.
پس دنبال دستورالعمل تربیتی نباشید ، اول ریشه ی رابطه تون با فرزند رو بفهمید.
تربیت مؤثر، از خودآگاهی والد شروع می شه، نه از کنترل کودک.
برداشتی از کتاب ، کتابی که آرزو میکردید والدینتان خوانده بودند![]()
paiize (یکشنبه 05 بهمن 04), مدیرهمدردی (شنبه 20 دی 04), باغبان (یکشنبه 05 بهمن 04)
تشکرشده 2,354 در 759 پست
سلام دوستان
امیدوارم که حال تون خوب باشه
خوبه که اینجا قطع نشده
تشکرشده 2,354 در 759 پست
سلام طنین عزیزم حالت چطوره
شکر خدا من خوبم نی نی هم خوبه الحمدالله رب العالمین
فقط اگر بلند میشد کمی تو کارها کمک میکرد بهتر بود
حالا اون پیشکش
ی لحظه طاقت گرسنگی نداره متوقع زورگو
حرف حرف خودشه
رک و پوست کنده مشکلات اش و نقطه نظرات اش رو مطرح نمیکنه
تازه با جیغ و دادو فریاد....باید بفرستم اش کلاسهای ارتباط و کنترل خشم
از طرفی با ی شهروند خارجی طرفیم
آخه شبها که ما میخواهیم بخوابیم ایشون بیداره و مارو هم مجبور میکنه بیدار باشیم
کلا ی همچین موجودیه.
ولی خب آرزوی سالیان دراز من بوده که حالا برآورده شده
استجابت تمام دعاهای من بوده
برای این میگم الحمدالله
از طرفی قراره از ی شنبه ای هم بلند شم اقدامات وفعالیتهای سابق ام رو از سر بگیرم
تا از این شبه افسردگی که مبتلا شدم رها بشم
دعا کنید اون شنبه زودتر از راه برسه
۷ودت چطوری خوبی بچه های گلت خوبن ۳ به ۱ بودین یا ۴ به یک
بقیه اعصا و دوستان خوبم احوالات شما چطوره
خوبین خوشین چه میکنید![]()
Mehrzad71 (پنجشنبه 09 بهمن 04), paiize (دوشنبه 06 بهمن 04), taraneh89 (یکشنبه 12 بهمن 04), مدیرهمدردی (دوشنبه 06 بهمن 04), باغبان (دوشنبه 06 بهمن 04), طنین باران (چهارشنبه 15 بهمن 04)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
....................................
سلام
خوشحالیم که خوب هستید ،،
ان شاءالله هم شما و هم خانواده گرامی سلامت باشید ،،
احوال من شبیه سکون در عین حرکته :)
یعنی انسان هم زندگی میکند، هم تصمیم میگیرد و هم عمل میکند و هم مسائل زندگی اش را دارد اما درونش در آشوب نیست .
بعضی موقع ها به خودم میگم حال خوب و بد وجود ندارد ....دل جایگاهش بالاتر از این چیزهاست ،،،
یعنی بهشت هم برای حقیقت انسان کمه.
در مورد شنبه یکشنبه کردن کارهامون خدمتتون بگم که :
کار اصلی تغییر جای ایستادن هست نه تغییر کارها ،،،
وقتی جای ایستادن درست شود کارها خودشان به وقت میرسن و اگر جای ایستادن غلط باشد حتی بهترین کارها دیر انجام میشوند ،،،
دل باید با لحظه هماهنگ باشد ، اگه دل جلوتر یا عقب تر بایستد ، لحظه از دست میرود ،،،
اگر انسان به جای عجله برای رسیدن به یه هدفی ، یا انجام کاری ،، جرات ایستادن پیدا کند زمان دیگر تند نمیرود ، زمان همراه میشود ، و همراهی زمان یعنی دیر نشدن ،،،
در این همراهی انسان متوجه میشود که بسیاری از بعداًها هیچ گاه قرار نبود به اکنون تبدیل شوند ، قرار بود کنار بروند ،،،
اگر اکنون در جای درستی بایستیم نه زمان از ما جلو میزند و نه از دست میرود ،،،
یعنی وقتی انسان در لحظه باشه ،، وقتی در لحظه تمام وجودش رو به خدا باشه ،، دل آرام میشه - دل که آرام شد یه سکوت ملکوتی اون را فرا میگیره ،، این سکوت برای انسان بیداری مییاره - چراغ مییاره ،،،
این سکوت ملکوتی باعث میشه انسان هم حقیقت و هم ضرورت پیدا کنه ،،،
وقتی انسان حقیقت و ضرورت را پیدا کنه وارد عمل میشه ،، یعنی میفهمه باید اون کار را انجام بده و یا کلا کنار بذاره و پی یه هدف دیگه باشه ....
ذهن عاشق گذشته و آینده ست ،،
ذهن دوست داره به گذشته و آینده بره ،،
ذهن مثل یه بچه بیش فعال میمونه که یه جا دوست نداره وایسه ،،
تنها راهش فقط بودن در اکنون وجودیست ،،،
برای همین میگن کار را باید همون لحظه انجام بدیم ( شده یه کار کوچک) بگیم فردا یعنی وارد بازی نفس شدیم ،،،
اگر در اکنون وجودی نباشیم حتی عبادت هم به انسان کمک نمیکند و برامون بهره مندی ندارد ... یعنی در نمازیم ولی دلمون در بازار هست - ذکر میگیم ولی در گذشته و آینده ایم در گفتن ،، بهره مند از ذکر نیستیم، باهاش اُنس نداریم ،،،
در مورد بهره مندی یه مطلب خدمتتون بگم :
دو نفر را فرض کنید که میخوان قرمه سبزی میل کنن - فرض کنید سهم هر بشقاب 20 قاشق برنج هست ...
فرد اول ، در قاشق پنجم بشقاب تمام میشه ،،،
ولی دومی وقتی داره قرمه سبزی میل میکنه داره هم زمان با خوردن یه آگاهی و یه معرفتی را مرور میکنه …یه شبکه را زنده میکنه در درونش ،،،
که برای این غذا چقدر زحمت کشیده شده ، از سختی دانه ها در فصول - از زحمت کشاورز - از فروشنده و آشپز .. از فداکاری بدن ما برای هضم آن ،،،
این یعنی وقتی داریم یه کاری را انجام میدیم ، در اون لحظه تمرکز را بر اون کار بذاریم ، باهاش انس بگیریم تا بتونیم خوب بهره مند بشیم .
این را وصل کنید به تمام زندگی - وقتی دارید فرزند خودتون را بزرگ میکنید - وقتی کنار همسرتون هستید - وقتی به درختان نگاه میکنید - وقتی صدای باد را میشنوید ،،،
میدونید که باد یه ذکری داره میگه وقتی میوزد ،،اگه خوب گوش کنیم میشنویم ،،،
اونها صَدِشون را برای خدا میذارن ولی ما انسانها واقعا چقدر توانمون را برای خدا میذاریم ،،،
وقتی انسان به عینه مشاهده کند که در متن کمالات وجودی هر موجودی که در پیرامون او قرار دارد خود خدا حضور دارد ، ناگزیر از تواضع میشود و نمی تواند ذهن و خیالش را به چیزی غیر او معطوف سازد ،،،
اگر ما در لحظه نباشیم انسان وارد یه فقدانی میشه به نام فاصله ، فاصله ای میان آنچه انسان میداند و آنچه با آن زندگی میکند ،،،
این فاصله هر روز طبیعی و طبیعی تر میشود …که خطرناک ترین فاصله ، فاصله میان دل و لحظه هست ،،،
وقتی دل در لحظه حاضر نباشد حتی بهترین تصمیم ها به وقت خود نمیرسن ،،،
در چنین وضعی انسان گمان میکند اگر زمان ِ بیشتر داشته باشد یا روزهای بهتر بیاین همه چی درست میشود ،،،
اما زمان ِ بیشتر بدون حضور بیشتر ، فقط تاخیر را گسترده تر میکند و گسترده تر شدن تاخیر به تدریج حس ضرورت را از دست میدهد ،،،
آن کس که ضرورت را از دست بدهد حتی اگر حقیقت را بشناسد با آن کاری نمیکند و حقیقت برای او سبک میشود و چیزهای سبک زود کنار گذاشته میشوند ،،،
اینجوری میشه خانم معلم که شنبه ها مییان و میرن ،،،
موفق باشید
در پناه خداوند مهربان .
ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 06 بهمن 04 در ساعت 19:54 دلیل: تایپی
Mehrzad71 (پنجشنبه 09 بهمن 04), paiize (دوشنبه 06 بهمن 04), مدیرهمدردی (چهارشنبه 15 بهمن 04), الهه زیبایی ها (سه شنبه 07 بهمن 04)
تشکرشده 12 در 7 پست
سلام و درود خدمت شما دوستان گرامی؛
عیدتون مبارک
ان شاءالله هر کجا هستید، سلامت و شاد باشین.
مدیرهمدردی (چهارشنبه 15 بهمن 04), طنین باران (چهارشنبه 15 بهمن 04)
تشکرشده 1,128 در 455 پست
سلام دوستان عیدتون مبارک
در این روز عزیز از خداوند براتون سلامتی ، امنیت و طول عمری که در مسیر طاعت و رضایت خداوند باشد و سرانجام نیکویی داشته باشد خواستارم
ای غیاث المستغیثین ، همه مون را از یاران حقیقی و منتظران واقعی حضرت صاحب الزمان (عج) قرار بده و توفیق درک و پیروی از کلام نورانی شان را نصیب مان گردان.الهی آمین
اللهم عجل لولیک الفرج![]()
Mehrzad71 (چهارشنبه 15 بهمن 04), مدیرهمدردی (چهارشنبه 15 بهمن 04)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)