خیلی خوبه بهش فکر میکنی، راستی میدونی نیکلاس کوپرنیک ستاره شناس لهستانی کمال گرا بود؟
مثلا ایشون گفت تموم کرات دور خورشید میگردن و زمین مرکز عالم نیست و یکسری باور های دیگه. درست زمانی که مخالفای زیادی داشت و اونا نظریاتشو قبول نداشتن.
جناب کوپرنیک چون کمال گرا بود بعد از سه دهه تحقیق هنوز تصور نمیکرد بتونه کتاب به چاب برسونه و عقیده داشت باید مجددا بازبینی صورت بگیره و عجله ای برای چاپ نیست. میگن اولین نسخه کتابش زمانی که در حال مرگ بود بدستش رسید و فوت کرد. اما بعد از مرگش نظریاتش تو دنیای ستاره شناسی انقلاب کرد و ما از هر جای کره ی زمین حداقل یکبار اسمشو شنیدیم.
آدمای موفق به تمام تلاشی که انجام دادن افتخار میکنن و شکست و پیروزی رو با هم جشن میگیرن
اما شخصیت کمال گرا همون زمان در حال انتقاد، سرزنش و تخریبه. اون بدون اینکه ارزشهای خودش رو بدونه سعی میکنه دستاورداش شخصیتو توضیح بدن.
علاوه بر اینها توجه انسان به علم نجوم باعث درگیری های سالم، رشد آگاهی، انتظام افکار، تاثیر روی استدلال ها، روی سبک زندگی ... تا عبور او از روزمرگی ها، همهمه، افسردگی و احساس پوچی .... میشه و دَر دنیایی پر رمز و راز و عظمتی ورای تصور رو به روش باز میکنه.
...........................
سون جان محبت داری عزیزم، امید دارم بتونیم همیشه مثل الان از حضورت لذت ببریم .
خوشحالم که یه روزی خیلی اتفاقی این تالار رو پیدا کردم، با بچه های اینجا و تو آشنا شدم، شاید اگر جای دیگه ای تو محیط مجازی انرژی و وقت میذاشتم از دست میرفت اما اینجا قصش فرق داره.
سون جان، وقتی بعضی افراد توی یه محیطی وظایف بیشتری نسبت به سایرین پیدا میکنن، لازمه نسبت به بقیه بیشتر رعایت کنن و منظم تر باشن. برای همین ممکنه بنظر بیاد خیلی خُشک هستن یا مثل گذشته ها رفتار نمیکنن، شایدم خودشونو میگیرن. که تکذیب میکنم اینطور نیست
















پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)