به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 10 از 18 نخستنخست 123456789101112131415161718 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 100 , از مجموع 173
  1. #91
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mvaz نمایش پست ها
    سلام م وقتتون بخیر

    1- وقتی شب یلدا میشه و خانم میگه بریم خونه مادر من و مرد میگه بریم خونه مادر من، چه طور باید رفتار کرد؟
    ۲. اثرات منفی کار خانم ها در زمان تاهل بر زندگی

    ۳. اثرات مثبت کار خانم ها در زمان تاهل بر زندگی

    ۴. با توجه به جمع بندی جواب سوال سه و چهار توصیه اتون به خانم ها چیه؟

    ۵. فردی پس از اینکه متوجه شد به یک بیماری سخت مبتلا شده، پس از اندکی ناراحتی به خودش اومد و در دل خدا رو شکر کرد، دلیل اینکارش چی بود؟

    ۶. ، یه کتاب رو که خیلی براتون خوب بوده، چکیده کوتاهی ازش رو برامون بگید.

    ۷. برنامه تلویزیونی و رسانه ای در سال های اخیر بوده که تاثیر مثبت روی شما گذاشته باشه؟ اون تاثیر چه بوده؟
    ۸. پنج میلیون پول دارین، کجا هزینه میکنید؟ که بهترین بازخورد رو برای شما داشته باشه؟

    سلام ممنون از سوالات خوبتون

    1- برای این موارد باید از قبل برنامه ریزی بشه مثلا یک سال خونه مادرزن و یکسال خونه مادرشوهر.

    2- تاثیر کار خانمها بر خانواده بستگی به خیلی چیزا داره: نوع کار، محیط کار، ساعات کاری، بچه داشتن یا نداشتن، میزان حقوق، حمایت همسر، همکاری همسر، توانایی خانم در مدیریت زمان، رسیدن به توافق جهت مسائل مالی برای زن و شوهر، انرژی ای که کار از خانم می گیره و ...
    تاثیر منفی زمانی هست که همه این فاکتورها نمره منفی داشته باشن.

    3- تاثیر مثبت زمانی هست که همه فاکتورهای فوق نمره مثبت داشته باشن.

    4- من نظرم اینه که اولا باید قبل از ازدواج توافق روی این موضوعات صورت بگیره. ثانیا در حین زندگی هم اگه مشکلی پیش اومد بهرحال زن و شوهر با هم این مسئله رو حل کنند و با اولویت قرار دادن مصلحت خانواده، تصمیم درستی رو بگیرن. وگرنه باعث بحران های بزرگ میشه. همه چی بستگی داره به طرفین. این بحث واقعا مفصله و چون خود من درگیرش هستم می تونم الان کلی در موردش بنویسم. ولی بهرحال محدودیت صندلی داغ هستش و نمیشه بیشتر از چند خط نوشت.

    5- خب اون فرد احتمال داره با خودش فکر کنه که:
    حداقل یه مدت می تونم نعمت زندگی رو داشته باشم خداروشکر
    یا اینکه پیش خودش بگه خداروشکر هرچه از دوست رسد نیکوست.

    6- کتاب کار عمیق رو جدیدا کامل مطالعه کردم. خیلی کتاب خوبی بود. برنامه زندگی کسانی که کارهای بزرگی توی زندگیشون انجام دادن رو تشریح کرده و گفته که برای عملی کردن برنامه ریزی ها چه رفتاری باید داشته باشیم. تاکید بر روی کار عمیق داشت یعنی مدت زمانی مداوم با ساعات کاری طولانی برای انجام یک کار و رسیدن به نتیجه. البته با در نظر داشتن سایر جنیه های مهم زندگی و حذف بعضی کارهای وقت گیر مثل پرسه زدن در شبکه های اجتماعی.

    7- برنامه اردیبهشت که الان دارم ویدئوهاش رو می بینم. حدود 90 قسمته. در مورد تحلیل رفتار متقابل که عالیه. مفید ترین برنامه های تلویزیونی به نظرم برنامه ایی از این دست هستند. تاثیرش روی من و همسرم بالا بردن آگاهی و روشن شدن پس زمینه رفتارهای اشتباهمون و بالا بردن مهارت ارتباطیمون.

    8- وسایلی که لازم داریم توی خونه میخرم. چون چندتا وسیله لازم دارم.

  2. 4 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Mvaz (شنبه 05 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (شنبه 05 تیر 00)

  3. #92
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 29 آبان 00 [ 20:09]
    تاریخ عضویت
    1400-3-13
    نوشته ها
    111
    امتیاز
    3,448
    سطح
    36
    Points: 3,448, Level: 36
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    255

    تشکرشده 259 در 102 پست

    Rep Power
    30
    Array
    سلام فرزانه .چند تا سئوال بپرسم منم

    1-تعریفت از عشق چیه فرزانه ؟
    2- آیا در عشق وابستگی ، خودخواهی ، کینه ، غرور ، هست ؟
    3-به دختر و پسرهایی که عاشق میشن ، و با یه اختلاف و یا عدم تناسب و یا خیانت طرفین ، دو روز بعد دشمن هم میشن و تو دفاتر مشاوره هم زیادن ، ایراد کارشون از کجاست به نظرت ؟ آیا واقعا عاشق بودن ؟
    4- به زن و شوهرهایی که مشکلاتی زیادی دارن و به فکر طلاق هستن ، راهکاری که بهشون میگی چیه ؟
    5- اگه به زمان عقب برگردی همین انتخاب های الانت را انجام میدادی ؟
    6- تو آسمان شب چه چیزی را بیشتر ا ز همه دوست می داری ؟
    7 - یه پیشنهاد به افراد حساس و زود رنج ؟
    8 - فرهنگ حجاب را خودت بهش رسیدی یا خانواده کمک کردن ؟چرا حجاب بهت آرامش میده ؟
    9 - مادرشوهرت را چقدر اذیت می کنی ؟
    10 - با این کلمات جمله بساز : مادر شوهر - گرگ - دریا - قایق - شوهر - خواهر شوهر


  4. 4 کاربر از پست مفید لاله123 تشکرکرده اند .

    Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (شنبه 05 تیر 00), طنین باران (شنبه 05 تیر 00)

  5. #93
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mina_ نمایش پست ها
    سلام سلام
    فرزانه خانم این شما و اینم سوالای من :

    1- اگر به ده سال پیش برگردی باز هم همین کارایی که کردی رو انجام میدی یا نه ؟
    2- اگر جواب سوال بالا نه هست چه چیزایی رو دوست داری تغییر بدی ؟

    3- وقتی ی اشتباهی بکنی با خودت چه جوری رفتار میکنی؟
    4- آخرین باری که عمیقا از ته دلت خندیدی ( خنده معمولی منظورم نیست) کی بود؟

    5- آخرین باری که به زندگی در جایی غیر از ایران فکر کردی کی بوده؟
    6- فکر میکنی واقعا آدمها جواب بدی رو میگیرند یا همش الکیه ؟؟

    7- آخرین ظلمی که در حق خودت کردی چی بوده؟
    8- آخرین ظلمی که در حق همسرت کردی چی بوده؟

    9- بهترین لحظه زندگیت کی بوده؟
    10- بدترین لحظه زندگیت کی بوده؟
    سلام مینا جان ممنون

    1- اگه بر می گشتم به ده سال پیش ( با تاریخچه ای که از این ده سال دستمه و تجربیاتی که دارم) مسلما خیلی از اشتباهات رو تکرار نمی کردم. ولی خیلی از کارهایی رو هم که انجام دادم دوباره انجام می دادم. در کل مسیر همین مسیر بود فقط با اشتباهات کمتر.

    2- چیزهایی که دوست داشتم تغییر بدم مثلا مسر آشنایی تا ازدواجم رو جور دیگه ای مدیریت می کردم. موقع عقد و عروسی برای تشریفات و مراسم و نوع برگزاری و ... زیاد حساسیت نشون نمی دادم. حتما یکی از شرایطم رو شروع زندگی در خانه ای مستقل از خانواده همسرم در نظر می گرفتم. در مقابل بی احترامی هایی که بهم میشد واکنش های مناسبتری انجام می دادم نه سکوت و انفعال. و ...

    3- مونده به اشتباهی که کرده بشم و نتایجی که به بار آورده باشه. مسلما برای اشتباهات بزرگ ممکنه مدت بیشتری ناراحت باشم و تلاش بیشتری برای جبرانش داشته باشم. ولی اشتباهات کوچک زودتر یادم میره و دیگه اصلا بهش فکر نمی کنم. سعی می کنم هر انتخاب مهمی که دارم با مشورت باشه. اینجوری خیالم راحته که احتمال اشتباه کمتره. توی همین جریانی که چند ماه پیش برای من و همسرم پیش اومد من واقعا با مشورت پیش رفتم و همین باعث شده مطمئن باشم اشتباه کمتری رو در این مسیر مرتکب شدم. یعنی سعی کردم هرجا احساسات به من غلبه کرد حتما کنترل کنم و مشورت بگیرم تا تصمیم اشتباهی نگیرم که راه بازگشت نداشته باشه.

    4- از ته دل ... خب خنده کلا به نظرم از ته دل هستش دیگه. من خیلی خوش خنده هستم و زیاد برای این موضوع خساست به خرج نمی دم. هرچیز خنده داری باشه واقعا از ته دل بهش می خندم. کلیپ، جک و ... ولی آخرین باری که ریسه رفتم از خنده فک کنم چند ماه پیش بود. یه جریانی پیش وامد که خیلی خنده دار بود. و من ده دقیقه تمام اشک ریختم و خندیدم.

    5- هیچوقت به اقامت دائم فکر نکردم. ولی چندبار شرایطی پیش اومده برای اقامت موقت که فکر کردیم و بعد منصرف شدیم و جدی نشده.

    6- بله ایمان دارم که خوبی نتیجه خوب داره و بدی نتیجه بد.

    7- آخرین طلمی که در حق خودم کردم این بود که پریشب با کفش پاشنه بلند نامناسب مسیری طولانی رو پیاده رفتم و الان زانوهام درد می کنه.

    8- آخرین ظلمی که به همسرم کردم نمی دونم. شاید با اشتباهاتم ناخواسته بهش ظلم کرده باشم.

    9- بهترین لحظات زندگیم. یکی وقتی بود که مامانم جواب آزمایشی رو بعد از نمونه برداری گرفت و برخلاف نظر دکترها، آزمایش نتیجه اش خوب بود. مورد بعدی خواستگاری همسرم از من بود. مورد بعدی وقتی بود که اولین حقوقم رو گرفتم و باهاش کادو خریدم برای بقیه. و ....

    10- بدترین لحظات زندگیم مربوط به دعواهای من و همسرم بود و همچنین یه جریانی که مربوط به رازی بود که باید بین و من و شخص دیگه ای می موند ولی متاسفانه برملا شد و تجربه تلخی بود.


    ممنون مینا جان. خودت نمی خوای بشینی روی صندلی؟؟؟
    ویرایش توسط فرزانه 123 : شنبه 05 تیر 00 در ساعت 14:17

  6. 4 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    gholam1234 (شنبه 05 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (دوشنبه 07 تیر 00)

  7. #94
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط لاله123 نمایش پست ها
    سلام فرزانه .چند تا سئوال بپرسم منم

    1-تعریفت از عشق چیه فرزانه ؟
    2- آیا در عشق وابستگی ، خودخواهی ، کینه ، غرور ، هست ؟
    3-به دختر و پسرهایی که عاشق میشن ، و با یه اختلاف و یا عدم تناسب و یا خیانت طرفین ، دو روز بعد دشمن هم میشن و تو دفاتر مشاوره هم زیادن ، ایراد کارشون از کجاست به نظرت ؟ آیا واقعا عاشق بودن ؟
    4- به زن و شوهرهایی که مشکلاتی زیادی دارن و به فکر طلاق هستن ، راهکاری که بهشون میگی چیه ؟
    5- اگه به زمان عقب برگردی همین انتخاب های الانت را انجام میدادی ؟
    6- تو آسمان شب چه چیزی را بیشتر ا ز همه دوست می داری ؟
    7 - یه پیشنهاد به افراد حساس و زود رنج ؟
    8 - فرهنگ حجاب را خودت بهش رسیدی یا خانواده کمک کردن ؟چرا حجاب بهت آرامش میده ؟
    9 - مادرشوهرت را چقدر اذیت می کنی ؟
    10 - با این کلمات جمله بساز : مادر شوهر - گرگ - دریا - قایق - شوهر - خواهر شوهر

    سلام لاله جان ممنون از سوالات داغ تنوریت :))

    1- عشق به نظر من چشمه محبت توی قلب انسانه که آدمو به بعضی رفتارها سوق میده. یه زمانهایی نسبت به بعضی چیزها یا اشخاص فوران غیرعادی پیدا می کنه که میشه عشق آتشین که کم کم فروکش می کنه (چه به وصال ختم بشه و چه به فراق). عشق آسمانی هم که خیلی تعریفش رو شنیدیم وقتیه که آدم عاشق خوبی و زیبایی مطلق میشه و دیگه بعضی جنبه های خوبی و زیبایی در یه شخص یا یه شیء با هرچیزی به چشمش نمیاد. چون منبع خوبی هارو پیدا می کنه و عاشق اون میشه.

    2-به نظر من در عشق زمینی وابستگی هست. خودخواهی هم هست. کینه نیست. غرور هم زیاد نیست. در عشق الهی هیچکدومش نیست. اگه واقعا عشق حقیقی باشه.

    3- خب اول کار یه سری ویژگی هایی از هم می بینن و عاشق اون ویژگی ها میشن. مثلا چهره، پول، قد و هیکل، جایگاه اجتماعی، هنرمندی، و ... تا اینجاش خوبه. ولی خب بعدا مشکلاتی پیش میاد. بخاطر اینکه آدم فقط یه بعد نداره و شخصیت چند بعد داره و باید همه اونارو برای ازدواج در نظر گرفت و سنجید. ایراد کار از همینه. مثلا یه دختری عاشق اخلاق یه پسر میشه و ازدواج می کنن ولی بعد از ازدواج مشکلات مالی و بی مسئولیتی پسر باعث میشه نتونن ادامه بدن. یا پسری عاشق زیبایی یه دختر میشه ولی بعد از ازدواج می بینه مثلا این خانم اخلاق خوبی نداره و ...
    متاسفانه خانواده ها توی این زمینه آگاهی کمی دارن و همون رو هم بخاطر رعایت حدود و ... شاید در اختیار بچه ها قرار ندن. توی مدرسه و ... هم آموزشی داده نمیشه. در حال حاضر منبع آگاهی برای نوجوون ها و جوون ها شده دوستاشون و شبکه های اجتماعی که خودش واقعا اوضاع رو وخیم کرده. دختری که می بینه دوستاش با پسرا در ارتباطن سریع سعی می کنه جا نمونه از قافله و پسرها هم همینطور. البته نمی خوام نیاز فطری و غریزی به محبت جنس مخالف رو انکار کنم. ولی داریم می بینیم دور و برمون خانواده ها و جوونهایی که واقعا تونستن سلامت روحی و سلامت اجتماعی رو توی این اوضاع وخیم حفظ کنن و فرزندانشون هم با آگاهی و مهارت دارن مراحل زندگیشون رو طی می کنن.
    (وای چقد طولانی شد :))


    4- مراجعه به مشاور و روانشناس.

    5- بله. انتخاب شغل و رشته و تحصیل و محل زندگی و اینا رو همین مسیر رو میرفتم. ولی در مورد انتخاب همسر نمی دونم. مطمئن نیستم. شاید اصلا ازدواج نمی کردم. باید بیشتر بهش فکر کنم.

    6- ماه

    7- چون خودمم تا حدودی حساس و زودرنجم پیشنهادی نمی تونم بدم. ولی خب این چیزا واقعا کنترل فکر و تمرین می خواد.

    8- خب خانواده هم بی تاثیر نبوده. ولی از یه سنی به بعد دیگه انتخاب خودم بوده که حجاب کامل داشته باشم و هیچ اجباری بابت این قضیه نبوده.
    آرامشی که برای من داره مربوط میشه به اینکه نگاه ها به سمت یه خانم چادری یا خانمی که پوشش کامل داره کمتره مخصوصا در شغل من که در ارتباط زیادی با آقایون هستم این حجاب آرامش و امنیت بیشتری بهم میده.

    9- هرگز هرگز . مادر شوهر یکی از ارکان اصلی ازدواج بوده و حتی در صورت کم لطفی ایشان بایستی صبر جمیل اتخاذ کرده و دم برنیاورد :d
    ولی واقعا تا بحال اصلا با مادرشوهرم بحث و اینا نداشتم. ایشون هم اگه یه موقعی حرفی زدن یا رفتاری داشتن، من بخاطر اینکه ادامه پیدا نکنه حساسیت نشون ندارم و فراموش کردم.


    10- مادر شوهر - گرگ - دریا - قایق - شوهر - خواهر شوهر

    با مادر شوهر و خواهر شوهرم رفته بودیم کنار دریا و قصد داشتیم سوار قایق تفریجی بشیم. که یکدفعه گرگی از بین جنگل در اومد و خواست به مادرشوهرم حمله کنه.
    که همینجا من چوبی رو از زمین برداشتم و از مادر شوهرم دفاع کردم و نذاشتم اون گرگ بدجنس آسیبی بهش بزنه. وقتی به هتل برگشتیم شوهرم برای قدردانی از این کاری که من کردم برام یه هدیه گرونقیمت خرید.
    ویرایش توسط فرزانه 123 : یکشنبه 06 تیر 00 در ساعت 09:55

  8. 4 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), لاله123 (یکشنبه 06 تیر 00), طنین باران (دوشنبه 07 تیر 00)

  9. #95
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ملكه برفی نمایش پست ها
    سلام خب سوالای منه هرکی میاد رو صندلی بهشون جواب بده لطفا کااامل

    • ۱-اسمتون چیه متولد چه ماه چه سالی هستین؟ چه شکلی هستین چه تیپی لباس میپوشین؟
    • ۲-ازدواج کردین؟ اگه بله چطور آشنا شدین و چند فرزند دارین؟
    • ۳- تابحال عاشق شدین توی زندگیتون؟
    • ۴- بزرگترن گناه و بزرگترین نیکی چی میتونه باشه در نظر شما؟
    • ۵- زیباترین آیه ی قرآن رو با ترجمه اش بنویسین
    • ۶-آشپزی بلدین؟ چه غذاهایی رو بیشتر دوست دارین و از کودومش خوشتون نمیاد؟
    • ۷-بنظرتون قلب تپنده ی منزل کجاشه؟ مثلا اتاق خواب؟ سالن پذیرایی؟ یا ... و چرا؟
    • ۸- از اینایی که اسم میبرم به ترتیب اولویت بگین از کودومش بیشتر میترسین

    سوسک-موش-ملخ-کرم-مار-دراکولا (ازونا که تو شماله زخم میکنه پوستو)

    • ۹- عجیب غریب ترین نامی که شنیدین رو بگین.
    • ۱۰-معیارهاتون برای ازدواج با جنس مخالفتون چیه دقیق توضیح بدید لطفا.
    • ۱۱-چندبار تا حالا خواستگاری رفتین یا خواستگار اومده؟ سوتی هم دادین؟ اگه بله یه مورد جالبشو تعریف کنین
    • ۱۲-اگه قرار بود فقط یه فرزند داشته باشین و جنسیتش هم دست خودتون بود دختر میخواستین یا پسر؟ چرا؟
    • ۱۳-بنظرتون اگه دختری با پوشش کامل و ساده بیرون میره و بهش متلک میگن مشکل بازم ازون دختره یا از آقایون؟
    • ۱۴-چرا خدا تو سوره ی نسا گفته زن هارو بزنید؟ ( میدونم که در وهله ی اول و دوم گفته اول تذکر بدید و رختخواب جدا کنید و اگه اثر نکرد بعد بزنید ولی بازم کماکان زدن عمل شنیعیه چرا خدای از همه مهربون ترین اینو گفته؟؟؟) توجیه خودتون چیه؟ و اینکه راجب مردای خطاکار چرا هیچ دستور العملی نداده؟
    • ۱۵-بنظرتون مهریه ی یه دختر باید چقدر باشه که متعارف باشه که نه در حق دختر نامردی شه نه در حق مرد؟ لطفا عدد بگید.
    • ۱۶-خنده دارترین اتفاقی که براتون افتادرو تعریف کنین.
    • ۱۷-نصیحتتون به یه دختر ۱۷ ساله چیه؟
    • ۱۸-یه بیت شعر ماندگار مینویسین لطفا
    • ۱۹-هنر خاصی بلدین که بهش مسلط باشین؟ اگه نه چه هنری رو دوست دارید یاد بگیرید؟ بنظرتون چه هنرهایی برای دختر و پسر یادگرفتنشون واجبه؟
    • ۲۰-فکر میکنین آخر کار خدا همه ی بنده های خطاکارشو میبخشه ( ارحم الراحمین) و جهنمی به معنای واقعی کلمه وجود نداره با آتش سوزان و عزاب های درناک یا همش مثالی از عذاب وجدان بُعد دیگه ای از دنیاست که برای درک و فهم ما ازش به عنوان جهنم یاد شده؟
    • ۲۱-سه تا آرزو اگه قرار بود براورده شه چی میخواستین؟
    • ۲۲-چرا خدا به مردا اجازه داده همزمان چهارتا زن بگیرن ولی دخترا فقط یه شوهر، این بی عدالتی نیستش؟
    • ۲۳-بهترین سریالی که دیدین؟ چه ایرانی چه خارجی
    • ۲۴-معایب و سختی های ازدواج و زندگی دو نفره چیه؟ راسته که میگن زن و شوهرا بعد دوسال اول عروسی برای هم تکراری و خسته کننده میشن؟
    • ۲۵-آیا عشق میتونه تو ازدواج سنتی بوجود بیاد؟
    • ۲۶-برترین مهارت و بزرگ ترین نقطه ضعفتون؟
    • ۲۷-آخرین باری که از ته دل گریه کردین کی بود و به چه دلیل؟
    • ۲۸-مهم ترین وظیفه ی مرد در قبال زن و زن در قبال مرد چیه به نظرتون؟
    • ۲۹-مادر جایگاهش پیش خدا بالاتره یا پدر؟
    • ۳۰-به مرگ فکر میکنین؟ از مردن نمیترسین؟ بنظرتون بعد از مرگ عزیزانمون رو دوباره میبینیم، مثلا من مادربزرگمو دوباره میبینم؟
    • ۳۱- عجیب ترین تاپیک همدردی چیبوده؟
    • و سوال آخرم اینکه به احضار روح اعتقاد دارین؟ از لحاظ شرعی و دینی میشه اینکارو برای دیدن دوباره عزیزان انجام داد؟
    و پاسخ من به سوالات ملکه برفی که ماشالله چقدرم تعدا سوالاتشون زیاده

    1- اسمم در این سایت فرزانه هست. تیرماه 64.

    2- بله- توی محل کار آشنا شدیم البته آشنایی قبلی هم داشتیم. فرزند ندارم.

    3- بله

    4- بزرگترین گناه ناامیدی و بزرگترین بخشش رو کسانی انجام میدن که از خون عزیزانشون می گذرن


    5- وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ
    و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.

    6- بله. تقریبا همه غذاها بجز کوفته و بعضی غذاهای جدید که درست نکردم. تقریبا از همه غذاها خوشم میاد بجر سوپ که فقط توی بیماری خوشم میاد.

    7- قلب تپنده خونه آشپزخونه است. چون از همه بخش ها بیشتر فعاله :)))

    8- مار، موش ، سوسک و ...

    9- وظیفه

    10- معیارهای من خانواده، تحصیلات، شغل و اخلاق بود.

    11- چندین خواستگار داشتم اونموقع. سوتی نه. فقط یادمه اوایل که خواستگار می اومد خونه بعدش من بشدت گریه می کردم و می گفتم نمی خوام ازدواج کنم. :))

    12- واقعا برام فرقی نداره.

    13- حتی به چادری ها هم پیش اومده متلک بگنو بعضی ها متاسفانه اینجوری هستن دیگه.

    14- نمی دونم.

    15- مهریه اصلا ضامن خوشبختی نیست. به نظرم مهریه باید مقداری باشه که همون موقع عقد هدیه داده بشه تا بعدا ابزاری نشه برای دشمنی و دعوا.

    16- توی دبیرستان و دانشگاه با دوستانم خاطره خوش خیلی داریم که واقعا یادم می افته خنده ام می گیره. شیطنت هایی که فقط مختص اون دوره هست.

    17- قدر جوونی و شور و انرژی ای که داری بدون. دانشت رو بیشتر کن. دوستای خوب انتخاب کن. حتما با مشاور خوبی در تماس باش.

    18- به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست .... عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

    19- هنر نقاشی و مجسمه سازی تا حدودی بلدم. برای دختر که آشپزی و خیاطی تا حدودی و سلیقه خونه داری. برای پسر هم کارهای فنی. البته پسرهایی هم هستن که خودشون علاقه به کارهای هنری دیگه دارن. کلا بستگی داره به علاقه.

    20- اگه آدم به اصطلاح با تقوا و پرهیزگار باشه، همین توی این دنیا اگر گناهی مرتکب بشه و بدی ای بکنه عذابش رهاش نمی کنه تا زمانیکه اونو جبران کنه یا توبه کنه. آتش جهنم که میگن تا عمق وجود می سوزونه به نظرم زیاد فرقی نداره که روحیه یا جسمی و فیزیکی. درد درده. درد روحی هم ممکنه مثل گداخته شدن بدن با یه جسم داغ باشه. انگار شخصی توی خواب ببینه که یه جسم داغ میذارن مثلا توی دستش. توی خواب درد خیلی شدیدی رو حس می کنه. بعد که بیدار میشه می بینه دستش سالمه و فقط خواب بوده. نمی دونم حالا این تا چه حد درسته ولی تصور من اینه و چندبار هم تجربه اش کردم.

    21- عزیزانم همیشه سلامت و شاد باشن. رابطه من و همسرم خوب باشه و بچه دار بشیم. کرونا زودتر تموم بشه و دیگه همچین چیزایی بوجود نیاد. و مشکل اقتصادی ایران عزیزمون هم حل بشه به نحوی.

    22- هیچوقت زنی رو ندیدم که راضی باشه مثلا چندتا شوهر داشته باشه!! مردها هم که همشون نمیرن 4 تا زن بگیرن. شما هم به نظرم زیاد به این مسائل فکر نکنید.

    23- سریال خارجی خیلی وقته وقت نکردم ببینم سریال های ایرانی هم کم و بیش می بینم. ولی اینکه بگم بهترینش کدوم بوده چیزی حضور ذهن ندارم.

    24- سختی های ازدواج وقتی هست که ناسازگاری باشه. اگه قبل از ازدواج هر دوی پسر و دختر مهارتهای لازم رو بلد باشن و درست انتخاب کنن و بعدش هم درست رفتار کنند، ناسازگاری به حداقل میرسه و تعارض ها رو هم میشه با گفتگو حل کرد. زن و شوهر اگه رابطه خوبی داشته باشن هیچوقت برای هم خسته کننده نمیشن.

    25- بله می تونه. منتها به شرطیکه توی ابتدای کار یه کشش اولیه و علاقه اولیه ای باشه.

    26- برترین مهارت از چه لحاظ؟ مثلا توی تدریس مهارت خوبی دارم. بزرگترین نقطه ضعفم اینه که یه کم احساساتی هستم و فورا به درجه ای میرسم که گریه ام می گیره.

    27- یکی دو هفته پیش. بخاطر حرفهای منفی یه شخصی که من رو یاد مشکلات چندماه پیشم انداخت.

    28- هر دو تامین آرامش همدیگه. و مسئولیت در قبال رابطه

    29- هر دو

    30- زیاد به مرگ فکر نمی کنم. از مردن می ترسم مخصوصا از قبر.. ولی زیاد بهش فکر نمی کنم. نمی دونم می بینیم یا نه.

    31- اخیرا یه تاپیکی بود در مورد افسردگی یه خانم بعد از زایمان. که من چون تا حالا تا این حدشو ندیده بودم برام کمی عجیب بود.

    32- زیاد دنبال اینجور مسائل نرفتم و اطلاعات ندارم متاسفانه.
    ویرایش توسط فرزانه 123 : یکشنبه 06 تیر 00 در ساعت 13:11

  10. 3 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (دوشنبه 07 تیر 00)

  11. #96
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array
    اگه اجازه بدین منم چند سئوال مطرح کنم فرزانه .. آسوناش را می پرسم دیگه


    1- از امام صادق (ع) از معناى عشق سؤال شد، فرمودن: "قلوب خلت من ذکر الله فأذاقها الله حب غیره." قلب هایى که از یاد و ذکر خدا خالى باشند، خداوند مبتلا به حب غیر خود می‏نماید.
    بنا بر این ، دوستی و عشق به غیر ، که تمام قلب انسان را تسخیر کرده باشد؛ قلبی است که از وجود خدا خالی شده است .
    به نظرت فرزانه می تونیم نتیجه بگیریم در عشق زمینی ( عشق مجازی ) هم وابستگی نباید وجود داشته باشه چون این وابستگی باعث میشه نتونیم به عشق حقیقی برسیم ( خدا ) . یه جورایی دلبستگی از وابستگی قشنگ تر و سالم تره .
    تو نوشت هات در بالا نوشته بودی عشق زمینی وابستگی داره ؟بنظرت اشتباه نیست اگه وابستگی باشه ؟
    به عنوان مثال خیلی از دختر و پسرهایی که به هر دلیل نمی رسن به عشق زمینی شون یا زن و شوهرهایی که عزیزشون را از دست میدن یا حتی پدر و مادر ها برای فرزندانشون ، و اون عزیز می تونه عشق رامعنا کنه برای آنها . اگه وابستگی باشه می تونه حتی باعث آسیب اونها باشه .



    2- نظرت در مورد این عکس ؟







    3- حجاب در فضای مجازی را چی می بینی ؟


    4 - مسئله بی حجابی خودش عامل آسیب هست به خانواده ها ،،اگه دختر داشتی و یه روز بهت گفت می خوام موهای سرم را بیرون بیریزم و لباس آنچنانی بپوشم ،
    دنیا عوض شده مامان ، باید امروزی باشیم ، چی بهش میگی ؟


    5- ساده زیست هستی یا تجملاتی ؟ چرا ؟
    یک توصیه به افراد ولخرج ؟
    یک توصیه به افراد خسیس ؟



    6- گفتی مجسمه سازی دستی توش داری فرزانه ،
    رشته دانشگاهیت بوده یا شخصا کارکردی ، دوست داری تو آینده هنرمند خوبی بشی؟برنامه ریزی جدی داری ؟



    7 - یه پیشنهاد برای مدیریت احساسات و دوری از تخیل سازی در خواستگاری قبل ازدواج ، به دختر و پسرها ؟چقدر تو تاپیک های همدردی مشکل وجود داره دراین مسئله . و اینکه مسیر ازدواج اشتباه قدم برداشته میشه .
    حیا در دختر و پسر دراین مسائل باید چگونه باشه ؟
    چه مسیری درست تره ؟
    پیشنهاد بهترین مسیر ؟


    8- به موارد زیر به خودت نمره بده فرزانه :( 0 تا 10 )
    کمالگرایت :
    مهربانیت :
    کینه ای بودن :
    شاد بودن :
    باهوش بودن :
    صبوری :
    همسر خوب بودن :






    9 -نظرت در مورد این کاربرها :
    فرشته مهربان :
    نیاگارا :
    فرزانه 123 :
    لاله 123 :
    جناب امین :
    خانم یا آقای مسافر زمان ( فکر کنم مدیر انجمن هستن - خیلی وقته تشریف ندارن )
    جناب باغبان :
    جناب اثر راشومون :



    ویرایش توسط Niagara : یکشنبه 06 تیر 00 در ساعت 22:00

  12. 2 کاربر از پست مفید Niagara تشکرکرده اند .

    Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (دوشنبه 07 تیر 00)

  13. #97
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Niagara نمایش پست ها
    اگه اجازه بدین منم چند سئوال مطرح کنم فرزانه .. آسوناش را می پرسم دیگه


    1- از امام صادق (ع) از معناى عشق سؤال شد، فرمودن: "قلوب خلت من ذکر الله فأذاقها الله حب غیره." قلب هایى که از یاد و ذکر خدا خالى باشند، خداوند مبتلا به حب غیر خود می‏نماید.
    بنا بر این ، دوستی و عشق به غیر ، که تمام قلب انسان را تسخیر کرده باشد؛ قلبی است که از وجود خدا خالی شده است .
    به نظرت فرزانه می تونیم نتیجه بگیریم در عشق زمینی ( عشق مجازی ) هم وابستگی نباید وجود داشته باشه چون این وابستگی باعث میشه نتونیم به عشق حقیقی برسیم ( خدا ) . یه جورایی دلبستگی از وابستگی قشنگ تر و سالم تره .
    تو نوشت هات در بالا نوشته بودی عشق زمینی وابستگی داره ؟بنظرت اشتباه نیست اگه وابستگی باشه ؟
    به عنوان مثال خیلی از دختر و پسرهایی که به هر دلیل نمی رسن به عشق زمینی شون یا زن و شوهرهایی که عزیزشون را از دست میدن یا حتی پدر و مادر ها برای فرزندانشون ، و اون عزیز می تونه عشق رامعنا کنه برای آنها . اگه وابستگی باشه می تونه حتی باعث آسیب اونها باشه .



    2- نظرت در مورد این عکس ؟







    3- حجاب در فضای مجازی را چی می بینی ؟


    4 - مسئله بی حجابی خودش عامل آسیب هست به خانواده ها ،،اگه دختر داشتی و یه روز بهت گفت می خوام موهای سرم را بیرون بیریزم و لباس آنچنانی بپوشم ،
    دنیا عوض شده مامان ، باید امروزی باشیم ، چی بهش میگی ؟


    5- ساده زیست هستی یا تجملاتی ؟ چرا ؟
    یک توصیه به افراد ولخرج ؟
    یک توصیه به افراد خسیس ؟



    6- گفتی مجسمه سازی دستی توش داری فرزانه ،
    رشته دانشگاهیت بوده یا شخصا کارکردی ، دوست داری تو آینده هنرمند خوبی بشی؟برنامه ریزی جدی داری ؟



    7 - یه پیشنهاد برای مدیریت احساسات و دوری از تخیل سازی در خواستگاری قبل ازدواج ، به دختر و پسرها ؟چقدر تو تاپیک های همدردی مشکل وجود داره دراین مسئله . و اینکه مسیر ازدواج اشتباه قدم برداشته میشه .
    حیا در دختر و پسر دراین مسائل باید چگونه باشه ؟
    چه مسیری درست تره ؟
    پیشنهاد بهترین مسیر ؟


    8- به موارد زیر به خودت نمره بده فرزانه :( 0 تا 10 )
    کمالگرایت :
    مهربانیت :
    کینه ای بودن :
    شاد بودن :
    باهوش بودن :
    صبوری :
    همسر خوب بودن :






    9 -نظرت در مورد این کاربرها :
    فرشته مهربان :
    نیاگارا :
    فرزانه 123 :
    لاله 123 :
    جناب امین :
    خانم یا آقای مسافر زمان ( فکر کنم مدیر انجمن هستن - خیلی وقته تشریف ندارن )
    جناب باغبان :
    جناب اثر راشومون :



    سلام نیاگارای عزیز

    1- البته توی این حدیث فرموده شده که اگه دل از یاد خدا خالی بشه! یعنی واقعا جایی برای ذکر و یاد خدا نمونده باشه. ولی به نظرم معنیش این نیست که باید بجز عشق خدا چیزی توی دل نباشه. چون به نظرم کسی که عشق خدا رو داره عشق به تمام جهان داره. (عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست) پس به نظر میرسه عشق الهی به معنی این نیست که ما از تمام دنیا دل بکنیم و محبتی به چیزی یا کسی نداشته باشیم.
    حتی به نظر من میزانی از احساس تعلق و دلبستگی لازمه که رابطه دو نفر که بهم محبت دارند (مثل ازدواج) بهتر و مسئولانه تر پیش برده بشه. ولی این وابستگی جایی می تونه آسیب زا باشه که احساسات ما بیش از حد وابسته به رفتار و حالت معشوق باشه. مثلا پسری که عاشق دختری بوده (دختر هم فرض کنیم خیلی خوب و عالی) و حال شرایطی پیش اومده که دخترخانم نمی تونه با این پسر ازدواج کنه. حالا پسر باید بتونه خودش رو جمع و جور کنه و نباید تا سالهای سال در ماتم فراق یار زندگیشو به خودش تلخ کنه (توی همین تالار یه تاپیک این مدلی دیده بودم). یا مادری که فرزندشو از دست میده تا یه مدت عزاداری می کنه که عادیه. ولی دیگه بعد از دوسال نباید مثل روزهای اول گریه و شیون کنه و زندگی رو برای خودش و خانوادش تلخ کنه. و برعکسش اگه عاشق به معشوقش رسید نباید دیگه فکر کنه که همه چی تموم شد و من خوشبخت عالمم. کلا منظورم اینه که به نظر من وابستگی و دلبستگی در عشق زمینی به حد اعتدالش به نظرم خوبه و عادیه.
    البته همیشه هم اینطوری نیست که عشق به یه شخص حالت خوبش رو داشته باشه و گاهی این وابستگی و دلبستگی از روی هوس هست (همونطور که مدیر محترم در پاسخ یکی از سوالات صندلی داغ اشاره کردن) که پسندیده نیست و بجز اذیت شدن شخص رهاورد دیگه ای نداره. در صورتی که اگر عشق پاک و معطوف به خوبی های اخلاقی یا معرفتی طرف مقابل باشه، مطمئنا باعث تعالی میشه و کسی که عاشق خوبی ها میشه خودش هم حتما خوبه و بالاخره اگه یه مسیرهایی برای رسیدن به عشق الهی پیدا می کنه.


    2- متن زیباییه و کاملا قبول دارم.

    3- عکس ها و ویدئوهای بی حجاب و خصوصی به اشتراک نگذاریم و عکس ها و ویدئوهای بی حجاب و بی حیا نبینیم. پیام های با محتوای نامناسب رو انتشار ندهیم و ...

    4- به نظرم اگه از ابتدا بچه خوب تفهیم بشه این احتمال کمتره که بعدا بخواد مثلا 180 درجه متفاوت از فرهنگ خانوادش رفتار کنه. اگه دختر داشته باشم همه چیزو براش توضیح میدم. مرحله به مرحله و از همون بچگی. و در نهایت میذارم خودش انتخاب کنه (البته اونم تا یه حدی نه اینکه مثلا کامل بی حجاب باشه یا لباسای زننده بپوشه).

    5- من راستش متوسط رو به ساده. تجملاتی نیستم. ولی دوست دارم از هزچیزی جنس خوب و با کیفیت تهیه کنم. یه خونه با دکوراسیون ساده و وسایل ساده رو به خونه ای با دکوراسیون سلطنتی و وسایل گرونقیمت ترجیح میدم. سادگی واقعا برام آرامشبخش تره. از نظر لباس و طلا اینا هم واقعا در حد متوسط هستم و حتی شاید ساده.

    توصیه به افراد ولخرج: به فکر آینده باشید.
    توصیه به افراد خسیس: حتما خودتون رو درمان کنید. (چون معتقدم افراد خسیس یه مشکلی مثل اضطراب و اینا دارن)

    6- رشته دانشگاهیم نبوده. ولی چون از اول به هنر علاقه داشتم از روی ویدئوهای آموزشی یه چیزهایی یاد گرفتم. اگر در آینده مشغله کمتر و وقت بیشتری داشته باشم حتما ادامه میدم ولی نه در حد تجاری سازی و ... برای دل خودم.

    7- من خودم توی این مورد مشکل داشتم و دوره آشناییم رو خوب مدیریت نکردم. ولی با توجه به تجربه ام می تونم بگم که یه بستر مناسب لازمه که پسر و دختر باهم دوران آشنایی اولیه رو سپری کنن که خانواده ها در اون نقش بسیار مهمی دارند.
    مثلا پسر و دختر همدیگر را در جایی مثل محل کار می بینند و از هم خوششون میاد و با هم در تماس تلفنی یا حضوری قرار می گیرند. در این حالت باید زودتر هدف از این گفتگوها و ملاقات ها مشخص بشه. نهایتا یک ماه به نظر من. و بعد با اطلاع خانواده ها و به قصد ازدواج بقیه آشنایی صورت بگیره و از ابتدا هم به خانواده ها تفهیم بشه که این آشنایی ممکنه منجر به ازدواج نشه.دختر و پسر هم باید احساساتی نشوند و مسیر اشنایی را درست و ترجیحا با کمک یک مشاور طی کنند.

    در آشنایی سنتی هم که دوباره به همین شکل. دختر و پسر و خانواده ها باید بدونن که ممکنه این آشنایی به ازدواج ختم نشه پس عجله ای نداشته باشن برای عقد فوری. در ضمن باید هم خانواده دختر و هم پسر جوری رفتار کنن که در صورت منصرف شدن دختر یا پسر، احساس عذاب وجدان بهشون دست نده. مثلا پسر فکر نکنه که چون دست به مهره شده دیگه تمام :))
    برای اینکه خیالپردازی نکنن هم به نظرم کنتررل فکر کمک کننده هست. اگه واقعا به خودمون تفهیم کنیم که بابا فعلا به اون مرحله نرسیدیم و باید حتما یه مرحله آشنایی طی بشه و ... دیگه سعی می کنیم فکر و تخیلاتمون رو کنترل کنیم.

    ارتباطات دیگه دختر و پسر در قالبی بجز آشنایی برای ازدواج به نظر من اشتباهه و معمولا آسیبزا هست برای طرفین. پس بهتره اینجور ارتباط ها اگر هدف ازدواج رو نداره، فورا قطع بشه.

    8- کمالگرایت :7
    مهربانیت :8
    کینه ای بودن :1
    شاد بودن :7
    باهوش بودن :8
    صبوری :8
    همسر خوب بودن :8
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرزانه 123 نمایش پست ها
    ویژگی همسر خوب بودن رو اصلاح می کنم: 6
    9-
    فرشته مهربان : فرشته ای مهربان و دانا
    نیاگارا : به نظرم میاد دختری اهل فکر و مهربان
    لاله 123 : نمی دونم چرا احساس می کنم از نظر شخصیتی شبیهیم!
    جناب امین : زیاد ایشونو نمیشناسم متاسفانه
    خانم یا آقای مسافر زمان ( فکر کنم مدیر انجمن هستن - خیلی وقته تشریف ندارن ): اصلا نمیشناسم
    جناب باغبان : ایشون واقعا مطالب مفیدی در تاپیک ها می ذاشتن و فکر می کنم شخصی باحوصله و اهل فکر و تحقیق و شوخ طبع ...
    جناب اثر راشومون :تاپیک آخر ایشون رو خوندم و امیدوارم خدا راه درست رو پیش پاشون بذاره و ایشون به آرامش برسن.
    ویرایش توسط سحر بهاری : دوشنبه 07 تیر 00 در ساعت 19:50 دلیل: ادغام دو پست خانم فرزانه 123

  14. 3 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (دوشنبه 07 تیر 00)

  15. #98
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    درود

    ( نمیدونم نوبت شرکت کننده بعدی رسیده یا نه؟! مدیر صندلی داغ هم پاسخ نمیدن. دیگه با عرض معذرت، پرسشمو برای شرکت کننده بعدی آقای Mvaz به دلیل ضیق وقت میگذارم. )
    ................

    ۱. برداشت شما از این حدیث چی هست.

    پیامبر اکرم ص فرمودن؛
    هرگاه يتيم در روى زمين گريه كند،خداى عزّ و جل مى فرمايد:
    چه كسى اين بندۀ مرا كه پدر و مادرش يا پدرش را از دست داده گريانده است؟

    ملائكه گويند:
    پاك و منزّه هستى، چيزى نمى دانيم مگر آنچه تو به ما آموختى.

    خداوند عزّ و جل مى فرمايد:
    اى ملائكه شما را شاهد مى گيرم كه هر كه او را به رضايتش ساكت كند من به رضايتش از بهشت ضامن او خواهم بود.

    سؤال شد:
    اى رسول خدا چه چيز او را راضى كند؟

    فرمود:
    بر سرش دست بكشد، يا یک خرما به او بدهد.


    ۲. جای خالی رو پر کنین.

    _ اگر جستجوی ما برای ................ موفقیت آمیز باشد، در نهایت باعث میشود اعتراف کنیم چقدر شناخت کمی از خود داریم .

    _ مقایسه ما را درگیر ........ خُرد کننده میکند، احساس تعلق ، .............. و اصالت را در ما پرورش نمی‌دهد. به ما میگوید همرنگ جماعت باش اما ........ از آنها!


    ۳. با توجه به معنی شعر زیر، حدیثی برای من بنویسین.

    دنیا راهی، بهشت منزلگاهی
    این هر دو به نزد اهل معنی، کاهی

    گر عاشق صادقی زِ هر دو بگذر
    تا دوست ترا به خود نماید، راهی


    ۴. سال ۲۰۱۹ مصادف با صد سالگی انجمن بین المللی نجوم اتفاق قشنگی برای اولین بار، برای ایرانی ها افتاد، یک اتفاق خارج از جو زمین، اون چی بود؟


    ۵. در جایگاه یک فرد عادی چه کاری برای ترویج علم و آگاهی حداقل بین اطرافیانتون از شما بر میاد؟


    ۶. خودتون رو، روی صندلی جای مرد ماهیگیر تصور کنین و سپس هر چه به ذهن شما میرسه در مورد تصویر زیر بنویسین.

    ویرایش توسط سحر بهاری : دوشنبه 07 تیر 00 در ساعت 19:58

  16. 4 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    Mvaz (دوشنبه 07 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), فرزانه 123 (دوشنبه 07 تیر 00), طنین باران (دوشنبه 07 تیر 00)

  17. #99
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 04 [ 11:02]
    تاریخ عضویت
    1399-12-20
    نوشته ها
    606
    امتیاز
    16,987
    سطح
    83
    Points: 16,987, Level: 83
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 17.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,107

    تشکرشده 1,128 در 455 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    122
    Array
    سلام

    با تشکر از فرزانه جان ، خیلی خوب بود

    و اما از 8 الی 10 تیر نوبت جناب Mvaz هست

    بسم الله...

  18. 4 کاربر از پست مفید طنین باران تشکرکرده اند .

    Mvaz (دوشنبه 07 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (دوشنبه 07 تیر 00)

  19. #100
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 29 آبان 00 [ 20:09]
    تاریخ عضویت
    1400-3-13
    نوشته ها
    111
    امتیاز
    3,448
    سطح
    36
    Points: 3,448, Level: 36
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    255

    تشکرشده 259 در 102 پست

    Rep Power
    30
    Array
    سلام . با اجازه سئوالات را مطرح کنم :

    1- اسم کاربری Mvaz را برای چی انتخاب کردین ؟ مخفف کلمات و جمله ای هست ؟
    2- اگه مجرد هستین ، چادری بودن یا مانتویی بودن دختر خانم و یا شباهت فرهنگی از لحاظ پوشش و عقیده ها ، چقدر براتون مهه ؟
    3- اگه متاهل هستین خط قرمز رفتار همسرتون براتون چیه ؟
    4- اگه متاهل هستین دوست دارین همسرتون آرایش کنه در محیط خارج از خانه ؟
    5- چرا بعضی از مردها اجازه نمیدن همسرشون عطر بزنن و میگن عطر باعث جذابیت برای نامحرم میشه ؟ آیا با احادیث هماهنگ هست ؟ خودتون چه قانونی برای همسرتون میذارین ؟ خط قرمزی دارین ؟
    6 - معنی عشق چیه به نظرتون ؟ چه محدودیت هایی داره ؟ کجاها باید دقت کرد ؟ یه حدیث دراین مورد بنویسین ؟
    7 - اگه مغازه داشته باشین و مثلا 100 مانتو بخرید با قیمت 500 هزار تومن - بعد بذارید تو انبار تا گران شه - بعدش به قیمت بالا رفته مثلا 700 هزار تومن بفروشید ، این کار درسته ؟ خودتون اگه بازاری باشین چی پیشنهادی دارین به بازاری ها ؟
    8 - چقدر براتون مهمه به آرزوهاتون برسین ؟ اگه نرسین ایمانتون را از دست میدین یا همچنان ثابت قدم هستین ؟
    9 - پول و ثروت و دارائی چقدر مهمه برای شما ؟
    10- چرا تو تاپیک مرخصی ، آقای باغبان فقط برای شما پیام گذاشتن ، با آقای باغبان نسبتی دارین ؟

    11 - یک انتقاد از :
    جناب مدیر همدردی
    فرشته مهربان
    سحر بهاری
    جناب باغبان
    جناب امین
    لاله 123 :
    طنین باران :
    جناب غلام :
    پوه :


    12- به نظرتون شیوه تالار چطوری باشه بهتره ؟ پیشنهادی دارین ؟یا همین خوبه فکر می کنین

    13- با این فرض که قراره فردا فوت کنین - یه نامه بنوسین برای برادر زنتون و مادر زنتون ( فرض اینکه متاهل هستین )

    14- کدام منطقه از ایران را دوست دارین :
    شمال
    غرب - جنوب
    شرق
    مرکز



    15 - اسم یه کوهی را کوهنوری را دوست دارین اونجا و خودتون رفتین ؟


    16- با خانواده می خوایم برم مسافرت ، کجا را پیشهاد میدین ؟


    17- فردی بوده در زندگی به شما تاثیر مثبت بذاره یا گذاشته باشه ؟ یا تلاش خودتان بوده ؟

    18 - چرا پسرا تو ازدواج اینقدر کمال گرا هستن یا شدن ؟من فکر کنم کمال گرایی دخترا کم تره

    19 - ستاره طارق چیه به نظرتون ؟ و چرا خدا بهش قسم خورده ؟


    متشکریم از پاسخ شما .
    ویرایش توسط لاله123 : دوشنبه 07 تیر 00 در ساعت 22:16

  20. 6 کاربر از پست مفید لاله123 تشکرکرده اند .

    gholam1234 (دوشنبه 07 تیر 00), Mvaz (دوشنبه 07 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (دوشنبه 07 تیر 00), طنین باران (سه شنبه 08 تیر 00)


 
صفحه 10 از 18 نخستنخست 123456789101112131415161718 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.