به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 38

موضوع: باید ببخشم؟

Threaded View

  1. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 خرداد 01 [ 02:25]
    تاریخ عضویت
    1396-9-29
    نوشته ها
    147
    امتیاز
    5,314
    سطح
    46
    Points: 5,314, Level: 46
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 144 در 79 پست

    Rep Power
    30
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط میشل نمایش پست ها
    پرستو جان نظر من اینه که بخشش در این مورد تعریف نمی شه. بخشش برای وقتیه که یه نفر سهوا کاری رو انجام می ده، یا حتی سهوا ده بار کاری رو انجام می ده. در اون مورد می شه بخشید یا نبخشید.

    اما موارد اینچنین موضوعِ بخشش نیستند، بلکه موضوعِ شناخت هستند.

    در چنین مواردی انسان نمی خواد با واقعیت موجود کنار بیاد. نخواد واقعیت رو ببینه و بفهمه، چون تلخه.

    از نظر من شما در گام اول باید بپذیری که همسرت در کنار محاسنی که داره، این ویژگی شخصیتی و اخلاقی رو هم داره. طوری بپذیری که اصلا نیازی نداشته باشی اون بپذیره که اینکارش عدم وفاداریه. اصلا پذیرش و رد اون مهم نیست، بلکه طرز فکر شما نسبت به واقعیت موجود مهمه.

    بعد اونقدر عزت نفست رو تقویت کنی که این واقعیت آزارت نده. تا مغز استخونت به این باور برسه که این تو نیستی که آلوده ای. این کسِ دیگه ایه.

    بعد تصمیم بگیری که می خوای با این آدم بمونی؟ دلیلی برای موندن داری؟ نه فقط از زاویه ی دیدِ خودت و منافع و معذوریت ها و اجبارهای زندگی خودت. بلکه شاید حتی به این فکر کنی که من این آدم رو با وجود اینکه اون جایگاهی که مایلم و حقم هست رو براش ندارم، دوست دارم؟ می خوام براش مفید باشم؟ خوشبختی و آرامشش (هرچند صد در صد از سمت من تامین نمی شه) می تونه جزء اهداف من باشه؟ هدفی که از رسیدن بهش احساس خوبی داشته باشم؟

    اگه در نهایت خواستی که باهاش بمونی، دیگه پیگیرِ روابطش نمی شی. و قضیه از اینی که هست بیشتر لوٍث نمی شه.

    دیگه دلت نمی خواد چیزی رو بدونی که به تو مربوط نمی شه.
    میشل عزیز منظور شما اینه که من امیدی به اصلاح نداشته باشم؟
    خوب این جوری و اگه من رهاش کنم و بگم با همه ی محاسنی که داره باهاش زندگی می کنم بعد کار برسه به اون جایی که نباید چی؟ در این صورت در نهایت فاتحه ی این زندگی خوندست که.
    این اگه حقیقت هم باشه خیلی تلخه!
    من خودم از این که مثل یه مامان مراقب بیراهه نرفتن همسرم باشم خسته شدم. بدم اومده از این که بهش یاد آوری کنم این رفتار اصلا برای خودش چه تبعاتی داره. اما می ترسم بپذیرم همینه که هست.



    نقل قول نوشته اصلی توسط starface نمایش پست ها
    پرستو جان
    ممنون از لطف شما
    من قصد نداشتم با درددلهای شخصی خودم تاپیک شما رو خط خطی کنم
    قصدم فقط این بود یه یاداوری کوچیک باشه که بیشتر قدرخوبیا و محسنات شوهرتونو بدونین
    نیمه پر لیوان بیشتر به چشمتون بیاد

    نه نه اصلا احساس پوچی نکنین
    شما بحدکافی غیرت نشون دادین
    با ایشون برخورد کردین بی تفاوت نبودین و نیستین
    دلیلی وجود نداره واسه احساس پوچی
    اگه هردوتون پیش مشاور برین
    مشاور با همسرتون صحبت کنه
    انگیزه ها که روشن شه اروم اروم خیلی چیزا حل میشه
    یه مشاور خبره پیدا کنین که تو زوج درمانی تخصص داشته باشه

    صبور باشین و پیگیر جلسات مشاوره
    البته شرطش اینه همسرتونم همراهی کنه
    بهرحال ایشون باید بپذیره یه مساله تو زندگیتون وجود داره که باعث ناراحتی شما شده
    حتی اگه ایشون از دید خودش کاراشتباهی نکرده
    اما چون باعث رنجش شما شده پس این تبدیل به مساله شده و باید حل بشه

    به قدرت ذهنتون متکی باشین و با خودتون تلقین مثبت کنین
    مشاوره حضوری روهم جدی بگیرین
    من خیلی امیددارم مشکلتون بطور کامل حل بشه
    صاحب اختیارید استارفیس عزیزم
    ذهنم خیلی خستست. فرزند جدید خودش به تنهایی تحول عظیمی تو زندگی یه زن ایجاد می کنه و فکر می کنم همسرم تو تمام رسیدگیاش تو این دوران حواسش نبود چه بلایی سر روحم میاره. حتی الان هم انتظار داره با محبتش خوب بشم و تموم بشه. خیلی انرژی پیگیری ندارم اما سعی می کنم برای مشاوره قانعش کنم. متشکرم

  2. 2 کاربر از پست مفید Parastou تشکرکرده اند .

    starface (سه شنبه 17 اردیبهشت 98), میشل (سه شنبه 17 اردیبهشت 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:49 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.