به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 41

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 20 تیر 98 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1395-12-03
    نوشته ها
    132
    امتیاز
    3,601
    سطح
    37
    Points: 3,601, Level: 37
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 40.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 259 در 107 پست

    Rep Power
    36
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی نمایش پست ها
    با سلام و احترام
    نخست از شما به خاطر اینکه تمایل دارید با چشم باز و همه جانبه ازدواج کنید تشکر و قدردانی دارم.
    در مرتبه دوم از اکثر کاربران که از جوانب مختلف به شما راهنمایی دادند سپاسگزارم. البته چند تن از کاربران یا حاشیه روی کردند یا خیلی تند صبحت کردند که البته با بزرگواری شما و پاسخ خویشتندارانه شما تاپیک به حاشیه نرفت و در مسیر اصلی خود پیش می رود.


    اما چند نکته هم بنده مورد تاکید قرار می دهم:
    1 – از کنار مسئله کمالگرایی خودتون که مشاوران به شما گفته اند به سادگی عبور نکن. چون ازدواج موفق فقط به طرف مقابل وابسته نیست، بلکه ازدواج موفق به شخصیت ما هم ربط دارد. کمالگرایی خود می تواند ریشه خیلی مشکلات در زندگی باشد که حتی همسر ما مناسب باشد، باز هم زندگی دلچسب ما نباشد.

    2 – اگر به خاطر کمالگرایی می خواهید خیالتان صددرصد راحت باشد، به شما قول می دهم نه ایشان و نه هیچ کسی در دنیا نیست که ازدواج صددرصدی به شما بدهد. اساسا وجود ندارد. گشتم نبود، نگرد نیست.

    3 – در مورد قد و زیبایی و ....، هم به خاطر کمالگرایی در این دام افتادید. و این دام همیشه در سر راه یک مرد وجود دارد. حتی اگر قد بلند و روی سفید تری هم داشت فرقی نمی کرد. شما قطعا قد بلندتر و قیافه زیباتر از او می دیدید و می توانستید مردد شوید.
    اگر از نظر قیافه با ایشان در آینده مشکلی پیدا کردید، قطعا بدانید ریشه مشکل درون خودتون هست نه ایشان.
    و این ریشه مشکل با تمرکز بر زیبایی افراطی یک دختر درمان نمی شود. بلکه با گذشت از این مسئله حل می شود.(البته یک زیبایی نسبی اولیه که شما را قانع به ادامه رابطه با ایشان کرده است لازم هست که الحمدالله وجود دارد.)

    4 – شما به خاطر اینکه زندگی را به نوعی با ایشان شروع کرده اید، نیاز هست مسئولانه تر تصمیم بگیرید. این مسائلی جزئی که اکنون ذهن شما را درگیر کرده است باید در همان اوائل منشاء تصمیم گیری می شد. اکنون به نظر می رسد عملا زندگی زناشویی شما شروع شده است و روح زندگی بین شما جریان دارد.
    قرار نیست یک امضاء و تغییر نوع ازدواج خیلی تفاوت ایجاد کند.

    مدیر همدردی من این کامنت شما رو خوندم و به این جمله برخوردم که بسیار جالب و قابل تامل است. پس شما به عنوان یک روانشناس قبول دارید که حق تقدم در روابط انسانی مسئولیت پذیری و تعهد آدمهاست و نه صرفا یک امضا و تغییر در نوع ازدواج! این رو به این خاطر بهتون متذکر شدم که میبینم خیلی تند با دوستی دختر و پسر مخالفید.

    و مسئله بعد اینه که چرا یک بام و دو هوا برخورد میکنید با مسائل یکسان؟! دقیقا شما به من فرق دوستی و ازدواج موقت رو بگویید
    آیا غیر از اینه که در ازدواج موقت زن با گفتن و به زبون آوردن حالا یا به فارسی یا عربی با رضایت خودش رو در عقد مرد قرار میده؟ در بعضی از روابط دوستی هم این جمله خونده میشه ولی طرفین از ترس قضاوت اینو هیچوقت به اطرافیان نمیگن.

    پس می بینین که نباید یک بام و دو هوا مشاوره داد،به یکی بگید دوستی مسئولیت نداره و به یکی بگید ازدواج موقت(همان رابطه دوستی با خواندن صیغه) مسئولیت داره!

    بیس ازدواج موقت بر پایه برآوردن نیازهای جنسی و مالی مرد و زن هست.
    رابطه استارتر و خانم یک رابطه دوستی بوده که چون خانم مطلقه بوده و محدودیت بکارت نداشته برای برآوردن نیازهای جنسی صیغه خونده شده پس می بینین که وابستگی جنسی خودش هم فاکتور مهمیه چیزی که هیچوقت بهش اشاره نشده و نمیشه!!!

    من این تاپیک رو خوندم و جواب شما را به عنوان یک کارشناس روانشناس خوندم و اصلا برام قانع کننده نبود که شمای کارشناس ازدواج موقت رو تعبیر کنین به آغاز زندگی مشترک! در صورتی که شما در تاپیکهای دوستی میگین دو طرف بهم مسئولیتی ندارند (دقیقا خلاف این کامنتتون در اینجا) پس این نسخه قابل پیچیدن برای روابط دوستی هم هست و انسانها فارغ از نوع رابطه (دوستی یا ازدواج موقت یا ازدواج دائم) در برابر هم مسئول و متعهد هستند.

    به نظرم شما میتونین شغل وکالت رو هم انتخاب کنین!

    پ.ن۱: من حرفهام رو از دید نقد نوشتم و میدونم که پستم رو پاک میکنین!!!!!
    پ.ن ۲: کاربریم نترکه صلوات!!

  2. 5 کاربر از پست مفید خندون تشکرکرده اند .

    میس بیوتی (دوشنبه 12 آذر 97), yekdoost (یکشنبه 11 آذر 97), آنیتا123 (یکشنبه 11 آذر 97), الهه زیبایی ها (شنبه 10 آذر 97), عسل28 (یکشنبه 11 آذر 97)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 15 آذر 97 [ 11:46]
    تاریخ عضویت
    1396-5-22
    نوشته ها
    122
    امتیاز
    2,650
    سطح
    31
    Points: 2,650, Level: 31
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registeredTagger First Class
    تشکرها
    88

    تشکرشده 115 در 65 پست

    Rep Power
    26
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط خندون نمایش پست ها
    مدیر همدردی من این کامنت شما رو خوندم و به این جمله برخوردم که بسیار جالب و قابل تامل است. پس شما به عنوان یک روانشناس قبول دارید که حق تقدم در روابط انسانی مسئولیت پذیری و تعهد آدمهاست و نه صرفا یک امضا و تغییر در نوع ازدواج! این رو به این خاطر بهتون متذکر شدم که میبینم خیلی تند با دوستی دختر و پسر مخالفید.

    و مسئله بعد اینه که چرا یک بام و دو هوا برخورد میکنید با مسائل یکسان؟! دقیقا شما به من فرق دوستی و ازدواج موقت رو بگویید
    آیا غیر از اینه که در ازدواج موقت زن با گفتن و به زبون آوردن حالا یا به فارسی یا عربی با رضایت خودش رو در عقد مرد قرار میده؟ در بعضی از روابط دوستی هم این جمله خونده میشه ولی طرفین از ترس قضاوت اینو هیچوقت به اطرافیان نمیگن.

    پس می بینین که نباید یک بام و دو هوا مشاوره داد،به یکی بگید دوستی مسئولیت نداره و به یکی بگید ازدواج موقت(همان رابطه دوستی با خواندن صیغه) مسئولیت داره!

    بیس ازدواج موقت بر پایه برآوردن نیازهای جنسی و مالی مرد و زن هست.
    رابطه استارتر و خانم یک رابطه دوستی بوده که چون خانم مطلقه بوده و محدودیت بکارت نداشته برای برآوردن نیازهای جنسی صیغه خونده شده پس می بینین که وابستگی جنسی خودش هم فاکتور مهمیه چیزی که هیچوقت بهش اشاره نشده و نمیشه!!!

    من این تاپیک رو خوندم و جواب شما را به عنوان یک کارشناس روانشناس خوندم و اصلا برام قانع کننده نبود که شمای کارشناس ازدواج موقت رو تعبیر کنین به آغاز زندگی مشترک! در صورتی که شما در تاپیکهای دوستی میگین دو طرف بهم مسئولیتی ندارند (دقیقا خلاف این کامنتتون در اینجا) پس این نسخه قابل پیچیدن برای روابط دوستی هم هست و انسانها فارغ از نوع رابطه (دوستی یا ازدواج موقت یا ازدواج دائم) در برابر هم مسئول و متعهد هستند.

    به نظرم شما میتونین شغل وکالت رو هم انتخاب کنین!

    پ.ن۱: من حرفهام رو از دید نقد نوشتم و میدونم که پستم رو پاک میکنین!!!!!
    پ.ن ۲: کاربریم نترکه صلوات!!

    شدیدا باهاتون موافقم
    متاسفانه در ایران روابط آزاد رو با بلغور کردن چند کلمه عربی حلال میکنن
    و اسمشو میذارن ازدواج موقت
    کدوم ازدواجی!!!
    ازدواجی که نه تعهد داره نه چیزی
    هر موقع هم آقایون بخوان فلنگو میندن و میرن
    این همون روابط دختر پسره با حالت پیشرفته
    و برا منم جالب بود مدیر محترم هم دفاع میکنه
    در حالیکه حرفاشون متضاد با راهنمایی های قبلیشون بود

  4. 2 کاربر از پست مفید عسل28 تشکرکرده اند .

    Quality (یکشنبه 11 آذر 97), میس بیوتی (دوشنبه 12 آذر 97)

  5. #3
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 00:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,192
    سطح
    100
    Points: 325,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام
    من از صاحب تاپیک بابت این پست معذرت خواهی می کنم. چون صاحب تاپیک هم تلاش خود را برادامه تاپیک به صورت تخصصی دارد، من هم به ایشان کمک می کنم.
    لذا پست های حاشیه ای باید حذف می شد. اما چون بعضی پست ها ممکن است سوء تفاهم ایجاد کند ، ناچار شدم پاسخی خلاصه بدهم.
    از خندون گرامی خواهش می کنم اگر در این خصوص باز هم ابهامی داشتند صرفا در انجمن آزاد پیگیری کنند. چون من ناچار هستم طبق قوانین پست های ایشان را انتقال دهم. و خدایی نکرده حمل بر بی ادبی یا سانسور نشود
    با تشکر

    =============
    پاورقی:

    نقل قول نوشته اصلی توسط خندون نمایش پست ها
    دقیقا شما به من فرق دوستی و ازدواج موقت رو بگویید
    آیا غیر از اینه که در ازدواج موقت زن با گفتن و به زبون آوردن حالا یا به فارسی یا عربی با رضایت خودش رو در عقد مرد قرار میده؟
    با سلام
    خودتون اشاره کردید. یکی دوستی هست. در دوستی تعریف خاصی نهفته هست. هر دوستی در گرفتن یک دوست یا قطع رابطه با دوست بر اساس نگرش های خودش آزاد هست ، کیفتت رفت و آمد و ارتباط به خواست خود فرد انجام می شود. و هیچ تعهد یا قانونی بر آن مترتب نیست. و قابل پیگیری قضایی هم نخواهد بود.

    بله درست می فرمایید فرق ازدواج با دوستی چند جمله عربی یا فارسی هست. اما در همه دنیا ازدواج با همین چند جمله انجام می شود. اما از نظر قانونی این جملات مسئولیت های را متوجه فرد می کند. البته از نظر اخلاقی حتی در دوستی هم این مسئولیت ها متوجه افراد هست. اما از نظر قانونی فقط ازدواج پذیرفته شده و قابل پیگیری هست و در دوستی نمی توان از کسی شکایت کرد.

    ازدواج موقت و دائم هم اکنون از نظر قانونی پذیرفته شده است.
    یعنی اگر خانمی در ازدواج موقت صاحب فرزند شود. کلیه نفقه، مسکن و حقوقش گردن شوهر هست و قابل پیگیری هست.
    اما در دوستی اگر خانمی بچه دار شد. معمولا خودش به لحاظ اینکه قانونی نیست پیگیری نمی کند. سقط می کند یا فرار می کند یا ....

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  6. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    yekdoost (یکشنبه 11 آذر 97)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.