به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 57

Threaded View

  1. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 02 خرداد 96 [ 18:59]
    تاریخ عضویت
    1394-7-07
    نوشته ها
    70
    امتیاز
    1,855
    سطح
    25
    Points: 1,855, Level: 25
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 20.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    25

    تشکرشده 65 در 37 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام.
    بنده قصد مشورت دادن به شما رو ندارم فقط سعی میکنم قوانین طلاق در ایران رو واست توضیح بدم و تمام سعیم رو میکنم که نظر شخصیم رو واردشون نکنم ، اگر که جایی اشتباه میکنم دوستانی که اطلاعاتشون تو این زمینه بیشتره لطفا اصلاح کنند.چون من چند سال پیش در این مورد تحقیق کردم الان ممکنه جاهایی رو خطا کنم.
    طلاق در ایران دو نوعه: 1. رجعی : طلاقیه که در اون مرد قصد طلاق دادن زن رو داره ولی زن خواهان موندن تو رابطه است. دراین نوع طلاق تا قبل از تمام شدن مدت عده مرد میتونه به زنش برگرده حتی اگه فقط نزد خودش بگه: من به زنم برگشتم . در این نوع طلاق مهریه کامل به زن تعلق میگیره و به همین دلیل این نوع طلاق معمولا در ایران اتفاق نمی افته.
    2. طلاق بائن : این نوع طلاق دو نوعه :
    الف: طلاق خلع : طلاقیه که زن خواهان طلاقه و مرد میخواد تو رابطه بمونه . ( خلع به معنی در آوردن لباسه مثل خلع سلاح کردن ) این طلاق تو ایران خیلی به ندرت اتفاق می افته چون تو این نوع طلاق علاوه بر بخشش مهریه زن باید انقدری به مرد بده که به طلاق راضیش کنه به خاطر همین تقریبا هیچ زنی در ایران مستقیما تقاضای طلاق نمیکنه و به جاش مهریه ش رو اجرا میذاره ( تو طلاق مبارات این مهریه اجرا گذاشتن رو شرح میدم)...
    ب: طلاق مبارات یا توافقی : در این نوع طلاق همونطور که از اسمش پیداست زن و مرد از هم بری هستند ( از هم برائت میجویند ) این طلاق به انحای مختلف در ایران اتفاق می افته : a. زن و مرد به درصدی از مهریه توافق میکنند و طلاق میگیرند.( اینجا واقعا توافقیه ) b. زن خواهان طلاقه ولی نمیتونه مستقیم تقاضای طلاق کنه (:خلع) در اینجا میره و مهریه ش رو اجرا میذاره تا به اصطلاح مرد رو به مرگ بگیره تا به تب راضیش کنه ولی این حربه واسه مردایی جواب میده که درآمد پایینی دارند که اگه درصدی از حقوقشون کم شه بهشون فشار میاد و پروسه پرداخت مهریه واسشون طولانی میشه. در اینجا مرد میره و تقاضای تمکین زن رو میکنه که معمولا زن تو این مرحله باید برگرده به خانه ی همسر وگرنه مرد اجازه ازدواج دوم رو از دادگاه میگیره. این نوع طلاق گرفتن به شدت فرسایشیه و با عمر و جوونی طرفین بازی میکنه .مرد به فرض که ازدواج دوم هم بکنه ولی در واقع این ازدواج مصداق چند همسری های سابق نیست اینجا وسط زندگی گل و بلبل دوم ممکنه زن اول فیلش یاد هندستون کنه و روی زندگی دوم مرد آوار شه. ... اگر که خانم باکره باشه و خواهان طلاق هم باشه در اینجا میره تقاضای حق حبس میکنه .حق حبس یعنی اینکه زن میگه من تا وقتی که مهریه رو نگیرم تمکین نمیکنم و مرد هم نمیتونه بره و با نامه عدم تمکین اجازه ازدواج دوم رو بگیره. در اینجا ممکنه مرد بگه من اصلا این خانم رو نمیخوام چه برسه به تمکینش و با نصف مهریه طلاقش بده. که اگه این کارو نکنه تا آخر عمر هم خودش و هم خانم، متاهل مجرد، باقی میمونند با این تفاوت که مرد خرج خانمی رو میده که ازش بهره ای هم نبرده. اینا که واسه قسمت b گفتم واسه مردای کم درامد بود ... حالا مردایی که داراییشون خیلی بیشتر از مهریه ی خانمشون هست ( مثل شوهر شما) چه خانمشون حق حبس بگیره چه اینکه مهریه اجرا بذاره خم به ابرو نمیارن ...چرا؟؟؟ چون در همون وهله ی اول مهریه ی خانم رو به نامش میزنند و طلاقی هم در کار نیست و خانم و مهریه ی خانم در طول جزو دارایی های مرد محسوب میشه.. حالا اگه خانم واقعا خواهان طلاق باشه باید علاوه بر مهریه تا جایی که مرد راضی بشه بهش پرداخت کنه تا از مرد جدا بشه ( طلاق خلع ) پس اگه که با مرد ثروتمندی طرف هستین و واقعا خواهان طلاقید بهتره کار به مشاجره و شکایت و اجرا گذاشتن مهریه نرسه و با زبان نرم و بدون مهریه به توافق برسید..
    خلاصه کلام اینکه بعضی وقتا آدما برگه های اسارت رو امضا میکنند و نمیفهمند ...
    والسلام
    (ممکنه مواردی از قلم افتاده باشه که از این بابت عذرخواهی میکنم.)

    - - - Updated - - -

    سلام.
    بنده قصد مشورت دادن به شما رو ندارم فقط سعی میکنم قوانین طلاق در ایران رو واست توضیح بدم و تمام سعیم رو میکنم که نظر شخصیم رو واردشون نکنم ، اگر که جایی اشتباه میکنم دوستانی که اطلاعاتشون تو این زمینه بیشتره لطفا اصلاح کنند.چون من چند سال پیش در این مورد تحقیق کردم الان ممکنه جاهایی رو خطا کنم.
    طلاق در ایران دو نوعه: 1. رجعی : طلاقیه که در اون مرد قصد طلاق دادن زن رو داره ولی زن خواهان موندن تو رابطه است. دراین نوع طلاق تا قبل از تمام شدن مدت عده مرد میتونه به زنش برگرده حتی اگه فقط نزد خودش بگه: من به زنم برگشتم . در این نوع طلاق مهریه کامل به زن تعلق میگیره و به همین دلیل این نوع طلاق معمولا در ایران اتفاق نمی افته.
    2. طلاق بائن : این نوع طلاق دو نوعه :
    الف: طلاق خلع : طلاقیه که زن خواهان طلاقه و مرد میخواد تو رابطه بمونه . ( خلع به معنی در آوردن لباسه مثل خلع سلاح کردن ) این طلاق تو ایران خیلی به ندرت اتفاق می افته چون تو این نوع طلاق علاوه بر بخشش مهریه زن باید انقدری به مرد بده که به طلاق راضیش کنه به خاطر همین تقریبا هیچ زنی در ایران مستقیما تقاضای طلاق نمیکنه و به جاش مهریه ش رو اجرا میذاره ( تو طلاق مبارات این مهریه اجرا گذاشتن رو شرح میدم)...
    ب: طلاق مبارات یا توافقی : در این نوع طلاق همونطور که از اسمش پیداست زن و مرد از هم بری هستند ( از هم برائت میجویند ) این طلاق به انحای مختلف در ایران اتفاق می افته : a. زن و مرد به درصدی از مهریه توافق میکنند و طلاق میگیرند.( اینجا واقعا توافقیه ) b. زن خواهان طلاقه ولی نمیتونه مستقیم تقاضای طلاق کنه (:خلع) در اینجا میره و مهریه ش رو اجرا میذاره تا به اصطلاح مرد رو به مرگ بگیره تا به تب راضیش کنه ولی این حربه واسه مردایی جواب میده که درآمد پایینی دارند که اگه درصدی از حقوقشون کم شه بهشون فشار میاد و پروسه پرداخت مهریه واسشون طولانی میشه. در اینجا مرد میره و تقاضای تمکین زن رو میکنه که معمولا زن تو این مرحله باید برگرده به خانه ی همسر وگرنه مرد اجازه ازدواج دوم رو از دادگاه میگیره. این نوع طلاق گرفتن به شدت فرسایشیه و با عمر و جوونی طرفین بازی میکنه .مرد به فرض که ازدواج دوم هم بکنه ولی در واقع این ازدواج مصداق چند همسری های سابق نیست اینجا وسط زندگی گل و بلبل دوم ممکنه زن اول فیلش یاد هندستون کنه و روی زندگی دوم مرد آوار شه. ... اگر که خانم باکره باشه و خواهان طلاق هم باشه در اینجا میره تقاضای حق حبس میکنه .حق حبس یعنی اینکه زن میگه من تا وقتی که مهریه رو نگیرم تمکین نمیکنم و مرد هم نمیتونه بره و با نامه عدم تمکین اجازه ازدواج دوم رو بگیره. در اینجا ممکنه مرد بگه من اصلا این خانم رو نمیخوام چه برسه به تمکینش و با نصف مهریه طلاقش بده. که اگه این کارو نکنه تا آخر عمر هم خودش و هم خانم، متاهل مجرد، باقی میمونند با این تفاوت که مرد خرج خانمی رو میده که ازش بهره ای هم نبرده. اینا که واسه قسمت b گفتم واسه مردای کم درامد بود ... حالا مردایی که داراییشون خیلی بیشتر از مهریه ی خانمشون هست ( مثل شوهر شما) چه خانمشون حق حبس بگیره چه اینکه مهریه اجرا بذاره خم به ابرو نمیارن ...چرا؟؟؟ چون در همون وهله ی اول مهریه ی خانم رو به نامش میزنند و طلاقی هم در کار نیست و خانم و مهریه ی خانم در طول جزو دارایی های مرد محسوب میشه.. حالا اگه خانم واقعا خواهان طلاق باشه باید علاوه بر مهریه تا جایی که مرد راضی بشه بهش پرداخت کنه تا از مرد جدا بشه ( طلاق خلع ) پس اگه که با مرد ثروتمندی طرف هستین و واقعا خواهان طلاقید بهتره کار به مشاجره و شکایت و اجرا گذاشتن مهریه نرسه و با زبان نرم و بدون مهریه به توافق برسید..
    خلاصه کلام اینکه بعضی وقتا آدما برگه های اسارت رو امضا میکنند و نمیفهمند ...
    والسلام
    (ممکنه مواردی از قلم افتاده باشه که از این بابت عذرخواهی میکنم.)

  2. کاربر روبرو از پست مفید kataioon تشکرکرده است .

    ZENDEGIBEHTAR (شنبه 18 دی 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چرا بايد از هم ترازان خود در زندگي پايين تر باشم‌؟!
    توسط m.h23 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: پنجشنبه 26 مرداد 91, 01:12
  2. در مورد مراحل طلاق و مشكلاتش راهنماييم كنيد
    توسط nahid-n در انجمن متارکه و طلاق
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: دوشنبه 22 خرداد 91, 00:42
  3. لطفا راهنماييم كنيد
    توسط nabitanha در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: سه شنبه 16 خرداد 91, 16:27
  4. پاسخ ها: 244
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 بهمن 89, 08:32
  5. ديگه راه حلي به نظرم نمي رسه،لطفاً راهنماييم کنيد
    توسط sogand_nou در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 اسفند 86, 10:41

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.