باسلام
دوست عزیز شباهت و تفاهم خانواده ها کلا مهم هست اما نمیشه برای همه نسخه پیچید. مخصوصا که شرایط خانوادگی این خانم مناسب نیست و ما نمیتونیم محکومش کنیم به زندگی با خانواده ای که مستحکم نیست چون شاید واقعا از لحاظ شخصیتی خودش خیلی پایبند به مسائل خانواده باشه. پس لطفا دنبال یک جواب واحد نباشید.
اما دو حالت وجود داره، ممکنه این خانم به دلیل نداشتن خانواده گرم، مهارت و دانش ساخت چنین گرمایی رو برای شما در اینده نداشته باشه، یا از اون بدتر قبح دعواهای هر روزه و طلاق و .. براش کم شده باشه که این مسئله جدی و خطرناک هست.
حالت دوم ممکنه اتفاقا به دلیل داشتن چنین پدر و مادری تاکید زیادی روی مفهوم خانواده داشته باشه و سازگاری زیادی رو در اینده نشون بده. هرچند در این حالت هم یک جاهایی کمبود دانشش از خانواده گرم رو درک میکنین ولی میشه بهش کمک کنین چون میخواد مثل اونها نباشه. باید ببینید مشکل پدر و مادرش چی هست، خیلی اوقات مشکلات رفتاری و اخلاقی بین پدرها و مادرها باعث میشه فرزندان اتفاقا بیشتر دنبال کسب مهارت و راه حل برای درک تفاوت های زن و مرد و تحکیم رابطه بین اونها باشند.
پس شما به خوبی بررسی کنین و ببینید مشکل خانواده اونها چی هست. باتوجه به مشکل میشه فهمید دختر مورد علاقتون چه قدر اسیب دیده، چه قدر این اسیب میتونه مضر باشه و حتی نقطه های قوت این اسیب چی هست. بعد از این بررسی کنید که این این دختر خانم با اسیب های پیش امده چه طور برخورد کرده؟ میخواد تکرارش نکنه یا نه براش عادی شده و عقده هایی رو براش ایجاد کرده؟ همچنین سعی کنید به خوبی متوجه بشین که خانواده و داشتن یک رابطه ارام نه الزاما احساسی و اتشین چه قدر براش مهمه و حاضره چه کارهایی بکنه؟ جوای این سوالات رو که پیدا کنین میتونین در مورد کیستون تصمیم بگیرین.
از نظر مشاور هم میتونین کمک بگیرین شاید بتونه پروسه شما رو سریعتر کنه.
موفق و خوشبخت باشید.









علاقه مندی ها (Bookmarks)