سلام دوست عزيز
برام جالبه كه يه دختر خانم 24 ساله مدعيه كه براي اولين باره كه ميخواد رابطه برقرار كنه ولي از طرف ديگه دم از بي اعتمادي نسبت به مردان ميزنه . اين بي اعتمادي از كجا نشات گرفته ؟ شايد بخواي بگي از تجربيات ساير دوستانتون . با اين تفاسير قضاوتتون خيلي درست نيست از كجا معلوم دوستانتون افراد موفقي نبودند منظورم اصول ارتباط صحيح و درست را با مردان نميدانستند . شما كه خودتان تجربه نكرديد بنابراين بي اعتمايتون ريشه غلطي داره .
اول بهتون پيشنهاد ميكنم اين فكر را كه اولين مرد آخرين مرد زندگيتون هم بايد باشه را كاملا از ذهنتون پاك كنيد .هيچ دليلي وجود نداره كه آدمي تا نسبت به كسي قلبش به تالاپ تلوپ كنه فكر كنه اين مرد روياهاشه .
يك زن و يا مرد موفق كسي است كه بتونه با جنسهاي مخالف خود در حد عرف و اخلاق و آنچه اجتماع و دين ميپذيره مراوده داشته باشه و نه با فقط و فقط يكي . وقتي با افراد مختلف برخورد داشتي اونوقت ميتوني محك بزني و انتخاب كني .اين به معناي دريدگي و هرزه گي نيست يه وقت بد قضاوت نكنيد . باز هم تاكيد ميكنم در حد معقول بايد ارتباط داشت براي كسب شناخت از جنس مخالف .
اما اگر شما خيلي اصرار داريد احساستونو فقط درگير كسي كنيد كه حتما باهاش ازدواج كنيد بنابراين راهي را كه خودم شخصا رفتم بهتون پيشنهاد ميكنم . هروقت كسي در لفافه بهتون پيشنهاد دوستي داد و يا ابراز علاقه كرد خيلي راحت و صريح ازشون بپرسيد از اين پيشنهادشون و يا درخواستشون به دنبال چي هستند يعني هدفشون چيه . اگه گفتند كه قصد انتخاب همسر دارند كه بسيار خوب به طور معقول ( مراقب باش كه خيلي مهار دل را وانگذاري ) با ايشون ارتباط داشته باشيد و به نظر من با توجه به اينكه مادرتون هم در جريان هست همه چيزو مثل يه دوست خوب بهش بگيد . قطعا ميتونه راهنماي خوبي براتون باشه . اين روند هم زمان مشخصي داره تا حدي كه شناخت اوليه بدست اومد ديگه بايد مسير اين ارتباط به سمت يك رابطه خانوادگي كشيده بشه و بالطبع هم سلسله مراتب بعدي براي خواستگاري .
اما اگه به قول يكي از دوستان من و من كردند و يا گفتند فعلا هدفشون دوستي است تا چه پيش آيد . خيلي راحت عذرخواهي كنيد و اين ارتباط را كامل قطع كنيد . تاكيد ميكنم كامل.
اينجوري قطعا از افتادن در مسير يك شكست احتمالي خلاص ميشيد . چون با توجه به نوشته هاتون به نظر نميرسه جزء اون دسته از افراد باشيد كه بتوانيد تحمل شكست در زندگي را داشته باشيد كه متاسفانه در افرادي كه خودشان هم اقرار ميكنند كه مغرور هستند اين شكستها اثرهاي بسيار مخربي به جاي ميگذارد .
در پناه حق باشيد








علاقه مندی ها (Bookmarks)