به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17

موضوع: +ازدواج

  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 دی 90 [ 13:08]
    تاریخ عضویت
    1387-8-26
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    3,806
    سطح
    39
    Points: 3,806, Level: 39
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 144
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    21

    تشکرشده 24 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ازدواج

    خوب کنار 14 تا سکه سفر حج و چیزای دیگه هم بذار

  2. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 04 دی 87 [ 19:21]
    تاریخ عضویت
    1387-7-14
    نوشته ها
    6
    امتیاز
    3,334
    سطح
    35
    Points: 3,334, Level: 35
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ازدواج

    به نظر من هم 14 تا سکه خیلی کمه
    تو باید به همه ی جوانب قضیه نگاه کنی درسته که مهریه بالا خوشبختی نمیاره اما 14 تام دیگه خیلی کمه
    به نظر من به 200 تا مناسبتره اگه میخوای کم باشه.

  3. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: ازدواج

    چون حق طلاق با مرد است پس باید کار را بدتر کرد و مهریه را بالا گرفت!!واقعاً چه راه حل جالبی؟!!آیا مردی که زن دایم با مهریه بالایی دارد،نمی تواند صیغه بگیرد و همان صیغه جلوی چشم زن دایمش بیاورد در خانه؟
    چرا همه اش صحبت بر سر طلاق است؟حرف از جدایی است؟همه اش فکر دعوا و مشاجره و در نهایت طلاق هستید؟مگر شما که الان در جامعه هستید،از شما سفته می گیرند؟مگر با دوستان خود که رابطه دارید،از آنها یا آنها از شما برای این دوستی و رابطه چک می گیرند؟
    خاکستر بر سر آن مرد ابلهی کند که مهریه ای را که حق زن است به دلیل آنکه موقعیتش را با موقعیت دختر همان اول نسنجیده،بالا بگیرد!واقعاً باید هر بلایی سر پسری بیاید که به جیبش نگاه نکرده و مهریه بالا را متقبل شده است و موازی و یکسان با آن خاکستر بر سر دختران و خانواده هایشان که می دانند ثروت پسر و خانواده اش چفدر است،ولی باز هم زرتی مهریه بالا تعیین می کنند.
    مسخره بازی،جهالت و نادانی و دور باطلی از ایجاد بدبینی و اسارت و حمافت.چرا به جای همه این کارها دختر و پسری که قصد ازدواج دارند،نمی آیند و یکی دوسال خودشان و خانواده شان با هم رابطه داشته باشند و البته رابطه ای کنترل شده و برای شناخت بیشتر و بهتر یکدیگر؟چرا نمی روند نزد روانکاو و روانشناس و مشاور و هر کدام جداگانه در دوران مجردی تا اخلاق و رفتار و کاستیها و مشکلات روانی خود را بهبود دهند و نیز پس از آشنایی دو تایی؟؟؟؟؟
    چرا ما مردم مثل کسی که گوشت برادر مرده اش را می خورد،پشت سر دختران غیبت می کنیم و اگر دختر و پسری به جهت ازدواج با آگاهی خانواده با هم رابطه ای معقول داشته اند و دیده اند به درد هم نمی خورند،هی پشت سر دختر بدبخت حرف مفت می زنیم؟
    چرا این اندازه عقل و شعور نداریم که تحقیق از در و همسایه ای که زیاد از خانواده طرف اطلاعات چندانی ندارند یا به دلیل خوش یا بد آمدنشان از آن خانواده نمی توان به سخنشان اعتماد کرد بعلاوه چند جلسه در خانه دختر یا پسر حرف زدن را برای ازدواجی هدفمند و موفق کافی می دانیم؟!!
    چرا ما مردم این اندازه احمقیم؟!!دختران تا سی سالگی در خانه می مانند و به دلیل نیاز سرکوب شده هم خودشان و هم پسران فاسد می شوند و آنگاه شوهری و همسری و زنی نیست و این است آمار بالای طلاق در شهرها و روستاهای ما . . .

  4. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    188
    Array

    RE: ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط گرد آفرید
    چرا به جای همه این کارها دختر و پسری که قصد ازدواج دارند،نمی آیند و یکی دوسال خودشان و خانواده شان با هم رابطه داشته باشند و البته رابطه ای کنترل شده و برای شناخت بیشتر و بهتر یکدیگر؟چرا نمی روند نزد روانکاو و روانشناس و مشاور و هر کدام جداگانه در دوران مجردی تا اخلاق و رفتار و کاستیها و مشکلات روانی خود را بهبود دهند و نیز پس از آشنایی دو تایی؟؟؟؟؟
    چرا ما مردم مثل کسی که گوشت برادر مرده اش را می خورد،پشت سر دختران غیبت می کنیم و اگر دختر و پسری به جهت ازدواج با آگاهی خانواده با هم رابطه ای معقول داشته اند و دیده اند به درد هم نمی خورند،هی پشت سر دختر بدبخت حرف مفت می زنیم؟
    چرا این اندازه عقل و شعور نداریم که تحقیق از در و همسایه ای که زیاد از خانواده طرف اطلاعات چندانی ندارند یا به دلیل خوش یا بد آمدنشان از آن خانواده نمی توان به سخنشان اعتماد کرد بعلاوه چند جلسه در خانه دختر یا پسر حرف زدن را برای ازدواجی هدفمند و موفق کافی می دانیم؟!!
    چرا ما مردم این اندازه احمقیم؟!!دختران تا سی سالگی در خانه می مانند و به دلیل نیاز سرکوب شده هم خودشان و هم پسران فاسد می شوند و آنگاه شوهری و همسری و زنی نیست و این است آمار بالای طلاق در شهرها و روستاهای ما . . .
    شاید نسلهای آینده، شاهد این تحول بزرگ در تشکیل زندگی مشترک شوند..

    چند نکته اساسی در مورد شناخت روز خواستگاری (شناخت فشرده)
    1- اگر داماد با دست چپ استکان چای را برداشت یعنی در زندگی به بیراهه می رود
    2- اگر داماد با دست راست استکان چای را برداشت، یعنی در زندگی به بیراهه نمی رود
    3- اگر داماد موقع برداشتن چای دستش لرزید، یعنی فردی خجالتی است
    4- اگر داماد موقع برداشتن چای دستش نلرزید، یعنی تا حالا صدبار خواستگاری رفته و اصلا هم خجالت نمی کشه
    5- اگر داماد چایی را ریخت روی شلوارش، یعنی شلوارش دو تا می شود!
    6- اگر داماد چایی را نریخت روی شلوارش، یعنی وفادار می ماند
    ....
    1- اگر عروس چایی را توی سینی ریخته بود، یعنی به فکر زندگی نیست
    2- اگر عروس چایی را توی سینی نریخته بود، یعنی به فکر زندگی هست
    3- اگر عروس دستش لرزید یعنی از شما خوشش نمی آید
    4- اگر عروس دستش نلرزید یعنی از شما خوشش می آید
    ...

    این هم چند راه کار برای شناخت اساسی زندگی که در روز خواستگاری باید انجام بشه اون هم صرف نهایتا 2 ساعت، بعد هم طبق این شناخت اگه داماد خصوصیات بد ذکر شده رو داشت به اندازه تارهای مویش سکه طلا و اگر خصوصیات خوب رو داشت 1000 تا بیشتر از تارهای مویش!

    ----------------------
    حالا از این حرفا گذشته، طیبه عزیز، اون چیزی که توی زندگی مهمه ارتباط بین شما و همسرتونه، که اگه این ارتباط درست نباشه هزاران سکه طلا هم چاره دل زخم خورده شما نخواهد بود..


  5. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    174
    Array

    RE: ازدواج

    يه روزي خوب مي فهميد كه دستي دستي چه بلايي سر جامعه ما مياد. روي صحبتم با خانومهاست!!! اينجا يك نفر باشعور پيدا شده كه مهريه رو كم گرفته. چون مي دونه اگر مردش هرزه باشه مهريشو مي ده و به قول گردآفريد 10تا زن صيغه هم مياره داخل خونه زنه حق حرف زدن هم نداره!!! واضحتر بگم؟
    شرمنده ولي اينقدر اين موضوع مهريه احمقانه و بي شعورانه جا افتاده كه من مجبورم بگم. من يك واقعيت رو بگم. حتي اگر خانومها تيربارونم كنند!!
    مي دونيد تعداد بسيار زيادي از پسرهاي 25-28ساله (سن ازدواج معمول) يكي از دلايل ازدواج نكردنشون همين مهريه( به علاوه دهها مشكلمرتبط) ديگست. عذر مي خوام فكر مي كنيد كي بيشتر ضرر مي كنه؟!

    من بازش مي كنم . بسيار ممنون مي شم دوستان نقدشون رو رو حرفهاي من بزنند:
    پسر توسط خونواده يا خود دختر به دليل نداشتن توان مهريه بالا يا خونه يا ماشين رد مي شه!!
    اون پسر 5-6 سالي وا ميسته جون مي كنه( در صورتي كه قصدش پاك وبراي ازدواج باشه) . حتي اگر هدفش ازدواج باشه براي تحقير نشدن هم كه شده شروع به جمع كردن ثروت مي كنه. و اينبار به وسيله پول خودش ازدواج مي كنه!! و باز هم عذر مي خوام براي دوستان گرامي عرض مي كنم براي يك دختر اگر پاكي و وضع مالي پسر اولويت باشد ايشان اولويت اين خانوم رو در صورت پاك بودن دارند. اما خانومي همسن ايشان(34-5 ساله) در شرايطي كه ايشان مي تونند با دختر كم سن و سالتر ازدواج كنند اين شرايط رو ندارند!!( شرط زيبايي وسن كه ملاك مهمي براي آقايون هست و با مرورو گذشت سن خانوم كم مي شه ازش) چه اتفاقي ميفته! مي تونم قسم بخورم 5-6 سال ديگه عين همين فاجعه رو مي تونيد ببينيد. اين يه هشدار كوچيكه براي خونواده هاي ناداني كه فكر مي كنند مشكل فقط براي همسايه است كه اتفاق مي افته. حماقتهاي خانواده ها چند دختر معصومي از ازدواج باز موندن.
    به هر حال حتي اگر اينجا به فحش هم كشيده بشم واقعيتها رو گفتم. دوستاني كه ازدواج كردند شايد نخوان بپذيرن و دوستاني كه بر طبل لجاجت خود مي كوبند نيز به همچنين

  6. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    174
    Array

    RE: ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط shad
    شاید نسلهای آینده، شاهد این تحول بزرگ در تشکیل زندگی مشترک شوند..
    شاد اين نسلهاي آينده - زندگي نسلهاي امروز رو بر مي گردونند؟

  7. #17
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 تیر 91 [ 11:23]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    نوشته ها
    1,019
    امتیاز
    7,536
    سطح
    57
    Points: 7,536, Level: 57
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    650

    تشکرشده 657 در 204 پست

    Rep Power
    119
    Array

    RE: ازدواج

    مهریه هیچ وقت نه خوشبختیه نه پشتوانه برای زنه
    مردی که بخاطر ترس از مهریه بالا بخواد با زنش زندگی کنه جز تظاهر چیزی برای زندگی کردن نداره
    البته امیدوارم مرد شما هم همین قدر به زنگی پایبند باشن و معنای زندگی کردن رو بدونن نه اینکه از کمی مهریه سوئ استفاده کنن
    اگه بهش اطمینان داری ایم بهترین کاره


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.