به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

Threaded View

  1. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 24 آذر 98 [ 23:02]
    تاریخ عضویت
    1394-1-24
    نوشته ها
    762
    امتیاز
    26,356
    سطح
    97
    Points: 26,356, Level: 97
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 994
    Overall activity: 57.0%
    دستاوردها:
    OverdriveRecommendation Second ClassTagger First ClassVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    2,761

    تشکرشده 2,595 در 691 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    217
    Array
    سلام خانوم

    من از اين تفكر و ديدگاهتون خيلي خوشم اومد:

    برای من هم خب ظاهر مهم هست اما نه به حدی که بخوام به این خاطر به ایشون جواب رد بدم و پیش خودم می گم یه آدم هیکلی هم با یه بیماری در عرض 1ماه میتونه لاغر بشه !
    ولي در مقابل :

    در واقع به خاطر این موضوع از خدا می ترسم.
    خود خدا مقرر كرده كه با هر كي دلتون نشست ازدواج كنيد و از همه مهمتر براي هر شخصي جفتي افريدم. پس تا جفت خودتون رو پيدا نكردين از جواب رد دادن نترسيد.

    -------------------

    خانوم به جز قضيه ازدواج، در موارد ديگه، عقلانيت شخص شما در خانواده چقدر وجاهت داره؟

    تصميم هاي شخصي زندگي تون چقدر بر عهده خودتون هست؟

    يكي از مهمترين تصميم هاي زندگي كه تا كنون بدون نظر خانواده گرفتين چي بود؟ موفقيت آميز هم بوده؟

    در كل در تصميم گير مستقل هستين و خانواده به انتخاب و عقل شما ايمان دارند يا خير؟


    ------------------

    خوب وقتي كه متوجه بشويم خانواده شما به تصميم هاتون اعتماد دارن، ميشه مسئله رو از ايده آلگرايي مادرتون بررسي كرد. ولي اگر شما در تصميم گيري هاتون وابسته عمل ميكردين، بايد اول رو خودتون كار كنيد.


    اگر از موضوع تصميم گيري كه بگذريم، شما واقعا فارغ از احساس و مقابل گرايي با خانواده كلاهتون رو قاضي كنيد كه اين شخص واقعا جفت شما هست يا نه؟ چون بعضي وقت ها ما جوانان براي اينكه حرفمون رو در مقابل خانواده پيروز كنيم نسبت به بولد كردن خصوصيات مثبت و ناديده گرفتن خصوصيات منفي در اينجور مواقع روي مي آوريم. ولي با توجه به نوشته هاي شما بعيد ميدونم چنين اخلاقي داشته باشين.
    پس اول بشينيد واقعا مطمئن شويد كه اين شخص جفت شماست.

    در مرحله بعد بايد به اين موضوع واقف بشيد كه ازدواج وصلت خانواده هاست ( بيشتر منظورم خانواده در جه 1 هست نه عمه و خاله) پس بايد نظرات خانواده ها رو هم داشته باشيم.
    در نتيجه اينجا ايجاب ميكنه كه موافقت خانواده خودتون رو بگيريد و بعد براي جلسات بعدي اقدام كنيد. در اين راه به هيچ عنون وارد فاز كودكانه نشويد و از موضع بالغانه با پدر و مادري كه موضع والدانه دارند، صحبت كنيد.
    مثلا موضع بالغانه چه طوري ميشه؟ به مادرتون بگيد كه من پس از فكر و بررسي هاي مختلف به اين نتيجه رسيدم ملاك هاي اوليه من براي ازدواج در آقا وجود داره ( اگر هم كه نام ببريد خيلي عالي هست) ولي براي انتخاب كافي نيست و نيازمند شناخت بيشتر هست ( اين جمله نشون ميده احساسي نيستين و اگر در ادامه شرايط مساعد نبود قدرت نه گفتن را داريد). من خيلي به اين قضيه فكر كردم، متوجه شدم نظر والدينم براي انتخاب خيلي مهم است ولي دوست دارم قبل از هر تصميمي با يكديگر مشورت كنيم و به يك اجماع برسيم. ملاك هاي ظاهري باتوجه به شرايط بد جامعه ما و اينكه پسر اهل زندگي كم شده و از طرفي انسانيت هر فردي به باطن اش هست، من ملاك هاي ظاهري ام رو تعديل كردم به همين نكته كه خواستگارم به دلم بشينه رضايت قلبي دارم( توجه كنيد خودتون رو گول نزنيد، واقعا بايد به دلتون بشينه ها) . تجارب دوستان و اهالي همدردي ( اينكه همدردي رو بگيد نشان از تحقيق و بررسي شما داره) نشون ميده كه زندگي و ازدواج هاي موفق از چه ملاك هايي پيروي كردن و لزوما ظاهر زيباي افراد، متضمن خوشبختي آنها نبوده. و از اين دست مطالب واقع گرايانه و صد البته بالغانه.



    --------------------------------

    راست يه نكته هم بگم، درسته كه مثلا عموم آقايون بعد از ازدواج چاق ميشوند ولي اگر تلاش كنيد با همون شرايط فعلي آقا تصميم بگيريد بهتره و با خودتون نگيد كه درآينده تغييرميكنه و يا از سياست هاي زنانه پيروي ميكنم كه تغييرش بدم. چون در ادامه زندگي اگر تغيير صورت نگيره، ممكنه دلسردي شما را همراه داشته باشه.
    اون خانوم هايي كه مثلا ميگن بعد از ازدواج يه كاري ميكنم طرفم بره مو بكاره تا ايده آل من بشه، خودشوم رو اين طور در نظر بگيرن كه همسرشون بياد بگه مثلا از فردا بايد چادر سر كني.
    پس هر چيز رو كه الان ميبينيد قبول كنيد.


    -----------

    منتظر جوابتون هستم.

    با اميد به خداوند سبحان


  2. 3 کاربر از پست مفید mohamad.reza164 تشکرکرده اند .

    هلیاجون (چهارشنبه 19 خرداد 95), مصباح الهدی (چهارشنبه 19 خرداد 95), توت فرنگی (چهارشنبه 19 خرداد 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مشکل من چیه که با وجود نجابت خواستگار ندارم ؟ ملاک آقایون چیه؟
    توسط roya22 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 44
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 مرداد 92, 10:44
  2. شیوه پاسخ به خواستگاری
    توسط جاودان در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: پنجشنبه 27 مرداد 90, 18:08
  3. پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: سه شنبه 15 بهمن 87, 19:06
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 27 دی 87, 16:59
  5. شکستن قول-شاید آقایون بهتر بتونن راهنمائیم کنن
    توسط separ در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 23 شهریور 87, 12:03

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:34 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.