سلام.
توی این سن کم کم نوع جدیدی ازهویت یابی شروع میشه .بخصوص الگوگرفتن از دیگران.سرمشقهای بزرگتر مثل هنرپیشه ورزشکاروغیره .از روی این الگوها هم میتونید تا حدودی مسیری که ذهنش رو مشغول میکنه رو بدست بیارید.
اما نکته ای که میخوام بگم بحث سایه ها هست.هرچند تعابیر مختلفی از سایه ها میشه.اما بصورت خلاصه تر بخشی از سرکوبها یا آنچه که فرد فکر میکنه سرکوب هست ممکنه بصورت سایه هایی پنهان خودش رو نشون بدهد حالا ممکنه در حد حرف زدن و جنجال باشه ممکنه غلیظ تر.
منظورم اینه فضای خانه رو طوری تنظیم کنید که ضمن حفظ ارزشهاتون وارزشهای مذهبیتون.پسرتون در اون آزادتر وجرات مندتر ظاهربشه.شوخیها ونشاطهای درون خانه بیشتربشه و بیشتر از سنش ازش انتظار نداشته باشید مثلا خیلی خوبه قبل سن بلوغ نماز بخواند ولی تاکید وتوصیه جدی حتما سن بلوغ باشه.
اما تشخیص نهایی وجود یا عدم مشکل بنظرم مشاوره بالینی حضوری هست البته اول خودتون مراجعه کنید تا اگرلازم بود پسرتون رو هم ببرید
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
علاقه مندی ها (Bookmarks)