سلام خانم mano_gozashte
واقعیتش داشتم یه بار دیگه پُستم را می خوندم – دیدم آره
آخه چقدررررر ماستمالی !
به قول استاد 93 :
"" من همیشه فکر میکردم این آقای باغبان یک باغبان ساده هست که روزها باغبانی میکنه و شبها میزنه تو کار NLP و مشاوره.. اما نگو نصف شبها میزنه توی کار ماستمالی ........ ""
چقدر خوب !
این تاپیک باعث شد ، یادی کنیم از استاد 93 - واقعیتش نمی دونم کجاست !
با یه بنده خدایی صحبت می کردیم ، به این نتیجه رسیدیم ، شاید رفته مریخ !
....
از این بابت معذرت می خوام ، اگر نتونستم شما را خوب درک کنم .
ببخشید .
.................................................. ...
بحث دختر یا پسر بودن مطرح نیست ! - در احساسات یا در ذهن ! ( آقایون یه جور دیگه اذیت و ناراحت میشند در احساسات - ولی خب خانم ها ، شاید دل پروانه ای تر ی دارند )
بحث اینکه ، چگونه بتونیم عواطف و احساساتمان را کنترل کنیم – بر ذهنمون تسلط پیدا کنیم و راحت تر زندگی کنیم
امکان داره یه شخصی با یه ذهن فضایی، ترجیح بده کارگر ساده باشه و ساده زندگی کنه و لذت ببره !
امکان داره شخصی فوق دکترا داشته باشه و ملیاردر باشه ، ولی آرامش نداشته باشه !
و یا ....
در مسیر رسیدن به آرامش – چیزی که خیلی مهمه ، به نظرم اینکه اول خودمون را کسی ندونیم
غرور را از خودمون دور بدانیم و بدانیم ، واقعا ما در مقابل پروردگار هیچ هستیم
پس چرا ؟؟؟؟.....
ببنید یه پسری به شما ابراز علاقه کرده – و بنا بر دلایلی که اصلا مهم نیست ! ، پشیمون شده !
انسانها به دوسته تقسیم میشند در این جور اتفاق ها :
1 ) دسته اول انسانهایی هستند که می گویند : خب منو نخواسته – خلایق هرچه لایق !
2) دسته دوم انسانهایی هستند که به خودشون میگند : من چه ایرادی داشتم – من چمه – چه کم دارم !
ما انسانها همیشه انتخاب می کنیم – انتخاب می کنیم از میان انتخاب ها !
و آرامش ما به این انتخاب ها بستگی داره !
دسته اول به دنبال اثبات چیزی نیستند – چون ارزش خودشون را می دونند !!!!!!!!!
ولی دسته دوم همیشه به دنبال اثبات خودشون هستند و می خواهند ارزش خودشون را به دیگران ثابت کنند !!
حالا شما کدوم دسته هستید ؟
دسته اول یا دوم ؟
یا شاید هر دو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
.............................................
دو موردی در شما هست که باید این مشکل با خودتون حل کنید :
اول اینکه به نظرم هنوز عشق اون شخص درونتون هست ( تا حدودی ) - و اون فرد را شاید در ذهنتان فرد خوب می دانید
دوم اینکه به خودتون میگید : چون منو نخواسته – حتما من دختر خوبی نیستم – برای همین حس خوبی به خودتون ندارید !!
و فکر می کنید تحقیر شدید ( متاسفانه )
می تونی برای خودت استدلال درست کنی !
یعنی بگی که : چیزی که در ازدواج مهمه ، اینکه زن و شوهر برای هم باشند – هم نفس باشند !
نه برای شخص دیگری – نه برای نفس دیگری !!
پسری که تنوع طلب هست و دوست داره هر روز با یکی باشه ! این شخص بدرد ازدواج نمی خوره
امکان خیانت بسیار بالاست – چون اون شخص به معنی عشق ، پی نبرده و اگر هم پی برده باشه عشق را فقط ؟ می بینه !!
چون تنوع طلب هست و این یه مریضی هست در خودشناسی !
که درمان آن هم فقط خداشناسی بیشتر - و یا اتفاقات زندگی که در آینده که براش می یافته ! ( خدایی نکرده )
اگر به این راز پی ببری ، اگر این شخص همیشه جلوت هم باشه ، حتی حاضر نیستی بهش نگاه کنی
چه برسه که سلام بدی ! - ولی اگر به این باور نرسی همیشه دور خودت می چرخی !!!!!
و هی به خودت میگی چرا منو تحقیر کرده ! و دنبال اثبات چیزی های هستی که اصلا مهم نیست پ پس باید اعتماد به نفس و عزت نفس خودمان را بالا ببریم !!
چه کسی را تحقیر کرده ؟
خودش را ، یا شما را ؟
.........................
شما سه کار می تونی انجام بدی :
1) یا سر کلاس بمونی – چون به قول خودت دونگی پول گذاشتید! . و سعی کنی تمام کنید کلاس را و بی توجه باشی
2) از کلاس انصراف بدید
3) همیشه غصه بخورید
دختر خوب ، سر زندگی خودته !!!! - سریع یه راه را انتخاب کن .
کائنات به تصمیم تو احترام میذاره !
اگر من جای شما بودم گزینه 1 را انتخاب می کردم و با بی توجهی بهش می گفتم تو برای من هیچ ارزشی نداری
بعد از کلاس هم سریع می رفتم.
یعنی به خودت میگی : چقدر قدرتمند هستی و به ذهنت تسلط داری !!
اگر بهش توجه کنی – اگر احساسات و عواطف را گدایی کنی – اون بیشتر دوست داره و دوست داره ازت امتیار بگیره !
و شاید هم نخواد امتیاز بگیره و فقط از این کار لذت ببره ! ( بی محلی به شما )
وقتی که این اتفاق تمام شد ( یا در منزل هستی یا .... ) از تکنیک های قطع الگو استفاده کن
یا اگر نمی تونی برو پیش روانشناس بهش بگو : تکنیک قطع الگوی منفی یعنی چی ؟
بهش بگو درباره ی NLP - NAC باهات صحبت کنه و سعی کن اجرایی کنی
اگر دنبال تغییر در خود هستی !!!!!
اگر !!!!
ترسی هم نداره – اون بنده خدا شغلش همینه !
شاید یکی به شما بگه درکت می کنم ، منظورش ابن باشه :
غم تو ، منو ناراحت میکنه ( عجب جمله سنگینی )
.......................................
وقتی به خودت واقعیت پی بردی و فهمیدی واقعا کی هستی و چقدر ارزشمند هستی
اون موقع دیگه آزادی
اگر به این راز پی نبریم – همیشه در قفس هستیم و در آینده باید جواب بدیم !!
هیچ انگشتر جادویی در کار نیست که ما آن را در دست کنیم و اتفاقات را به نفع خودمون تغییر بدیم !!!!!
ولی از اون بهتر هست و اون هم تسلط به ذهنمان !!
خداوند در قرآن می فرماید :
أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاء اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ﴿۹﴾
[آيا چنين كسى بهتر است] يا آن كسى كه او در طول شب در سجده و قيام اطاعت [خدا] مىكند [و] از آخرت مىترسد و رحمت پروردگارش را اميد دارد
بگو آيا كسانى كه مىدانند و كسانى كه نمىدانند يكسانند تنها خردمندانند كه پند پذيرند
شاید اینکه بتونیم بر ذهنمان تسلط پیدا کنیم جزء دونستنها باشه !
باید تلاش کنیم همگی به این مهم برسیم ، تا راحت زندگی کنیم .
...........................
شیطان گور به گور شده میگه :
دیدی تو را نخواست – دیدی -----
اون دوست داره به تو بگه چرا ؟
ولی تو بهش بگو مهم نیست !!
دیگه مهم نیست !
از اون بهتر منتظر منه !!
نری باهاش چایی بخوری ! ( با شیطان )
آخه یه بنده خدایی این جوری بود - مثلا 7 صبح تا 10 درس می خوند – بعد نیم ساعت با شیطان چایی می خورد
بعد دوباره درس ! سپس این دفعه قهوه و بیسکویت و ..... ( هر کی یه جور – باغبان یه جور دیگه ! )
شاید بشه یه رمان دربارش نوشت
آدم خوب و بسیاز عجیبی هست
ببخشید اگر نتوستم کمکی کنم به شما دو بزرگوار .
.....
شاعر می فرماید :
ای وای اگه روزی نظر
برگرده از نگاهت ،،
چیزی نمی مونه دیگه ، از بودنم ، باقی ،،،
من تشنه نورم، اَلا ، یا ایها ساقی،،
یا ایها ساقی
...
ببخشید ، طولانی شد
یا حق .![]()










علاقه مندی ها (Bookmarks)