به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Threaded View

  1. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    سلام آقا رضا - ام

    الهی شکر آرامش نسبی به دست آوردین.و مطمئنا یه چند ماه هم بگذره آرامتر هم می شین و از این وضعیت خلاص می شید.
    دوستان تو تاپیک قبلیتون خیلی پیشنهادات خوبی دادند که چه طوری از این وضعیت زودتر بیایید بیرون. حتما آنها را انجام بدین.

    حتما یه مدتی را برای استراحت فکری و روحیتون قرار بدین و دیگه کلا پرونده این خانم را چه خوب و چه بد کاملا ببنیدین. دیگه همه چیز تمام شد و شما یه سری تجربیات با ارزش بدست آوردین. این خانم قسمت شما نبودند ولی ممکنه همین تجربیاتی که از این دختر خیلی خوشگل ولی بی اخلاق بدست آوردین باعث بشه بعدا ان شاالله از اخلاق و مهربونی همسرتون صد برابر بیشتر لذت ببرید!و قدرش را بدانید! پس تو این تجربه خیری بوده حتما.

    من جواب سوالتون که بعدا تو خواستگاری باید رعایت کنید را می گم اما فعلا شما ابدا ذهنتون را مشغول این جریانات نکنید.
    فعلا استراحت کنید. بعد یکی دو ماه بیایید سایت و در مورد معیارهاتون مطالعه کنید و بعد هم ان شاالله بعد از 6 ماه تا یک سال خواستگاری رفتن را شروع کنید.
    پس اینهایی که دارم می گم برای الانتون نیست برای بعد از آرامش و فراموشی تلخی این تجربتون هست ان شاالله.ولی می گم چون ممکنه بعدا یه وقت نباشم.

    آقا رضا من مطمئنم خدا پشت کسی که مظلوم بوده می ایسته. من یه دوست خیلی خوب و نجیب داشتم که با یه خانواده سرشناس وصلت کرد ولی روی این دوستم یک ایرادهای بنی اسرائیلی گذاشتند که حد نداشت و حتی بهش تهمت هم زدند.خلاصه که تو عقد طلاق گرفتند. این دوستم واقعا بهش ظلم شد! واقعا! اون آقا زود رفت ازدواج کرد اما با یه دختری که اصلا یه ذره نجابت نداشت ولی خیلی خوشگل بود و اهل آرایش و... (البته این دوستم هم خیلی خوشگل بود نمی دونم خانوادش از سر بیکاری مخصوصا مادرشوهرش ایرادگیر بود!) خلاصه که اون آقا زود ازدواج کرد ولی مطمئنا لیاقت پاکی و معصومیت این دوستم را نداشت!

    حالا این دوستم الان ازدواج کرده! ببینید من هنوز ازدواج نکردم! با اینکه شرایطم مناسبه ولی او با وجود داشتن یک طلاق یک ازدواج فوق العاده عالی کرده!!! او خیلی خواستگار داشت که به خاطر عقد قبلیش قبولش نکردند ولی بالاخره ازدواج کرد! همین دو سال پیش م ازدواج کرد... شاید آدم با حساب دو دو تا چارتا حساب کنه من باید زود تر ازدواج می کردم ولی از اونجایی که وقتی خدا بخواد همه شرایط جور میشه و اثرهای منفی تبدیل به مثبت می شه او زودتر ازدواج کرد و مورد کاملا مناسب و مرد کاملا با اخلاق و متدین...

    هرچند شاید اون آقا شرایط مالی خوبی نداشت ولی مطمئنا الان او خوشبخته و شاید اگر این تجربه را نمی داشت اگر قبلش این آقا میامد خواستگاریش خانوادش قبول نمی کردند اما همین تجربه باعث شده که بتونه با همچین مردی ازدواج کنه و الان راضیه و قدرش را می دونه و می فهمه که ازدواج واقعا به اخلاقه نه پول و خوشگلی و سرشناسی که همسر قبلیش داشت!

    حالا بگم که این دوستم رفته بود مشاوره، بعد مشاوره بهش گفته بوده که جلسه اول و دوم در این مورد صحبتی نکن و اجازه بده آقا پسر خود تو را بشناسه و جلسه سوم در این مورد حرف بزنید.

    خب خیلی از خواستگارای دوستم بعد از دونستن این ماجرا پا پس کشیدن و دوستم واقعا خیلی سختی کشید و ولی خیلی هم توکل داشت و به امام رضا متوسل می شد. دیگه می گذره تا همین همسر فعلیشون میان خواستگاریش... جلسه اول و دوم می گذره. بعد قبل از جلسه سوم پدر دوستم می گن من با آقا پسر می خوام خصوصی حرف بزنم. بعد هم پدر دوستم یه جلسه خصوصی حرف می زنند و ماجرای دوستم را منطقی برای آقا تشریح می کنند و بعد هم خود آقا با دوستم حرف می زنه و چون واقعا می فهمه که تو اون ماجرا دوستم بی تقصیر بوده و کاملا هم می شده تشخیص بدن قبول می کنه و خیلی هم خدا را شکر الان خوشبختند!
    تازه این دوستم دختر بوده شما که پسر هستین!

    حالا یه دوست دیگری هم داشتم که از فامیلشون صحبت می کرد که آقا پسر بعد از عقد جدا شدند و دلیلشون این بوده که گویا به دل دختر ننشسته بودند و دختر خواهان طلاق بوده. بعد این پسر هم مشاوره بهش می گه جلسه سوم در این مورد صحبت کنید. خود این پسر جلسه سوم کاملا با صداقت می گه ماجرا را. می گه من به دل همسر قبلیم ننشسته بودم ولی او تو رو دربایستی منو قبول کرده بوده و دلیل این بوده.اینم بگم خانواده نامزد قبلیش گفته بودند اگر خواستگاری رفتی ما حاضریم راجع به این موضوع با خانواده دختر صحبت کنیم و ماجرا را بگیم. خلاصه این پسر آدرس و تلفن خانواده نامزد قبلی را می دهد و آنها هم میرن تحقیق می کنند و می فهمند که ماجرا دقیقا همین موضوع به دل نشستن بوده.که آقا پسر کاملا با صداقت بیان کرده. اون دختر هم قبول می کنه تازه دختر همه چی تمومی هم بوده و خیلی هم خوشبخت می شن.

    حالا من هم می گم شما همین روند را برید. یعنی خواستگاری برید و جلسه دوم یا سوم موضوعتون را مطرح کنید! کاملا صادقانه!چون همین صداقت و لحن صادقانه باعث میشه طرف مقابل حس امنیت بکنه و روی نظرش تاثیر مثبت بذاره. هرچی طرفتون سوال کرد خیلی باز جواب بدین. راحت باشید خدا را شکر اینجا شما هیچ تقصیری نداشتین که بخواهید چیزی نگید!
    ببیند من نظرم اینه که با یکی از همون مشاوره هایی که رفتین هم قبلش صحبت کنید و حتی ازش بخواهید که اگر شما خواستگای رفتین و بعدا دختر خواست تحقیق بکنه از همون مشاور که کاملا در جریان روند شما بوده تحقیق کنه!

    شما تو خواستگاری بگید که من متاسفانه تو انتخاب همسر اشتباه کردم و درس خوبی برام شد و متاسفانه با وجود اینکه متوجه شدم ایشون قبلا عقد کرده بودند اما درباره جداییشون تحقیق نکردم و حرفهای خود دختر را باور کردم و از اخلاقیات و روحیاتش زیاد با خبر نبودم. متاسفانه در تحقیق کردن اهمال کاری کردم که اگر تحقیق می کردم مطمئنا این اشتباه را نمی کردم.
    نامزد قبلیم روی ارتباطش با نامحرم اصلا خط قرمزی براش تعریف شده نبود! درصورتی که من پسر پاکی بودم و هیچ وقت دوست دختر نداشتم و با نامحرم خط قرمز مشخصی دارم و برام حیا مهمه. درسته پسری نیستم که حالا بخوام حتما خانمم چادری باشه.حتی با آرایش هم در حد معمولی مخالف نیستم. با حضور سالم انومم تو اجتماع خیلی هم موافقم و نرمالم.ولی برام مهمه همسرم بدون روسری جلوی نامحرم نباشه. با نامحرم دست نده و روابط نامتعارف و دوستی های نامتعارف نداشته باشه...

    که نامزدم در این مورد کاملا مخالف من بود و متاسفانه تغییر پذیر نبود و من هم برای ادامه زندگی به طور صحیح، مشاوره های مختلف رفتم. آقای فلانی ، آقای ایکس ... (اینجا اسم مشاوره ها را بگید) همشون معتقد بودند این ازدواج اشتباه بوده و اون دختر دیگه تغییر پذیر نیست و حیا نداره و بعدا زن زندگی نمیشه و الان طلاق ندین بعدا باهاش به مشکل برمی خورید!. اگر می خواهید می تونید در این مورد تحقیق کنید و من کاملا از تحقیق شدن استقبال می کنم و این را حق مسلم شما می دونم! اگر می خواهید شماره مشاوری که کاملا درجریان نامزدی من بوده را بهتون بدم تا ازش بپرسید. اگر هم خواستین آدرس محل زندگی نامزدم را بدم تا خودتون ببینید چه تیپ دختری هست.

    این استقبال از تحقیق خودش خیلی تو اطمینان دادن به دختر و خانوادش تاثیر داره و الهی هزار مرتبه شکر شما کاملا بی تقصیر بودین و به نظرم خود مشاورتون بتونه منبع درستی باشه و اطمینان بخش تر...

    بعد هم هرچی دختر خانم سوال پرسیدند صادقانه بگید.ولی بگید که درس بزرگی گرفتین و اون درس هم اینه که اخلاق و روحیات حرف اول را تو زندگی مشترک می زنه و واقعا اولین معیار همینه و اگر زنی خوشگل بود و اخلاق نداشت خیلی زود از چشم شوهرش میفته و این کاملا برای من اتفاق افتاد و اون خانم زود از چشمم افتاد! ( اینو بگید دختر خانم خیالش راحت می شه که شما دیگه محبتی از نامزد قبلیتون تو دلتون نمونده که بخواهید مقایسه اش کنید! چون این خیلی برای دخترا مهمه و این اطمینان را بدین بهش که اون ماجرا را کاملا منطقی پرونده اش را در ذهنتون بستین و به آینده فکر می کنید!)

    بعد هم وقتی دختر خودتون را پسندیده باشه و ببینه که شما هیچ تقصیری نداشتین و تازه باعث شده آدمی بشید که درس خوبی گرفتین و دارید به خاطر خصوصیات اخلاقی خوبش انتخابش می کنید چرا به شما جواب منفی بده؟
    به نظرم در این صورت خیلی احتمالش کم میشه.و این تاثیر منفی طلاقتون به حداقل می رسه.

    ولی به نظرم فعلا روی خواستگاری فکر نکنید و فقط استراحت کنید.اگر یکم به معنویات بیشتر بپردازید زودتر روحیتون خوب میشه. برید مشهد . به امام رضا توسل کنید. این قدر زود خوب می شید که حد نداره! توسل کنید. به خدا توکل کنید حتی بیشتر از قبل به واجباتتون برسید. به نمازتون! اگر خودتون هم همت کنید و خودتون هم حرفهای خدا را گوش بدین چرا که نه! حتما خداوند دعاتون را مستجاب می کنه و یه ازدواج خیلی خوب تو تقدیرتون قرار خواهد داد! یه ازدواج عالی که بیشتر از الان خدا را شکر کنید!

    ان شاالله یه روز میایید و همین جا تاپیک می زنید که خواستگاری رفتین و دارید دوران آشناییتون را می گذرونید.
    به امید آن روز
    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه
    ویرایش توسط مصباح الهدی : سه شنبه 24 شهریور 94 در ساعت 23:56

  2. کاربر روبرو از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده است .

    فدایی یار (چهارشنبه 25 شهریور 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 14 تیر 96, 19:57
  2. استفاده از سایت همسریابی برای آشنایی و ازدواج درست هست
    توسط شمیم بهار در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: پنجشنبه 14 فروردین 93, 17:30
  3. پاسخ ها: 37
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 فروردین 93, 16:14
  4. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 شهریور 91, 23:34
  5. پسری که دنبال تصاویر جنسی تو نت هست ممکنه مشکل درست کنه برای اطرافیانش؟
    توسط بهار.زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: جمعه 12 اسفند 90, 15:20

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.