
نوشته اصلی توسط
parvaaz
همیشه باید از خودمان بپرسیم که ، من به جای این وضع چی می خوام ؟
من به جای نگرانی و حسرت گذشته چی می خوام ؟
پرواز خانم : من میخوام دوباره عاشق بشم ولی عشق بعد ازدواج میخوام یه زندگی با ارمش و خوب داشته باشم میخوام اینهمه از مرگ نترسم اینهمه نگم اخرش که چی؟این جمله میذاره زندگی کنم لذت ببرم دوس دارم مث خیلیا بیخیال این جمله باشم
باغبان : پس ارزش داره الگو منفی را از بین ببریم !
.................................................. .................................................. .............................
حالا باید از خودت بپرسی :
اگر من اون دکتر و خانواده اش را رها نکنم – اگر حسرت گذشته را ترک نکنم !
چه اتفاقی می افتد – باید چه بهایی به خاطر این کار بدهم ؟
پرواز خانم : بهای ول نکردن دکتر اینه رفته رفته وابستش میشم دیگه حتی عاشق و کشته مرده داشته باشم هم به چشمم نمیاد معلوم نیس اینده ام چی میشه از همه لحاظ داغون میشم نه میتونم ازدواج کنم نه پیشرفت کنم نه میتونم با غرور تو جامعه راه برم خیلی ضررا داره حالا این چن تاش بود
باغبان : این پاسخ می گوید ، اگر این کار را نکنم - علاوه بر اینکه زندگی خودم را خراب میکنم - زندگی دیگران هم خراب میکنم -
من خودم را الان گذاشتم جای شما ، وقتی به پاسخ شما فکر کردم - دیدم واقعا خیلی دردناکه اگر من بخوام ادامه بدم
در واقع ادامه دادن به این رابطه با توجه به پاسخ شما یعنی نابودی زندگی دو طرف !
ببین پرواز خانم ، شما در سوال اول برای خودت انگیزه درست کردی
در سئوال دوم بخودت گفتی اگر این کار را نکنم تو زندگی باید بهایی زیادی بدم - و ..... ( هم زندگی خودم تحت شعاع قرار میگرعه و هم دیگران !)
.................................................. .....................................
حالا از خودت بپرس :
اگر گذشته را رها کنم - دکتر و خانواده اش را برای همیشه کنار بگذارم ،
شاد باشم – در زمان حال باشم و تلاش کنم
اون موقع من چه حالی پیدا می کنم ؟
پرواز خانم : واقعا نمیدونم - وقتی بی مشکل میشم نمیدونم چیکار کنم تازه از زندگی هم لذت نمیبرم بخاطر همون جمله اخرش که چی از زندگی لذت نمیبرم
باغبان : ایراد ما از این جا شروع میشه !
در واقع هدف خاصی برای آینده نداریم - برا همین در گذشته زندگی میکنیم - از طرفی از آینده هم مطمئن نیستیم
باید برای این سئوال جواب پیدا کنی !
ان شالله ادامه می دهیم .
موفق باشی.
علاقه مندی ها (Bookmarks)