به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 55

Threaded View

  1. #6
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array



    سلام


    ما برای اینکه رویای خودمان را به واقعیت بدل کنیم – باید از یه اهرم و یه تکیه گاه استفاده کنیم .

    یعنی چی ؟

    یعنی ما اهرم را بر تکیه گاه می گذاریم و با نیرویی جسم مورد نظر خودمان را پرتاپ می کنیم .


    حالا جسم مورد نظر ما چیه ؟

    جسم مورد نظر ما رویاهای ما هستند .


    حالا ما این نیرو را از کجا بیاوریم ؟

    این نیرو عبارت اند از :
    روحیه ما – شجاعت ما – هدف ما – توانایی ما – دوستان و همکاران ما – راهنما ها و مرشدهای ما - ایمان و باور ما - ایده پردازی و ......


    هر چه نیرو قوی تر باشه – جسم ما راحتر پرتاپ میشه .
    یا به عبارتی به رویایمان زودتر می رسیم.



    وقتی ما به توانایی ها ی خودمان پی بردیم ( شناخت خود ) باید از خودمان سئوال کنیم که این توانایی به درد جامعه می خوره

    آیا ایده ی من در جامعه من !

    کاربرد داره . ( شناخت دیگران )


    برای این که به این مهم برسیم باید تحقیق کنیم – از دیگران بپرسیم – بازار را برسی کنیم
    یه چیزی که باب شده متاسفانه طرف میگه آقا الان نون تو این کاره
    یدفعه می بینی همه می رن تو این کار


    وقتی که خودمان را شناخنیم و جامعه هم بررسی کردیم باید بریم محصول را بسازیم !
    حالا محصول را چطوری بسازیم !



    سرمایه ی اولیه خودت – کمک دوستان – شرکت های فعال در حوزه کار آفرینی و ......


    کار آفرین باید یه فرقی با بقه داشته باشه
    معمولا کارآفرین ها خودشون را مدیر می دونند
    در حال که این اشتباست .


    مدیر با رهبر بودن فرق می کنه


    مدیر یه تیم میگه باید این کارها را انجام بدیم – ولی رهبر یه تیم میگه ما این فرصت ها را داریم
    شما برای اینکه بتونی در کارت بودجه بگیری – یا در کارت شریک پیدا کنی باید رهبر باشی نه مدیر !


    یکی از جاهای بسیار بسیار خوب که می تونی در آنجا ایده هاتو معرفی کنی و بودجه بدست آوری

    دوره های استارتاپ ویکند هستند - یا شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها

    شما در این دوره ها ( استارتاپ ویکند ) که به مدت 3 روز برگزار میشه با هزینه بسیار کمی

    ایده هاتو معرفی میکنی – و یار جمع می کنی و در آنجا

    و به مدت سه روز ایده های اولیه خودتون را بالا می یاری.


    در این دوره ها بچه ها به گروه های مختلف تقسیم میشن :
    گروه بازاریابی – گروه تحقیقات – گروه فنی – گروه هنری .....



    از تیم های موفق این گروها می توانیم به :

    دیجی کالا – مامان پز و ...... اشاره کنیم .


    اگر ایده داشته باشی – و به ایده ات هم ایمان داشته باشی – و یه قسمتی از کار خودت هم انجام داده باشی
    می تونی راحت سرمایه گذار پیدا کنی .



    حالا بریم سراغ مثال ها :

    این شرکت مامان پز – یه شرکتی که چند تا جوون جمع شدن + آشپز خوب : )

    گفتم آقا ما که پول نداریم بریم رستوران بزنیم – چی کار کنیم

    گفتتند بریم یه سایت بزنیم – تبلیغات کنیم – غذا با کیفیت درست کنیم – بدیم دست مردم .
    که موفق هم شدند .


    حالا ما چی کار کنیم :


    اول باید بگیم غذای من در هر خانه ایرانی

    آشپز خوب هم باید جور کنیم ( می تونه خودمان باشیم - خانوادمان باشه یا یه فرد غریبه باشه ) !

    شاید طرف بگه من ایده دارم - خودم آشپزی بلد نیستم و آشپز ندارم - ولی می تونم این کار را انجام دهم

    بهترین کاری که این شخص می تونه انجام بده ، اینکه برای خودش تیم درست کنه !

    می تونه بره تو همین شرکت های استارتاپ ویکند .

    یا با آشپز های خوب قرار داد ببنده - در واقع باهاشون شریک بشه !

    بعد چیز که خیلی مهم هست طراحی یه سایت خوب هست . ( بسیار مهم هست )

    اون فرد و اعضای تیم باید سایت را بزند و در مورد سایت از مردم نظر سنجی کند – نظر مردم مهم هست – نه ما !

    وقتی ok کرد سایت را – باید غذا را تبلیغ کنه


    حالا چطوری ؟


    باید به آشپز جون بگه چند تا غذای خوب درست کنه - و بین مردم رایگان !

    پخش کنه برای تبلیغ - و از مردم نظر بخواد

    وقتی مردم نظرشان را گفتند باید نظرهای مردم را بررسی کنه

    خب در این جا همی چی ردیف هست – حالا باید چی کار کرد

    حالا باید کار را شروع کرد .


    در انجام چنین پروژه ای حتما لازم نیست وارد شرکت های استارتاپ بشیم

    خود شخص هم + اقوام با دوستان ... می تونند این کار را انجام دهند

    چیزی که مهم هست اینه که محصول منحصر به فردی درست کنیم !


    بسته بندی خوب - وقت شناسی مردم و خوش قولی - ادب و احترام با مشتری و ......


    استارتاپ ویکند بدرد کارها و ایده هایی می خوره از قبیل :

    برنامه نویسی سیستم های همراه - بازی های رایانه ای - سایت ها و خدمات مجازی مانند مامان پز - دیجی کالا - کافه بازار و ......


    اگر ما ایده های فنی تر داریم : مثلا می خوایم یه وسیله جدید بسازیم به نظرم شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها بهتر هست
    در اون جا هم ایده های خودمان معرفی میکنیم و در صورت تاییید ایده به ما مکان کار میدن و ....

    .............................................


    ما باید در هرکاری نیاز جامعه خودمان را بشناسیم - باید بگیم این مردم چی دوست دارنند - چی می خوان !
    حالا باید تفکر کنیم - محصول اولیه خودمان را بسازیم - و دنبال تهیه کننده و سرمایه گزار بگردیم
    یا از جیب خودمان !

    ان شالله موفق می شویم .


    ..........................................


    من یه دوست داشتم - اون دوستم یه فامیل داشت که الان کارخانه داره

    اولش می گفت این آدم یه کارگاه قدیمی داشت که محصولی را می ساخت

    بعد می گفت گوشه کارگاهش یه دستگاه داشت - باهاش یه وسیله درست می کرد

    رفت بهش گفت این چی دیگه ؟

    گفت بابا جان باید شکم خودم و زنم را سیر کنم !

    یکی از اقوام ما این جوریه !
    4 تا شیفت کار مبکنه .

    بهش گفتم :
    به قول یه بنده خدایی :
    تو دیگه کی هستی - تو دل ِ منو بردی - تو کریم


    گفت باغبان جون این جوری باید کرد - الان وضعش خیلی خوب شده .


    بیشتر از خودت و توانمندیت بگو ، دختر خوب .

    منم خوشجال میشم از نظرات شما و دوستان استفاده کنم .

    چرا همش در مورد درد صحبت کنیم در همدردی

    در مورد کار و کارآفرینی هم صحبت کنیم

    به نظرم دوستان هم وارد بحث بشن .


    یا حق .


    ​​

  2. 7 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Eram (سه شنبه 17 شهریور 94), gisooo (جمعه 23 مرداد 94), khaleghezey (دوشنبه 26 مرداد 94), parsa1400 (جمعه 23 مرداد 94), گیسو کمند (سه شنبه 17 شهریور 94), یاس پاییزی (شنبه 24 مرداد 94), سرشار (جمعه 23 مرداد 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:20 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.