ناهید جان سلام
چقد احساس صمیمیت بات کردم نمیدونم چرا.
طرز نوشتنت معلومه که مشکلایی که داری همه فقط تو ظاهر توهستن و هیچ کدوم ریشه ای نیستن.
میشه حلشون کرد ولی خب خیلی همت میخاد که میگی داری و کاری و بخای انجام بدی میتونی.
صبر زیاد میخاد که اگه الان بذر تلاشتو بکاری باید صبر کنی تا جوونه بزنه و رشد کنه.طول میکشه نباید نا امید بشی.
خیلی موانع سر راهته حتما. یکیش اینه که اگه بخای زیبای ظاهری پیدا کنی خیلی خونواده ها هنوز مخالفن مثلا دخترشون آرایش کنه یا اصلاح کنه یا لباساش شیک باشه.
این موانع رو باید آروم آروم از روشون رد شی. هیچ کاری یهویی به ثمر نمیرسه.
اصلا نگران ظاهرت نباش دختر عمه من از بچگی مثل گربه بود یه تیکه مو داشت!! اما انقد قرتیه که همیشه میره آرایشگاه و کلا اصلاح میکنه(حالا نمیشه کامل بگم!!)
فرقش با تواینه اعتماد به نفس خفن داره!!البته خب این اعتماد به نفسو دادن ولی در کل اکتسابیه.
نگران ظاهرت اصلا نباش. البته قبول دارم که تاثیر داره تو روابط اجتماعی. اما ببین مثلا من خوشگلم (خب همه میگن!) خونوادم خوبن وضعمون معمولیه کلا مشکلی نیست اما اعتماد به نفسم زیره صفره. جوری که حتی یه داستان معمولی رو نمیتونم برا خونوادم تعریف کنم! اصن قرمز میشم قلبم میزنه یه چیز افتضاحی که ادامه ندم! ولی من رفتم تا دلت بخاد سوتی دادم خیلیام شاید خندیدن بم ولی یادمه یواش یواش خیلی عوض شدم تونستم تماس های تلفنی شرکت رو انجام بدم و... بعدش درومدم از اونجا افتادم تو درس و مشکلات زندگیم بازم الان بدتر و وحشتناک تر از قبل شدم با اینحال که خوشگلم!!! میبینی اعتماد به نفس هر کس وابسته به یه چیزه.
من بت حسودیم میشه خب وقتی میگی درست خوب بود اونجوری قبول شدی .بالاخره این یه حسنه که تو داری و اون دخترکه پدر عضوهیئت علمیه نداره. اون چیزی رو نداره که تو راحت داریش و بدون مشکل باهاش برخورد میکنی.
خیلیا هستن که خودشونو به درو دیوار میزنن با کلی خرج کردن ولی از لحاظ تحصیلی عقب افتادن و اینام تحقیر میشن شک نکن. اینا میرن تو جامعه کاری اونجا دیگه کسی نون خوشگلی به کسی نمیده!!(البته هستن خیلی جاها که باز با خوشگلی تو جامعه کاری موندن بدون هنری جز عشوه گری!!)
ناهید جان زشت وجود نداره.
نخندیا ولی برو زنای ناصرالدین شاهو سرچ کن ببین تو اون زمان اونا با اون وضع سوگولیای شاه بودن!!!
الان حالا دماغ فلان مد شده با لبای پروتز و اینا.
پس فردا چیز دیگه مد میشه. ماآدما عادت داریم هر چیزیو خراب کنیم و بهش بگیم قشنگ!
تاحالا به مردمک چشمت نگاه کردی؟ همه دنیا رو میشه توش دید.این خوشگل نیست؟! بی انصاف نباش!دیدن زیبایی چشم باز میخاد.باید چشماتو بشوری یه بار تا راحت ببینی!
یه چیزی بت بگم من یه دوستی داشتم برای اولین بار همین س و ز تو حرفاش میزد. اولش قشنگ برام مشهود بود و بهش توجه میکردم و حتی بش گفتم. ولی بعد مدتی که باش بودم دیگه رابطمون نزدیک بود اصلا به چشمم نمیومد این لکنتش . یعنی به طور عجیبی کلا به نظرم بی نقص و خوب حرف میزد. تازه همین دوستم اصلا زیبا نبود حتی یکی دیگه از دوستام دیدش به مسخره گفت انگار از رو صورتش قطار رد شده!! ولی برا اون اصلا اهمیت نداشت اعتماد به نفس عجیبی داشت و من همیشه پشت اون خودم قایم میکردم!
خونوادشم من دیدم اصلا خوب نبودن فاصله سنی مادر پدرش خیلی زیاد بود. باباش تو خونه قدیمی پدربزرگشون زندگی میکرد اصلا کار نمیکرد نماز و روزه هم نمیگرفت کلا عین یه موجحود خنثی اصلا به خونوادش نمیرسید. (بیچاره زنش) اما دوست من همیشه اعتماد به نفس داشت درس خوند همین رشته انسانی بود وکالت قبول شد. میرفت باشگاه با هزینه خیلی کم هیکلش عای بود.حتی رفت دانشگاه جنس مخالف دنبالش بودن به خاطر رفتارش و کارهاش مهربونیش به هیچ کس اخم نمیکرد راحت حرف میزن نظرشو میداد همه چی.....
واسه سن تو خب اینا مهمه ولی حل میشن. یعنی بهتر میشن شک نکن.
بعد یه چیزی تو حرفات عصبیم میکنه!! مگه دختر به دنیا اومده که با خوشگلیش بشه زنه یه نفرو براش بچه بیاره؟!! این چه فکر مسمومیه که اری. تو بالاخره ازدواج میکنی ولی ازدواج فقط یه بخشی از زندگیته خوشبختیه تو دست خودته. که از خودت راضی باشی خودتو دوشت داشته باشی برای خودت هر کاری بکنی.نه اینکه اگه آدم یه شوهر داشت که ولش نکرد پس خوشبخته!!!
ازدواج مهمه ولی همه چیز نیست.همه چیز خودتی.
چقدم فکر پول میکنی!من از 8 سالگی عینک زدم تا 21 سالگی اونم با نمره 6-7 باورت میشه؟! با عینک میرفتم حموم.خب ماهم پول عمل جراحی نداشتیم بدیم منم ته استکانی عینک میزدم در واقع چیزی تا نیمه کوری نبودم. ولی انقدر صبر کردم نذر و نیاز کردم و از خدا عاجزانه خاستم تا شد و عمل کردم.من میرفتم مدرسه بابام 50 تک تومنی میداد بم اونم هر چند ماه یه بار. نمیگم خیلی راضی بودم نه!! ولی انقدم نا امید نبودم.بزرگ شدم رفتم سرکار دیگه هرچی دلم خاست خریدم.با فراغ بال.
سختی زندگی که واسه همه هست.اینکه واسه کی زیاده واسه کی کم ربط داره به دلش که بتونه اونارو هضم کنه یا نه.
خدا بت همه اینا رو میداد میشد خدا؟!عادل بود؟! مثلا به آفریقایی ها که از سوءتغذیه میمیرن نداده و خدای اونا نیست به پادشاه عربستان که ثروتش همه آدما رو میخره داده و میشه خدای اون؟!!
این چه فکریه.یعنی تو هیچ چی تا حالا تو زندگیت خوشحالت نکرده؟!زن عموی من انقدر چاقه که همه جور مریضی داره ولی بیا و ببین چه زبونی داره این زن. هیچ قیافه هم نداره کلا. صورتش موی زائدم داره زیاد. ولی ما باش حرف میزنیم از اول تا آخر میخندیم از بس از خودش شادی نشون ناخودآگاه!!ولی کاملا زشته دیگه.
مشکلاتو حل کن دوستم. بدون فشار عصبی. تو اول به خودت برس. یعنی به روحت به فکرت. بعد میتونی قدم برداری. ولی با حوصله و همت زیاد.
22 سالته بعد قرار بود با پول و زیبایی دقیقا چه کار کنی؟!! مهارت داشتن علاقه میخاد نه شرایط. علاقه آدم همه چیو میسازه فقط خیلی باید تلاش کرد.
به چی علاقه داری؟ سنتور؟ خب این عالیه برو کلاسش بذار متفاوت باشی. مگه تفاوت یعنی بدی؟! تفاوت فقط تفاوته. اگه بقیه بت بخندن تو این اجازه رو بهشون میدی. اگه کسی بی احترامت میکنه تو باعثش شدی. تو دلیل تمامی اتفاقات زندگیتی. اگه اتفاقی بدون دخالت تو به جود اومد صد در صد به خیرته.
ولی باید باور کنی که خیروجود داره. حتی اگه به چشم تو اون خیر یه مشکل وحشتناک باشه.
کسی رو داری باهاش حرف بزنی؟ مثل دوست یا خواهری کسی؟
اگه نداری تو همین سایت حرفاتو بزن.چون همیشه وقتی از دور به مشکلاتت نگاه کنی برات راحت تر میشه تا اینکه توش غرق باشی.
- - - Updated - - -
ناهید جان سلام
چقد احساس صمیمیت بات کردم نمیدونم چرا.
طرز نوشتنت معلومه که مشکلایی که داری همه فقط تو ظاهر توهستن و هیچ کدوم ریشه ای نیستن.
میشه حلشون کرد ولی خب خیلی همت میخاد که میگی داری و کاری و بخای انجام بدی میتونی.
صبر زیاد میخاد که اگه الان بذر تلاشتو بکاری باید صبر کنی تا جوونه بزنه و رشد کنه.طول میکشه نباید نا امید بشی.
خیلی موانع سر راهته حتما. یکیش اینه که اگه بخای زیبای ظاهری پیدا کنی خیلی خونواده ها هنوز مخالفن مثلا دخترشون آرایش کنه یا اصلاح کنه یا لباساش شیک باشه.
این موانع رو باید آروم آروم از روشون رد شی. هیچ کاری یهویی به ثمر نمیرسه.
اصلا نگران ظاهرت نباش دختر عمه من از بچگی مثل گربه بود یه تیکه مو داشت!! اما انقد قرتیه که همیشه میره آرایشگاه و کلا اصلاح میکنه(حالا نمیشه کامل بگم!!)
فرقش با تواینه اعتماد به نفس خفن داره!!البته خب این اعتماد به نفسو دادن ولی در کل اکتسابیه.
نگران ظاهرت اصلا نباش. البته قبول دارم که تاثیر داره تو روابط اجتماعی. اما ببین مثلا من خوشگلم (خب همه میگن!) خونوادم خوبن وضعمون معمولیه کلا مشکلی نیست اما اعتماد به نفسم زیره صفره. جوری که حتی یه داستان معمولی رو نمیتونم برا خونوادم تعریف کنم! اصن قرمز میشم قلبم میزنه یه چیز افتضاحی که ادامه ندم! ولی من رفتم تا دلت بخاد سوتی دادم خیلیام شاید خندیدن بم ولی یادمه یواش یواش خیلی عوض شدم تونستم تماس های تلفنی شرکت رو انجام بدم و... بعدش درومدم از اونجا افتادم تو درس و مشکلات زندگیم بازم الان بدتر و وحشتناک تر از قبل شدم با اینحال که خوشگلم!!! میبینی اعتماد به نفس هر کس وابسته به یه چیزه.
من بت حسودیم میشه خب وقتی میگی درست خوب بود اونجوری قبول شدی .بالاخره این یه حسنه که تو داری و اون دخترکه پدر عضوهیئت علمیه نداره. اون چیزی رو نداره که تو راحت داریش و بدون مشکل باهاش برخورد میکنی.
خیلیا هستن که خودشونو به درو دیوار میزنن با کلی خرج کردن ولی از لحاظ تحصیلی عقب افتادن و اینام تحقیر میشن شک نکن. اینا میرن تو جامعه کاری اونجا دیگه کسی نون خوشگلی به کسی نمیده!!(البته هستن خیلی جاها که باز با خوشگلی تو جامعه کاری موندن بدون هنری جز عشوه گری!!)
ناهید جان زشت وجود نداره.
نخندیا ولی برو زنای ناصرالدین شاهو سرچ کن ببین تو اون زمان اونا با اون وضع سوگولیای شاه بودن!!!
الان حالا دماغ فلان مد شده با لبای پروتز و اینا.
پس فردا چیز دیگه مد میشه. ماآدما عادت داریم هر چیزیو خراب کنیم و بهش بگیم قشنگ!
تاحالا به مردمک چشمت نگاه کردی؟ همه دنیا رو میشه توش دید.این خوشگل نیست؟! بی انصاف نباش!دیدن زیبایی چشم باز میخاد.باید چشماتو بشوری یه بار تا راحت ببینی!
یه چیزی بت بگم من یه دوستی داشتم برای اولین بار همین س و ز تو حرفاش میزد. اولش قشنگ برام مشهود بود و بهش توجه میکردم و حتی بش گفتم. ولی بعد مدتی که باش بودم دیگه رابطمون نزدیک بود اصلا به چشمم نمیومد این لکنتش . یعنی به طور عجیبی کلا به نظرم بی نقص و خوب حرف میزد. تازه همین دوستم اصلا زیبا نبود حتی یکی دیگه از دوستام دیدش به مسخره گفت انگار از رو صورتش قطار رد شده!! ولی برا اون اصلا اهمیت نداشت اعتماد به نفس عجیبی داشت و من همیشه پشت اون خودم قایم میکردم!
خونوادشم من دیدم اصلا خوب نبودن فاصله سنی مادر پدرش خیلی زیاد بود. باباش تو خونه قدیمی پدربزرگشون زندگی میکرد اصلا کار نمیکرد نماز و روزه هم نمیگرفت کلا عین یه موجحود خنثی اصلا به خونوادش نمیرسید. (بیچاره زنش) اما دوست من همیشه اعتماد به نفس داشت درس خوند همین رشته انسانی بود وکالت قبول شد. میرفت باشگاه با هزینه خیلی کم هیکلش عای بود.حتی رفت دانشگاه جنس مخالف دنبالش بودن به خاطر رفتارش و کارهاش مهربونیش به هیچ کس اخم نمیکرد راحت حرف میزن نظرشو میداد همه چی.....
واسه سن تو خب اینا مهمه ولی حل میشن. یعنی بهتر میشن شک نکن.
بعد یه چیزی تو حرفات عصبیم میکنه!! مگه دختر به دنیا اومده که با خوشگلیش بشه زنه یه نفرو براش بچه بیاره؟!! این چه فکر مسمومیه که اری. تو بالاخره ازدواج میکنی ولی ازدواج فقط یه بخشی از زندگیته خوشبختیه تو دست خودته. که از خودت راضی باشی خودتو دوشت داشته باشی برای خودت هر کاری بکنی.نه اینکه اگه آدم یه شوهر داشت که ولش نکرد پس خوشبخته!!!
ازدواج مهمه ولی همه چیز نیست.همه چیز خودتی.
چقدم فکر پول میکنی!من از 8 سالگی عینک زدم تا 21 سالگی اونم با نمره 6-7 باورت میشه؟! با عینک میرفتم حموم.خب ماهم پول عمل جراحی نداشتیم بدیم منم ته استکانی عینک میزدم در واقع چیزی تا نیمه کوری نبودم. ولی انقدر صبر کردم نذر و نیاز کردم و از خدا عاجزانه خاستم تا شد و عمل کردم.من میرفتم مدرسه بابام 50 تک تومنی میداد بم اونم هر چند ماه یه بار. نمیگم خیلی راضی بودم نه!! ولی انقدم نا امید نبودم.بزرگ شدم رفتم سرکار دیگه هرچی دلم خاست خریدم.با فراغ بال.
سختی زندگی که واسه همه هست.اینکه واسه کی زیاده واسه کی کم ربط داره به دلش که بتونه اونارو هضم کنه یا نه.
خدا بت همه اینا رو میداد میشد خدا؟!عادل بود؟! مثلا به آفریقایی ها که از سوءتغذیه میمیرن نداده و خدای اونا نیست به پادشاه عربستان که ثروتش همه آدما رو میخره داده و میشه خدای اون؟!!
این چه فکریه.یعنی تو هیچ چی تا حالا تو زندگیت خوشحالت نکرده؟!زن عموی من انقدر چاقه که همه جور مریضی داره ولی بیا و ببین چه زبونی داره این زن. هیچ قیافه هم نداره کلا. صورتش موی زائدم داره زیاد. ولی ما باش حرف میزنیم از اول تا آخر میخندیم از بس از خودش شادی نشون ناخودآگاه!!ولی کاملا زشته دیگه.
مشکلاتو حل کن دوستم. بدون فشار عصبی. تو اول به خودت برس. یعنی به روحت به فکرت. بعد میتونی قدم برداری. ولی با حوصله و همت زیاد.
22 سالته بعد قرار بود با پول و زیبایی دقیقا چه کار کنی؟!! مهارت داشتن علاقه میخاد نه شرایط. علاقه آدم همه چیو میسازه فقط خیلی باید تلاش کرد.
به چی علاقه داری؟ سنتور؟ خب این عالیه برو کلاسش بذار متفاوت باشی. مگه تفاوت یعنی بدی؟! تفاوت فقط تفاوته. اگه بقیه بت بخندن تو این اجازه رو بهشون میدی. اگه کسی بی احترامت میکنه تو باعثش شدی. تو دلیل تمامی اتفاقات زندگیتی. اگه اتفاقی بدون دخالت تو به جود اومد صد در صد به خیرته.
ولی باید باور کنی که خیروجود داره. حتی اگه به چشم تو اون خیر یه مشکل وحشتناک باشه.
کسی رو داری باهاش حرف بزنی؟ مثل دوست یا خواهری کسی؟
اگه نداری تو همین سایت حرفاتو بزن.چون همیشه وقتی از دور به مشکلاتت نگاه کنی برات راحت تر میشه تا اینکه توش غرق باشی.








علاقه مندی ها (Bookmarks)