به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 05 اسفند 94 [ 02:42]
    تاریخ عضویت
    1394-3-18
    نوشته ها
    72
    امتیاز
    1,866
    سطح
    25
    Points: 1,866, Level: 25
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points3 months registered
    تشکرها
    48

    تشکرشده 197 در 64 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza198 نمایش پست ها
    یادمه قبلا یه مطلبی از مدیر همدردی در مورد رابطه دوستی دختر و پسر که به ازدواج ختم میشد دیدم
    گفته بود اگه یه نفر چشم بسته از یه اتوبان به سلامت رد بشه دلیلی نمیشه بقیه هم این کار رو کنن
    به نظر من در مورد این قضیه هم صدق میکنه مهریه باید در حد توان مرد باشه هیچکس از آینده خبر نداره که قراره چه اتفاقاتی بیوفته چرا باید مقداری رو قبول کرد که نتونیم پرداختش کنیم؟
    در حد توان مرد بودن خوبه، اما توان چه موقعی؟ آقایان معمولا هنگام ازدواج چیزی ندارند. بیشتر سختی های زندگی را همسر اول متحمل میشه و بعد از اینکه زندگی از لحاظ مالی سربالایی ها رو طی کرد این آقایون هستند که به قول معروف تنبونشون دو تا میشه!
    این آقا میگن خونه دارن و همسرشون گفته اند اگه 700 سکه رو قبول نداری الان خونه رو به نامم کن. ایشون حاضر نیستن این کار رو بکنن با اینکه توان مالی رو دارن دیگه. البته منطقی هم نیست که خونه ای که براش زحمت کشیده اند را یه هو بزنن به اسم یه نفر دیگه. نمیدونم اهل کدوم شهر هستند و ارزش ملکشون چقدره اما اینطور که مشخصه از 110سکه بیشتر و از 700 سکه کمتر هست. اگر واقعا به دختری که انتخابش کردید مطمئن هستید، همینطور به رفتار و کردار و تصمیم های خودتون در زندگی، می تونید مثلا در مورد سه دانگ از خانه به علاوه 110 سکه باهاشون صحبت کنید و به توافق برسید. تشیکل خانواده یعنی اینکه همه چیز مشترک باشه. اگه باز هم حاضر نیستید از نیمی از خانه ای که خریداری کرده اید بگذرید، به خانم هم حق بدید که نتونه 110 شما رو بپذیره. شما وقتی الان یه خونه دارید به قیمت بیش از 110 سکه، حتما در آینده توانایی پرداخت 700 سکه هم دارید. بعلاوه الان در دادگاه ها گفته میشه مهریه تا 110 سکه را فرد ملزم به پرداختش هست و برای بیش از اون بسته به تمکن مالی مرد تصمیم گیری میشه. پس مشکل توانایی و ترس از زندان نیست. مشکل اینه که نمیخواهید این مقدار را بپذیرید. حالا دلیل چیه؟ با خودتون صادق باشید: به دختر اعتماد ندارید؟ به انتخاب خودتون اعتماد ندارید؟ فکر می کنید در آینده مورد بهتری پیدا میشه که بخواهید از این خانم بگذرید، زورتون میاره در صورت بروز مشکل و یا درخواست خانم این هزینه رو بپردازید؟ یا همونطور که مهریه بالا برای خانم ها شده عامل پز دادن، مهریه پایین هم بین آقایون نشونه سربلندیه؟ یا واقعا در بین اعضای خانواده یا فامیل شما هم باب نیست که برای مثال بیش از 110 سکه مهر کنند، یا هر دلیل دیگه. با خودتون صادق باشید تا بتونید تصمیم بگیرید.
    اگه مطمئن نیستید (که البته به هر حال نمیشه هم صد در صد مطمئن بود) اما با این حال بیشتر تحقیق و فکر کنید. اگه زورتون میاره همچنین مبلغی بپردازید، به این فکر کنید که دختر خانم هم داره به خاطر شما گوهر وجودش رو از دست میده (چند نفر از شماها حاضرید برای ازدواج اولتون زن مطلقه بگیرید؟) بعلاوه شما تنها همسر اون خانم میشید در صورتی که خودتون از نظر جامعه و قانون و شرع میتونید همسرهای دیگه ای هم اختیار کنید ، اگه برای پز دادن بین دوستان و آشنایان هست، پس دلیل شما هم با دلیلی که ایشون آورده اند فرقی نداره، اگه واقعا در خانواده شما مهریه بالا باب نیست، پس شما و اون خانم اختلاف فرهنگی طبقاتی دارید که در نتیجه باید بیشتر فکر کنید...

    یکی از آقایون گفتند مهریه زیاد یعنی خانم داره خودش را به صورت یک کالا عرضه می کنه. اگه نظر شما آقای محترم اینه که مقدار مهریه قیمت خانم را نشون میده و عقد ازدواج فروختن خانم به آقا هست، چه بهتر که ارزشمند تر باشه و حداقل خودش رو ارزون نفروشه.

    بعلاوه هیچ دختری نمیاد دخترونگی خودش رو به قیمتی مثلا 700 سکه بفروشه. کلاه برداری در این زمینه هست اما اگه فکر میکنید دخترای جوونی که رفتید خواستگاریشون دنبال کلاه برداری از شماها هستن سخت در اشتباهید. در این صورت اولا نمیشینن توی خونه که کسی بره خواستگاریشون بلکه خودشون دست به کار میشن، دوما سراغ شماها نمیان. میرن سراغ افرادی که مجبور نباشن چند سال تو خونه و زندگیشون کار کنن، براشون بچه بیارن و بزرگش کنن تا تازه 700 تا سکه هه جور بشه و بخوان این پول رو از بابای بچه خودشون بگیرن تازه اونم به قیمت بی پدر یا بی مادر کردن بچه اشون.
    ویرایش توسط راه حل : سه شنبه 19 خرداد 94 در ساعت 10:48

  2. 2 کاربر از پست مفید راه حل تشکرکرده اند .

    .rainbow (چهارشنبه 21 بهمن 94), sahar67 (سه شنبه 19 خرداد 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خواهر شوهرم برام حد و مرز تعیین میکنه
    توسط نشاط زندگی در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 اردیبهشت 96, 11:11
  2. سرنوشت از قبل تعیین شده؟
    توسط saminnaz2 در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 29 شهریور 95, 08:45
  3. تعیین کننده ترین عامل در مقدرات بشر
    توسط hamed-kr در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 09 مرداد 93, 23:40
  4. نظرخواهی : شرایط تعیین شده برای ازدواج
    توسط sobhan13 در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: جمعه 28 تیر 92, 00:10
  5. آزمون تعیین طول عمر
    توسط Niloo55 در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 29 بهمن 87, 17:03

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:09 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.