به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Threaded View

  1. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 22 فروردین 98 [ 15:00]
    تاریخ عضویت
    1394-1-19
    نوشته ها
    275
    امتیاز
    7,709
    سطح
    58
    Points: 7,709, Level: 58
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    521

    تشکرشده 526 در 206 پست

    Rep Power
    65
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط sahar67 نمایش پست ها
    همه چیز بستگی به شرایط داره اگر این دختر خانوم با دخترهای دیگه فرقی برات نداره و برات مهم نیست خیلی خوب این ریسک رو نکن که مهریه بالا قبول کنی

    اگر شناختت از خودشو خونوادش کمه بازم این ریسک رو نکن


    اگر هیچ کدوم از موارد بالا نیست ولی توان مالیه کمی داری بازم اینکارو نکن


    اما اگه هیچکدوم از مسائل بالا وجود نداره یعنی هم دختر خانومو دوس داری هم ازش شناخت داری و میدونی ازون دخترا نیست که تا تقی بخوره به توقی بگه طلاق و مهریه و اگر توانشو داری به نظرم خیلی رو 110 تا ریجید نباش


    همیشه کسایی که مهریه بالا میخوان دلیلش این نیست که واسه مهریشون کیسه دوختن یه جورایی حس خوبی میده به یه زن وقتی مردی حاضره برا به دست اوردنش یه مقدار ریسک کنه

    مهریه من 500 سکه و خواهرم 800 سکه هست تا حالا حتی یکبارم توزندگیامون به مهریه فکر نکردیم

    وقتی همسرم مهریه رو قبول کرد یه ذره استرس داشت مخصوصا که خونوادشم تا سر حد مرگ مخالف این مهریه بودن اما حالا بعد سه سالو نیم زندگی مشترکمون بارهابهم گفته اگر

    شناختی که الان ازت دارم اونموقع داشتم میگفتی سال تولدمم قبول میکردم من همش فکرمیکردم داره خالی میبنده اما همین که خونه خریدیم نصف خونه رو به نامم زد ومن واقعا

    باور کردم که چقدر بهم اطمینان داره و حرفش درسته اما قبل ازدواجمون من به همسرم گفتم کمترین مهریه که قبول میکنم 500 سکه هست و واقعا حاضر نبودم کمترو قبو لکنم اونم

    بنده خدا با کلی استرس قبول کرد من اصرار داشتم رو 500 تا نه بخاطر اینکه با خودم بگم 500 سکه پول زیادیه به وقتش حالشو باهاش میگیرم فقط دلم میخواست مطمئن بشم واسه

    همسرم مثل بقیه نیستم واسش فرق دارم برا به دستاوردنم حاضره ریسک بکنه و این حس رو به من میداد که براش مهمم که نمیخواد از دستم بده(تازه من همیشه میگفتم مهریم باید سال تولدم باشه که چون خیلی همسرم برام عزیز بود تا 500 کمش کردم)


    تو زندگی هم جواب اعتمادشو دادم هیچ وقت خودم الویت اول نبودم همه ی زندگی من همسرمه زندگی همسرمو کن فیکون کردم جوری که با سه سال پیشش قابل مقایسه نیست شرایط الانمون اول زندگیمون برامون رویا بود( خدارو صد هزار مرتبه شکر)


    منظورم ازین حرف این بود درسته کلا مهریه بالا ریسکش بالاست اما گاهی همچین دل زنتو قرص میکنی با این ریسک که زندگیت تا اخر عمر بیمه میشه البته همه چیز بستگی به

    خانومتم داره من اگر مهریه ام 2تا سکه هم بود همین بودم اما حاضرنمیشدم با مهریه کم زن کسی بشم چون میدونستم من ادم متعهد و پایبندو دلسوز وفداکاری هستم (ببخشید از خودم تعریف کردم اما واقعا این ویژگی هارو دارم حداقل ازنظر همسرم و خودم)


    نمیخواستم اینارو به پای کسی بریزم که براش با بقیه فرقی ندارم


    پس سعی کن همه جوانب رو بسنجی اگر واقعا میدونی این خانوم اگر نشدخیلی واست مهم نیست یا اینکه بهش اطمینان نداری یا اینکه تو خونوادش طلاق امری عادی و بدیهیه ریسک نکن ولی اگر جور دیگس میتونی بیشتر فکر کنی


    مثال زندگی خودمم واسه این زدم که بدونی اونجوریام نیست که هرکس مهریش بالا باشه پس فردای عقد تو دادگاهه


    در کل مهریه پایین یه ویژگی خوبی داره اونم اینه که خدای نکرده اگه واقعا شرایط جوری بود که نتونستی ادامه بدی زندگیرو با خانومت در کنار ضررهای عاطفی و روحی و شخصیتی و زمانی ....مالی هم بهش اضافه نمیشه


    اما اگه قرار باشه خوشبخت باشی که ان شالله همه دختر پسرها خوشبخت باشن یه سکه با ده هزارتا هیچ فرقی نداره

    من الان با 500 سکه مهریه وسه دانگ یه خونه وداشتن حق طلاق حتی ثانیه ای به این چیزا فکر نکردم حاضرم همه ی اینها به اضافه جونمم برای یک لحظه زندگیم بدم و دوری همسرم به هر شکلی برام بزرگترین کابوس زندگیمه

    براتون زندگی پر از عشق و توام با خوشبختی ارزو دارم
    یادمه قبلا یه مطلبی از مدیر همدردی در مورد رابطه دوستی دختر و پسر که به ازدواج ختم میشد دیدم
    گفته بود اگه یه نفر چشم بسته از یه اتوبان به سلامت رد بشه دلیلی نمیشه بقیه هم این کار رو کنن
    به نظر من در مورد این قضیه هم صدق میکنه مهریه باید در حد توان مرد باشه هیچکس از آینده خبر نداره که قراره چه اتفاقاتی بیوفته چرا باید مقداری رو قبول کرد که نتونیم پرداختش کنیم؟

  2. 2 کاربر از پست مفید alireza198 تشکرکرده اند .

    نادیا-7777 (دوشنبه 18 خرداد 94), امیر مسعود (چهارشنبه 20 خرداد 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خواهر شوهرم برام حد و مرز تعیین میکنه
    توسط نشاط زندگی در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 اردیبهشت 96, 11:11
  2. سرنوشت از قبل تعیین شده؟
    توسط saminnaz2 در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 29 شهریور 95, 08:45
  3. تعیین کننده ترین عامل در مقدرات بشر
    توسط hamed-kr در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 09 مرداد 93, 23:40
  4. نظرخواهی : شرایط تعیین شده برای ازدواج
    توسط sobhan13 در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: جمعه 28 تیر 92, 00:10
  5. آزمون تعیین طول عمر
    توسط Niloo55 در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 29 بهمن 87, 17:03

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.