به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 26
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 آبان 94 [ 19:30]
    تاریخ عضویت
    1393-6-17
    نوشته ها
    24
    امتیاز
    1,260
    سطح
    19
    Points: 1,260, Level: 19
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 73.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    19

    تشکرشده 6 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array
    اونم قبلا این حرفو به من زد (دیگه برام ارزشی نداری). منم خیلی از حرفش ناراحت شدم ولی اون عذرخواهی نکرد. واسه مرد هم شنیدن این حرفا سنگینه و هرچی دلش خواست گفت. در مورد شخصیت زن و مرد 10 تا کتاب خوندم اونم خوند ولی انگار فایده ای نداره و ما با هم خوشبخت نمیشیم. 2 روز در میون قهر می کنیم و خیلی نسبت به کوچکترین رفتار هم و رفتار خانواده هامون حساس شدیم. فایل کلید مرد رو قبلا بهش دادم گوش بده ولی اون ناراحت شد و میگه همش به فکر خودتی. یا میگه تو فقط بدنمو میخوای!!!!

  2. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 خرداد 97 [ 07:57]
    تاریخ عضویت
    1391-2-16
    نوشته ها
    863
    امتیاز
    11,692
    سطح
    71
    Points: 11,692, Level: 71
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 358
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,836

    تشکرشده 2,441 در 754 پست

    Rep Power
    0
    Array
    بهترین تصمیمو گرفتی به نظر من. این رابطه احتمالا درست بشو نیست
    *به جادوی چشم تو شیدا شدم*
    *ز خود گم شدم در تو پیدا شدم*
    *من آن قطره بودم که با موج عشق*
    *در آغوش مهر تو دریا شدم
    *

  3. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 مرداد 04 [ 05:11]
    تاریخ عضویت
    1393-11-15
    نوشته ها
    823
    امتیاز
    36,526
    سطح
    100
    Points: 36,526, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,683

    تشکرشده 2,882 در 761 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    237
    Array
    آقا کامران شما چرا شدی آتیش بیار معرکه

    برادر من شما که اینقد توی تصمیمتون مصمم هستید چهطور میاید میگید کمکم کنید؟؟

    چهطور توی فاصله یکی دو هفته کمک میخواید میرید پیش مشاور و نظر میدید که فایده نداره؟؟؟

    عمیق تر فکر کن ببین چی میخوای و چی شده

    یه نفر که دیوانه نیست الکی زندگیشو بهم بزنه و آسمان آبی عزیز درست میگن ایشون کاملا مشخصه از جای دیگه ای ناراحتن پس شما باید همون ریشه رو بفهمید و اونو درمان کنید نه اینکه از شنیدنش از کوره در برید ما هم زن هستیم و خوب میفهمیم همجنسمونو

    ببینید مثلا یه مرد یه جا از زنش دفاع نمیکنه دقیقا جایی که زن از مردش توقع دفاع داره،پس زن ناراحته و تمرکزش و از همه مهمتر حس اعتمادش بهم ریخته یه چیز دیگه ای رو بهونه میکنه

    و مدام دنبال اینه که که مرد دقیقا این مساله ی (دفاع نکردن که درچشم زن پشت و پناه و تکیه گاه نبودن ) هست رو شفاف سازی کنه و به زن حس اعتماد و تکیه بده

    حالا وای به حال این رابطه که مرد دلیل ناراحتی زن رو نفهمه یا بیاد تازه عصبانی ام بشه و مثل شما بگه من خسته شدم از دستت اون زن منفجر میشه و زخمش به راحتی التیام پیدا نمیکنه، یا بیاد با

    شوخی بخواد از دل زن دربیاره خوب موفق نمیشه چون زن حس اطمینانش بهم ریخته چون شوهر تکیه گاهه، و زن اینو دیگه نمیبینه ، حالا شما هی بیا بگو من دوست دارم یا شوخی کن این رفتار فقط زنو کلافه میکنه

    اما سعی کن اعتمادشو جلب کنی هیچ چیز بالاتر از این حس امنیت و اعتماد نیست (مخصوصا وقتی بهمش ریختی) که زن فکر کنه برای شوهرش اولین و فقط اولین اولویته

    یه نصیحت خواهرانه براتون دارم 1:شما ایشونو ول کردی و فراموشش کردی چه تضمینی هست فردا همسر دوم ایده آل شما باشه؟؟؟

    2: شما فکر نکن یه جلسه رفتی خواستگاری و انتخاب کردی وای چه اشتباه بزرگی ! نه برادر من خییییلی هستند زوجهای زیادی که 5سال دوست بودنو همدیگرو به اندازه همسر همسایه ام نشناختن

    زندگی ساختنی است ، ایده آل ، هیچ کس نیست - جز اونی که شما خودت بسازی

    شما اعتماد زنتو جلب کن و صبوووور باش این زندگی گلستان میشه

    راستی حرفای مردم رو هم بریز دور اونا فقط منتظرن تو مشکلات داشته باشی تا ازش حرف بزنن یا خودشون تنها نباشن

    با آرزوی موفقیت

  4. 2 کاربر از پست مفید گیسو کمند تشکرکرده اند .

    ripi (پنجشنبه 23 بهمن 93), کیانا 93 (سه شنبه 28 بهمن 93)

  5. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 آبان 94 [ 19:30]
    تاریخ عضویت
    1393-6-17
    نوشته ها
    24
    امتیاز
    1,260
    سطح
    19
    Points: 1,260, Level: 19
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 73.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    19

    تشکرشده 6 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خانم "یک قربانی" با سلام
    من چیزیایی که ازش میخوام انجام بده رو عمل نمیکنه، مثلا هفت ماهه که بهش میگم چادر سر کن (چون یکی از معیارام چادر بود و رروز خواستگاری گفتم چادری میخوام و ایشون گفتن مشکلی نیس) ولی هربار یه بهانه میاره و مقاومت میکنه. گفتم لاک ناخن دوست ندارم باز میزنه میگه واسه تو زدم، میگم من نمیخوام.
    خسته شدم دو روز درمیون قهریم. زندگیم شده جهنم کاش زن نمیگرفتم. رو کارام تمرکز ندارم حالم اصلا خوب نیس.

  6. کاربر روبرو از پست مفید ripi تشکرکرده است .

    گیسو کمند (پنجشنبه 23 بهمن 93)

  7. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 19 بهمن 04 [ 23:26]
    تاریخ عضویت
    1391-8-10
    محل سکونت
    جنوب
    نوشته ها
    1,664
    امتیاز
    48,038
    سطح
    100
    Points: 48,038, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 30.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    8,218

    تشکرشده 6,659 در 1,532 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    381
    Array
    سلام
    شمامگه مانتویی نبودکه پسندیدیش!?پس همونجورهم بپذیرش...قرارنیست آدمها باب میل ما تغییرکنن...هرآدمی خودش فکروعقیده داره...پس بایداحترام گذاشت.
    همونطورکه خودخداهم حق انتخاب به بنده اش داده...پس نمیشه به زور چیزی روکه میخوای به دست بیاری
    ناراحت نشید اینومیگم
    اما اگه اینوبزاریدکناروههمه چی تموم بشه بااین طرز تفکرسراغ هرکی دیگه برید همین اوضاعست...
    کاش سعی میکردید کمی خودتون روتغییربدید.
    عمر که بی عشق رفت

    هیچ حسابش مگیر...

  8. 4 کاربر از پست مفید paiize تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (پنجشنبه 23 بهمن 93), کیانا 93 (سه شنبه 28 بهمن 93), واحد (سه شنبه 28 بهمن 93), آنیتا123 (پنجشنبه 23 بهمن 93)

  9. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 مهر 95 [ 15:31]
    تاریخ عضویت
    1393-7-30
    نوشته ها
    216
    امتیاز
    8,230
    سطح
    61
    Points: 8,230, Level: 61
    Level completed: 27%, Points required for next Level: 220
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocial5000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    826

    تشکرشده 744 در 192 پست

    حالت من
    Khoshhal
    Rep Power
    68
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ripi نمایش پست ها
    اونم قبلا این حرفو به من زد (دیگه برام ارزشی نداری). منم خیلی از حرفش ناراحت شدم ولی اون عذرخواهی نکرد. واسه مرد هم شنیدن این حرفا سنگینه و هرچی دلش خواست گفت. در مورد شخصیت زن و مرد 10 تا کتاب خوندم اونم خوند ولی انگار فایده ای نداره و ما با هم خوشبخت نمیشیم. 2 روز در میون قهر می کنیم و خیلی نسبت به کوچکترین رفتار هم و رفتار خانواده هامون حساس شدیم. فایل کلید مرد رو قبلا بهش دادم گوش بده ولی اون ناراحت شد و میگه همش به فکر خودتی. یا میگه تو فقط بدنمو میخوای!!!!
    ________________________________

    بهتره در مورد جملتون اینطوری فکر کنید : چون اون گفت برام ارزشی نداری منم گفتم بهش .اون منو ناراحت کرد با این جمله منم همینکارو کردم.

    اینکار به نظرتون لجبازی بچگانه نیست ؟بهتر بود به جای این همه تلافی از همدیگه ، روزی یک ساعت وقت میگذاشتید و در مورد توقعات هم با نرمی صحبت میکردید.

    میتونم بپرسم شما از کی شروع به شناخته رفتارهای زن و مرد کردید و ده تا کتاب خوندید؟ اگه منظورتون همین تازگی ها هست ، نباید به زودی انتظار درست شدنه همه چی رو داشته باشید .همینکه خانومتون با شما آمده دفتر مشاوره یعنی ایشون هم دلش نمیخواد زندگیش به هم بخوره و شما را دوست داره . پس لطفا متوجه این مسئله باشید.

    به قول آقای khaleghezey : تغييرات در بستر زمان به دست مي آيد همون صبور بودن

    پس به دور از حس تلافی و ناامیدی ، با انرژی به دنباله حل مشکل باشید.

    از دادنه کلید مرد بهش ناراحت شد؟ خب برادر عزیز بهتر بود قبل از دادنه این فایل بهش میگفتید خیلی دلم میخواد مشکلمون حل بشه ، بخاطر همین طی گوش دادن به این فایل دوست دارم با روحیات و علائق همسرم آشنا بشم ، خیلی دلم میخواد توام در این کار کمکم کنی و کلید مرد و... را گوش بدی.

  10. 2 کاربر از پست مفید (آسمانی آبی) تشکرکرده اند .

    ripi (پنجشنبه 23 بهمن 93), کیانا 93 (سه شنبه 28 بهمن 93)

  11. #17
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 مرداد 04 [ 05:11]
    تاریخ عضویت
    1393-11-15
    نوشته ها
    823
    امتیاز
    36,526
    سطح
    100
    Points: 36,526, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,683

    تشکرشده 2,882 در 761 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    237
    Array
    خیلی ممنون که همچنان دارید ادامه میدید انشاالله که خدا هم کمکتون میکنه

    این حق شماست که بخواهید همسرتون محجبه باشه ، اما حجاب که در بند چادر نیست ، چه بسیار خانومهای مانتویی که خوش حجابن و چه بسیار خانومهای چادری که بد حجابن

    من خودم قبلا وقتی میخواستم مانتو بخرم و تمام مانتوها اندامی بود مانتوی مورد نظرمو میخریدم و با چادر میپوشیدم اما حالا مانتوها اکثرا گشادن و هم میشه خوش تیپ بود و هم خوش حجاب ،

    همسر منم عاشق چادرن اما من برای محل کارم که افراد مذهبی و نخبه دارن ادارش میکنن با تیپ اداری و بدون چادرم چون حجابم کامله و با چادر با وضعیت اتوبوس و مترو و پشت میز واقعا سخته

    اما دوست ندارم وقتی خودم حجاب دارم همسرم با من سر چادر تغیر رفتار بده ، از طرفی در این شرکتی که افراد همه بسیار مذهبی ان من چادر ندارم و اتفاقا بیشتر از بقیه مورد اعتماد و احترامم چون ملاک متانته حجابه نه چادر .

    حالا همسرم بیاد بگه سرکار حتما چادر سرت کن ، منم فکر میکنم اصلا این همه متانتو حجابو نمیبینه و فقط میخواد حرفشو به کرسی بنشونه و غالب خانوما همین فکرو میکنن مخصوصا برای میهمانی و عروسی و.. که

    خوب اگه غالب اقوام مذهبی نباشن سخت ترم هست

    در ضمن ایشون لاک میزنه شما نگو من نمیخوام ، دستشونو ببوسید و بگید چقد به دستات میاد چقد زیبا، اما میشه این دستای قشنگ فقط مال من باشه؟ میشه فقط

    توی خونه خودمون بزنی اگه فکر میکنی میخوای بری بیرون نزنی یا اگه زدی پاک کنی ؟ با لحن خواهش و عشق و ذوق کردن به دستاش ، نه با لحن زیرپا گذاشتن حرف شما ،اما شما اونو میکوبی وقتی

    داره میگه واسه شما این کارو کرده ، تازه اینطوری خانوم که از حرف شما غیرت و دوست داشتن و.. را برداشت نمیکند بلکه با این رفتارتون این به نظر میرسه که خوب لاک زدی مثلا حالا دستت چه فرقی کرد؟

    به جز جلف بازی؟ و خلاصه ازین فکرا الان متاسفانه در خیابانها باشگاهها دانشگاهها آرایشگاهها خانوما سراپا گریم شده آرایش شده هستند و یه خانوم وقتی این همه زنان جذاب میبینه و اینو درنظر میگیره که

    اگه من الان زیر این همه آراستگی و آرایش بودم میشدم حوری

    اما افسوس که الان همسرم اینارو با این آرایش میبینه و منو با این آرایش !! و فکر میکنه اونا جذاب و زیبا هستند . از طرفی خوب خانوم ها دلشون آب میوفته و بخاطر اعتقاداتشون نمیتونن اون ناخن کاشتنو

    مژه کاشتنو غیره را داشته باشن پس به همون لاک قناعت میکنن حالا آقای شوهرم بیادو این دستهای لاک زده را اینطور سرکوب کند و بجای بوسیدنش و ذوق کردن بهش بگه من نمیخوام مگه نگفتم نزن

    میبینید شما چه فکر میکنید و در باطن چه اتفاق دیگه ای میافته؟؟

  12. 4 کاربر از پست مفید گیسو کمند تشکرکرده اند .

    ripi (پنجشنبه 23 بهمن 93), کیانا 93 (سه شنبه 28 بهمن 93), واحد (سه شنبه 28 بهمن 93), wikimail (پنجشنبه 23 بهمن 93)

  13. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 بهمن 93 [ 13:57]
    تاریخ عضویت
    1393-11-27
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    15
    سطح
    1
    Points: 15, Level: 1
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    تشکرها
    0
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    6 کمکم کنید زندگیم داره ازهم میپاشه توروسیدوشهدا

    سلام من حدود2سال ازدواج کردم شوهرم یک نظامی پاسداره اون بدل وبدبین وشکاک میکه به داماداتون سلام نکن آرایشگاه حق نداری بری بیش خونه خواهر وبرادرات حق نداری بری حق نداری با فامیل سلام واحوال پرسی بکنی توخیابونم که با هم بریم برمیکرده ببینه کسی که رد میشه نگاهش میکنم یانه الان 8ماه من روازخونه بیرون کرده ودرخونه پدرم به سرمیبرم وتواین 8 ماه 1 بار دنبال من اومده اما باهاش نرفتم تا اخلاق ورفتارش درست کنه اما عوض نشد ومن رفتم دادگستری شکایت کردم مهرم رواجرا گذاشتن وبرای نفقه هم شکایت کردم که بترسونمش اما بازم بیخیاله دارخواست تمکینم اون داد اما همش دروغ بود همش بخاطر نفقه بود ،مادرش خیلی توزندگیم دخالت میکرداون ودایش که میشه عموی من نمیذارنش زندگی کنه حتی دنبالمم نیمدن ما درمحیطی کوچک زندگی میکنیم ودنبال من حرف های زیادی دراوردن که بی حجابه آرایش میکنه نماز نمیخونه اما من یه محجبه ام نمازوروزه ام سروقت حرف های زیادی دراوردن درست شوهرم بامن اینکارا روکرد وهمه حرفی دراوردن دنبالم اما بازم دلم به جدایی راضی نمیشه نمیدونم چکار کنم بخدا خانواده خودمم میگن حق نداری بری باید طلاق بگیری اما اون طلاق نمیده چکار کنم به نظرتون

    - - - Updated - - -

    سلام من حدود2سال ازدواج کردم شوهرم یک نظامی پاسداره اون بدل وبدبین وشکاک میکه به داماداتون سلام نکن آرایشگاه حق نداری بری بیش خونه خواهر وبرادرات حق نداری بری حق نداری با فامیل سلام واحوال پرسی بکنی توخیابونم که با هم بریم برمیکرده ببینه کسی که رد میشه نگاهش میکنم یانه الان 8ماه من روازخونه بیرون کرده ودرخونه پدرم به سرمیبرم وتواین 8 ماه 1 بار دنبال من اومده اما باهاش نرفتم تا اخلاق ورفتارش درست کنه اما عوض نشد ومن رفتم دادگستری شکایت کردم مهرم رواجرا گذاشتن وبرای نفقه هم شکایت کردم که بترسونمش اما بازم بیخیاله دارخواست تمکینم اون داد اما همش دروغ بود همش بخاطر نفقه بود ،مادرش خیلی توزندگیم دخالت میکرداون ودایش که میشه عموی من نمیذارنش زندگی کنه حتی دنبالمم نیمدن ما درمحیطی کوچک زندگی میکنیم ودنبال من حرف های زیادی دراوردن که بی حجابه آرایش میکنه نماز نمیخونه اما من یه محجبه ام نمازوروزه ام سروقت حرف های زیادی دراوردن درست شوهرم بامن اینکارا روکرد وهمه حرفی دراوردن دنبالم اما بازم دلم به جدایی راضی نمیشه نمیدونم چکار کنم بخدا خانواده خودمم میگن حق نداری بری باید طلاق بگیری اما اون طلاق نمیده چکار کنم به نظرتون

  14. کاربر روبرو از پست مفید AvAsa تشکرکرده است .

    کیانا 93 (سه شنبه 28 بهمن 93)

  15. #19
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 22 مهر 94 [ 19:19]
    تاریخ عضویت
    1391-9-06
    نوشته ها
    1,013
    امتیاز
    19,589
    سطح
    88
    Points: 19,589, Level: 88
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 261
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second ClassSocialOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    5,188

    تشکرشده 3,056 در 916 پست

    Rep Power
    198
    Array
    اقای ریپی سلام به همدردی خوش امدید . خیلی صریح میگم خوشحالم که شما تحصیلکرده اید سنتون هم کم نیست ولی پختگی لازم رو ندارید . مهارتهای ارتباطی شما کمه . با خوندن چند تا کتاب نمیشه زندگی موفقی داشت . بیشتر تلاش کنید . فایل کلید زن رو چندین بار گوش کنید . حتی بدهید خانمتون هم گوش کنه . اینطوری اون هم متوجه میشه که شما قصدتون اصلاح زندگیتونه نه اصلاح ایشون . صبوری رو تمرین کنید . بارها و بارها . وقتی از چیزی ناراحت میشید سعی کنید زود عکس العمل نشون ندید به خودتون زمان بدید تا از مرحله عصبانیت عبور کنید . اینو مد نظر داشته باشید که طرز فکر اقایون با خانمها فرق میکنه اگر این تفاوتها رو بشناسید خیلی از مسائل شما حل میشه .

  16. 2 کاربر از پست مفید واحد تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 28 بهمن 93), گیسو کمند (سه شنبه 28 بهمن 93)

  17. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 تیر 95 [ 11:49]
    تاریخ عضویت
    1393-10-25
    نوشته ها
    47
    امتیاز
    2,186
    سطح
    28
    Points: 2,186, Level: 28
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    222

    تشکرشده 59 در 26 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام

    خیلی جالبه !
    شوهر منم بهم میگفت چادر بپوش مقاومت میکردم .
    میگفت لاک نزن اتفاقا بیشتر میزدم.
    دقیقا رفتارهای خانومت و ذهنیت های ایشون من هم داشتم و متاسفانه همسر منم مثل شما تحمل و صبر نداشت!

    میدونی اسم تاپیکت غیر منصفانست!


    نتیجه گیریهایی که میکنی خیلی شتابزده هست.


    اگر همسرم بیشتر به احساسات من توجه میکرد و موقع ناراحتیام و غرغرهام همدلی میکرد.من باهاش همراه میشدم.

    اگر همسرم صبورانه رفتارهای غلط من با همدلی و مهربونی بهم میگفت حرفش گوش میکردم.
    اگر درکنار خواسته هاش، بجای لجبازی 2 تا کار خوب و ویژگی مثبت من بهم یاد آوری میکرد میفهمیدم من براش مهمم و چون من دوست داره این حرفا رو میزنه!

    نمیگم کوتاه بیا یا خودت کوچیک کن اما اگر مهربون تر و منطقی تر خواسته ها و انتظاراتت بیان کنی موفق میشی!


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:30 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.