به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

Threaded View

  1. #8
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    اینکه شما پرسیده بودید آیا من بر سر ایشون منتی دارم یانه؟ باید بگم آره چون واقعا تو هیچ موردی ما هم سطح نیستیم


    1- به نظر خودتون اشکالات فرهنگی خانواده اول بیشتره یا خانواده دوم؟ روستایی بودن ایراد بزرگتریه، یا دختر را به زور شوهر دادن و به ترتیب شوهر دادن و .. ؟

    در خانواده ای بزرگ شدم که گیر فرهنگ و عقاید قدیمی بوده و سن ازدواج بالا را برای دختر عیب می دانستند
    بنا به اصرار خانواده و پافشاری خواهر کوچکترم که قصد ازدواج داشت
    از یک خانواده روستایی سطح پائین است

    2- از نظر تحصیلات هم که ایشون یک اشارتی از شما عقب هستند. امروز اراده کنه تا دو سه ماه دیگه سر یکی از کلاسهای دکترا نشسته.
    من فردی تحصیلکرده (مقطع دکتری) با ظاهری نسبتا زیبا و کارمند هستم
    تحصیلات همسرم کارشناسی ارشد و من PhD هستم
    ولی خدا میدونه سطح بالاتر تحصیلات من هیچگاه موضوعی نبوده که بخواهم همسرم رو تحقیر کنم به خاطر اینکه
    ایشون هم از سطح هوشی بالایی برخوردارند و تنها بدلیل مخارج زندگی و نیاز به کسب درآمد فعلا ادامه تحصیل ندادند
    3- چرا فکر می کنید فقط شما تحت فشار بودید برای ازدواج؟
    فقط چون غرور و شخصیت همسرتون اجازه نمی ده که بگه چندین جا خواستگاری رفتن و جواب نه شنیدن (علیرغم شرایط خوبشون که از روستا به مدارج خوب تحصیلی و کاری رسیده بودند، متعهد و متدین هستند و به قول خودتون حلال و حروم سرشون می شه و ... ) یک جور فشار اجتماعی و خانوادگی برای یک مرد هست. درست مثل یک خانم.

    اگر همسرتون برنمی گرده به شما بگه تو را کسی نمی گرفت و حتما ایرادی داشتی و خواهر کوچیکت خواستگار داشت و مونده بودی روی دست خانواده ات که به زور دادنت به من و .... (از همون حرفهایی که در دوران تجرد شنیدی و مجبور شدی به این آقا جواب بدی) شاید اونوقت دیگه به خودت بیایی و کمتر تحقیرش کنی.

    بی تقصیر نبودم. ولی من هم حق داشتم چون تو زندگی بودم که با دروغ شروعش نکرده بودم از همون ابتدا هم بهش گفته بودم که هیچ علاقه ای بهش ندارم و نخواهم داشت و اینکه من به اختیار خودم تو این مسیر نیفتادم لااقل اون با اختیار خودش کنار بکشه
    ولی ایشون می گفتند من تا آخر ادامه میدم اگه قسمت من شدید که خداروشکر می کنم اگه هم نه که هیچی من پا پس نمی کشم چون چیزی برای از دست دادن ندارم گفته بودم که قبلا چندیم محل برای خواستگاری رفته بودند و جواب رد شنیده بودند
    ایشون اختیار خودش و انتخابش را داشته، اختیار شما را که نداشته. گفته من پسندیدم و سر حرفم هستم. اگر نمی خوای بگو نمی خوام.

    4- اتفاقا همسرتون اعتماد به نفس بالایی داشته که خواستگاری دختر شهری، زیبا و با مدرک دکترا رفته. چرا فکر می کنید اعتماد به نفس نداشته؟
    اون هم بعد از چندین جواب رد شنیدن!

    همسرم قیافه خوبی ندارند و همین سبب شده که اعتماد به نفس بالایی هم نداشته باشند
    5- ازدواجتون زورکی بود، بارداری هم زورکی بود؟
    می گید برای طلاق نگران فرزندم هستم وگرنه جدا می شدم.
    شما که از نامزدی می دونستید همسرتون زشته و هم سطح شما نیست و اصلا به هم نمی آیید و از همه نظر ازش سر هستید و ... خب چرا بچه دار شدید؟ جدا می شدید.

    بچه ای که با مادری زندگی کنه که مرد و الگوی زندگیش (زندگی بچه) را تحقیر کنه، تربیت سالمتر و بهتری از بچه طلاق نخواهد داشت.
    نگران بچه نباشید. کار خودتون را بکنید.

    ازدواجتون را انداختید گردن خواهر کوچیکتر
    زندگی مشترک نامناسب را گردن همسر
    طلاق نگرفتن را هم بندازید گردن بچه یکساله
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا

  2. 14 کاربر از پست مفید شیدا. تشکرکرده اند .

    Amir_23 (دوشنبه 29 دی 93), asal2013 (شنبه 27 دی 93), khaleghezey (دوشنبه 29 دی 93), m.reza91 (شنبه 27 دی 93), meinoush (جمعه 26 دی 93), Pooh (جمعه 26 دی 93), reihane_b (جمعه 26 دی 93), the boy (پنجشنبه 02 بهمن 93), واحد (یکشنبه 05 بهمن 93), اقای نجار (یکشنبه 28 دی 93), دختر بیخیال (یکشنبه 28 دی 93), سكوت شب (شنبه 27 دی 93), شمیم الزهرا (جمعه 26 دی 93), صبا_2009 (پنجشنبه 02 بهمن 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ریزش مو و اعتیاد پدرم و بیزاری از هویتم - چه کنم؟
    توسط Yellow.king در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 66
    آخرين نوشته: چهارشنبه 23 تیر 95, 21:31
  2. ما مشکلی نداریم اما سر کوچکترین چیزا بطور افتضاحی باهم قهر میکنیم
    توسط Agreen در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 شهریور 92, 21:05
  3. کم کردن میزان خواب
    توسط داملا در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 05 شهریور 90, 07:46
  4. همه چیزدرموردچاقی
    توسط tina_asheghetanha در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 09 خرداد 87, 07:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.