
نوشته اصلی توسط
مو فرفل ری
دوست عزیز هرکسی از روی تجربه های شخصیص نظر میده و خود شخصی که تاپیک میزنه هم میدونه که بقیه مشاور نیستن.
بحث خراب کردن شخص نیست. به شما میگم یک مرد 31ساله، هنوز درحال گرفتن مدرک کارشناسیه. پیش پدرش کار میکنه و نه مغازه ای دارن، نه خودش وضع مالی مناسبی داره نه پدرش دارایی خاصی داره. باهاش صحبت کردم میگه میخوام در آینده یه امتحان بدم و تو رویاهام میخوام یه دفتر مهندسی بزنم. نون شبمون رو هم از طریق تعمیر کولر و لوازم برقی مردم در میاریم. تو ظاهرشون هم هیچ نشونه ای از اینکه این آقا تو تموم این سالها چیکار میکرده هم نیست، یه ماشینی، یه خونه ای، چیزی که نشون بده ایشون به فکر آینده شون بودن، شما چه برداشتی از این شخص میکنین؟
من خیلی ها رو دیدم که پیش پدراشون کار میکنن، ولی پدرومادرشون هرطور شده واسه بچشون شده یه خونه تهیه میکنن یا یه مغازه میگیرن که بچشون رو پای خودش بتونه وایسه. قسطاش روهم بچهه خودش میده. یعنی یه نشونه ای از این که این فرد اهل تلاش کردن و پیش رفتن تو زندگی هست.
کسی این آقا رو خراب نکرده. بعضیا به همون بخورونمیر راضین. اینم جزء خصوصیاتشونه و به نظر من کاملاً ژنتیکیه. بلندپرواز بودن و اهل ریسک بودن و برونگرا بودن هم ژنتیکیه.
علاقه مندی ها (Bookmarks)