سلام
شما نقش همسری در قبال همسرتون دارید نه نقش داروغه و بازپرسمسائل بزرگ هم دروغ میگه تا من سر از کاراش درنیارم
نقش همسر یعنی نقش دوست و همراه زندگی و اصلا در این تعریف تجسس و تفتیش جایی نداره
اینکارتون اشتباه و شاید دلیل دروغ گفتن همسرتون عکس العمل های شما باشهالان دروغ میگه هفته بعدش یادش میره چی گفته بعد سوتی میده جوری که من قطعا عکس العمل نشون میدم
بهتره قضاوت و دیدتون رو نسبت به همسرتون عوض کنیدتا حالا بدون آرامش بوده زندگیم حالا که دارم دوباره میسازمش باز یه جریان دیگه و یه حاشیه دیگه داره واسش میسازه
تا وقتی که حس کنید شما دارید زندگیتون رو میسازید و همسرتون حاشیه میسازه یعنی دارید مسیر رو اشتباه میرید
همین باعث میشه مدام بازخواستش کنید و تحت فشار قرارش بدید
__________________________________________________ ________________
من ماجرایی رو براتون مثال میزنم تا در موقعیت این افراد قرار بگیرید
من دوستی دارم که عقد کرده
و هر روز همسرش تماس میگیره و ریز اتفاقات رو ازش میپرسه
و دوست من در یک مکالمه با این دختر بطور متوسط بالای 5 بار دروغ میگه
اما من که دوستش هستم تا حالا نشده یک کلمه دروغ ازش بشنوم
شاید دلیلش اینه که خیلی در کارهاش تجسس نمیکنم ولی به نظر من دلیل اصلیش اینه که در گفتگو با من بازخواست و مواخذه ای در کار نیست
و جالبه انقدر منو امین میدونه که رازها و اشتباهات بزرگش رو هم به من میگه بدون اینکه بپرسم
یه روز همسرش تماس گرفت و پرسید کجایی
دوست من با من داشت قدم میزد و بیرون بودیم به همسرش گفت دارم میرم سر کار
ومکالمه در کمتر از پنج دقیقه تمام شد من حسابی ناراحت شدم و گفتم چرا راستشو نمیگی و حسابی نصیحتش کردم
مدتی بعد که دوستم پیش من بود همسرش زنگ زد و قبل از اینکه حرف بزنه من بهش گفتم اینبار راستشو بگو
همسرش پرسید کجایی و دوست من گفت پارک
مکالمه ای که معمولا 5دقیقه تموم میشد نیم ساعت طول کشید
تک سوال همسرش تبدیل شد به صد تا سوال دیگه : کی باهاته ، چرا رفتی پارک ، کی رفتی و ...
و هر سوالی که دوست من جواب میداد تبدیل میشد به چند سوال جدید
و در نهایت با دلخوری اون دختر و دعوا مکالمه تمام شد
و من اون روز کلی شرمنده شدم بابت نصیحتی که به دوستم کردم
گیاه کوچکی که داشت رشد میکرد (ظن و بدبینی) و میشد با دروغ چیده بشه تبدیل شد به درختی که از هر شاخه اش چند تا شاخه دیگه رشد میکرد
چاره رهایی از سوء ظن و بدبینی و تجسس فقط یک چیزه : دروغ
اگر میخواهید همسرتون با شما صمیمی باشه مثل یک دوست و حامی در کنار همسرتون باشید و تاثیرش رو ببینید
این تاپیک رو هم دنبال کنید :
http://www.hamdardi.net/thread-35266.html
موفق باشید








علاقه مندی ها (Bookmarks)