ببین دوست عزیز شما میخواهید یک باغ سرسبز و زیبا داشته باشی اما با وجود تلاش فراوان فقط یک بیایان با چند تا درخت خشکیده نصیبت شده
برای کاشت یک درخت باید صبور باشی و از همون اول انتظار میوه نداشته باشی ، اگر صبر نداشته باشی هیچ نهالی به ثمر نمیشینه یعنی توقعات رو از خودت کم کن و صبر و حوصله ات رو بیشتر کن
دومین مرحله اینه که پیوسته کار کنی و طبق زمانبندی مشخص درختا رو آبیاری کنی ، اگر بخوای بیش از حد آب بدی درختا پژمرده میشن و اگر کم آب بدی خشک میشن ، یعنی یه برنامه ریزی مشخص داشته باش
سومین مرحله اینه که به تمام درخت های باغ آب برسونی،بصورت یکنواخت و به میزانی که هر درخت آب لازم داره حتی بر این اساس باید فواصل درختا رو از هم تعیین کنی و فاصله اونها رو از جوی آب تا به همشون آب برسه ،یعنی تک بعدی زندگی نکن
چهارمین مرحله اینه که مرتب باید باغ رو بیل بزنی و خاک رو زیر و رو کنی و علف های هرز رو بزنیو کلی باید عرق بریزی تا به باغ سر سبزی که مد نظرته برسی ، یعنی تلاش کافی انجام بدی
اما تو تا حالا کلی زحمت کشیدی و چون خیلی از مسائل رو رعایت نکردی با وجود اینکه کلی زحمت کشیدی به هیچکدوم از خواسته هات نرسیدی
درست مثل باغبانی که کلی از زندگیش رو فدای رسیدن به یه باغ پر از میوه کرده و حالا با یه بیابان طرفه
این باغبان دیگه نمیتونه دوباره تلاش کنه چون تلاش کردن رو بیفایده میدونه و خیلی هم خسته است
شما هم ذهنت خسته شده و بخاطر اینکه از فعالیت هایی که انجام داده هیچ پاداشی نگرفته دیگه تن به هیچ کاری نمیدی
پس توصیه من اینه که در درجه اول به ذهنت استراحت بده تا خودشو ریکاوری کنه و قدرت تحلیل رفته خودوش رو مجددا بدست بیاره (مثلا یک یا چند هفته بدون اینکه به چیزی فکر کنی به ذهنت استراحت بده و سعی کن به آرامش برسی حالا میتونی به تفریح مورد علاقه ات بپردازی یا مسافرت بری و هر چیزی که یه مدت تورو از این افکار دور کنه)
اما بعد از استراحت دیگه به امواج منفی و خاطرات تلخ اجازه نده که وارد ذهنت بشن هروقت این افکار اومد توی ذهنت یه تابلو ایست بذار و چراغ ورودی ذهنت رو قرمز کن و اجازه ورود نده
بعد از استراحت یه برنامه جامع بچین و بر اساس اون عمل کن
و توقعاتی که مانع پیشرفتت میشه رو بریز دور و از خودت هیچ توقعی نداشته باش
سعی کن همه فعالیت ها رو در کنار هم انجام بدی
یعنی همزمان ورزش و زبان و برنامه کاریت و تفریحاتت و سلامتی و بهداشت و رسیدن یه ظاهرت و باور های اعتقادی و دینی ات و حظور در اجتماع رو با هم تواما تجربه کن
اگر قرار باشه فقط به کار کردن فکر کنی یه روز به خودت میای و میبینی که داری پیر میشی و هیچ تفریحی نداشتی و از زندگی لذت نبردی برای همین کار کردن رو ول میکنی و میری طرف تفریحاتت بعد به خودت میای و میبینی که همه زندگیت به بطالت گذشته و در هیچ زمینه ای پیشرفت نکردی
و با اینکار یه حلقه بسته شکل میگیره و مدام از این شاخه به اون شاخه میپری و در نهایت با اینکه کلی زحمت کشیدی به اندازه زحماتت به اهدافت نرسیدی
اما اگر زندگی یک بعدی رو رها کنی و صبر پیشه کنی درسته که همون اول کار چیزی دستتو نمیگیره اما بعد از گذشت چند سال به همه خواسته هات میرسی
و یه روز بصورت ناگهانی متوجه میشی که اون بیابان سوت و کور تبدیل شده به یه باغ سرسبز و زیبا و تمام درختات محصول دادند
اگر بخواهیم جزئی هم نگاه کنیم بازم باید تک بعدی زندگی نکنی
مثلا برای کار کردن نباید فقط یک فعالیت رو بصورت جدی پگیری کنی
خود من فارغ التحصیل ارشد هستم و وقتی فارغ التحصیل شدم حس میکردم که مدت زیادی از زندگیم رو بیهوده تلف کردم و یکسال به بطالت گذروندم و ذهنم خیلی آزرده بود و افسرده و ناامید شدم
اما چند ماهه که به روال عادی برگشتم و توی مسیر صحیح قدم گذاشتم
در درجه اول یه روز تمام اشتباهاتمو پذیرفتم و همه چیزو از ذهنم پاک کردم بعد یه استراحت مطلق به خودم دادم
حالا در همه زمینه ها دارم در راه درست حرکت میکنم
دور زندگی تک بعدی رو خط کشیدم
ورزش میکنم تفریح میکنم به سلامتیم بها میدم و ... و با توجه به اینکه مدت زیادی از تغییر نگرشم نگذشته کم کم دارم نتیجه کارام رو میبینم و خیلی لذت بخشه
حتی برای کار از سه چهار شیوه مختلف دارم استفاده میکنم
تقریبا تمام کلاس های نرم افزار رو رفتم و تمام مدارک مرتبط رو از فنی حرفه ای گرفتم و در کنار اون در دو قسمت مطالعه دارم اول برای آزمون استخدامی و دوم برای دل خودم
یعنی در خصوص رشته ام برگشتم و از اول و با علاقه شروع کردم به مطالعه و هر جا حس میکردم ضعیفم خودم رو تقویت کردم
در کنار این مسائل دارم روی زمینه های تجربی رشته ام کار میکنم
خلاصه توی همین یک سال بجای اینکه بشینم و قصه بخورم بیشتر اشتباهاتمو دارم برطرف میکنم
و نکته مهمی که فهمیدم اینه که خدا مارو طوری آفریده که هیچکدوم از تلاش هامون بی ثمر نمیمونه
کلی فعالیت نصفه و نیمه داشتم و ناامید بودم و فکر میکردم که دیگه با گذشت زمان از تاریخ انقضائشون گذشته اما وقتی تغییر نگرش دادم رفتم به سمتشون و دارم با تلاش و پشت کار و صبر همه شونو به جایی که میخواستم میرسونم








علاقه مندی ها (Bookmarks)