به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
  1. #11
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array
    به خاطر عوامل بیماری زایی که در این مایع می تونن رشد کنن نجس بودنش منطقیه.


  2. کاربر روبرو از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده است .

    ammin (جمعه 26 مهر 92)

  3. #12
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    جمعه 30 خرداد 04 [ 16:15]
    تاریخ عضویت
    1388-7-01
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    2,584
    امتیاز
    67,964
    سطح
    100
    Points: 67,964, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 97.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialRecommendation Second ClassTagger First Class50000 Experience Points
    تشکرها
    13,216

    تشکرشده 14,131 در 2,566 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    308
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط bimar نمایش پست ها

    با خونه نجسمون چی کنم؟
    همون دین و خدایی که گفته نجس هست ، همون دین و خدا هم گفته اند چه جوری میشه نجاست رو پاک کرد

    اگر نشه هیچ وقت نجاست رو پاک کرد ، اون وقت اصلا نمی شد زندگی کرد که ...

    لزومی نداره بری بگی که چی شده که همه جا نجس شده ، شروع کن به تمیز کردن خونه ، به مامانت بگو می خواهم امسال توی خونه تکونی عید کمک اصلی خودم باشم ، می خواهم واسه مامانم سنگ تموم بذارم و همه جا رو تمیز وپاکیزه کنم ، اصلا می خواهم همه جا از تمیزی برق بزنه ...
    فرش و موکت و پارچه و مبل و ... همه چی قابل شستن هست ، بگو از همین الان هم می خواهم شروع کنم ، چون دم عید می دونم سرم شلوغ میشه و نمی تونم اونجوری که دلم می خواد واست نظافت کنم


    فکر می کنی مثلا مادر هایی که بچه کوچیک دارند ، چی کار می کنند؟
    وقتی بچه من هم کوچک بود و می خواستم کنترل ادرار رو یادش بدم ف یه مدت همه جای خونه نجس شده بود و مجبور بودیم تا دم سجاده نماز با دمپایی راه برویم
    بعد که بچه ام یاد گرفت ، کم کم شروع کردم به شستن و آب کشیدن تمام خونه
    حتی خوشخواب تخت رو هم شستم و سه روز گذاشتمش توی حیاط زیر آفتاب تا خشک بشه

    حالا به نظرت مثلا من باید می رفتم خودم رو می کشتم که چرا تمام خونه نجس شده؟


    بعدش هم که میگی شش ماه هست که این عادت رو ترک کرده ای ، بنابراین پتانسیل خوبی باید در وجودت باشه


    نقل قول نوشته اصلی توسط بالهای صداقت نمایش پست ها
    (11/7/1386)

    راهکار برای ترک عادات ناشایست

    (خودارضایی)


    مراجع عزیز، چند نکته که اشاره به آنها می تواند برای شما مفید واقع شود:
    در مورد مشکل مورد اشاره به موارد ذیل تمرکز کن.


    یکم: گسترش دادن فعالیت ها و علاقمندیهای خود ، حضور در جمع و از بین بردن زمینه های تنهایی

    دوم: ما انسانها برای حل مشکلاتمان باید مشکل محور باشیم نه هیجان محور؛ لذا شما به هنگام برخورد مجدد به چنین مشکلی به جای ناراحتی، کسالت ، غمگینی ، نا امیدی ، احساس گناه و ... که همه مبتنی بر هیجان است، سعی کن متمرکز بر مشکل شوی که در این چند بند به آنها اشاره می کنم. این را از من به عنوان مشاور بپذیر که رنج و درد و حال روانی نامساعد که از چنین مشکلاتی حاصل می شود ؛ به مراتب بدتر از خود آن مشکل و مسئله است. لذا در مرحله اول لازم است شما این تبعات را حل و فصل کنی و این با آگاهی به تبعات آن به دست می آید.

    سوم: برای بر طرف کردن هر مشکلی واقع بینی شرط اول است. یعنی باید مسئله را دقیق تعریف کنیم ، بدین ترتیب پس از سعی جهت بر طرف کردن آن ، توانایی اندازه گیزی میزان پیشرفت خود را خواهیم داشت.

    مثال: مشکلی مثل شما ، یا مثلا دروغ گویی یا پرخاشگری؛ اول باید فرکانس آن را در یک روز ، یک هفته یا یک ماه دقیق یادداشت کنیم. شدت آن را بررسی کنیم. و یادداشت کنیم . زمینه هایی که چنین مشکلی را تسهیل می کند یا باعث می شود را یادداشت کنیم. عواملی که مانع از بروز مشکلمون می شود را یادداشت کنیم. موفقیت های نسبی که در حل این مشکل در قبل داشته ایم یادداشت کرده و عامل چنین موفقیتی را به خاطر بسپاریم.
    * حالا پس از فراهم آوردن چنین اطلاعات واقع بینانه ای طرح مرحله ای و تدریجی برخورد با مشکلمون را طرح ریزی می کنیم.


    ( فراموش نفرمائید که ارزش کار ما به حل کامل مشکلمون نیست، در زندگی گرفتن یک نتیجه مطلوب نیست ، بلکه میزان تلاش و سعی ای که در جهت حل مسائل زندگی می کنیم ، شخصیت و اعتبار ما را شکل می دهد. شما از این به بعد امتیاز به تلاش های خود بدهید؛ نه صرفا نتیجه ای که می گیرید، در این صورت اعتماد به نفس شما با تلاش های بیشتر شما گره می خورد و مشوقی برای ادامه مسیرتون می شود. و در این حالت هر چه بیشتر با مشکلتون دست و پنجه نرم می کنید از خودتون بیشتر خشنود می شوید. و عدم کسب نتیجه دلخواه ، منجر به احساس گناه و ناامیدی شما نخواهد گردید)

    * در فاز اول : پس از اینکه برنامه ریزی مرحله ای انجام دادید، سعی در ریشه کنی کامل و صد در صد مشکل (که یک ایده آل ذهنی بوده و با واقعیت همخوانی ندارد ) نکنید. بلکه با توجه به مثالی که در بند سوم این یادداشت آمده است، در فاز اول روی کاهش جزئی فرکانس عواملی که موجب مشکل می شود و یا خود مشکل متمرکز می شوید. مثلا اگر هفته ای دو بار پرخاشگری می کنید، برنامه را برای هفته ای یکبار تنظیم می کنید. همچنین برای عوامل ایجاد کننده یا تحریک کننده و مساعد کننده پرخاشگری هم همینطور، مثلا دیدن فردی که تحریک کننده شماست یا .... ، سعی می کنید تعداد برخورد با آن را کم کنید. ( دقتی کنید بحث سر حذف نیست ، بلکه کاهش است و این کاری هست که در صورت خواستن و همچنین برنامه هایی که خود آگاهید می توان انجام داد)

    * در فاز دوم : فرکانس عوامل بازدارنده از مشکل را افزایش می دهیم. مثلا حضور در جمع دوستان ، در جمع خویشان ، و تهیه لیست علاقمندیها ...، در این مورد نیز روی کلمه افزایش دقت کنید . یعنی باید بتوانید بعد از مدتی دو منحنی از عوامل ایجاد کننده و بازدارنده مشکل برای خود رسم کنید که اولی نزولی و دومی صعودی هست. در واقع انرژی روی انجام این منحنی هاست که ارزش دارد. همانطور که در قرآن هم آمده است که لیس للانسان الا ما سعی (انسانی چیزی جز سعی هایش نیست).

    * مهم مهم : بازهم دقت کنید برای خود قانون همه یا هیچ نگذارید ، و در صورت بروز مشکل خود را نبازید، فقط روی کاهش و افزایش عوامل ایجاد کننده و سد کننده کار کنید. این طبیعت کارست، که پس از هر چند موفقیتی یک شکستی حاصل شود. شکست ها تا وقتی شما را به تلاشی دیگر وادارند جزء موفقیت محسوب می شوند ولی ناامیدی و سکون به هیچ وجه مطلوب نیست.

    چهارم: ترک هرگونه عادتی بسیار مشکل است به خصوص عاداتی که زمینه اش نیز به سهولت فراهم گردد. که البته این خیلی ناامیدانه است.
    اما یک نکته مهم اینجاست که بین معتادی که از درون جوی آب و کنار خیابان جمعش می کنند ، و معتادی که بعد از سالها عنوان می کند که روز به روز مصرفش کاهش یافته و سر پیری امید پاک بودن صددر صدی پیدا کرده است ، بسیار تفاوت است.



    پنجم: شما به جای اینکه یک نگرانی موهوم و خیالی نسبت به آینده و روابط خود در ازدواج داشته باشید. به دنبال عملی کردن بندهای بالا و کاهش مشکل خودتون را داشته باشید.
    به هر حال هر کار تحریف شده ای عوارض خاص خود را دارد و شما با کاهش این مشکلات به طریق بالا می توانید نگرانی نسبت به آینده را نیز از بین ببرید.

  4. 4 کاربر از پست مفید بالهای صداقت تشکرکرده اند .

    ammin (جمعه 26 مهر 92), deljoo_deltang (جمعه 26 مهر 92), کامران (دوشنبه 29 مهر 92), ویدا@ (شنبه 27 مهر 92)

  5. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 آبان 92 [ 20:37]
    تاریخ عضویت
    1392-6-15
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    173
    سطح
    3
    Points: 173, Level: 3
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class100 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 2 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط بالهای صداقت نمایش پست ها
    همون دین و خدایی که گفته نجس هست ، همون دین و خدا هم گفته اند چه جوری میشه نجاست رو پاک کرد

    اگر نشه هیچ وقت نجاست رو پاک کرد ، اون وقت اصلا نمی شد زندگی کرد که ...

    لزومی نداره بری بگی که چی شده که همه جا نجس شده ، شروع کن به تمیز کردن خونه ، به مامانت بگو می خواهم امسال توی خونه تکونی عید کمک اصلی خودم باشم ، می خواهم واسه مامانم سنگ تموم بذارم و همه جا رو تمیز وپاکیزه کنم ، اصلا می خواهم همه جا از تمیزی برق بزنه ...
    فرش و موکت و پارچه و مبل و ... همه چی قابل شستن هست ، بگو از همین الان هم می خواهم شروع کنم ، چون دم عید می دونم سرم شلوغ میشه و نمی تونم اونجوری که دلم می خواد واست نظافت کنم


    فکر می کنی مثلا مادر هایی که بچه کوچیک دارند ، چی کار می کنند؟
    وقتی بچه من هم کوچک بود و می خواستم کنترل ادرار رو یادش بدم ف یه مدت همه جای خونه نجس شده بود و مجبور بودیم تا دم سجاده نماز با دمپایی راه برویم
    بعد که بچه ام یاد گرفت ، کم کم شروع کردم به شستن و آب کشیدن تمام خونه
    حتی خوشخواب تخت رو هم شستم و سه روز گذاشتمش توی حیاط زیر آفتاب تا خشک بشه

    حالا به نظرت مثلا من باید می رفتم خودم رو می کشتم که چرا تمام خونه نجس شده؟


    بعدش هم که میگی شش ماه هست که این عادت رو ترک کرده ای ، بنابراین پتانسیل خوبی باید در وجودت باشه


    دوست عزیز فقط که کف زمین نجس نیست که
    دیوارها و بقیه اجسام نیز همین طورن
    بعدشم اینکه من اول موفعی که این اتفاقهای بد برام افتاد به مامان و بابام گفتم که بریم یه خونه دیگه بخریم تا منم راحت بشم ولی با اینکه وضع مالی ما خیلی خوبه قبول نکزدن
    بعدشم اینکه این بابای من خیلی ادعاش میشه که همیشه پول حلال آورده خونه و خیلی هم خشک مذهبه ولی من میخوام با خودکشی بهش نشون بدم که این خدا و دین به درد لای جرز دیوار میخورن
    چون اگه من بمیرم شاید از دین دست بکشه و دیگه مذهبی نباشه که همین(بد نشون دادن دین)هدف اصلی منه

  6. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 خرداد 97 [ 07:57]
    تاریخ عضویت
    1391-2-16
    نوشته ها
    863
    امتیاز
    11,692
    سطح
    71
    Points: 11,692, Level: 71
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 358
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,836

    تشکرشده 2,441 در 754 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    من در مورد قسمت خودارضایی چیزی ندارم که بگم ولی در مورد قسمت نجس بودن خونه و زندگیت مینویسم

    اولا از ی کارشناس مذهبی بپرس راه رفع نجاست در مورد مساله شما چگونست! حتما ی راهی داره
    در ثانی وقتی چیزی استحاله بشه از نجاست در میاد! مثلا جنازه سگی که در نمک زار بیافته و قتی تبدیل به نمک شد دیگه نجس نیست! یا مدوفعی که در داخل خاک بوسه بطوریکه دیگه با خاک یکی شده باشه و قابل تشخیص نباشه! من فکر میکنم مایع.... شما بعد از گذشت این همه مدت دچار تجزیه مولکولی و استحاله شده باشه و نجس نباشه! البته بازم بپرس چون من کارشناس نیستم
    *به جادوی چشم تو شیدا شدم*
    *ز خود گم شدم در تو پیدا شدم*
    *من آن قطره بودم که با موج عشق*
    *در آغوش مهر تو دریا شدم
    *

  7. کاربر روبرو از پست مفید کامران تشکرکرده است .

    دختر مهربون (سه شنبه 30 مهر 92)

  8. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 01 اردیبهشت 97 [ 02:14]
    تاریخ عضویت
    1390-1-11
    نوشته ها
    1,700
    امتیاز
    16,289
    سطح
    81
    Points: 16,289, Level: 81
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 61
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,578

    تشکرشده 5,967 در 1,568 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    203
    Array
    به نظرم مشکل شما داشتن تعارضات هست (از طرفی دین رو مزخرف می دونید از طرفی نحس و پاکی شما رو مستاصل کرده) و این تعارضات به قدری زیاد شده که شما رو به وسواس و بدتر از اون یعنی فکر خودکشی کشونده. شاید شما نیاز داشته باشید که هر چه زودتر به یک مشاور و یا یک روانپزشک مراجعه کنید. البته لینک زیر هم می تونه در این راستا به شما کمک کنه (البته لینک داخل اون رو هم بخونید):
    http://www.hamdardi.net/thread-19997.html
    هر آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
    و هر آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند

  9. 3 کاربر از پست مفید deljoo_deltang تشکرکرده اند .

    del (سه شنبه 30 مهر 92), toojih (دوشنبه 29 مهر 92), فرهنگ 27 (دوشنبه 29 مهر 92)

  10. #16
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,799
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,164 در 2,192 پست

    Rep Power
    0
    Array
    با سلام
    دوست گرامی، تاپیک شما جز محدود تاپیک های است که مدیر همدردی، اعضاء و کارشناس های تالار در آن حضور یافته اند و شما را راهنمایی کردند.

    واقعیت این است، برای شما آنچه که لازم بوده بیان شده است،اما متأسفانه شما درجا می زنی!

    اگر حضور شما بر این اساس بوده که به دنبال راه حلی برای رهایی از این وضعیت باشی، باید خودت با توجه به راهنمایی های مطرح شده قدم در این راه بگذاری

    سعی کن در تفکر و نوع نگرشت چه به مبحث دین که هیچ ربطی به مشکل شما ندارد، چرا که از یک طرف بحث نجاست را به میان می آورید و از طرف دیگر تنفر از دین ، و همچنین نسبت به وضعیتی که در آن گرفتار هستی و حتی نوع بینش ات نسبت به زندگی تغییر دهی.



    _____________________
    تعدادی از ارسال های این تاپیک به دلیل پرداختن به مسائل حاشیه ای حذف شد، چنانچه توسط این کاربران چنین پست های ارسال شود، حساب کاربریشان مسدود خواهد شد.
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش

  11. 4 کاربر از پست مفید keyvan تشکرکرده اند .

    del (سه شنبه 30 مهر 92), فرشته مهربان (سه شنبه 07 آبان 92), کامران (سه شنبه 30 مهر 92), دختر مهربون (سه شنبه 30 مهر 92)

  12. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 اردیبهشت 95 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1392-5-10
    نوشته ها
    85
    امتیاز
    2,669
    سطح
    31
    Points: 2,669, Level: 31
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    204

    تشکرشده 130 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array
    جناب محترم ....باور کن....مسایل شرعی خیلی ساده وشیرین هستند.وباید برای ما لذت بخش باشه . واین ماییم که واسه خودمون سختش میکنیم....اولا شما میتونی مشکلتو با مشاوره های دینی (تلفنی) مطرح کنی حتما جواب میگیری ...ولی تا اونجایی که من یه بار واسه خودم سووال پیش اومده بود پرسیدم این بوداگر شما ندونی که جایی نجس هست یا نیست..اونجا رو پاک حساب میکنی ونمازت درسته...یعنی نماز وعبادت خانوادتون درسته.. چون نمیدونند اونجا نجس ...دوم اینکه...نجاست زمانی منتقل میشه که ابی وجود داشته باشه یعنی اگه مثلا خون روی زمین ریخته شده باشه اگه دست شما وخون خشک باشه دستتون اگه به اون خون بخوره نجس نمیشه در صورت خیس بودن دست شما نجاست منتقل باشه...یعنی اگه کل خونه هم نجس باشه ولی خشک باشه نجاست به شما منتقل نمیشه.... خدا خیلی مهربون وبنده هاشو درک میکنه نگران نباش.....

    - - - Updated - - -

    حتما مشاوره تلفنی بگیر خیلی اروم میشی....

  13. 2 کاربر از پست مفید سنجاقک ابی تشکرکرده اند .

    del (سه شنبه 30 مهر 92), کامران (سه شنبه 30 مهر 92)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. برای گرفتم تصمیم نهایی برای جدایی دور شدن کوتاه مدت مفید است یا مضر؟
    توسط فرخ رو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 21 خرداد 93, 22:39
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.