به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 7 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 71
  1. #61
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط soheil2 نمایش پست ها
    در چند روز گذشته این تاپیک رو خوندم و چند تا نکته هست که نمیتونم نگم .
    چیزی که در این تالار شاهدش هستیم رواج همون رفتارهایی است که سریالهای ماهواره ای دنبال میکنن . تبدیل یک ناهنجاری اجتماعی به هنجار .
    لطفا طوری راهنمایی نکنید که آقا امیر عذاب وجدان بگیره و تصمیم اشتباهی بر حسب دلسوزی بگیره .


    اینکه اکثر دخترها دوست پسر یا رابطه ی قبل از ازدواج دارن دلیل نمیشه این اشتباه به یه مسئله ی عادی و درست تبدیل بشه . دروغ گفتن بده حتی اگر کل شهر دروغ بگن . دزدی بده حتی اگر همه دزد باشن .

    هر اشتباهی یه تاوانی داره .من تو سن 10 سالگی یه اشتباه خیلی خیلی کوچیک کردم . 15 ساله که دارم تاوان میدم . اون خانم هم تو سنی که به بلوغ کامل رسیده اشتباهی مرتکب شده .

    امیر آقا مطمئن باش بعد از ازدواج این حساسیت شما بیشتر میشه . پس با دقت تصمیم بگیر .
    اینچا صحبت از درست و غلط بودن روابط دختر و پسر
    یا هنجار و ناهنجارها نبود.

    آقایی هست که یک سال با دختری دوست بوده و رابطه داشته ( دقت کنید که خودش داره همون کاری را میکنه که شما بهش می گید ناهنجار )
    اول آشنایی هم دختر شرایط و رابطه قبلیش را واضح گفته

    حالا بعد از یک سال آقا دچار شک شدند.
    آیا کسی که خودش رابطه داره می تونه بگه این یک ناهنجاره و ....؟

    ما توی این تاپیک داریم در مورد کیس خاص امیر و اون دختر صحبت می کنیم. چه ربطی به ناهنجاریهای اجتماع داره !!!

    امیر این تاپیک که خودش الان یکی از همون ناهنجارهای شماست.
    یکسال رابطه دوستی داشته.

    می دونستم نباید بحث را به روابط دختر و پسر و شرایط اجتماع و ... کشوند و تاپیک را منحرف نکرد
    اما لازم بود به شما یادآوری کنم که اگر مشکلی برای دختر هست برای پسر هم هست.
    اگر دختر رابطه داشته، امیر هم الان رابطه داره.

    خیلی ریکلس خودتون را مبرا می دونید و می گید عذاب وجدان نداشته باش
    بکش کنار.

    کاملا موافقم که ازدواج از سر عذاب وجدان و ترحم درست نیست
    ولی لازمه قبل از این که کسی را درگیر خودتون کنید و احساساتش را برانگیزید و امیدوارش کنید
    یادتون به هنجارهاتون باشه.

    - - - Updated - - -

    امیر
    پست شماره 46 از نوپوی عزیز

    من خیلی باهاش موافقم. حرفهایی بود که من می خواستم بزنم و نمی دونستم چطوری بگم.
    نوپو خیلی قشنگ گفت.
    این خانم یه ضعفی داره. اون را باید رفع کنه.

  2. 3 کاربر از پست مفید شیدا. تشکرکرده اند .

    amirali_p (پنجشنبه 21 شهریور 92), فرهنگ 27 (پنجشنبه 21 شهریور 92), مهرااد (پنجشنبه 21 شهریور 92)

  3. #62
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 آبان 94 [ 22:07]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    2,447
    سطح
    29
    Points: 2,447, Level: 29
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 3
    Overall activity: 1.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    48

    تشکرشده 100 در 45 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا. نمایش پست ها


    امیر این تاپیک که خودش الان یکی از همون ناهنجارهای شماست.
    یکسال رابطه دوستی داشته.

    می دونستم نباید بحث را به روابط دختر و پسر و شرایط اجتماع و ... کشوند و تاپیک را منحرف نکرد
    اما لازم بود به شما یادآوری کنم که اگر مشکلی برای دختر هست برای پسر هم هست.
    اگر دختر رابطه داشته، امیر هم الان رابطه داره.

    خیلی ریکلس خودتون را مبرا می دونید و می گید عذاب وجدان نداشته باش
    بکش کنار.

    کاملا موافقم که ازدواج از سر عذاب وجدان و ترحم درست نیست
    ولی لازمه قبل از این که کسی را درگیر خودتون کنید و احساساتش را برانگیزید و امیدوارش کنید
    یادتون به هنجارهاتون باشه.


    خوبه قبل از اینکه اتهامی از روی پرخاش به دیگران بزنیم قبلش یه شناختی ازش داشته باشیم .

    من نگفتم برای پسر مشکلی نیست . من خودم 25 سالمه و تا الان به دختری نگاه بد هم نکردم چه برسه به دوستی و... بعد از این هم پاک میمونم چون به درست بودنش اعتقاد دارم .
    پس این مسئله رو پذیرفتم که دوستی (از نوع دوست دختر دوست پسری) اشتباهه میخواد پسر باشه یا دختر .
    دوم اینکه دقیقا ربط داره . همین پست بعد من خانمی گفته اگه رابطه داشت و نمیگفت خوب بود یا اینکه صادقانه از رابطش گفته؟ اینکه یک نفر کار خیلی بدی میکنه دلیل بر خوب بودن کارِ بدِ دیگری نیست .
    چرا نباید یه گزینه ی خوب جلوی راه دوستمون بذاریم به جای گزینه ی بد و بدتر ؟

    بحث اصلی من حس ترحم و عذاب وجدانی بود که به امیر آقا داده میشد . در حالی که الان بیش از هر زمان دیگه ای نیاز داره که منطقی باشه .
    ازدواج با شک به مراتب سنگین تر از جدایی قبل از ازدواجه . این روزها دادگاه خانواده پره از زن و شوهرهایی که از روابط قبلی همدیگه خبر داشتن و فکر میکردن میتونن باهاش کنار بیان ولی نتونستن .

    و نکته ی آخر درمورد احساسات دختر خانم بود . به هممون گفته شده این روابط اشتباهه . و وقتی با آگاهی مرتکب اشتباهی که قبلا بابتش بهمون هشدار داده شده میشیم باید تبعاتش رو هم بپذیریم .
    شکست و افسرگی حاصل از قطع رابطه میتونه یکی از این تبعات باشه .

  4. #63
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 آذر 92 [ 21:57]
    تاریخ عضویت
    1392-6-14
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    188
    سطح
    3
    Points: 188, Level: 3
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class100 Experience Points7 days registered
    تشکرها
    28

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ای بابا!
    دوستان چرا کلا بحث رو میبرید به یک سمت دیگه!
    ببینید من اصلا مشکلم این چیزها نیست! ریشه یابی اینکه رابطه داشتن خوبه یا بده و این ها اصلا بحث من نیست!
    ببینید من خودم با ازدواج سنتی به اون شکل خیلی موافق نیستم!
    الانم برای بار هزارم میگم! من به هیچ وجه!تاکید میکنم به هیچ وجه هیچ گناه یا اشتباه یا خطا ای رو متوجه طرف مقابلم نمیدم!
    اون داشته یک مورد رو برای زندگیش بررسی میکرده که به این نتیجه رسیده مناسب هم نیستن!!
    عزیزان الان مشکل فقط و فقط منم!
    البته اون داستان که ممکنه یه ضعف هایی داشته باشه رو متوجه شدم اون کتاب که دوستمون معرفی کرد رو هم بهش دادم تا بخونه!
    الان به دنبال یه راهکاری هستم تا ذهن خودم که بیمار ه رو درمان کنم!
    تورو خدا به انجراف نکشید بحث رو!
    من خودم اعتراف میکنم دارم اشتباه فکر میکنم!اومدم اینجا تا از شما بخوام اگه راهکاری بلدید بهم بگید تا فکرم رو اصلاح کنم!

  5. کاربر روبرو از پست مفید amirali_p تشکرکرده است .

    shapoor (جمعه 22 شهریور 92)

  6. #64
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 فروردین 96 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1392-6-10
    نوشته ها
    834
    امتیاز
    8,579
    سطح
    62
    Points: 8,579, Level: 62
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 171
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    785

    تشکرشده 2,768 در 697 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    98
    Array
    من خودم اعتراف میکنم دارم اشتباه فکر میکنم!

    اين اولين گام و مهمترين گامه افكار منفي رو بريزيد دور .بهش فكر نكنيد... هر چه سريعتر تكليف خودتون و اون خانوم رو مشخص كنيد.

  7. #65
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 آذر 92 [ 21:57]
    تاریخ عضویت
    1392-6-14
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    188
    سطح
    3
    Points: 188, Level: 3
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class100 Experience Points7 days registered
    تشکرها
    28

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط صبوري نمایش پست ها
    من خودم اعتراف میکنم دارم اشتباه فکر میکنم!

    اين اولين گام و مهمترين گامه افكار منفي رو بريزيد دور .بهش فكر نكنيد... هر چه سريعتر تكليف خودتون و اون خانوم رو مشخص كنيد.
    دارم تمرکز میکنم روش!
    این چند روز نمیدون چرا کسی نبود که بگه میتونی درستش کنی،راهکاری واسه درست شدن بده!
    یک سری میگن من اشتباه کردم،یه سری میگن اون اشتباه کرده!
    همش گفته میشه تموم کن رابطه رو ! در بهترین حالت هم میگن تکلیفت رو با خودت معلوم کن و تصمیم بگیر
    من توقع ندارم کسی جای من تصمیم بگیره ولی کاش یه راهکاری میگفتن دوستان!
    البته اون کتابهایی که معرفی کردن خیلی خوب بود حتما مفید هم واقع خواهد شد به امید خدا!
    تصمیمم مشخصه!دارم راهکارهای درست شدن شرایط رو بررسی میکنم!
    دلم برای اون نمیسوزه،اگه به هم بزنم یک عمر دلم برای خودم میسوزه! پس میخوام که درستش کنم این اشتباهم رو و شرایط رو آماده کنم! هر چه زود تر

  8. #66
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 فروردین 96 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1392-6-10
    نوشته ها
    834
    امتیاز
    8,579
    سطح
    62
    Points: 8,579, Level: 62
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 171
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    785

    تشکرشده 2,768 در 697 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    98
    Array
    برای دوماه (60 روز) با هم هیچ ارتباطی نداشته باشید ... و اجازه بدید که در مورد این موضوع هر دو فکر کنید و دقیقا سر دوماه (با تعیین روز و ساعت و دقیقه) برای احترام به خواسته طرف این عمل را اجرا کنید.
    اگر طرفتان با این شرط موافقط کرد یکمرحله راگذرانده
    اگر تا 30 روز تحمل کردید هردو شما دو مرحله را گذراندید
    اگر 45 روز توانستید تحمل کنید ... عقل توانسته بر شما حاکم شود و مرحله سوم را سپری کردید
    اگر 60 روز گذشت و بدونه وسوسه و بدون توجه به شعارها و توجیهات هنوز بر سر تصمیم خود بودید در مرحله چهارم هستید
    و اگر تماس برقرار شد و اینبار عاقلانه سخن گفتید و بزرگترها در جریان بودند ... ماراهم به جشن عروسیتان دعوت کنید تا شاهد ازدواج دو دوست خوب و عاقل باشم نه دوجنس مخالف نا بالغ.
    منبعش رو نميدونم.


    - - - Updated - - -

    این روش از دهه 50 (1950) پس از جنگ جهانی دوم در اروپا رواج یافت و باعث شد تعداد ازدواجها به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یابد ولی میزان طلاق و قتلهای ناموسی و درگیریهای رایج قبل و پس از ازدواج و همینطور خودکشی و.... کاهش یابد
    در حال حاظر هم انقدر این روند معمول شده که تا شخصی از شخص دیگر تقاضای ازدواج میکند بدونه تامل و چانه زنی زمانی را برای قطع رابطه(منطقی) تعیین میکنند و جالب اینجاست که در این دو ماه هیچ انتظاری از دیگری ندارند و در زمان موعود اگر تماسی برقرار نشد .... تکلیف روشن است که تقریبا 80 درصد قرار ها بهم میخورد ولی اون 20 درصد کاملا محکم و قابل اطمینان است .... شرایط روانشناسی این روش کاملا تخصصی است و اگر لازم شد عارض میشوم ... البته در ایران بارها این فرایند را توصیه و تجربه کرده ام و جالب اینجا بود که نتیجه 100در 100 ثمر بخش بود .

  9. 4 کاربر از پست مفید صبوری تشکرکرده اند .

    amirali_p (پنجشنبه 21 شهریور 92), roze sepid (یکشنبه 24 شهریور 92), shapoor (جمعه 22 شهریور 92), نگاه (پنجشنبه 21 شهریور 92)

  10. #67
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 22 اسفند 92 [ 21:26]
    تاریخ عضویت
    1392-3-03
    محل سکونت
    زیرطاق کبود
    نوشته ها
    226
    امتیاز
    1,316
    سطح
    20
    Points: 1,316, Level: 20
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 84
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    104

    تشکرشده 162 در 83 پست

    Rep Power
    36
    Array
    منبع:http://www.hamdardi.net/thread-20219.html
    قبل از اینکه بخواهی در مورد من قضاوت کنی کفشهای مرا بپوش و در راه من قدم بگذار...از خیابانها و کوها و دشت هایی گذر که من کردم....

    اشکهایی را بریز که من ریختم. دردها و خوشی های مرا تجربه کن.

    سالهایی را بگذران که من گذراندم روی سنگهایی بلغز که من لغزیدم...

    دوباره و دوباره بر پا خیز و مجددا در همان راه سخت قدم بگذار همانطور که من انجام دادم

    بعد ان زمان میتوانی در مورد من قضاوت کنی

  11. 3 کاربر از پست مفید نگاه تشکرکرده اند .

    asemani (پنجشنبه 21 شهریور 92), roze sepid (یکشنبه 24 شهریور 92), shapoor (جمعه 22 شهریور 92)

  12. #68
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 آذر 92 [ 21:57]
    تاریخ عضویت
    1392-6-14
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    188
    سطح
    3
    Points: 188, Level: 3
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class100 Experience Points7 days registered
    تشکرها
    28

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط صبوري نمایش پست ها
    برای دوماه (60 روز) با هم هیچ ارتباطی نداشته باشید ... و اجازه بدید که در مورد این موضوع هر دو فکر کنید و دقیقا سر دوماه (با تعیین روز و ساعت و دقیقه) برای احترام به خواسته طرف این عمل را اجرا کنید.
    اگر طرفتان با این شرط موافقط کرد یکمرحله راگذرانده
    اگر تا 30 روز تحمل کردید هردو شما دو مرحله را گذراندید
    اگر 45 روز توانستید تحمل کنید ... عقل توانسته بر شما حاکم شود و مرحله سوم را سپری کردید
    اگر 60 روز گذشت و بدونه وسوسه و بدون توجه به شعارها و توجیهات هنوز بر سر تصمیم خود بودید در مرحله چهارم هستید
    و اگر تماس برقرار شد و اینبار عاقلانه سخن گفتید و بزرگترها در جریان بودند ... ماراهم به جشن عروسیتان دعوت کنید تا شاهد ازدواج دو دوست خوب و عاقل باشم نه دوجنس مخالف نا بالغ.
    منبعش رو نميدونم.


    - - - Updated - - -

    این روش از دهه 50 (1950) پس از جنگ جهانی دوم در اروپا رواج یافت و باعث شد تعداد ازدواجها به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یابد ولی میزان طلاق و قتلهای ناموسی و درگیریهای رایج قبل و پس از ازدواج و همینطور خودکشی و.... کاهش یابد
    در حال حاظر هم انقدر این روند معمول شده که تا شخصی از شخص دیگر تقاضای ازدواج میکند بدونه تامل و چانه زنی زمانی را برای قطع رابطه(منطقی) تعیین میکنند و جالب اینجاست که در این دو ماه هیچ انتظاری از دیگری ندارند و در زمان موعود اگر تماسی برقرار نشد .... تکلیف روشن است که تقریبا 80 درصد قرار ها بهم میخورد ولی اون 20 درصد کاملا محکم و قابل اطمینان است .... شرایط روانشناسی این روش کاملا تخصصی است و اگر لازم شد عارض میشوم ... البته در ایران بارها این فرایند را توصیه و تجربه کرده ام و جالب اینجا بود که نتیجه 100در 100 ثمر بخش بود .
    روش فکر میکنم! حتما!
    ممنون :)

  13. 2 کاربر از پست مفید amirali_p تشکرکرده اند .

    asemani (پنجشنبه 21 شهریور 92), roze sepid (یکشنبه 24 شهریور 92)

  14. #69
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 آذر 92 [ 21:57]
    تاریخ عضویت
    1392-6-14
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    188
    سطح
    3
    Points: 188, Level: 3
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class100 Experience Points7 days registered
    تشکرها
    28

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    اوضاع بهتره!
    با هم بیشتر حرف زدیم! منم به حرف بچه ها گوش کردم و کمی بالغ تر نگاه کردم!
    موضوع رو بیش از اندازه بزرگ کرده بودم!
    نیاز به یه تلنگر داشتم که حس کنم دارم از دستش میدم! این اتفاق افتاد و من تا حدودی به خودم اومدم!
    اون کتاب رازهای مردان رو هم داره میخونه
    روی این داستان اینکه چند وقت همدیگرو نبینیم دارم کمی تحقیق میکنم ببینم ریشه علمیش چجوریه!
    آخه تو فیلم آتش بس هم همچین چیزی رو دیدم ولی او داستانش متفاوت بود!
    خلاصه ممنون از همگیتون!

    - - - Updated - - -

    یک بار اشتباه کرده بود و به اندازه کافی تاوان اون اشتباهو داده بود!
    همه آدمها تو زندگی حق اشتباه دارن!
    من با دادن یه شانس مجدد به زندگی اون دختر قطعا اگر بعدا هر جای زندگی اشتباهی بکنم هر کسی طرف حسابم باشه این شانس مجدد رو بهم برمیگردونه! چون واقعا از هر دستی بدی از همون میگیری!
    برامون دعا کنید :)
    شرایط مالیمون خیلی جالب نیست و واقعا داریم تلاش میکنیم که زندگیمونو با دستهای خودمون بسازیم!
    ممنون

  15. 2 کاربر از پست مفید amirali_p تشکرکرده اند .

    نگاه (دوشنبه 25 شهریور 92), صبوری (دوشنبه 25 شهریور 92)

  16. #70
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 22 اسفند 92 [ 21:26]
    تاریخ عضویت
    1392-3-03
    محل سکونت
    زیرطاق کبود
    نوشته ها
    226
    امتیاز
    1,316
    سطح
    20
    Points: 1,316, Level: 20
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 84
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    104

    تشکرشده 162 در 83 پست

    Rep Power
    36
    Array
    آفرین اینه
    خداکنه هرچی ازخدامیخواید به بهترین حالت بهتون بده

  17. 2 کاربر از پست مفید نگاه تشکرکرده اند .

    amirali_p (دوشنبه 25 شهریور 92), صبوری (دوشنبه 25 شهریور 92)


 
صفحه 7 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.