نقل قول نوشته اصلی توسط deljoo_deltang نمایش پست ها
کاش یاد بگیریم با زور نمیشه عقاید کسی رو عوض کرد. کاش یاد بگیریم بیشتر از اینکه برای نظر دیگران در مورد شریک زندگیمون احترام قائلیم برای نظرات شریک زندگیمون احترام قائل باشیم. میشه یک سول ازتون بپرسم. در مورد پوشش همسرتون در برابر خودتو و در خانه چه نظری دارید؟

در خونه معمولیه.سعی میکنم لباس هایی که دوست دارمو براش بخرم تا بپوشه. زندگیمون خیلی معمولیه
ببینین من متوجهم شما چی میگین ولی ایشون منو میشناخت قبل ازدواج.خانواده ی مارو میشناخت و میدونست چطوری هستیم.حتی من روز اول به ایشون گفتم دلم میخواد زنم خوب بپوشه و خوب بگرده و خوش برخورد و با ذهن باز باشه.اینطوری هستید؟گفت آره چرا که نه. همون موقع به ایشون گفتم هیچ از حجاب خوشم نمیاد و تو خانواده هم محجبه نداریم و ایشون هم گفت منم همینطور!جالب اینجاست که اصلا خانواده شون بسته نیستن.

- - - Updated - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط TruthSeeker نمایش پست ها
سلام آقای nima23، به همدردی خوش اومدید.

دوست عزیز شخصیت خانمتون در طول 23 سال شکل گرفته و یک شبه دگرگون نشده. آیا وقتی با ایشون ازدواج کردید نمیدونستید نگرش ایشون با شما همخوانی نداره؟

تا الآن دو بار ذکر کردید که ایشون رو دعوا کردید اون هم صرفاً به خاطر رعایت محرم و نامحرم، و حجاب. نیما جان روشنفکر و ذهن باز داشتن در حد تعادل بد نیست اما به قول Carl Sagan دیگه اونقدر هم ذهن رو باز نگه نداریم که مغزمون تلپ بخوره زمین. خانم شما هم احتمالاً دوست دارند شوهرشون روی ایشون غیرت داشته باشه. یعنی مثلاً در جمع حامی خانمش باشه (نه اینکه تحقیرش کنه)، یعنی روی همسرش یک ذره حسادت مردانه داشته باشه و خانمش براش اهمیت داشته باشه.

این رو عرض کردم تا در کنار خواسته های خودتون، خواسته های احتمالی همسرتون رو هم در نظر داشته باشید. مراجعه به مشاور خانواده در جهت رسیدن به توافقی برنده-برنده بد نیست. نظر شما و همسرتون در مورد این پیشنهاد چیه؟

من بارها باهاش حرف زدم.اوایل کاملا با ملایمت.لباسایی که دوست داشتم بپوشه رو براش به مناسبت های مختلف کادو میخریدم و اگه میخواستیم جایی بریم میگفتم مثلا فلان لباسو بپوش خیلی بهت میاد.اوایل چند بار گوش داد و پوشید ولی الان خیلی افراطی شده.من اصلا تو هر جمعی بریم حس میکنم مایه ی تمسخر همه شدم چون ما اصلا این مدلی نداریم تو خانواده
من چه تحقیری کردم زنمو تو جمع؟ اصلا میاد تو جمع تا من بخوام تحقیرش کنم!؟ من فقط خودمو میخورم از حرص!

- - - Updated - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط @@@ نمایش پست ها
سلام دوست عزیز

چیزایی که گفتین فقط یه سری تفاوت های اعتقادی و بعضا" سلیقه ای هستش . ببینید توی زندگی مشترک شما اولین هدفتون باید این باشه که با تفاوت ها کنار بیایید و درک کنید که همسرتون اعتقادات خودشونو دارن. شما قرار نیست تلاش کنید که اونو تغییر بدید قراره تلاش کنید تفاوت ها تونو درک کنید.

یه سوال ازتون دارم شما که از عقاید خانمتون (مثلا" تو زمینه پوشش) ناراضی هستید و می خواید این عقایدو کنار بزاره. شما چرا بخاطر همسرتون عقایدتونو عوض نمی کنید؟ واضحه چون هر کس عقاید خودشو داره.



به نظرم هم شما و هم خانمتون دارید افراط می کنید.ببینید خانمتون عقاید خودشو داره شما هم نمی تونید عوضش کنید ولی تشویقش کنید که دست از افراط برداره. دلیلی نداره اگه خانمتون با حجاب کامل ظاهر می شن دیگه تو آشپزخونه خودشونو قایم کنن. و همین طور شما هیچوقت نمی تونید از خانمتون این انتظارو داشته باشید که با مرد نامحرم دست بده.


هر دو باید متعادل رفتار کنید و ازهم توقع داشته باشید.باید تو زندگی زناشویی به عقایدهم احترام بگذارید.

من از زنم انتظار دارم با کسی که برای من محترمه با احترام برخورد کنه.دست ندادن زنم کاملا توهین آمیز بود طوری که آبروی من رفت وسط جمع. فامیل و خانواده ی من برای من محترم هستن زنم وظیفه داره بهشون احترام بذاره همونطور که من به اعضای خانواده ی اون احترام میذارم. اصلا حق نداره به دخترهای خانواده ی من بگه بی حیا.
از هرچی بدم میومد سرم اومد