به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 38

موضوع: حكمت

Threaded View

  1. #25
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 فروردین 91 [ 18:19]
    تاریخ عضویت
    1387-1-09
    نوشته ها
    187
    امتیاز
    4,552
    سطح
    43
    Points: 4,552, Level: 43
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 198
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    174

    تشکرشده 197 در 81 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: حكمت

    سلام دانه جان. يكي يكي جواب ميدم.گفته بودي كه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دانه
    .....
    اگر حكمت خدا در اين بوده كه به چيزي نرسي، پس چرا خدا آن را داده كه حالا بخواهد بگيرد.
    جواهر تا صيقل نخوره جواهر نميشه و ارزشي نداره .تاقبل از صيغل خوردن فقط يه سنگه و بس.
    توي اين صيقل خوردنها چيزايي رو بدست مياري كه هيچكس ديگه نه ميفهمه و نه مي تونه به دست بياره .يادمه يكي از دوستان گفته بود كه من توي درد اين عشق به خدا نزديك شدم
    نقل قول نوشته اصلی توسط دانه
    كسي سر از كار خدا در نمي آورد اما خودش هم گاهي اوقات سر از كار خودش هم در نمي آورد. در علوم ديني و فلسفه مي گويند انسان داراي اختيار است و حق انتخاب دارد و هيچ جبري به انسان نيست. من كاملاً اين را رد مي كنم و با كمال صراحت مي گويم كه همه زندگي انسان جبر است. چند راه خداوند به اجبار سر راه ما مي گذارد و موظفيم يكي از آنها را انتخاب كنيم.. نه راه پس داريم و نه پيش. ما بايد نگرشمان را عوض كنيم و اينقدر به مسائل دنيا و آخرت و دين تعصبي نگاه نكنيم. كدام حكمت؟؟ من كه دلم خيلي پر است. همه عمر و جواني ام را يك شبه از دست دادم

    .
    نه دوست من اجباري در كار نيست .خدازماني كه انسان رو افريد بهش هم عقل داد هم احساس. اين من و تو هستيم كه با تصميم گيري ها مو و استفاده از اين دو نعمت الهي راه زندگي خودمون رو انتخاب ميكنيم
    خدا به اجبار راهي رو سر راه ما قرار نميده. ما خودمون هستيم كه راهي رو ميريم كه شايد 4 راه داشته باشه شايد يه راه شايد هم هزار راه.
    اما گاهي اوقات كه به ته خط ميرسيم خيلي ناراحتيم و يا اينكه حتي خيلي خوشحاليم همه چي رو ميذاريم پاي قسمت .با اين تفاوت كه وقتي خوشحاليم ميگم وايييييييي خدايا شكرت.اماوقتي به وفق مرادمون نشده ميگيم خدايا مگه من چكار كردم به درگاهت .اونوقت همه چي ميشه جبر......!!!!
    شايد بهم بگي تو دلت خوشه مشكل نداري!!! اما منم مشكلاتي مشابه همه شماها دارم شايد هم خيلي سختتر ازشما باشه .شايد اونقدر سخت باشه كه تو و ديگران تحميل شنيدنشو نداشته باشيد
    اما توي اين دوهفته به اين نتيچه رسيدم كه من اگر هر روز و هر ساعت بشينم به بدخت بودن خودم فكر كنم هيچ چيز عوض نميشه بلكه بد تر هم ميشه .
    بلكه هر روز مشكلاتم زيادتر ميشه .همه چي رو سپردم به دستهاي تواناي خدا .اوني كه منو بيشتر از هر كسي دوست داره .خودتم گفتي ما از كاراي خدا سر در نمياريم پس همه چي رو به اون بسپر
    من اعتقاد دارم .نه بهتره بگم ايمان دارم كه خدا هيچوقت از توان بنده اش ؛ بيتشر بهش مشكل نميده ؛ پس به خودت افتخار كن كه توي اين همه ادم تو رو واسه اين امتحان انتخاب كرده.چون تنها كسي كه توان و تحمل اين مسئله رو داره تويي نه من و نه اقاي سنگتراشان و نه هيچكس ديگه.
    اميدوارم زياد پرحرفي نكرده باشم

  2. 2 کاربر از پست مفید a_b تشکرکرده اند .

    a_b (چهارشنبه 13 شهریور 87)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.