به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 18 , از مجموع 18
  1. #11
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 اسفند 93 [ 18:59]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    نوشته ها
    224
    امتیاز
    2,769
    سطح
    32
    Points: 2,769, Level: 32
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registeredTagger First Class
    تشکرها
    92

    تشکرشده 345 در 153 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ولی قسمتی گه بولد کردم اشتباهه. خواب دیدن و همه چیزهای وابسته به اون کاملا مسائل فیزیکی و علمی هستند. حتی در این یکی دو سال تحقیق هایی شده که بر اساسش میشه دید خواب افراد چه چیزیست و ارتباط هایی هم بین فعالیت های مغزی و موضوعات خواب ها پیدا شده از طریق fmri در حالت خواب rem که البته هنوز خیلی ابتدایی است و برای همین نمیشه نتیجه ای گرفت وگرنه روزی می رسه که این آگاهی به اندازه ای می رسه که میشه همزمان (یا حتی قبل از خواب) پیش بینی کرد فرد دقیقا چه خوابهایی رو به چع دلایلی می بینه و حتی اونها رو روی یک مانیتور نشان داد.
    مطئنین ؟ منبعی هم دارین برای این حرفتون ؟ تا جایی ک می دونیم فیزیک یه علم مربوط به ماده هست ک از اتم شروع می شه و تا کهکشان ها در بر می گیره و صحبت از جرم و نیرو و انرژی و بار و ... هست ولی خواب بیشتر مسئله روحی روانی هست . مثلا فرض کنین یک شخص وقتی می میره هیچ وزنی ازش کم نمی شه ، هم قلب داره هم مغز هم خون ولی جان نداره . این جان هم وزن نداره ک با فیزیک بشه گفت وزن مرده ها کمتره چون جون ندارن . به علاوه شما ک می گین می شه دید خواب افراد چ چیزیست مثلا در حالت rem (حرکت سریع چشم) پس اگه طرف در حال دیدن رویای صادقانه باشه می تونیم آینده رو هم ببینیم دیگه :) فعلا ک شبیه داستان های تخیلیه بیشتر شاید طی قرن های بعد ....

    - - - Updated - - -

    در ضمن من هم قبلا خواب هام یادم می موند ولی جدیدا 90% رو فراموش می کنم صبح ک بیدار می شم انگار هیچ خوابی ندیدم

  2. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 دی 94 [ 14:29]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    محل سکونت
    زیر آسمان
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    2,829
    سطح
    32
    Points: 2,829, Level: 32
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 71
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    43

    تشکرشده 433 در 151 پست

    Rep Power
    31
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا. نمایش پست ها
    واقعا؟
    بله ولی این حالت ایده آل هست (یعنی تغذیه مناسب قبل از خواب، فعالیت فیزیکی مناسب در روز قبل و بیدار شدن در زمان مناسب) و اینطور فکر نکنید که اگه خوابتون یادتون میاد اشکالی وجود داره.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahuman نمایش پست ها
    مطئنین ؟ منبعی هم دارین برای این حرفتون ؟ تا جایی ک می دونیم فیزیک یه علم مربوط به ماده هست ک از اتم شروع می شه و تا کهکشان ها در بر می گیره و صحبت از جرم و نیرو و انرژی و بار و ... هست ولی خواب بیشتر مسئله روحی روانی هست .
    بله دوست عزیز خواب به مغز مرتبط است و روانشناسی هم بررسی عملکرد مغز انسان هاست. همه مسائل هم روانی هستند و اینها همگی به ماده (و بالطبع فیزیک) مرتبط هستند. شما از مغز یک انسان خواب، عصبانی، خوشحال، عاشق، خسته و ... یک fMRI بگیرید کاملا تفاوت ها مشخصه و اصلا برای همینه که دارودرمانی در پزشکی نتیجه میده (اگه این مسائل غیر مادی بودند که با داروهایی که محرک خارجی برای مغز هستند درمان نمی شدند!).

    در ویکیپدیا بررسی های علمی خواب رو بخونید:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Dream#...gy_of_dreaming
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_eye_movement_sleep

    مثلا فرض کنین یک شخص وقتی می میره هیچ وزنی ازش کم نمی شه ، هم قلب داره هم مغز هم خون ولی جان نداره . این جان هم وزن نداره ک با فیزیک بشه گفت وزن مرده ها کمتره چون جون ندارن . به علاوه شما ک می گین می شه دید خواب افراد چ چیزیست مثلا در حالت rem (حرکت سریع چشم) پس اگه طرف در حال دیدن رویای صادقانه باشه می تونیم آینده رو هم ببینیم دیگه :) فعلا ک شبیه داستان های تخیلیه بیشتر شاید طی قرن های بعد ....
    خواص ربطی به جرم نداره. یک کامپیوتر هم که خاموش و روشن میشه وزنی ازش کم نمیشه، ولی کماکان همه چیز فیزیکی است. من وجود روح و ... رو انکار نمی کنم این یک مسئله مذهبیه ولی ما بطور قطعی می دونیم خواب دیدن ما دلایل مادی داره و بطور علمی قابل بررسی و توضیحه. رویاهای صادقانه هم باورهای مذهبی هستند و نباید با یافته های علمی مخلوط بشن و پیامد های علمی چنین مسائلی رو با باورهای مذهبی که در دنیا هست نمی سنجند و من هم در این باره اظهار نظر نمی کنم.

    در ضمن من هم قبلا خواب هام یادم می موند ولی جدیدا 90% رو فراموش می کنم صبح ک بیدار می شم انگار هیچ خوابی ندیدم
    یعنی خواب خوبی دارید. اکثرا بیشتر از 90 درصد خواب هاشون رو یادشون میاد.
    زندگی خوب یک شکل ثابت ندارد، بلکه یک فرآیند است. یک جهت است، نه یک مقصد.

    کارل راجرز

  3. 4 کاربر از پست مفید Sinéad تشکرکرده اند .

    ahuman (دوشنبه 23 اردیبهشت 92), کامران (دوشنبه 23 اردیبهشت 92), میشل (یکشنبه 22 اردیبهشت 92), باران بهاری11 (یکشنبه 22 اردیبهشت 92)

  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 15 مرداد 94 [ 18:26]
    تاریخ عضویت
    1392-1-19
    نوشته ها
    181
    امتیاز
    2,578
    سطح
    30
    Points: 2,578, Level: 30
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    395

    تشکرشده 383 در 145 پست

    Rep Power
    32
    Array
    نمی دونم چقدر نظرم درباره شما صدق کنه اما من حس میکنم این خوابها به خاطر ترس زیاد شما از اینه که به کسی کوچکترین ظلمی از طرف شما بشه و یا نتونید حق کسی رو به طور کامل ادا کنید
    در واقع این خوابها نشات گرفته از احساس مسئولیت بالای شماست
    شاید این حس نسبت به پدر و مادرتون بیشینه باشه
    مثلا اگه کوچکترین بی احترامی به اونها می کنید کلی عذاب وجدان میگیرید درسته؟
    چون من خودم اینجوریم حس کردم شمام اینجوری هستین

  5. 3 کاربر از پست مفید saraamini تشکرکرده اند .

    کامران (دوشنبه 23 اردیبهشت 92), میشل (یکشنبه 22 اردیبهشت 92), باران بهاری11 (یکشنبه 22 اردیبهشت 92)

  6. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 18 اردیبهشت 95 [ 21:42]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    181
    امتیاز
    3,890
    سطح
    39
    Points: 3,890, Level: 39
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 8.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,697

    تشکرشده 825 در 209 پست

    Rep Power
    32
    Array
    سلام
    یه چیز دیگه هم راجع به خواب دیدن صحت داره اینه: اونایی ک طبع و مزاج سرد و تر یا غلبه بلغم دارن اغلب خوابهاشون آبکی هس یعنی خواب دریا و رود..میبینن..
    اونایی ک سردو خشکن یا غلبه سودا دارن بیشتر خوابهای فرار و ترس و بلندی و ..
    اونایی ک گرم و ترن غلبه دم یا خون دارن خوابهاشون توش خون و خونریزی هس..

    از طرفی هم با توجه به مزاج سن و مزاج مغز یا خود فرد و مزاج فصل..بسته به تر یا خشک بودن فراریت و فراموشی خوابها بحث میشه هرچه مغز خشکتر باشه خواب بیشتر تو ذهن میمونه مثل ماندگاری نوشتن روی کلوخ یا گل آبکی..


    از قدیم ها تو ادیان ها و نژادهای مختلف بحث خواب و تعبیرش مطرح بوده..اونم شرایط داره ک کار هرکس نی..با شکم پر نخوابیدن وضعیت روحی خوب...


    میشل جان خوابهای تو نشانه ی وضعیت روحی و جسمیته چون این دو بهم وابستن اوضاع روحیت با کشمکش هایی ک داره چندان مناسب نی ک داری سعی میکنی خوب شی..مواظب تغدیتم باش عزیزم غذاهای سودازا نخور..تمرین تنفس رو قبل خواب انجام میدی؟جای خوابت خوبه؟
    راستی به هیچ وجه کالباس و سوسیس و..نخور!!


    به زودی آروم میشی و خواب عمیق و آروم و شیرینی خواهی داشت..

  7. 3 کاربر از پست مفید باران بهاری11 تشکرکرده اند .

    reihane_b (پنجشنبه 26 اردیبهشت 92), کامران (دوشنبه 23 اردیبهشت 92), میشل (یکشنبه 22 اردیبهشت 92)

  8. #15
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    دوستان لطفا سوالاتی که از Sinéad دارید رو از طریق پیام خصوصی بپرسید. متشکرم.

    =======================

    سلام Sinéad جان خیلی خوشحالم که بازم اینجا می بینمت. چه خوب که یه زمانی هم برای اینجا در نظر گرفتی.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sinéad نمایش پست ها
    میشن جان نکته ای که من می بینم دقتی است که خوابت رو یادت مونده که این چیز خوبی نیست و نشونه مشکلات در خوابه (یادم میاد قبلا هم درباره خوابت چیزهایی گفته بودی) و معمولا به عمیق نبودن خواب برمی گرده. در سلامت اصلا نباید چیزی از خوابمون رو یادمون بیاد.
    حالا چیکار کنم؟

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط saraamini نمایش پست ها
    نمی دونم چقدر نظرم درباره شما صدق کنه اما من حس میکنم این خوابها به خاطر ترس زیاد شما از اینه که به کسی کوچکترین ظلمی از طرف شما بشه و یا نتونید حق کسی رو به طور کامل ادا کنید
    در واقع این خوابها نشات گرفته از احساس مسئولیت بالای شماست
    شاید این حس نسبت به پدر و مادرتون بیشینه باشه
    مثلا اگه کوچکترین بی احترامی به اونها می کنید کلی عذاب وجدان میگیرید درسته؟
    چون من خودم اینجوریم حس کردم شمام اینجوری هستین
    سلام saraamini عزیز... بله این خواب ها ریشه در زندگی واقعی من و افکارم دارند... (البته مسئله فقط احساس مسئولیت و عذاب وجدان نیست... یا همش این نیست...خیلی پیچیدست...)

    - - - Updated - - -

    سلام باران جان.

    نقل قول نوشته اصلی توسط باران بهاری11 نمایش پست ها
    تمرین تنفس رو قبل خواب انجام میدی؟
    آره بطور متوسط سه ساعت یکبار دارم انجام میدم (البته فکر کنم حدود دو هفته طول کشید تا بتونم به حدود سه ساعت یکبار برسونمش... یعنی بدون احساس خفگی... دیگه چیزی به دو ساعت یکباری که آقای اس سی آی گفتند، نمونده...) . خیلی اثر خوبی روم داشته، البته به همراه کتاب از حال بد به حال خوب...

    باورت می شه تو دو هفته گذشته منتقد درونیم ساکت شده بود؟ بعد یه دفعه دیروز اونجوری شد... البته بعدش تونستم دوباره آرومش کنم...

    نقل قول نوشته اصلی توسط باران بهاری11 نمایش پست ها
    به زودی آروم میشی و خواب عمیق و آروم و شیرینی خواهی داشت..
    مرسی عزیزم... راستش خودم هم چنین حسی دارم... حس می کنم مشکلاتمو حل می کنم... هم خواب، هم بقیه رو...

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...


    ویرایش توسط میشل : یکشنبه 22 اردیبهشت 92 در ساعت 23:39

  9. کاربر روبرو از پست مفید میشل تشکرکرده است .

    reihane_b (پنجشنبه 26 اردیبهشت 92)

  10. #16
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 اسفند 93 [ 18:59]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    نوشته ها
    224
    امتیاز
    2,769
    سطح
    32
    Points: 2,769, Level: 32
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registeredTagger First Class
    تشکرها
    92

    تشکرشده 345 در 153 پست

    Rep Power
    0
    Array
    @میشل : پی ام و این جور چیزا برا مایه داراست نه ما :o

    رویاهای صادقانه هم باورهای مذهبی هستند و نباید با یافته های علمی مخلوط بشن و پیامد های علمی چنین مسائلی رو با باورهای مذهبی که در دنیا هست نمی سنجند و من هم در این باره اظهار نظر نمی کنم.
    بالاخره یا رویای صادقه داریم یا نداریم . اگه داریم چطور با فیزیک توضیح می دین شما اگر هم نداریم ک بگین نداریم . کاری به اختلاط علم و مذهب هم نداریم . در ضمن خیلی از ما و خودم هم خواب صادقه دیدم

    می بخشید تو تاپیک شما بحث کردیم. خواستم بحث نا تموم نمونه
    موفقیت

  11. #17
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 خرداد 97 [ 07:57]
    تاریخ عضویت
    1391-2-16
    نوشته ها
    863
    امتیاز
    11,692
    سطح
    71
    Points: 11,692, Level: 71
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 358
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,836

    تشکرشده 2,441 در 754 پست

    Rep Power
    0
    Array
    شبایی که خیلی خیلی خسته هستی هم همینطوره؟

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahuman نمایش پست ها
    @میشل : پی ام و این جور چیزا برا مایه داراست نه ما :o



    بالاخره یا رویای صادقه داریم یا نداریم . اگه داریم چطور با فیزیک توضیح می دین شما اگر هم نداریم ک بگین نداریم . کاری به اختلاط علم و مذهب هم نداریم . در ضمن خیلی از ما و خودم هم خواب صادقه دیدم

    می بخشید تو تاپیک شما بحث کردیم. خواستم بحث نا تموم نمونه
    موفقیت
    مقولات متا فیزیک و چیزایی که ریشه در ماوراالطبیعه داره ، مثل رویای صادقه،وحی و .... بحثش فضای دیگه ای را میطلبه و نباید موقع بحث در موارد فیزیکی خلط مطلب کنید! هرچند رویا و خواب خیلی به نظر من به اون عالم نزدیکه تا این عالم! اختلاف بین دانشمندانه که دیدن رویا تجربه برای روحه یا برای جسم! یا موقع خواب روح به عالم اثیری میره یا در همون بدن میمونه و استراحت میکنه و خیلی چیزای دیگه!!!
    *به جادوی چشم تو شیدا شدم*
    *ز خود گم شدم در تو پیدا شدم*
    *من آن قطره بودم که با موج عشق*
    *در آغوش مهر تو دریا شدم
    *

  12. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 دی 94 [ 14:29]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    محل سکونت
    زیر آسمان
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    2,829
    سطح
    32
    Points: 2,829, Level: 32
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 71
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    43

    تشکرشده 433 در 151 پست

    Rep Power
    31
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط میـشل نمایش پست ها

    سلام Sinéad جان خیلی خوشحالم که بازم اینجا می بینمت. چه خوب که یه زمانی هم برای اینجا در نظر گرفتی.

    حالا چیکار کنم؟
    ممنون من هم خوشحالم.

    راه حل اینه که عواملی رو که می تونند تاثیر گذار باشند رو در خودت پیدا کنی و سعی در برطرف کردنشون داشته باشی. ذهن ناآرام و پریشان قطعا به اختلالات خواب ربط داره که این باید از راه صحیح خودش برطرف بشه ولی چیزهای دیگه که تاثیر مهم دارند و خیلی راحت میشه کنترلشون کرد مثل تغذیه سبک در شب، ورزش 30 دقیقه تا 1 ساعت در روز، روزانه 6 تا 8 ساعت مشغول کاری بودن، نوشیدن آب کافی و کم کردن چای و قهوه و نوشابه، بیدار نشدن ناگهانی با صدای زنگ ساعت، خوابیدن در شب و در تاریکی و به زور سعی نکردن برای خواب. هر کدوم از اینها رو اگه انجام نشه می تونه تاثیر بد بگذاره و با تصحیحش کیفیت خواب می تونه بهتر بشه.

    ahuman گرامی اگه تمایل دارید من خصوصی در خدمت شما هستم.
    زندگی خوب یک شکل ثابت ندارد، بلکه یک فرآیند است. یک جهت است، نه یک مقصد.

    کارل راجرز

  13. 2 کاربر از پست مفید Sinéad تشکرکرده اند .

    reihane_b (پنجشنبه 26 اردیبهشت 92), میشل (دوشنبه 23 اردیبهشت 92)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:26 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.