مامان نگین گرامی ، شما مادر خوبی هستید و برای تربیت و آینده فرزندتان نهایت تلاشتان را انجام می دهید
پس اجازه ندهید حرفها و رفتار دیگران باعث آزار شما شود
اگرچه الان از وضعیت به وجود آمده سخت آزرده شده اید و غمگین هستید
اگرچه در خلوت ، بارها و بارها ماجرای آن شب را مرور می کنید و مرتب خودت و آنها را قضاوت می کنید
با این حال مطمئن باش مشکل در رفتار فرزند شما ، رفتار جاری شما و یا پدرشوهر و مادرشوهرت نیست
حتی مشکل در این هم نیست که شما در شهر غریب زندگی می کنید
در حقیقت مشکل اصلی در ضعف اعتماد به نفس هست
اعتماد به نفس هم یعنی: وقتی من تمام تلاشم را برای داشتن رفتاری درست بکار می گیریم ، به خودم مطمئن می شوم . اون وقت محیط اطراف نمی تواند من را ناتوان نشان دهد
اگر واقعا می خواهی مشکل را از ریشه حل کنید ، سعی کنید روی خودتون و افزایش اعتماد به نفستون کار کنید
شما باید سعی کنید ، خودت برای خودت ارزش آفرین باشی ، تا در هنگام به وجود آمدن دلخوری ها بتوانی خوب و صحیح مشکل را مدیریت کنی
نکته بعدی که باید در نظر بگیری ، بکار بردن صبر می باشد
خانومی درست یا غلط رفتاری بین شما و خانواده همسرت پیش اومده هست ،
حق هم باشما
اما اینکه ساعت یازده شب رفتی در خونشون و قران را وسط آوردی ، عجولانه هست
نوشته ای پیام دادی مادرشوهرت جواب نداده و شما مجبور شده ای بروی اون موقع شب در خونشون
خوب حالا جواب پیامت رو اون موقع نداده ، بعدا که سر صحبت باز می شد می گفتی من اون شب برای شما پیام زدم تا سوء تفاهم را برطرف کنم ،
به نظرت بهتر نبود؟
این جوری هم شخصیتت حفظ می شد و هم مادرشوهرت متوجه می شد رفتارش اشتباه بوده
اگر صبر و حوصله به خرج بدی ، در زمان مناسب می توانی رفتار مناسب تری داشته باشی
این جوری که شما رفتی و حرف زدی ، به جای اینکه رفع کدورت بشه و مشکل حل بشود ، مشکل بزرگتر شده است و حرمت ها از بین رفته است
مساله بعد ، خانومی شما الان خودت مادری ، خودت یک خانواده تشکیل داده ای ، درسته که خونه پدرت از گل نازکتر به شما نگفته اند ، اما الان که خودت مادر شده ای باید اونقدر توانا باشی که فرزندت بتواند به شما تکیه کند
اگر شما با یه تشر ، با یه حرف تند این جوری بهم بریزی ، اون وقت چه کسی از فرزند شما حمایت کند ؟
دخترت باید از تو الگو برداری کند
اگر ببیند مادرش اینقدر سریع فرو می ریزد ، نمی تواند فردها از پس زندگی اش بربیاد
پس نقش شما به عنوان مادر ، خیلی پررنگ و مهم هست
به همین خاطر از همین الان شروع کن و در خصوص مطالبی که برایت گفتم( افزایش اعتماد به نفس ، آموختن صبوری ، احترام به خود) مطالعه کن
مقاله های زیادی رو بخون ، ازشون نت برداری کن و سپس شروع به تمرین کن ، اونقدر که این مسائل برای ذهنت درونی بشود
ابگونه می شود که قوی می شوی و از پس این مشکلات به راحتی بر خواهی آمد
در ضمن در خصوص رفتار با مادرشوهر و پدرشوهرت ، سعی کن مساله را با تجاهل رد کنی ، یعنی متوجه شده ای که چه اتفاقی افتاده هست ، اما دیگر موضوع را گسترش ندهی و بازگو نکنی ،
شما با رفتار درست و محبت آمیزت می توانی آنها را متاثر کنی









علاقه مندی ها (Bookmarks)