به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 مرداد 92 [ 22:10]
    تاریخ عضویت
    1391-7-11
    نوشته ها
    188
    امتیاز
    1,131
    سطح
    18
    Points: 1,131, Level: 18
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    764

    تشکرشده 717 در 175 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    سلام دختر شرقي عزيز
    ببين اين حرفي كه اون زده كه به خاطر كارا و حرفاي شما اين رابطه تموم شده هم شما و هم خود ايشون ميدونه كه حقيقت نداره فقط به خاطر اينكه براش سخت بوده بپذيره كه نتونسته خانوادش رو راضي كنه يا هر مشكلي كه بوده رو حل كنه ويا بپذيره كه از اول اشتباه كرده اين حرف رو زده.پس تو اين حرف رو جدي نگير.
    خود شما هم ميدوني كه اين حرفش حقيقت نداره
    در هر رابطه اي دو طرف ممكنه اشتباهاتي كنند بهتره فعلا به اين مسايل فكر نكني
    بهت قول ميدم اين دوران تموم ميشه اونموقع كه آروم شدي و گريه هات تموم شد اونوقت سعي كن كه رفتارهاي اشتبات رو اصلاح كني.

  2. 3 کاربر از پست مفید yaaldaa تشکرکرده اند .

    yaaldaa (سه شنبه 07 آذر 91)

  3. #12
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 دی 91 [ 15:22]
    تاریخ عضویت
    1391-9-07
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    201
    سطح
    4
    Points: 201, Level: 4
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    4

    تشکرشده 4 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Serok
    سلام مجدد،

    لطفاً تعیین کنید هدف شما دقیقاً چیه؟
    برگشتن به رابطه قبلی یا تلاش برای فراموش کردن آن؟

    معمولاً توصیه نمیشه که خانمها برای برقراری رابطه اقدام کنند، علت هاش هم زیاده که در آینده میتونه دامن گیر خانم بشه که اگه تمایل داشته باشید میتونیم علتها رو یکی یکی باز و بررسی کنیم.

    منتها، اگر شما میخواید رابطه رو فراموش کنید و در جهت رشد و پیشرفت حرکت کنید، بفرمایید تا دوستان مساعدت کنند. در حال حاضر کارهایی که شما میکنید (مثل چک کردن قیسبوک ایشون) تنها شما رو بیشتر و بیشتر افسرده و درگیر میکنه.

    تصمیم با شماست.
    یا حق.
    میشه اون علت هارو ذکر کنید؟
    هدفم فراموش کردن هستش چون اون از برگشتن دوباره منو ناامید کرده و نمیخواد دیگه این رابطه ادامه داشته باشه دلیلش هم حرفها و برخورد من و همچنین مخالفت خانوادشون هست من ازش خواستم ادامه بدیم و با این دلایل همه چیز رو تمام نکنیم اما اون گفت اینا برای من بزرگ هستش شاید برای تو کوچیکن و در آینده دوباره تکرار میشه و مخالفت خانواده توی زندگی تاثیر میزاره
    از درون هنوز بهش میل و کشش دارم هنوز بهش فکر میکنم و خودم رو گناهکار میدونم هروز منتظرم تا خبری ازش ببینم فیس بوک رو چک میکنم و این دغدغه و منتظر بودن تمام زندگی منو متمرکز به خودش کرده زندگیم رو یک بعدی کرده


  4. #13
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,167
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,109 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    341
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    سلام دختر شرقی عزیز

    از خوندن تاپیکت متاثر شدم و حالت را درک میکنم

    دوست عزیز دنبال مقصر کی بوده و کلا علت یابی نباش....

    رابطه ای که توش تعهد نباشه احتمال همه چی توش هست....

    سعی کن گذشته رو فراموش کنی و تا خاطرش به ذهنت آمد از تکنیک توقف ذهن استفاده کن.

    من بهت قول میدم به مرور زمان حالت بهتر و بهتر میشه اما شرطش اراده محکم خودته!!

    به خودت کمک کن گذشته و خاطره اش را رها کن و به خودت بپرداز...

    لینک های زیر هم مطالعه کن خیلی کمک کننده هست

    فراموش کردن یک رابطه ناموفق

    چگونه غم جدایی را تحمل کنیم؟

    برات بهترین ها رو آرزومندم

  5. 4 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    ویدا@ (سه شنبه 07 آذر 91)

  6. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 10 بهمن 94 [ 17:49]
    تاریخ عضویت
    1391-5-05
    نوشته ها
    218
    امتیاز
    3,571
    سطح
    37
    Points: 3,571, Level: 37
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 14.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    764

    تشکرشده 865 در 204 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    نقل قول نوشته اصلی توسط دخترشرقی
    میشه اون علت هارو ذکر کنید؟
    معایب خواستگاری دختر از پسر بطور خلاصه:
    اول:
    اگر دختر ها از پسرها خواستگاری بکنند به احتمال زیاد مورد سوء استفاده (جنسی) قرار می گیرند. و به احتمال زیاد دختر مورد بی حرمتی قرار می گیرد.
    دوم:
    حیای جنس زن ایجاب می کند که خودش از پسر خواستگاری نکند
    ویلیام جیمز (فیلسوف آمریکایی) : حیای زن ایجاب می کند که دنبال مرد نرود و عزت خود را خدشه دار نکند.
    حیای شما به عنوان یک زن ایجاب می کند اگر شما بروید خواستگاری ممکن است از نظر مرد یک دختر دریده و بی حیا فرض بشوید.
    سوم:
    اگر دختر پاسخ منفی بشنود با روح حساس و لطیفی که دارد ضربة عاطفی که می خورد خیلی اساسی است. پسرها چون کمی محکم تر هستند اگر پیشنهاد ازدواج بدهد و دختر قبول نکند یکی دو هفته ای را گیج است اما درست می شود. اما دختر نه! چقدر یک دختر باید به خودش فشار بیاورد که به یک پسر پیشنهاد ازدواج بدهد و پسر هم راحت جواب نه بدهد. اثرات روحی و روانی که این «نه» برای دختر دارد بسیار سنگین است.
    چهارم:
    اگر هم پسر بپذیرد و ازدواج بکنند و در طول زندگی مشترک بین انها شکاف و اختلاف و تنش و درگیری بوجود بیاید پسر می گوید «من که نمی خواستم خودت آمدی التماس کردی یادت رفته چطوری آویزون من شده بودی که بیا من رو بگیر! » آن وقت است که دختر سقوط خواهد کرد.
    (نقل قول از صحبت های دکتر فرهنگ در سمینار ازدواج موفق).

    هدفم فراموش کردن هستش چون اون از برگشتن دوباره منو ناامید کرده و نمیخواد دیگه این رابطه ادامه داشته باشه دلیلش هم حرفها و برخورد من و همچنین مخالفت خانوادشون هست من ازش خواستم ادامه بدیم و با این دلایل همه چیز رو تمام نکنیم اما اون گفت اینا برای من بزرگ هستش شاید برای تو کوچیکن و در آینده دوباره تکرار میشه و مخالفت خانواده توی زندگی تاثیر میزاره
    از درون هنوز بهش میل و کشش دارم هنوز بهش فکر میکنم و خودم رو گناهکار میدونم هروز منتظرم تا خبری ازش ببینم فیس بوک رو چک میکنم و این دغدغه و منتظر بودن تمام زندگی منو متمرکز به خودش کرده زندگیم رو یک بعدی کرده
    باید به خودتون افتخار کنید که اولین قدم رو برداشتید که همان تصمیم برای کنار آمدن و فراموشی رابطه عاطفی نافرجام است. تا بهبودی کامل و کنار آمدن با شکست عشقی معمولاً شش ماه تا یک سال زمان نیازه، لذا طبیعیه که هنوز به ایشون میل و کشش دارید.

    حدود چند ماه پیش من هم مثل شما بودم، دقیقاً حال و روز شما رو داشتم (شاید بدتر)... منتها با مساعدت عزیزان این انجمن و استفاده از مقالات فوق العاده موثر با شکست عاطفی کنار اومدم (تا حد زیادی).
    این تاپیکها رو مطالعه کنید:
    ترمیم و التیام شکست عاطفی
    چگونه همسر يا نامزد قبلی خود را فراموش كنيم
    ۵ روش عملی برای نجات یافتن از کنار گذاشته شدن در رابطه احساسی
    مقابله با مشکلات پایان یافتن یک رابطه
    با شکست عشقی چه جور کنار بیاییم؟
    راه های التیام قلب شکسته
    چگونه غم جدایی را تحمل کنیم؟
    برای آنان قطع رابطه عشقی داشته اند
    با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن آن چگونه کنار بیاییم؟

  7. 4 کاربر از پست مفید Serok تشکرکرده اند .

    Serok (سه شنبه 07 آذر 91)

  8. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 دی 91 [ 15:22]
    تاریخ عضویت
    1391-9-07
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    201
    سطح
    4
    Points: 201, Level: 4
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    4

    تشکرشده 4 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    ممنونم راهنماییتون خیلی بهم کمک کرد خیلی دلسوزانه وقت گذاشتید خوندن اون مقالات که پیشنهاد دادین موثــر بود و خیلیاشو یادداشت کردم تا هرروز بخونم فقط نمیدونم چطور باید فکرمو متوقف کنم از یادآوری خاطرات و حرفها به هر حال این خیلی سخته که آدم کسی رو که دوست داشته و فکرو انرژِیشو مدت زیادی گذاشته و آرزوهاشو باهاش ساخته فراموش کنه حتی گاهی وقت ها وقتی دیگران باهام حرف میزنن نمیفهمم چی میگن و توی فکرای خودمم یا اسمشو اشتباهی صدا میکنم و اینکه خودمو عادت بدم تا هروز منتظرش نباشم و روزی چندبار آیدی و فیس بوکو چک نکنم

  9. کاربر روبرو از پست مفید دخترشرقی تشکرکرده است .

    دخترشرقی (سه شنبه 07 آذر 91)

  10. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 مرداد 92 [ 22:10]
    تاریخ عضویت
    1391-7-11
    نوشته ها
    188
    امتیاز
    1,131
    سطح
    18
    Points: 1,131, Level: 18
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    764

    تشکرشده 717 در 175 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    حق داری به خودت فرصت بده وخودتو سرزنش نکن.
    وقتی دیگران باهات حرف میزنن و تو فکر خودتی همون لحظه که یه حرفی یا تلنگری باعث میشه بیرون بیای تو هم وارد ادامه بحث شو و دوباره به فکر فرو نرو که چرا و چرا
    سعی کن برنامه هایی که برات هم تازگی هم جذابیت داره دنبال کنی به نظر من.ورزشایی که دوست داری ،هنرایی که علاقه داری بهشون.
    زمان کمکت میکنه

  11. 2 کاربر از پست مفید yaaldaa تشکرکرده اند .

    yaaldaa (سه شنبه 07 آذر 91)

  12. #17
    Banned
    آخرین بازدید
    جمعه 10 آبان 92 [ 13:08]
    تاریخ عضویت
    1391-12-29
    نوشته ها
    196
    دستاوردها:
    500 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    285

    تشکرشده 366 در 142 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    نقل قول نوشته اصلی توسط دخترشرقی
    بر این اساس که من احساسی رو که به این شخص داشتم نمیتونم شخصی دیگه رو جایگزینش کنم حتی توی موقعیتش هم قرار گرفتم اما نتونستم و ازش فرار کردم همیشه شنیدم که عشق اول فراموش نشدنیه و فکر میکنم واقعا همینطور شاید عشق نبود اما علاقه ای بود که خیلی پاک بود و هردوی مارو بهم متعهد کرده بود
    شاید؟ شک نکن که عشق نبوده، شک نکن که تعهدی وجود نداشته... اون موقعیت رو هم الان جدی نگیر.

    بعدش زیاد حرف می زنن کلا... جدی نگیر... این جور چیزا خیلی پیچیده تر از این حرفاس...


  13. 2 کاربر از پست مفید Rude Boy تشکرکرده اند .

    Rude Boy (چهارشنبه 08 آذر 91)

  14. #18
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    کلا آدم ها سر راه هم قرار می گیرند که به هم کمک کنند تا بخشی از وجود خودشان را با چیزی به اسم تجربه کشف کنند و قشنگی زندگی هم به این کشفیات است . کشفیاتی که در دل تجربه نهفته هستند و باعث بزرگ شدن و رشد انسان می شود .

    و تو امروز دختری هستی که تجربه ای با این آقا داری . نتیجه ی تجربه بر اساس آنچه دلت می خواست و نشد مهم نیست . مهم کشفیات توست که با این تجربه به دست آمده . برو و روی آنچه که این آقا به تو کمک کرد و در مورد خودت کشف کردی متمرکز شو . ببین کجا دچار ضعف هستی . کجا قوت داری و .....( البته بدون حس سرزنش خودت )

    و اما بخش احساسی وجودت

    قطعا این احساس یک احساس خاص است اما احساس خاص به این مرد جوان دلیل بر این نیست که هرگز احساس و عشق را تجربه نمی کنی . نوعش متفاوت خواهد بود اما اتفاق می افتد. بارها و بارها .
    و تو در هر بار عاشقی چیزی تازه و اجساسی نو در خودت کشف می کنی . چرا که رشدی نو به همراه دارد . (این عشق می تواند به هر چیزی و در هر سنی باشد و منظورم فقط جنس مخالف نیست . )


    و اما چرا هنوز نتوانستی فراموشش کنی ؟

    به این علت که به او و زنگ ها و تماس ها و تفکرات و احساسات و اعمال جهت دار نسبت به او عادت کرده ای و باید از این فضای عادتی بیرون بیایی . چگونه ؟ به همان روشی که به زندگی تو وارد شد و تبدیل به یک عادت شیرین شد و جای عادات شیرین گذشته ی ترا گرفت .

  15. 4 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (جمعه 10 آذر 91)

  16. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 بهمن 91 [ 13:47]
    تاریخ عضویت
    1390-11-16
    نوشته ها
    121
    امتیاز
    1,003
    سطح
    17
    Points: 1,003, Level: 17
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 97
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    418

    تشکرشده 428 در 112 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: خودم رو مقصر میدونم

    دختر شرقی جان...یه سئوال....
    اون مدل رفتارهای شما قبل از اومدن اونها به خواستگاریتون بوده و نه بعدش....اگه علت منصرف شدن این آقا رفتار شما بوده چرا قبل از اینکه به خواستگاری شما بیاد و با مخالفت خانوادش مواجه بشه، از ازدواج با شما انصراف نداده؟
    عزیزم اینها همش بهانه های آقایون برای فرار از ازدواج به هر دلیله....میخواد این وسط همه گناهها گردن خودش نیافته و شما رو هم مقصر جلوه بده.
    اون فهمیده که زندگی با شما با وجود مخالفت خانودش مشکله و بهترین راه حل رو انتخاب کرده (فقط اشکال کارش این بوده که به فرافکنی رو آورده).
    حالا شما چرا خودت رو اذیت می کنی...خوب بود ازدواج می کردی و تو شهر غریب با بدرفتارهایی خانوادش سر می کردی.
    مطمئن باش باز هم عاشق می شی.... طوریکه اصلا یه روزی میرسه که اسم اون رو هم فراموش می کنی....فقط این دفعه با تدبیر بیشتری رفتار کن و صرفا به آقایونی جدی فکر کن که رسما به خواستگاریت اومدن. بقیه رو در حد یه رهگذر ببین.

  17. 3 کاربر از پست مفید sunlife تشکرکرده اند .

    sunlife (جمعه 10 آذر 91)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.