به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 آبان 94 [ 15:10]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    232
    امتیاز
    7,770
    سطح
    59
    Points: 7,770, Level: 59
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 180
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    527

    تشکرشده 528 در 161 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: هرچی بیشتر میفهمم اعصابم بیشتر به هم میریزه

    ببين زندگي كردن و تصميمات زندگي يه مهارت يه هنره

    يعني چي؟ يعني مثل رانندگي

    نميدونم راننده هستي يا نه اما حتما با چيزي كه ميگم ميتوني ارتباط بگيري
    رانندگي هم هنره... اولش يكي مياد به ادم ميگه اين كلاج اين دنده اين فرمان و ترمز... قوانين را هم ياد ميگيري
    اما واقعا راننده شدي يا نه؟
    نه انچيزي كه يه فرد را راننده واقعي ميكنه مهارت رانندگي هست نه علم رانندگي
    مثلا من ميدونم تو جاده سرعت مجاز ٦٠ تاست اكثر مواقع هم اين را رعايت ميكنم اما يه وقت در موقعيت تصادف هستم براي فرار از اون موقعيت ممكنه ٧٠ تا هم برم و بعد دوباره برگردم به ٦٠

    نميدونم تونستم منظورم را بگم يا نه
    زندگي فرمول نداره مثل رانندگي كه نداره
    شما تو كتابها تو اين سايت و تو تجربه ديگران علم زندگي را بيشتر ياد ميگيري اما مهارتش موقعي بدست مياد كه بتوني اينها را با شرايط خودت تطبيق بدي

    بعضي چيزها هم برا تمرين لزومي نداره مناهل باشي مثلا اينكه چه ميزان قاطعيت و چه ميزان انعطاف لازمه اينكه كجا و در چه موردي را ميتووني از الان در روابطت با دوستانت و خانواده تمرين كني

    بعضي مثالهايي هم كه زدي به نظرم در مقابل هم قرار نميگيره مثلا شكاكيت با قاطعيت دو مقوله متفاوت هست
    شكاك بودن در مقابل اعتماد
    قاطعيت در مقالل انعطاف

    بايد برا هركدوم تو ذهنت براساس شناخت خودت تعريف داشته باشي و به همون پايبند باشي و باهمون روند زندگيت را پيش ببري حالا ادمها از منابع مختلف براي تعريف و شناخت اين حدود استفادت ميكنند بعضي از مذهب بعضي عرف و...

    بهرحال از هر طريقي اين مفاهيم را برا خودت تعريف كردي بايد بپذيري كه ممكنه با ديگران متفاوت باشه چه در تعريف و شناخت چه در بكارگيريش يا همون مهارت

    مثال بزنم من با جمعي از دوستام رفته بودم بيرون كه اكثر مجرد ويكيشون متاهل بود اون دوست متاهلم شروع كرد راجع به ظاهر يكي دو تا دختر نظر دادن من به شوخي بهش گفتم تو الان ديگه متاهلي و نبايد اينجور حرف بزني انوقت به من ميگه سيد تو خيلي وفاداري! اين مثال را زدم كه بگم چه قدر محدوده و مهارت ما ها باهم فرق ميكنه

    خلاصه اينكه خوبه ادم علم زندگي پيدا كنه اما مهارت زندگي صرفا با تجربه و براساس شرايط موجود حاصل ميشه
    نگاه به ديگران براي تجربه اموزي خوبه اما تقليد از ديگران خطرناك!
    بعد از كسب علم زندگي ميشه با تجربه اين علم در شرايط گوناگون مهارت را كسب كرد

    در مورد اشپزي به نگاهت به جايگاه مرد تو زندگي برميگرده
    اگه نگاه سنتي را بپزيري ميگه مرد نبايد پاشا تو اشپزخونه بذاره
    نگاه مدرن ميگه ما باهم دوستيم يه شب من غذا ميپزم يه شب تو
    خوب مثلا تجزيه وتحليل اين مساله از اين دو ديدگاه كاملا متفاوت خواهد بود

    برا همين گفتم لازمه مسائل را حلاجي كني تا بتوني اينجوري به قضيه نگاه كني

    وقتي حلاجي شد انوقت جايگاه خودت را ميدوني و هيچ وقت هم متزلزل نميشي با حرف ديگران كه مثلا بگند مردسالاري يا زن ذليل :)

  2. 8 کاربر از پست مفید سید1387 تشکرکرده اند .

    سید1387 (شنبه 15 مهر 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 فروردین 93, 08:09
  2. شوهرم شدیدا عصبی میشه.خودشو میزنه.واقعا مشکل از منه؟
    توسط reyhan در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: پنجشنبه 09 آبان 92, 19:42
  3. پدر مادرم فکر می کنن من از همسرم خیلی سرترم....اعصابمو با حرفاشون بهم می ریزن...
    توسط نازنین آریایی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: شنبه 18 خرداد 92, 13:02
  4. کمکم کنید بفهمم چِمه ؟ (عصبیم بی انگیزه ام ... هیچ هدفی ندارم)
    توسط خدیجه سلطان در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: سه شنبه 16 آبان 91, 14:31
  5. مردایی که می گن دختر باید ریزه میزه و کوچولو باشه ،دروغ می گن؟؟؟؟
    توسط نازنین آریایی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 55
    آخرين نوشته: پنجشنبه 01 تیر 91, 16:44

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:30 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.