سلام بر فرهنگ عزیز، عضو بافرهنگ تالار.
بدون فوت وقت، سوالاتمو میپرسم.
۱. میانتون با کاری که دارین چجوریه؟ ازش لذت میبرین؟
فعلن بدون کارم.
۲. اصلا آیا آدم باید از کارش لذت ببره؟ چرا؟
ببره به نفعشه.تا بتونه به نحو احسن نجام بده.
۳. چه معیارهایی لازمه که کار لذتبخش باشه و به نوعی تفریح محسوب بشه؟
این بستگی به خود آدم داره چه احساسی در لحظه کار داشته باشه.
۴. نظرتون در مورد عالم بیعمل چیه؟ (مخصوصا آنهایی که علمافشانی زیادی هم میکنن)
مثل کتابی که تو قفسه خاک می خوره.
۵. اگه کسی عالم بیعمل باشه چه کاری باید بکنه که عملو هم تو زندگیش بیاره؟
به علمش عمل کنه.
۶. چرا ما انسانها، گاهی اوقات سرمونو میکنیم زیر برف و خودمونو به نادونی میزنیم؟
چون در مرحله اول آدم می خواد از رنج فرار کنه.
۷. اگر فهمیدیم فردی سرشو تا گردن کرده زیر برف، باید چه کاری بکنیم که به خودش بیاد و نجات پیدا کنه؟
به حال خودش می ذاریم یا سرش منجمد می شه یا بلند می شه.شاید بهمن عظیمی
بیاد کلن بپوشونتش از دستش راحت بشیم.
باید بهش بفهمونی اگر این رنجو تحمل نکنه فردا رنج بزرگ تری سراغش میاد.
۸. اصلا آیا این وظیفهی ماست که بخوایم به دیگران کمک کنیم که خودشونو گول نزنن؟!
وجدان با آدم شوخی نداره.
۹. کدوم بدتره؟ عالم بیعمل بودن یا سر زیر برف کردن؟ چرا؟
فکر کنم دوتاش یکیه.کسی سرشو زیر برف کرده می دونه باید چه کار کنه عالم م می دونه
باید چه کار کنه ولی عمل نمی کنه.
۱۰. احتمالا مشکلاتی در گذشته داشتین. انشاءالله که حل شده باشن. اما در زمان مشکلات با دیگران، آیا به برگردوندن دوربین به سمت خودتون هم اعتقاد دارین؟ چرا؟
هر اتفاقی برامون می افته با درصدهای مختلف خودمونم نقش داریم.
۱۱. به طور کلی در مشکلات زندگیتون چند درصد خودتونو مقصر میدونین؟
درصد نمی گیرم.ولی هر جایی که کوتاهی کردم یا زیاده روی قبول می کنم.
۱۲. فرض کنین که به دوران کهولت رسیدین(ایشالا ۱۲۰ سالگی). چه کاری کرده باشین خودتونو موفق میدونین؟
حق دیگرانو نخورده باشم.منصف باشم.به نیکی یاد بشم.
۱۳. نظرتون در مورد مرگ چیه؟
۱۴. آیا تفکر به مرگ سودمنده؟
باعث می شه آدم به کاری که می خواد بکنه بیشتر فکر کنه.
۱۵. اگه بفهمین زبونم لال یک هفتهای بیشتر فرصت زندگی کردن ندارین چه کارهایی انجام میدین؟
کار خاصی نمی شه کرد.جز توبه و دعا.
۱۶. اگه یک ماه باشه چی؟
بازم همون.
۱۷. و یک سال؟ :)
خیری می کنم.
۱۸. نه دیگه زیادتر نمیشه :) اما اگه ۵ دقیقهی دیگه باشه چی؟!
جواب نمی دم.
۱۹. یک پست خوبی که تازگیها خوندینو لینکشو اینجا قرار بدین که ما هم استفاده کنیم.
۲۰. این سوال نیست. خواستم بگم واقعا از پستهای کوتاه و در عین حال آموزندتون لذت میبرم. از اینکه در این تالار حضور دارین متشکرم.
ممنون.
به خاطر پاسخ این سؤالات هم پیشاپیش ممنونم.

علاقه مندی ها (Bookmarks)