سلام
من چندتا سوال دارم كه مربوط به چند خاستگارم ميشه ..از دوستايي كه تجربه دارن كمك مي خوام
1. قبلا شنيده بودم كه اگه ميخواي دختر بگيري مامانش رو ببين ، اين درباره پسرا هم صدق ميكنه؟ چون اين رو هم ميگن كه پسر كو ندارد نشان از پدر ....
مثلا اگه يكي خودش اهل خدا باشه و باباش نه ميشه شك كرد كه خودش هم عوض شه ؟ اگه خودش سيگاري نباشه و باباش باشه ؟ يا درباره ترك نماز و مشروب و هر چيزي كه برام مهم باشه....در حاليكه بدونيم كه پسر احساس شرمندگي ميكنه ازين كاراي باباش؟
خب مسلما محیط زندگی مشترک و جنبه های ارثی تاثیرات زیادی در فرد دارند ولی این به این
معنا نیست که در فرزندان دقیقا خصوصیات اخلاقی پدر یا مادر خودشونو داشته باشند .
خیلی ها هستند که که از نظر اخلاقی خیلی بهتر از والدینشون هستند.به نظر من باید در این
مورد دقت زیادی کتید.
2. اگه من كه ادم حساسي هستم با كسي ازدواج كنم كه خيلي راحته حتما مشكل پيدا ميكنيم؟ من جوري هستم كه اگر حتي مطمئن هم باشم ته اون رابطه چيزي نيست بازم تمام وجودم اذيت ميشه ..درسته مي تونم سكوت كنم ولي وجودم داغون ميشه...اگه توي جلسه خاستگاري بگم ادم حساسي هستم كار درستيه ؟
حساسیت در چه مواردی؟
3. اينكه اصرار كنم به اينكه بدونم قبلا كسي رو دوست داشته يا خاستگاري رفته يا ... درسته ؟
مشاورا معمولا ميگن به گذشته كار نداشته باشين ولي توي همين باشگاه من چند نمونه ديدم كه رابطه هاي قبلي مشكل ايجاد كرده
به نظر من دونستن اینکه چند بار خواستگاری رفته و کجاها اصلا به صلاح نیست .ولی میتونید
درباره اینکه قبلا کسی رو دوست داشتند یا نه ؟سوال کنید.
4. چجوري ميشه مودبانه به يكي بگيم كه از دخالت اطرافيان خوشمون نمياد ؟
با طرح سوالتی در این زمینه میتونید بفهمید تا چه اندازه با دخالت دیگران موافق اند
لینک زیر رو هم بخوانید.
چه نوع سوالاتی باید در جلسه خواستگاری از یکدیگر بپرسم
مهمترین سوالات خواستگاری
پيشاپيش ممنون از راهنمايي تون
علاقه مندی ها (Bookmarks)