به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 مهر 97 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-5-27
    نوشته ها
    1,398
    امتیاز
    13,057
    سطح
    74
    Points: 13,057, Level: 74
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Social1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,610

    تشکرشده 8,998 در 1,493 پست

    Rep Power
    157
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    ستاره عزیز سلام

    خوب با توجه به جزئیاتی که مطرح کردی چند نکته حاذز اهمیت است که دوستان اشارات خوبی داشته اند اما این نکات را لحاظ کن!

    1- گویا شما از لحاظ فرهنگی و طرز تفکر با هم متفاوت هستید! چرا این را می گویم؟ الان برایت باز

    می کنم. نه پس کردن پول خساست است و نه خواستن چادر شکاک بودن! بلکه او با این نوع

    ادبیات ، تربیت و فرهنگ بزرگ شده و شما بگونه ای دیگر و همه می دانیم که اختلاف فرهنگی

    بسیار در زندگی تضاد ایجاد می کند! پس به این نکته دقت کن! برای تو برخی ظواهر مهم است و

    برای او نه! این در آینده ممکن است حتی سر دکور خانه برای تو و نوع خرید هایت دردسر درست

    کند! اگر برایت این مسائل مهم است پس کمی دقت کن!

    2- نکته بعدی که حائز اهمیت است این است که ما باید همدیگر را همان طور که هستیم

    بپذیریم...او باید تیپ شما را بپذیرد و شما شیوه و مرام او را در زندگی! اینکه بخواهیم بعدا

    کسی را تغییر دهیم کار درستی نیست چرا که اغلب این کار نشدنی است!

    3- باید دقت کنی که برخی افراد محدود کردن همسرشان را نوعی عشق می دانند! اما

    خوب این واقعا تربیت آنهاست! اگر با این نوع برخورد مشکل داری بیشتر دقت کن!

    4- مخاطب شما دمدمی مزاج است و بسیار احساس محور رفتار می کند که این کمی موضوع

    را خطرناک می کند چون زندگی شوخی نیست که هی بگوییم سلام و خداحافظ!

    تکیه گاهی انتخاب کن که در سخت ترین روزها هم به راحتی به تو نگوید خداحافظ!


    و در آخر...

    ایشان آدم خوبی است اما این شعار همیشگی من بوده و هست! هر خوبی مناسب ما

    نیست! بعد هم گاهی برخی معایب یا فرهنگ های متفاوت چنان مهم هستند که خوبی های

    دیگران را می پوشانند!

    پس خوب و با دقت تمام این نکات را لیست کن و خودت شرایط را آنالیز کن!

    به فکر 2 خواستگار دیگر هم نباش! چون عجله در تصمیم به آدم اجازه شناخت درست را

    نمی دهد! بعد هم شما که سنی نداری! به نظر بهتر است کمی بیشتر راجع به زندگی

    مشترک و مسائل آن به شناخت بپردازی و معیارهای مورد نظر از همسر آینده ات را برای

    خودت بنویسی تا بر اساس معیارهایت و با مطالعه مقالات خوب همین سایت به تصمیم درست

    و آگاهانه و عاقلانه برسی

    موفق و پیروز باشی







  2. 4 کاربر از پست مفید bahar.shadi تشکرکرده اند .

    bahar.shadi (جمعه 28 بهمن 90)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 خرداد 92 [ 14:42]
    تاریخ عضویت
    1390-3-26
    نوشته ها
    244
    امتیاز
    2,982
    سطح
    33
    Points: 2,982, Level: 33
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 68
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    452

    تشکرشده 458 در 140 پست

    Rep Power
    40
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    ستاره عزیز
    با توجه به مسائلی که توضیح دادین و با در نظر گرفتن اینکه شما هم در رد کردن ایشون تردید دارید، از نظر من مراجعه به یک روانشناس با هدف مشاوره ازدواج بهترین گزینه است.حتی اگر نتیجه مشاوره به رد ایشون هم منتهی بشه در آینده خودتون را سرزنش نخواهید کرد چون از صحت تصمیمتون مطمئن خواهید بود.
    امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرین.

  4. کاربر روبرو از پست مفید parvane123 تشکرکرده است .

    parvane123 (پنجشنبه 27 بهمن 90)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 08 خرداد 91 [ 23:57]
    تاریخ عضویت
    1390-11-27
    نوشته ها
    80
    امتیاز
    1,214
    سطح
    19
    Points: 1,214, Level: 19
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    128

    تشکرشده 134 در 57 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    سلام دوستان من تازه واردم
    میشه بگین چطوری تاپیک جدید ایجاد کنم تا مشکلمو بگم شاید حرفاتون کمکم کنه
    حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج
    فکر معقول بفرما گل بی خار کجاست

  6. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-21
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    2,152
    سطح
    28
    Points: 2,152, Level: 28
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    63

    تشکرشده 63 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    فرهنگ 27:
    سطح مذهبی هر دو در حد انجام واجبات.راه خونه هامون دوره ,محل سکونت ما بهتره .
    البته به خاطر اینکه اون خونه یاذگار پدر خدابیامرزشون هست اونجا هستن وگرنه توان تغییر محل سکونت رو به بهترین جا دارن و از افرادی هستن که چندین بستگانشون از افراد و دکترها و مهندسین سر شناس شهرمون هستن و خانوادهامون تحصیل کردن و از این نظر هم کف هستیم.
    پیدا:
    "این که از شما در اولین برخوردها و بیرون رفتن ها پول خورد خواسته شاید کمی تو ذوق میزنه" خیلی تو ذوقم خورد
    bahar.shadi:
    اسم قشنگی انتخاب کردید به ادم انرژی میده
    1-"تکیه گاهی انتخاب کن ..."بیشتر برای همینه که میخوام بهش جواب رد بدم.
    2-چادر خواستن شکاک بودن نیست اینکه بگه اگه با دوستت میری بیرون منم بیام ... به نظرم نشونه ای از شکاکی به نظرم .
    3-"هر خوبی مناسب ما نیست " حرف قشنگیه
    4-عجله ای برای ازدواج ندارم اما دلمم نمیخواد فقط به خاطر اینکه سنی ندارم موقعیت هامونسنجیده رد کنم و بعدا انگشت ندامت به دندان بگیرم دلم میخواد اگه میگم نه دلیل قانع کننده ای حداقل برای خودم داشته باشم.
    به نظرم خدا فرصت هایی که جلوی راهمون قرار میده بی حکمت نیست حداقل ارزش فکر کردن رو دارن.
    parvane123:
    مشاور دانشگاهمون که در جریان ماجرامون بودن خیلی از ایشون تعریف میکردن و البته بعدش که همین صحبت ها رو با هاشون در میون گذاشتم یکم نظرشون عوض شد.
    ممنون از همه نظراتون .در کل دارم به این نتیجه میرسم که ما با وجود مشترکاتی که داریم تو بعضی موارد هم اختلافات فاحش و زیادی داریم که ممکنه مشکل افرین باشن پس با اینکه برای من و ایشون سخته اما بهشون جواب رد میدم اینکه یه مدت ناراحت باشم بهتر از اینه که یک عمر پشیمان از تصمیمی باشم که از رو احساسات گرفته شده و از صمیم قلب براش ارزوی خوشبختی میکنم .
    نظرتون چیه؟؟؟؟؟

  7. 2 کاربر از پست مفید setaree11 تشکرکرده اند .

    setaree11 (یکشنبه 30 بهمن 90)

  8. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 01 تیر 97 [ 15:49]
    تاریخ عضویت
    1390-2-11
    نوشته ها
    1,002
    امتیاز
    17,617
    سطح
    84
    Points: 17,617, Level: 84
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 233
    Overall activity: 18.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    3,189

    تشکرشده 3,297 در 818 پست

    Rep Power
    116
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    به نظرم بیشتر به خودتون فرصت بده ولی بهش تاکید کن فقط این رابطه برای شناخته

  9. 2 کاربر از پست مفید رایحه عشق تشکرکرده اند .

    رایحه عشق (جمعه 28 بهمن 90)

  10. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 مهر 97 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-5-27
    نوشته ها
    1,398
    امتیاز
    13,057
    سطح
    74
    Points: 13,057, Level: 74
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Social1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,610

    تشکرشده 8,998 در 1,493 پست

    Rep Power
    157
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط setaree11
    عجله ای برای ازدواج ندارم اما دلمم نمیخواد فقط به خاطر اینکه سنی ندارم موقعیت هامونسنجیده رد کنم و بعدا انگشت ندامت به دندان بگیرم دلم میخواد اگه میگم نه دلیل قانع کننده ای حداقل برای خودم داشته باشم.
    به نظرم خدا فرصت هایی که جلوی راهمون قرار میده بی حکمت نیست حداقل ارزش فکر کردن رو دارن.
    ستاره عزیز

    من نگفتم گزینه های خوبت را رد کن و یا زود ازدواج کردن بد است...بلکه گفتم عجله نکن!

    در واقع منظورم این بود که به خاطر گزینه های دیگر نکند احساسی شوی و تصمیمی بگیری که

    بعدا پشیمان شوی!

    با دقت و عاقلانه اول تکلیف این آقا را مشخص کن و بعد به خواستگاران دیگرت اجازه ورود بده!



    نقل قول نوشته اصلی توسط setaree11
    در کل دارم به این نتیجه میرسم که ما با وجود مشترکاتی که داریم تو بعضی موارد هم اختلافات فاحش و زیادی داریم که ممکنه مشکل افرین باشن پس با اینکه برای من و ایشون سخته اما بهشون جواب رد میدم اینکه یه مدت ناراحت باشم بهتر از اینه که یک عمر پشیمان از تصمیمی باشم که از رو احساسات گرفته شده و از صمیم قلب براش ارزوی خوشبختی میکنم .
    نظرتون چیه؟؟؟؟؟
    عزیزم

    نظر نهایی با خود شماست نه با ما!

    ما در مورد کسی قضاوتی نمی کنیم تنها بر اساس توضیحات شما و تجارب و مطالعات خودمان

    نکات مهم را متذکر می شویم اما تصمیم نهایی با شماست اما در گرفتن تصمیم نهایی دقت

    کن!

    آیا تصمیم نهایی شما بر اساس منطق بوده یا احساس؟

    اگر احساسی عمل کنی بعدا پشیمان می شوی که چرا رد کردم ایشان را؟

    ولی اگر منطقی تصمیم بگیری ، منطق احساسات را توجیه می کند و هرگز پشیمان نمی شوی

    بازهم عاقلانه و به دور از احساساتت تنها با منطق و شرایط روحی و توقعاتت از زندگی تصمیم

    نهایی را بگیر و چند روزی به خودت زمان بده و از او هم زمان بخواه اگر باز معذرت خواهی کرد.

    تا به یک نتجه منطقی و قطعی و عاقلانه به دور از احساس محوری برسی.

    برایت آرزوی خوشبختی و موفقیت می کنم!




  11. کاربر روبرو از پست مفید bahar.shadi تشکرکرده است .

    bahar.shadi (جمعه 28 بهمن 90)

  12. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 دی 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-21
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    2,152
    سطح
    28
    Points: 2,152, Level: 28
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    63

    تشکرشده 63 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: میدونم که بازم میاد چطوری برخورد کنم؟؟؟؟

    درسته bahar.shadi

    تصمیم نهاییم منطقی بود.
    ممنون از راهنمایی هاتون

  13. کاربر روبرو از پست مفید setaree11 تشکرکرده است .

    setaree11 (یکشنبه 30 بهمن 90)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. من شوهر از کجا بیارممممممممممممم؟؟؟؟
    توسط بیتا الف در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 21 تیر 94, 18:31
  2. با بدبینیم چکار کنم؟؟؟؟
    توسط آرام 91 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 23 مرداد 91, 00:06
  3. چطور میشه فراموشش کرد؟؟؟؟
    توسط صدف سدنی در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 10 مرداد 91, 12:51
  4. چطور خانوادمو برای ازدواج راضی کنم؟؟؟؟
    توسط sarina در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: دوشنبه 02 مرداد 91, 22:07
  5. با این همه بحث چی کار کنم؟؟؟؟
    توسط sareh.s در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 اردیبهشت 91, 14:25

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.