به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 28 اسفند 89 [ 18:14]
    تاریخ عضویت
    1389-12-23
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    1,518
    سطح
    22
    Points: 1,518, Level: 22
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 82
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    7

    تشکرشده 7 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آيا معيار عشق، مطيع بودن محضه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهشت
    خب اگر حدس من درست باشد ( چون هر دو داریم در لفافه صحبت می کنیم )
    اینکه نوشته اید مخالف عقیده ی شما نیست اما مخالف فعالیت شماست، یعنی اینکه حوصله ی دردسر ندارد. می خواهد زندگیش را بکند. فردا اگر شما سر این جریانات آسیب جسمی ببینید زندگیتان با مشکل روبرو خواهد شد.

    منظورم از در خطر بودن آبرو این است که به هر حال اگر شما به دلیل اینگونه فعالیتها گرفتار شدید و ... نمی تونه عواقب خیلی جالبی داشته باشه.

    می تونه روی شغل، ادامه تحصیل و زندگی هر دوتون موثر باشه. به هر حال ایشون لزومی نمی بینند در این زمینه ریسک کنند.

    ضمن اینکه شرعی و قانونی حق دارد. حالا شما اگه مخالفی می تونی به قانون و شرع اعتراض کنی که چرا این حق را به ایشون داده.
    مورد شما که فرق داره، اما حتی اگر شغل شما با شئونات زندگی مرد هماهنگ نباشه ایشون قانونا می تونن مانع کارکردن شما بشن.
    باید اول فکرهات را می کردی بعد ازدواج می کردی.

    ممنون براي پاسختون! بله من هم اينطور فكر ميكنم كه ايشون گمان ميكنن اين مسئله براشون دردسرسازه و به قول شما حوصله دردسر ندارن!

    همسر من بيشتر به شغل و مسائل مالي فكر ميكنه و بيشتر وقتش رو به اين مسائل اختصاص ميده! چيزايي كه خب براي من به عنوان ارزش محسوب نميشن!

    ببخشيد اينو رك ميگم ولي زندگي اي كه بخواد با زور و استبداد با هر توجيهي چه قانوني چه خانوادگي چه شرعي و... پيش بره زندگي اي نيست كه بنظر من بشه روش حساب باز كرد!

    جاي وجدان در كنار قانون و شرع خالي ميمونه! به فرض كه اصلا همسر من، از طريق قانوني مانع همه فعاليت هاي خارج از منزل من هم بشه آيا اين ارزشي هم داره؟
    من نميخوام موضوع رو از ديد خشك قضايي ببينم گفتم همچين زندگي اي برام ارزشش رو از دست ميده! وقتي پاي زور به ميون بياد احترام و درك متقابل از ميون ميره! اين نظر شخصي منه! ...

    پيش از همه اين جريانات ما نامزد كرده بوديم پيش از ازدواج هم من كار خودم رو ميكردم!
    ايشون وقتي ميفهميد مخالفت ميكرد ولي نه با اين شدت الان!

    "بايد قبل از ازدواج فكرهامو ميكردم" بهشت جان خب حالا كه من ازدواج كردم نميتونم به خاطر همچين مسئله اي كه برم مهريه مو اجرا بذارم مثلا!!!.... يا بشينم ياس بخورم كه مثلا چرا با ايشون ازدواج كردم؟؟؟... من همسرمو دوست دارم اگر ميخواستم اينطور قضيه رو نگاه كنم كه اصلا نمي اومدم جايي مسئله م رو مطرح كنم و تقاضاي كمك داشته باشم!!!
    دنبال راهكاري براي به تفاهم رسيدن در مسائل اين چنيني بدون دعوا، بدون درگيري و با كمترين اختلاف هستم
    باز هم ممنون براي پاسختون!

    نقل قول نوشته اصلی توسط yasa
    دوست عزيزم من برخلاف دوستان همون ديشب كل مطلبتو خوندم و كاملا هم فهميدم منظورتو شايد به خاطر اينه كه اولين باري كه به تالار اومدم بچه ها در مورد همين مسائل به من تذكراتي دادن و من هيچ وقت يادم نميره.

    خوب دقت كن:

    نقل قول نوشته اصلی توسط tesoke
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasa
    اما مشكل اينه كه ديگران نمي تونند نظرات منو تحمل كنند منم از همين مي ترسم كه مدام به خاطر نوع فكرم (درست يا غلط) در زندگي آينده مورد شماتت قرار بگيرم
    آهان مچت را گرفتم. ... اولش حدس میزدم که این جوری باشه. از این که میگی دیگران با تو مشکل دارند، یه بوهایی میاد. به نظرم میاد که شما یه ذره جوگیرانه یا احساسی در مورد مسائل سیاسی نظر میدی. ناراحت نشین، نمی خوام براتون مشکلی ایجاد شه و مستقیم رفتم سر اصل مطلب. این که خیلی ها با نظرت مخالفن؛ یعنی شما یه جاهاییش را دارین تند میرین یا دارین اشتباه می کنین. وقتی گفتی با خواستگارات بحث می کنی و بعد کوتاه میای هم به نظرم اومد این احساسی رفتار کردن درونت باشه.
    نقل قول نوشته اصلی توسط yasa
    و اما در مورد اينكه بايد به يك مشاوره ي حضوري برم هم كمي وقتم كمه هم آيا واقعا اينقدر مشكلم حاده؟؟؟
    حاد نیست، یعنی نیاز به دارو نداری. آخه میدونی من فکر میکنم شما زیادی داری قضیه سیاست را جدی میگیری و این یه مرد را می ترسونه.:305: این باعث میشه که شما خیلی از موقعیت های خوب را از دست بدی. یعنی ممکنه طرف کیس عالی ای باشه و وقتی شما با هیجان زیاد در مورد مسائل سیاسی نظر میدی، با خودش فکر کنه : هی این از اون دخترهاییه که فرداها ممکنه بخواد بره حرف سیاسی بزنه و من باید دو سال بعد توی زندان اوین، بند 202 باهاش ملاقات کنم. مگه خلم؟ بهتره برم دنبال دختری که کاری به سیاست نداره. من یه خونه ی آروم می خوام و همسر خوب و یه مادر خوب برای بچه هام و نه یه قهرمان ملی که به خاطر وطن می جنگه.
    حرف زدن در مورد مسائل سیاسی اشکالی نداره، اما من در موردت نگرانم که نکنه خیلی سیاسی بازی درآری و خواستگارات را بترسونی.
    من حتما بهت توصیه می کنم یه مشاوره برو تا بیشتر کیس هاتو نپروندی.

    در ضمن سن شما یه جوریه که خیلی ایده آلانه به مسائل سیاسی نگاه می کنی و فکر می کنی با قهرمان بازی میشه این مملکت را نجات داد. (ما هم این جوری بودیم و حالا همه ی کرک و پرمون ریخته) این ها همش یه سری هیجان زودگذره و 4 سال دیگه با خودت میگی، عجب شاسکولی بودم هان، اصلا به من چه تو این مملکت چی میگذره. گور پدر همشون. من کلاه خودم را می چسبم تا باد نبره. آخ عجب اشتباهی کردم، دقیقا 22 ساله که بودم، تسوکه توی یه شب 5شنبه ی پاییزی () به من هشدار داد و من جدی نگرفتم و اون خواستگار را رد کردم. ای کاش تو لحظه به تسوکه گوش میکردم یا تفکرات الان را داشتم.

    جدی میگم، حتما یه مشاوره برو.
    دوست گلم
    اين مطالب در مورد من زياد صدق نميكنه و نميكرد. اما شايد به درد تو بخوره.
    همسرت دوستت داره شك نكن... تحت هيچ شرايطي هم نميخواد بهت زور بگه! اما اينكه ميبينه شما داري خودت رو در معرض آسيب قرار ميدي مجبوره از حربه هايي كه قانون و شرع جلوي پاش گذاشتن استفاده كنه.

    زندگيتو بكن دوست عزيز
    به خدا هيچ كس و هيچ چيز حتي ارزش اينكه يك لحظه يك كدورت كوچيك بين تو و همسرت بوجود بياره رو نداره!
    فكر كني تو يك جزيره اي كه هيچ كس به جز خودت و همسرت و خدا نيست! اونوقت چيكار ميكني؟ معلومه كه زندگي معموليتو ميكني.
    همسرت نگرانته همين ...

    راستي يه چيز ديگه هم خواهرانه بهت بگم:
    ببخشيدا اما چون دوستت دارم ميگم. به حرفاي هيچ رسانه و روزنامه و ... يي (اين وري يا اون وري) اهميت نده و باورشون نكن. چون هيچ رسانه اي در جهان هرچقدر هم كه ادعاي آزادي و دموكراسي و ... داشته باشه كل حقيقت رو بهت نميگه و اخبار رو جهتدار و كاملا هم سو با منافعش منعكس ميكنه پس خودتو درگير مسائل پوچ نكن ... آره ... درست شنيدي پوچ و بي ارزش و ...
    yasaي عزيز ازتون خيلي ممنونم بابت توجه دقيقتون درك مسئله و مطلبي كه برام اينجا نقل كردين!

    اول اينو بگم كه شوهر من هرگز نخواسته تا الان اقدام قانوني عليه من بكنه!... يعني اصلا در همچين موردي امكانش نيست خب! مگه از جونش سير شده؟...
    من فقط يكبار بهش گفتم حتي قانون هم اجازه نميده اينطور رفتار كني كه برگشت گفت چرا ميده!
    هيچ وقت نگفته ميخواد از راه قانون منو مطيع خودش كنه! ولي خب از طريق ديگه اي داره زور ميگه!
    اينكه ميگه منو ميزنه يا مثلا امروز نذاشت من برم دانشگاه كلاس داشتم گفت هيچ جا نميري!!!!
    الان ساعتي يكبار داره زنگ ميزنه خونه من بهش گفتم بيخودي داري چكم ميكني چون ميتونم راحت شماره رو دايورت كنم فكر كني خونه م پس با من اينطوري رفتار نكن كه انگار هيچي نميفهمم!
    خب برگشته به من ميگه تقصير منه كه صبح درو قفل نكردم برم!!!!.... ميگه تو غيرقابل كنترلي به تو نميشه اعتماد كرد!!!! اين حرف يعني چي؟؟؟ مگه هفته پيش كه رفته بود ماموريت من بي اجازه ايشون كاري كردم؟ خيلي رفتارش آزارم ميده! من همسرش هستم اسير و برده و كنيزش كه نيستم!


    من اين حرف شمارو هم قبول دارم كه نگران من هست حرف بهشت جان رو هم قبول دارم كه ميگن شوهر من نميخواد دنبال دردسر بره ولي بخدا اين هم راهش نيست!

    شايد من هنوز بايد يه چيزايي رو تجربه كنم كه اقتضاي سن و موقعيتي كه درش هستمه شايد چون ايشون از من خيلي بزرگتر هستن ايشون 34 سالشه چيزهايي رو ميدونن كه من واقعا نميفهمم! ولي اين حربه زور منو دلشكسته تر و حتي اگرم نخوامم لجبازي كنم لجبازتر ميكنه!

    ايشون در همه مواردي كه براشون مهم هست از امثال همين حربه استفاده ميكنن نه فقط در اين مورد خاص! دارم فكر ميكنم اگر راجع به هر مسئله ديگه اي هم باهاش راه نمي اومدم يعني ميخواست سر هر چيزي همين برخورد رو باهام داشته باشه؟

    yasa جان بابت توصيه هاتم ممنون خواهر مهربونم!

  2. کاربر روبرو از پست مفید saturen تشکرکرده است .

    saturen (پنجشنبه 26 اسفند 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. من همش ضايع ميشم :(
    توسط lovestory در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: دوشنبه 13 تیر 90, 19:46
  2. مي‌خواهم كه خيلي سريع كمكم كنيد، لطفا"
    توسط marzieh66 در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 دی 89, 17:35
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 25 آبان 88, 16:11
  4. مهندسي صنايع
    توسط ماندگار در انجمن ارتباط مراجعان - مشاوران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 آبان 87, 12:19
  5. زن بزرگتر از شوهر عيبي دارد؟
    توسط erfan25 در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: جمعه 16 فروردین 87, 14:29

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:33 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.