سلام khoda
چندین بار به پرسشهایی مشابه سئوال شما جواب داده شده ، لطفا جستجو کنید.

یکی از مهارتهایی که نیاز است در این سن یاد بگیری و هر روز تمرین کنی. کنترل و هدایت احساسات خود به مسیر صحیح هست.
یعنی باید آنقدر دوراندیشی کسب کنی تا نتایج رفتار و اعمال خود را پیش بینی کنید.
البته داشتن یک احساس این چنینی به خودی خود مشکلی نیست. اما اگر بخواهی عملیاتی کنی، متوجه می شوی که خیلی مشکلات پیش می آید. و مهمترینش از دست دادن همین فرد است.