به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

Threaded View

  1. #14
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 02 شهریور 01 [ 10:24]
    تاریخ عضویت
    1386-6-22
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,166
    امتیاز
    41,377
    سطح
    100
    Points: 41,377, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    2,961

    تشکرشده 3,584 در 906 پست

    Rep Power
    0
    Array

    خوب و بد

    سلام
    فکر کنم زیر بنای سوال" کی خوبه ؟! کی بد؟!"سوال "خوب و بد ؟!"باشه .

    دکترمحمد جعفر مصطفا(نویسنده کتاب تفکر زائد)می گوید :

    چرا ما باید این موضوع را مطرح کنیم که «خوب» و «بد» چیست؟ فضیلت و بی‌فضیلتی چیست؟!

    ببین یا خوب و بد در عالم واقعیت وجود دارد یا ندارد. سؤال این است که اگر وجود دارد چرا همهء انسان‌ها این وجود داشتن را نمی‌بینند؟! و اگر هم وجود ندارد، چرا همهء انسان‌ها این وجود نداشتن را نمی‌بینند؛ درک نمی‌کنند؟!
    نگویید انسان‌ها در بینش خود متفاوت‌اند؛ و بنابراین بعضی می‌بینند و بعضی نمی‌بینند!

    آیا تفاوت در نگرش یک امر طبیعی و واقعی است؟! آیا اینطور است که بعضی انسان‌ها این کوه و جنگل و دریا و رودخانه را می‌بینند و بعضی نمی‌بینند؟! نه. همهء ما (اگر کور فیزیکی نباشیم) آنها را نمی‌بینیم! همینطور است در مورد شنیدن، احساس کردن، درک کردن و غیره!

    پس اینکه اگر خوب و بد واقعی وجود دارد یا ندارد و معذلک بعضی آن خوب و بد واقعی را می‌بینند، یا اگر وجود ندارد همه نمی‌بینند و فقط بعضی می‌بینند، ناشی از پرده‌های توهمی است که ذهن و دید و احساس و ادراک ما را تیره کرده است!

    در این صورت اصل مسأله موجود بودن یا نبودن خوب و بد، فضیلت و بی‌فضیلتی، زیبایی و زشتی واقعی نیست. مسأله زدودن آن توهمات تیره‌کننده است.
    حال آنکه انسان‌ها الی‌الابد به توضیح و تعلیل بود و نبود مثلاً خوب و بد، زشت و زیبای واقعی می‌پردازند. و این یک کار عبث است!

    http://weblog.mossaffa.com/?p=248

  2. کاربر روبرو از پست مفید setareh تشکرکرده است .

    setareh (شنبه 08 اسفند 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 07 بهمن 91, 15:23
  2. اندكي فكر كن!
    توسط niloofar 25 در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 شهریور 91, 14:02
  3. تاثير بد ايراد گرفتن الكي خانواده شوهر..:(
    توسط malahat در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 اردیبهشت 91, 15:31
  4. آيا ازدواج كمكي به من خواهد كرد؟
    توسط mahsa_mhmh در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 93
    آخرين نوشته: یکشنبه 03 مرداد 89, 12:56
  5. شادي را كي احساس مي كني ؟
    توسط آرمان 26 در انجمن انجمن افراد خوشبخت
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: جمعه 07 فروردین 88, 10:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.