به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 02 شهریور 01 [ 10:24]
    تاریخ عضویت
    1386-6-22
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,166
    امتیاز
    41,377
    سطح
    100
    Points: 41,377, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    2,961

    تشکرشده 3,584 در 906 پست

    Rep Power
    0
    Array

    كي خوبه!كي بده؟؟؟!!!!

    سلام
    قضاوت كردن!

    شما در مورد يك كودك بي تربيت , نامرتب ,بي انضباط ,حريص ,شلوغ ,دزد يا......چي فكر مي كنيد ؟!چه قضاوت مي كنيد؟!چه برچسبي روي او مي زنيد ؟
    آيا اين گونه قضاوت مي كنيد ؟
    عجب,بچه بدي !عجب ,پدرو مادر نالايقي ؟!
    يا خيلي خودتون رو كنترل كنيد ,و بتونيد واكنش نشون نديد و سرزنشش نكنيد و بي توجه و بي تفاوت بگذريد !
    آيا شده روي تابلوي ذهن اين كودك, يك نفر با تحمل و عشق برچسب مثبت بزندو تحت هيچ شرايط و هيچ زماني ديگه اون برچسب رو پس نگيرد؟!

    چرا ما بيشتر وقتها آدم هارو يا بد مطلق يا خوب مطلق مي بينيم ؟!
    مثلا يه آدم باصطلاح خوب و متشخص رو مي بينيم و اين آدم رو پاك و بي عيب مي بينيم و به به! و چه چه!
    در صورتي كه اين گونه نيست شايد اين آدم اگر شرايط ومحيط اون يكي رو داشت الان اين جا نبود !

    اين سوال خيلي توي ذهنم مي چرخه كه واقعا چه فرقي بين آدم هاي به اصطلاح خوب و بد وجود داره ؟!
    عقل و هوش ؟!
    آگاهي؟!
    مهارت ؟!
    دعاي خير ؟!
    چي ؟!!!!!!!
    چرا يه خانم اونقدر شرايط و همسر و .....مساعد و خوب براش مهيا شده كه مي تونه بهترين محيط رو براي كانون خانواده فراهم كنه و اون يكي شرايط اونقدر به هم ريخته و نا به سامان داره كه ............
    وظيفه اي كه به دوش هر كدومشونه چيه ؟!
    چه طور يه خانم اون قدر با هوش و داناست كه مي تونه با توجه به نيازها و خواسته هاي همسرش و مديريت درست عواطف و هيجانات رفتار و كردار همسرش رو با خواسته ها و نيازهاي خودش همراه كنه ؟!اما اون يكي عاجز و درمانده است ؟!
    چرا مردي به علت نا تواني , بي كفايتي ,بي تدبيري , نمي تونه به خواسته اش برسه !اگرهم برسه براي رسيدنش مي زنه و همه چيز رو داغون مي كنه اما يكي ديگه خوب مي تونه و بلده با توانايي هاش و مديريت همه چي رو تو دست بگيره و به خواسته هاش برسه و كمترين آسيب رو براي اطرافيانش داشته باشه ؟!
    فرق اين آدم ها چيه !؟
    آيا خدا نمي تونست همه رو يكي و با توانايي هاي يكسان خلق كنه ؟!
    آيا مي خواست خوب ها و بدها را از هم جدا كنه يكي رو ببره بهشت و اون يكي رو جهنم ؟!
    آيا اون دنيا هم: خوبه , خوبه و بده , بد؟!(هيچ ماده و تبصره هم نداره )

    با اين كه نسبتا ديدم, به آدم ها با قبل متفاوت تر شده اما هنوز خيلي ضعف ها در نگاهم به آدم ها و رفتار و كردارهاشون هست !
    آره ! راحت و سريع در ذهنم يكي رومحكوم مي كنم و اون رو برابر با رفتارو كردارش مي بينم .اما يه كمكي بهتر شدم تا يه كودكي روبا رفتار نامناسب مي بينم يه ترمز جلوي ذهنم مي كشم !
    آيا اين كودك پدر و مادر داره ؟!
    ايا اين كودك كانون امن و آرام و گرم و صميمي داره ؟!
    آيا اين كودك سالمه ؟!
    آيا اين كودك درد جسمي(ناراحتي قلب و تنفس و ....)وروحي نداره ؟!
    وقتي يه خانم با وضعيت نا به هنجارو نا مناسب مي بينم ديگه رويم رو بر نمي گردونم يه ترمز جلوي ذهنم مي كشم !
    وقتي مي بينم يه آقايي ساديسم داره و دلش مريضه عصباني و برافروخته نمي شم كه چرا چشماشو درويش نمي كنه و كلي" چرا؟!" مياد جلوي چشمام !حداقل كاري كه مي تونم بكنم اينه كه خودم رو بپوشونم و بهش بي توجهي كنم و دعا كنم خدا هدايتش كنه !

    ازاون طرف هم همين طور گاهي آدم هاي مثبت و خوب رو مشاهده كردم كه با هرگونه مشاهده رفتار و كردار نامناسب چگونه شوكه شدم كه گاه اصلا يادم رفته بود كه بابا اون هم انسانه !
    بعدا كم كم ياد گرفتم كه بايد مراقب به به ! و چه چه ! هام هم باشم .

    بله! از نزديك ديدم وقتي كه دوتا آدم باصطلاح خوب و بد كنار هم قرار گرفتن هميشه خوبه تشويق شده و بده سر كوب و سرزنش و گاهي مثل يه زباله و طفيلي باهاش رفتار كردن .خوبه رشدوپيشرفت كرده و بده پس رفت !
    همين آدم بده شده نردبون اون آدم خوبه !
    آيا اگر اين آدم بده نبودهيچ وقت اون آدم خوبه به اون بالا مي رسيد؟!
    آي, آدم خوبه !كه رفتي اون بالا بالاها و همه چيز رو فراموش كردي وحاضر نيستي به نردبون هاي زير پات نگاه كني .گاهي كه نگاهت افتاده چندشت شده وسريع روتو برگردوندي .گاهي هم باترحم و ازروي صدقه سري يه لطفي كردي و يه نظري انداختي .اگر اون نردبون ها نبودند تو هيچ وقت به اينجا نمي رسيدي يعني خوب و بدي رو نمي تونستي تشخيص بدي .

    (توضيح:البته مي دونم آدم خوب و بد از لحاظ رفتاري تفسيرات زيادي داره منظور من كلي و درديد ظاهري و برچسب هايي است كه عموم برروي افرادمي زنند .)

    بله ! عقل به طور مساوي بين آدم ها تقسيم نشده همين طور شرايط براي همگان يكسان نيست .واين دست من و تو نبوده و همين شده وسيله اي براي امتحان من و تو .
    اما و اما اراده كاملا دست من و توست . انتخاب محيط و مسير و روش دست من و توست .

  2. 13 کاربر از پست مفید setareh تشکرکرده اند .

    setareh (یکشنبه 09 اسفند 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 07 بهمن 91, 15:23
  2. اندكي فكر كن!
    توسط niloofar 25 در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 شهریور 91, 14:02
  3. تاثير بد ايراد گرفتن الكي خانواده شوهر..:(
    توسط malahat در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 اردیبهشت 91, 15:31
  4. آيا ازدواج كمكي به من خواهد كرد؟
    توسط mahsa_mhmh در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 93
    آخرين نوشته: یکشنبه 03 مرداد 89, 12:56
  5. شادي را كي احساس مي كني ؟
    توسط آرمان 26 در انجمن انجمن افراد خوشبخت
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: جمعه 07 فروردین 88, 10:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:16 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.