سلام عزیزم
به رفتار و ژست های آدمای اطرافت خیلی دقت کن از هر ژستی که خوشت اومد کپی کن، به کلمات و زبان بدنشون دقت کن و کپی کن! بعد جلوی آینه تمرین کن، یه مدیری داشتم زبان بدن و کلماتش عالی بود هر چیزی که ازش یاد می گرفتم رو یادداشت می کردم و به خودش پس می دادم! پس تا می تونی کپی کن! یه مثل انگلیسی میگه fake it until you make it، کپی کن و تکرار و این تکرارها میشه عادت میشه و این عادات شخصیت رو می سازه
نگرش به اشتباه
من حس می کنم تو از اشتباه می ترسی، اشتباه چیزی که به ما یاد میده و روتین و یکنواختی رو می شکنه، یه اشتباه هرچقدر بزرگ تر بشه عمق آموزشش هم بیشتر میشه و دیگران هم ازت درس می گیرند! اصلا خیلی از کشفیات بشر از روش سرندیپیتی بوده(یعنی از روی اشتباه) یا به قول ادیسون من 10000 بار اشتباه نکردم من 10000 تا راه حل پیدا کردم که به درد این مسعله الان نمی خورن! اوشو قشنگ میگه که تا می تونی تو زندگیت اشتباه کن ولی یک اشتباه رو دوبار تکرار نکن! این چیزی که تو رو خردمند می کنه! عین خیالت هم نباشه اشتباهات و گاف هایی که میدی!
سطح یا benchmark واسه خودت تعریف کن
ما آدما معمولا خودموم رو با متوسط ها مقایسه می کنیم که اشتباه! مثلا تو صحبت کردن میگیم من در حد هنری کسینجر نیستم ولی باید از یه فرد منزوی بهتر باشم، ما بهتر خودمون رو با خودمون بسنجیم و جلو بریم، مثلا شما تو صحبت کردن باید سطحت رو برای شروع با همکارت نسنجی، مثلا نیایی و بگی من باید مثل این ارتباط برقرار کنم، باید بگی من فعلا تواناییم اینه که بگم " سلام، حال شما خوب؟ " من می دونم که توانایی گفتن اینو دارم پس از اینجا شروع می کنم کم کم میرم جلو و مکالماتم رو طولانی تر می کنم! مقایسه اعتماد به نفس رو پایین میاره ولی ارزیابی و نظارت بر خویشتن عامل پیشرفت و اعتماد به نفس بالاتر
همیشه در معرض باش
همیشه داوطلب شو، تو گروه های مختلف عضو شو چه مجازی چه واقعی اظهار نظر کن ولو کوتاه یا حتی فقط یه سلام بگو، از اشتباه نترس، تو چشم و مرکز باش اولش سخت ولی عادت می کنی مثل رانندگی که اولش سخت و بعدش عادت می کنه، ترس و خجالت طبیعی ولی تو شجاع باش و عمل کن با وجود خجالت یا ترست، هر چی آدم بیشتر تجربه و مراوده کنه بیشتر رشد می کنه پس خودت بسته و منزوی نکن
حتما برو پیش مشاور چون حس می کنم مشکل تو فقط برقراری ارتباط نیست
همیشه در آرامش باشی








علاقه مندی ها (Bookmarks)