سلام اقا مهدی
نگران نباشین..این هم راه حل داره...اول باید سعی کنید با خواهر و برادرتون یا مامان و بابا خوب حرف بزنید..یعنی برای شروع از تو خونه شروع کنید..بعدش با دوستایی که قدیمی هستن و خیلی وقته میشناسین سعی کنید بیشتر حرف بزنید..کار سختی نیست..و یه چیز دیگه اگه اون لحظه چیزی به ذهنتون نمیرسه لااقل فعالانه گوش بدین ...مهارت گوش دادن از مهارت حرف زدن خیلی مهمتره..منم تو محیط مجازی بهتر حرف میزنم تا تو محیط واقعی ...تو محیط واقعی مثل محل کار یا مهمونی ها اکثرا شنونده هستم تا گوینده..اما شنونده فعال..مثلا کسی داره برات حرف میزنه با توجه باش و عکس العمل نشون بده و سوال کن . حرف حرف میاره..اصلااا غم به دلت راه نده چون واقعا مشکل حادی نداری..مثلاا همین همدردی یا گروه های تلگرامی هم می تونه برای تمرین کردن ات خوب باشه.تو تایپک هایی که فکر میکنی میتونی راهنمایی کنی مشارکت کن و بنویس..یا گروه های تلگرام هم بد نیست..گاهی بحثی پیش میاد فعال باش و نظرت رو بنویس و گفتگو کن








علاقه مندی ها (Bookmarks)