سلام
اول از همه بابت تلاشی که می کنید بابت زندگیتون بهتون تبریک می گم
این اراده شما جای تقدیر داره - می دونم سخته ولی به تلاشتان ادامه دهید . ( فارغ از هر نتیجه ای )
.................................
حنا خانم یه مسئله ای هست که باید بگم - حالا شاید متناسب با پست آخر شما نباشه و شاید هم باشه !
وقتی مرد شما بهتون میگه من خیانت نکردم ، شما این حرف را باید فرض بر صداقت بگیرید - هر چند ممکن هست این جور نباشد !
از طرفی تجسس کردن یعنی وارد حریم خصوصی فرد شدن
برای همین تا جایی که امکان داره از نظر اخلاقی نباید این کار را صورت بگیره
معمولا این تجسس ها باید قبل از عقد صورت بگیره و معیارها درست بررسی بشه !
زن باید از نظر بالینی بفهمه چرا این جور شده !
یعنی باید زن قبل از اینکه اقدامی کنه –احساسات خودش را کنترل کنه و با کمک مشاورهای مجرب!!! علت را بررسی و تلاشی کنه برای بهبود زندگیش ...... نه که بخواد بره شوهرش را هرروز کنترل کنه .
تو پست اول خدمتتون گقتم شاید دید خیانت ها به هم فرق میکنه !
شاید همسرتون چیزهایی که شما خیانت می دونید را خیانت ندونه ( مثلا ارتباط تلفنی با یه فرد دیگه )
و برای شما این خط قرمز باشه !
.................................................. ..
مسئله بعدی اینکه شما در این موضوع حساسیت بسیاری پیدا کردید - یعنی حتی اگر اوضاع هم آرام باشه – باز دنبال این حساسیت می گردید و شوهرتان را مورد بازجویی قرار می دهید .
پس به نظرم این حساسیت و افکار منفی را زیاد پرورش ندهید و هر اتفاقی را شکست در نظر نگیرید – بالاخره همسری که انتخاب کردید خودتون هم می دونید که شاید زیاد مذهبی ( حد و مرزها ارتباط دختر و پسر ) نباشد !
از این رو تغییر دادن یه شخص از نظر اعتقادی بسیار دشوار هست و انسانها از خودشون مقاومت نشون میدهند .
بلکه باید با مدیریت و با سیاست و با گذشت زمان این قضیه را حل کرد .
معمولا میگن نصیحت زیاد فایده نداره و شاید باعث لجبازی باشه !
یعنی کاری که شما دارید تکرار می کنید نه تنها فایده نداره – بلکه داره باعث لجبازی میشه .
و نتیجه آن هم برای شما تکراریست ( دعوا – بی احترامی ها و .....)
پس روش کارمون را عوض کنیم .
یعنی وقتی شما به همسرتون میگید چرا شماره اون دختر را از بلاک بودن د رآوردی - این کار باعث میشه همسر شما فکر کنه شما دارید تجسس می کنید
و وارد حریم خصوصی اون شدید و شاید شدت عصبانیت هم به خاطر همین هست !!
که شما هر دفعه دارید این کار را تکرار می کنید .
بلکه باید با سیاست رفتار کنید مثلا موقعی که دارید با هم درد و دل می کنید بگید من تو گوشی خودم اسم هیچ مردی به جز شما نیست ! و از این بابت خوشحالم .
اون هم گوشی دستش می یاد با این کار شما
باید به صورت غیر مستقیم بگید و با سیاست - باید باورها و حد و مرزهای زندگی خودتون را هوشمندانه بیان کنید ...... نه با دعوا !
می دونم برای یه خانم خیلی سخته و این هم میشه از نظرات خانم ها در این تاپیک مشاهده کرد و حق هم با شماهاست .
ولی باید هوش هیجانی خودمان را بالاتر ببریم و سعی کنیم مدیریت بهتری داشه باشیم .
..............................................
حکایت زندگی ما آدم ها مثل یاد گرقتن دوچرخه ست – یعنی ما برای اینکه دوچرخه را یاد بگیریم باید زمین بخوریم – مشورت بگیریم – از با تجربه ها یاد بگیریم که بتونیم دوچرخه را ببریم - تعادلشو حفظ کنیم .
مهم اینکه پشتکار داشته باشیم و اقتادن مکرهای دوچرخه را نا امیدی ندونیم و تلاش کنیم .
مهم دوچرخه نیست – مهم اون صاحب دوچرخه ست که چقدر تلاش کنه و یاد بگیره این تعادل را حفظ کنه
حداقل بگه من تمام تلاش خودم را کردم - مشورتم را گرفتم برای حفظ و تعادل زندگی !
باید همسرتون بدونه که شما دارید کمکش می کنید نه که فکر کنه شما دارید کاراگاه بازی در می آورید ! و مچ گیری می کنید .
دوستانه با هم صحبت کنید
بالاخره خانواده محترم شما هم باید بدونند که زندگی فقط پول و چهره نیست !
بلکه یه زن در زندگی آرامش می خواد و هر کی این آرامش یه جور معنی میکنه
من به حد و مرزهای شما احترام میذارم ودرستش هم همینه !
سعی کنید از کارشناسان مختلفی نظر بشنوید – حتما هم از آقای مدیر در ضمینه مشورت بگیرید
وقتی نظرها را گرفتید اون موقع بهتر می تونید تصمیم نهایی را بگیرید .
ان شالله هر چی خیره .
موفق باشید .![]()









علاقه مندی ها (Bookmarks)