به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 46

Threaded View

  1. #35
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 خرداد 05 [ 11:17]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    2,013
    امتیاز
    37,353
    سطح
    100
    Points: 37,353, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,467

    تشکرشده 6,549 در 1,838 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط hamdardiuser نمایش پست ها
    سلام

    دوستان من یه درگیری ذهنی برام پیش اومده بنظرتون باید چیکار کنم؟

    وقتی به این فکر میکنم که اگه ازین آقا جدا شدم خلاصه یه زمانی ازدواج قراره بکنم و بعد من چجوری به طرف مقابل بگم که همچین رابطه ای داشتم ؟
    چون اگه چیزی نگم و پنهان کاری کنم واقعا برام عذاب آوره و نمیتونم اصلا اینو نه تحمل کنم نه قبول.از طرفیم اگه بگم خب خیلی ها قبول نمیکنن یا اگه قبول کنن همیشه تو شک هستن و خلاصه تو دلشون ناراحت.

    اگه جدا شم با این حس واقعا باید چه کنم؟ غیر از بحث ازدواج ،خودم همیشه عذاب وجدان خواهم داشت. و تا الانم هم خودمو اینطور آروم میکردم که ما ازدواج میکنیم.
    نمیدونم چرا این اشتباه رو کردم !!!!
    .

    سلام .شناخت مختصات ازدواج وآگاهی نسبت به اون یک مساله هست سوال دومت که با روابط قبل از ازدواج چطور باید برخورد کرد یک مساله دیگه .بسیاری از کسانی که دنبال یک جمله یا یک پاراگراف جواب وارد این تالار شدند کم کم نسبت به موضوع خود آگاهی های بیشتری بدست آوردند واگر قبلا سطحی نگاه مساله میکردند متوجه میشن باید منطقی تر وعمیق تر نگاه قضیه کنند.

    در مورد سوالی که مطرح کردی معمولا دو نوع نگرانی وجود داره اگر روابط قبل از ازدواج گفته شود واون دوفرددرنهایت ازدواج نکنند اطلاعات شخصیشون که مهم هم هست فاش شده اگر هم ازدواج کنند اون همسر ممکنه بعد ازدواج دوباره این قضیه رو پیش بکشد وبدبینی هایی پیش بیاد.

    بنابراین در مورد روابط قبل از ازدواج(که ای کاش اصلا نمیبود)جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت .یعنی در حالت معمولی شرط میشه سوالی در مورد این گذشته ها پرسیده نشود وحال فعلی فرد ملاک هست یعنی وقتی دختر وپسر میخوان عقد کنن یاحتی زمان خواستگاری نباید روابط عاطفی حل نشده ای از گذشته داشته باشند که اکنون در حال حمل کردن یاد وخاطره وآسیبها وعوارض روحی اون دوران باشند.بنابراین این یک شرط دوطرفه در زمان خواستگاریه.


    پس چند حالت وجود داره.
    ۱.دختر وپسر حین خواستگاری بادیدن رفتار وگفتار همدیگه اصل رو براین میذارن که طرف مقابل مبراست ونه سوالی در مورد گذشته ی عاطفی میپرسند نه شرط میکنن که بپرسند.بعدن هم برگه سلامت پزشکی برای عقد میگیرن

    ۲.دختر وپسر شرط میکنند که از گذشته عاطفی همدیگه نپرسند وبراشون مهمه که فرد مقابل الان کسی در یاد وخاطرش نباشد حتی بعد از ازدواج هم هیچ مطلبی نه پرسیده میشه نه جواب داده میشه کلا بعد از این شرط نباید وارد مسائل گذشته شد.
    نکته مهم .؛با توجه به عرف وفرهنگ ما بهتره از اول چنین صحبت وشرطی رو پسر بگه نه دختر.

    ۳.کسی که خودش روابط عاطفی داشته یا نداشته ولی میگه اگه طرف مقابلم توبه کرده باشه برام مهم نیست رابطه عاطفی داشته یا نه وسوالی هم نمیپرسه.

    ۴.کسی که مورد سوم رو به شرط توبه شخص میپذیره ولی اگه رابطه جسمی بوده رو نمیپذیره


    ۵.اما درمورد دختران وپسرانی که اعتیاد به این روابط دارند باید از اشتهار اونها به این روابط وبعضی رفتارها وصحبتهاحین جلسات شناخت وهمچنین کمک مشاو بهره گرفت این اشخاص مناسب ازدواج نیستند.

    حالا اگه پسری هم به خواستگاریت اومد وگفت من به هیچ وجه نمیپذیرم کوچکترین رابطه ای در گذشتت بوده باشه حتی اگه فراموش شده باشه وتوبه کرده باشی .میتونی بدون گفتن این مطلب ودلیل رد جواب منفی بدی.(حکم فقهی این رو نمیدونم حتی اگه توبه کرده باشی این مواقع جواب مثبت دادن دین میاره یانه که میتونی از مرجعت بپرسی)



    بنابراین بصورت خلاصه چه برای طرف مقابلت این مساله مهم باشه چه نه توصیه میشه این روابط رو نگی.واگر ازت سوال شد بگی من الان که در جلسه خواستگاری هستم به هیچ پسری فکر نمیکنم ودرگیر هیچ رابطه ای نیستم برام مهمه که شماهم اینطور باشید واگر به یاد کسی دیگه باشید ودر این جلسه حضور دارید این رو خیانت به هر دونفرمون میدونم.

    اما قسمت دیگر سوالت که از نظر فردی وشخصی عذاب وجدان داری.همانطور که در احادیث اومده توبه کننده از گناه مثل کسیه که گناه نکرده.

    نیازی به عذاب وجدان بیشتر نیست به جاش روی خودشاسی خودت کار کنی.
    ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.

  2. کاربر روبرو از پست مفید ammin تشکرکرده است .

    hamdardiuser (دوشنبه 03 اسفند 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. برای گرفتم تصمیم نهایی برای جدایی دور شدن کوتاه مدت مفید است یا مضر؟
    توسط فرخ رو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 21 خرداد 93, 22:39
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:38 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.