به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 62

Threaded View

  1. #30
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 اسفند 95 [ 19:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    792
    امتیاز
    10,009
    سطح
    66
    Points: 10,009, Level: 66
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,528

    تشکرشده 4,871 در 817 پست

    Rep Power
    97
    Array
    سلام بهار. چطوری دختر؟ باز که زدی جاده خاکی! قرارمون چی بود؟
    بیین! بذار یه چند تا نکته رو بهت بگم که در راه مستقل شدن خیلی خیلی لازمته.
    قانونی هست بنام pain and pleasure… وقتی یک تصمیم مهمی برای خودت میگیری باید دو دستی بهش بچسبی نگذاری کوچکترین عاملی باعث اختلال در رسیدن به هدفت بشه. واسه اینکه این اتفاق بیفته و هدفت برات خیلی مهم بشه از قانون بالا پیروی کن. ما به این نتیجه رسیدیم درس خوندنت تنها راه پیشرفتته درسته؟ اگر نشه اگر فرصتهاتو از دست بدی و فوق قبول نشی اونوقت یکسال دیگه باید با این خانواده سر و کله بزنی ها! پس نباید بذاری هیچ چیزی تورو از این هدف دور کنه.
    یکی از عواملی که مانع رسیدن به هدفت میشه همین توجه و تمرکز به مشکلات خانواده است. پس خواهشا دست از تجزیه تحلیل رفتار خانواده و حتی غصه خوردن برای کارهاشون بردار. ببین! این خانواده همینه. نه توجیه داره نه راه حل. چونکه تنها عامل قابل تغییر در این وضعیت خودت هستی. بهت بازم میگم! فقط درس، درس، درس! گاهی همین زوم کردن روی این مشکلات باعث تنبلی، راه فرار و توجیه کردن درس نخوندن میشه. یک کوله پشتی برمیداری کتاباتو میریزی توش با یک بطری آب که از شب قبل توی فریز گذاشتی بعلاوه کلی تنلقات که وسط درس خوندن از خودت پذیرایی کنی. پامیشی میری پارک یا کتابخونه میخونی و میخونی تا از حال بری شب فقط بخوابی انقدر بحث زیاد نشه. ترجیحا نمیخواد به اعضای خانواده ثابت کنی کارشون غلطه...
    عامل دوم همون دوست پسرهان. بهشون میگن ذزدان زمان. نه فایده ای بحالت دارند نه باری از روی دوشت برمیدارند. همه هم میدونند نیتشون چیه. ازت خواهش میکنم اونها رو هم عامل اختلال تصمیم به این مهمی نکن.
    یه چیزی بهت میگم قبول کن. خواه ناخواه این شرایط بحرانی رو باید بگذرونی. نمی تونی بدون گذشتن از طوفان به ساحل آرامش برسی. پس تلاش کن و اگر هم همدردی میای فقط راجع به هدفت بنویس.
    من برنامه خودم رو برای فوق لیسانس خوندن برات می نویسم امیدوارم بهت کمک کنه.

    • اول از همه با دوستانی که با رتبه خوب در ارشد قبول شدند صحبت کردم. برنامه اونارو گوش کردم. پیش خودم گفتم فلانی تونست پس منم می تونم. در خودم باور ایجاد کردم.
    • همه کتابها و جزوه های موردنیاز کنکور رو تهیه کردم(نخریدم. یا کپی کردم یا از بجه ها گرفتم). سوالات کنکور سالهای قبل رو هم رفتم از انقلاب خریدم.
    • هر روز درس می خوندم. جالبه یه وقتهایی که توی خونه جزو نامناسب بود بزور خودمو مجبور میکردم که درس بخونم و لابلای درس خوندنها کلی روحیه ام عوض میشد.
    • اول مطالب تئوری رو یکبار می خوندم. خب خیلی چیزهاشو متوجه نمیشدم. اما مساله های کنکور رو که حل می کردم تازه متوجه میشدم درس چی میگه.
    • مسائل رو بار اول که حل می کردم متوجه میشدم اما مثلا چند وقت بعد که برمیگشتم می دیدم همون نکته ها یادم رفته. بنابراین یک برگ کامل رو به قطعه های کوچک تقسیم کردم و نکته هر سوال رو توش می نوشتم. بعد که میخواستم دوره کنم فقط تیکه های کاغذ رو مرور می کردم. مسائل رو بارها حل می کردم طوری که دیگه جوابها رو حفظ شده بودم.
    • کنکورهای آزمایشی شرکت می کردم و هر دو هفته یکبار کنکور می دادم. البته هم سطح سوالات پایین بود هم رقابت مثل کنکور واقعی نبود اما من رو در حال و هوای کنکور نگه می داشت.

    حالا اگر چیز بیشتری می خوای بدونی بگو تا بگم.


    - - - Updated - - -

    راستی! من زبان رو هم همینطوری خوندم. خیلی دوست داشتم زبان یاد بگیرم و تازه توی 28 سالگی شروع کردم. تیرماه همون سال من interchange قرمزه رو بدون معلم شروع کردم به خوندن. تمام conversation ها رو حفظ می کردم. توی فرودگاه یا بعد کار همش می خوندم و گوش می کردم. یک فیلم مورد علاقه ام رو صوتی کردم ریختم توی فلش گوش می کردم. تمام script اون فیلم رو حفظ کردم. با این روش اسفند همون سال یعنی در عرض 8 ماه تافل گرفتم. کار نشد نداره گلم!
    ویرایش توسط سرافراز : جمعه 23 فروردین 92 در ساعت 20:41

  2. 9 کاربر از پست مفید سرافراز تشکرکرده اند .

    meinoush (یکشنبه 25 فروردین 92), sci (دوشنبه 26 فروردین 92), taraneh89 (جمعه 23 فروردین 92), ویدا@ (شنبه 24 فروردین 92), مریم85 (یکشنبه 25 فروردین 92), بهار.زندگی (جمعه 23 فروردین 92), باران بهاری11 (جمعه 23 فروردین 92), تسلیم خدا (شنبه 24 فروردین 92), رها... (یکشنبه 25 فروردین 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. وقتی ناراحتم به سختی می تونم حرف بزنم(دوستان قدیمی لطفا باهام صحبت کنید)
    توسط ستاره آشنا در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: یکشنبه 01 مهر 97, 23:46
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 09 بهمن 96, 14:47
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 مهر 94, 23:08
  4. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 11 آبان 93, 00:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 30 فروردین 92, 11:55

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:50 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.