
نوشته اصلی توسط
mahroo
دوست عزیزم
از مطالبت این احساس بهم دست داد که دختر خیلی قوی هستی دختری مثل تو که نباید به خودش این احساسات مخرب رو راه بده
من نظرات شخصیمو میگم (آخه من خودم دانشجو دکتری هست خارج از کشور گفتم شاید دیدگاه مشابهی داشته باشیم)
1) منم موافق دوستان هستم خوشبختی درونیه عزیزم. راهکار من برای شما: فکر می کنم شما لازمه یاد بگیری که از چیزای کوچیکم لذت ببری، برای شاد بودن دنبال بهانه های بزرگ نباش. ما یک عمر تلاش می کنیم که چیزی رو بدست بیاریم که مثلا بهتر زندگی کنیم ولی از خود بهتر زندگی کردن وا میمونیم (مثال: خیلی آفرین داره که پایان نامتو 20 شدی کم چیزی نیست)
2) خوبه به دنبال دوستای بیشتر و متنوع تری باشی که از بودن با هاشون لذت ببری
3) اگه می تونی یک راهی پیدا کن که در یک سری کارهای خیریه فعالیت کنی کمک به همنوع باعث شادی می شه
4) قدر خونواده تو بدون و سعی کن تا جایی که می تونی از نعمتی که داری استفاده کنی
5) خیلی خوبه که زبان می خونی چون حتی داخل کشورم خیلی به کار میاد می تونی تدریس کنی یا تو یک شرکت با حقوق خوب استخدام شی تور لیدر شی و از این چیزا
6) توقعت رو از بازار کار بیار پایین ، از کارای کوچیک شروع کن (که کردی) با تواناییهایی که من در تو می بینم رشد می کنی . سعی کن مهارت های مرتبط به کارتم بدست بیاری که زمینه رشد فراهم شه (مثلا کلاس های آموزشی مرتبط).
7) در مورد خارج شدن از کشور تحقیقاتو انجام بده اگه موقعیت مناسبی پیدا کردی و اصرار داری، با چشم باز اقدام کن نه با این نیت که خارج بهشت برینه (که نیست) بلکه با این نیت که مثلا بری رشد کنی و مثلا کار مناسبی بدست بیاری (یه جور برنامه ریزی برای آینده). احتمالا خودت هم می دونی که زندگی برای یک دختر تنها در خارج از کشور هم راحت نیست. اولش از تنوع ایجاد شده لذت می بری ولی دوباره ممکنه تنهایی بیاد سراغت و افسرده شی
8) متاسفانه کشور ما در حال گذروندن یک دوران بحرانی در تاریخ خودشه و منم قبول دارم که آمار افسردگی این روزها به خصوص در قشر تحصیل کرده بالاست. ولی این دلیل نمی شه که نا شکر بود به این فکر کن که ممکن بود توی شهری در سومالی، افغانستان یا نیجریه به دنیا اومده باشی و هزارن جای دیگه که بهت قول می دم وضعشون از این جا به مراتب بدتره! یا احتمالا خودت می دونی که کشور سوئیس که یکی از مرفه ترین کشورهای دنیاست همزمان یکی از بالاترین نرخ های خود کشی رو داره ( شاید به دلیل سست بودن خانواده ها و مشکلات عاطفی متعاقبش و ...) ولی خوشبختانه در کشور ما رونق اگر نیست صفا هست! مثلا شما یک خونواده داری خواهر و برادر داری که خیلی نعمت بزرگیه
9) اصلا به این فکر نکن که قرار نیست ازدواج کنی من با تمام وجود به این رسیدم که تقدیر آدم ها دست خداست گرچه حتا اگر ازدواجم نخواستی بکنی می تونی خیلی زندگی خوبی داشته باشی
و در آخر بازم تاکید می کنم عزیزم توقعت رو از زندگی بیار پایین که بتونی از چیزای کوچیک لذت ببری. خدا رو به خاطر داشته هات شکر کن که شکر نعمت نعمتت افزون کند. (این ریشه دینی داره ولی از دیدگاه روانشناسی هم خیلی خوب جواب میده آدم شکر گذار با روحیه بهترش، بهترم عمل می کنه)
علاقه مندی ها (Bookmarks)