در رفتار منفعلانه ، من برای خودم ارزشی قادل نمیشم ، به خودم احترام نمیذارم ، ابراز وجود نمی کنم تا نکنه طرفم ناراحت بشه ، اعتماد به نفس ندارم.
در ناخودآگاهم "من خوب نیستم - تو خوبی" جای گرفته.
در حالیکه وقتی صبر می کنم ، دارم تمرین می کنم که جلوی عصبانیتهام رو بگیرم ، مراقب هستم رفتار پرخاشگرانه بروز ندم.
نکته: اما نکته ظریف اینجاست که تفاوت است بین صبری که از روی جرات هست و صبری که از انفعال نشات میگیره!
مثلا گاهی اوقات شما فردی رو می بخشی اما از روی ضعف ، که اگر ضعف شما مقابل او نبود دوست داشتید به بدترین نحو ممکن واکنش نشون بدید ، مثلا کله ش رو قلفتی بکنید !!!
اما گاهی اوقات می بخشید ، اما از روی قدرت. یعنی توانائی مقابله با او را دارید ، ابزارش رو دارید ، اما بزرگواری می کنید و می بخشید.
در هر دو صورت بخشیده اید ، اما این کجا و آن کجا:
میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمان است







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)