به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

Threaded View

  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    Lightbulb چرائی وجود ؟؟ (هدف از آفرینش انسان)

    با سلام خدمت همه همیاران

    در لابلای نوشته های برخی دوستان ، گاهی شاهد این هستیم که با "چرا" های مختلفی دغدغه های ذهنی خود رو مطرح میکنن:
    - چرا ازدواج کنم؟
    - چرا فلانی اینکار رو کرد؟
    - چرا خدا منو خلق کرد؟
    - چرا داریم زندگی می کنیم؟
    - چرا بچه دار شویم ؟
    - چرا دو دو تا میشه چهار تا؟
    - چرا آب خیسه ؟
    - چرا؟ چرا؟

    در زیر اشاره میکنم به تاپیک دوست عزیزمون کامران ، وبعد با هم گفتگو می کنیم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط kamran2007
    سلام،

    راستش، من این تاپیک رو دنبال می‌کردم و برام جالب بود...

    الان، سوالی‌ رو می‌خوام بپرسم که مدتها در ذهنم هست...نمیدونم، شاید بر میگرده به اینکه، من به همه چیز منفی‌ نگاه می‌کنم...

    سوالم این هست که، چرا بچه؟!

    سوال بدیه یا سختیه یا نمیدونم،

    شاید از بعضی‌ جهات سوالم شبیه سوال سارا باشه، وقتی‌ پرسید، چرا آب خیس هست!؟

    نمیدونم، اما الان فقط می‌خوام بپرسم،

    شما می‌خواهید بچه دار بشین، کلی‌ براش برنامه میریزین، و البته بچه دار شدنتون، نا‌ خوا‌سته هم نیست، با برنامه هست...

    افرادی که به این سایت میان، کم و بیش قشر تحصیل کرده جامعه هستن...برا همین، این سوال رو از شما می‌خواهم بپرسم...

    منطق من یک چیز رو نمی‌فهمه...

    اینکه، چرا؟ فقط چون تو فطرتتون نوشتن بچه؟ اینکه وقتی‌ یک انسان با اون ابعاد میبینین که بهتون لبخند میزنه، خوشحال میشین یا لذت میبرین؟!

    سوالم اینه، هیچوقت سعی‌ کردین جای اون بچه هم فکر کنین؟

    گاهی‌ اوقات فکر می‌کنم، اگر به همه قدرت انتخاب داده میشد که به زمین بیان یا نیان، چند نفر با اطلاعات امروزشون تصمیم میگرفتن بیان؟

    راستش دو تا از دوستانم، اخیرا پدر شدن، و این برای من خیلی‌ هضمش سخته، چطور میشه تصمیم گرفت که یک انسان دیگه به زمین بیاد...و مسئولیتش رو قبول کرد...

    یا اصلا چرا باید بیاد؟

    مگر خود ما از به زمین اومدن به کجا رسیدیم؟

    اره اره، سوال اصلیم اینه...

    چرا؟

    می‌خوام بدونم، چند نفر از شما، اگر وابستگی‌های امروز رو تو دنیا نداشتن، اگر میتونستند تصمیم بگیرن، تصمیم میگرفتن که نیان روی زمین؟

    یا اگر تصمیم میگرفتید بیاید، چرا میومدید؟

    مگه چه چیز قشنگی‌ تو این دنیا دیدید که فکر می‌کنید باید دوباره روی زمین میومدید؟

    انتخاب بین بودن و نبودن...

    شاید جای سوال من اینجا نیست، اما چرا حتما باید بچه دار شد؟

    اینکه، بعد از مدتی‌ زندگی‌ ۲ نفره عادی میشه؟ برای سرگرمی بیشتر، رنگ و بوی تازه دادن به زندگیمون بچه دار میشیم!؟

    این خودخواهی‌ نیست؟

    ای کاش یکی‌ پیدا میشد و به من میگفت، چرا به زمین اومدن ارزشش رو داره یا داشته...

    ای کاش، به جای اینکه، فقط بحث بکنید، زمان مناسب بارداری برای خانوم‌ها کی‌ هست، کی‌ وقت دارید، کی‌ ندارید،...یا اینکه سارا از مسائل پزشکی‌ مینوشت، کمی‌ هم به جای اون بچه فکر میکردین؟

    اتفاقا، این سوال رو از مادرم هم پرسیدم، چرا باید بچه دار شد؟ یا چرا نمیشه ازدواج کرد و بچه دار نشد؟

    جوابش خیلی‌ ساده بود، زندگی‌ دو نفره بعد از مدتی‌ کسل کننده و بی‌ معنا میشه! بچه سمبل نتیجه یک زندگی‌ دو نفره هست!

    نظر شما هم همینه؟

    نمیدونم،

    اما به نظر من، هیچ چیزی ارزش به زمین اومدن رو نداره و نداشته!

    شاید من زیادی سخت گیرم، اما هیچوقت نمیتونم قبول کنم، به خاطر خودخواهی‌ خودم، باعث به زمین امدن یک انسان دیگه بشم...

    شاید این هم، تفاوت احساس مردها و زن هاست...

    گاهی اوقات فکر می‌کنم، تنها دلیل فکر کردنم به این چیز‌ها رفاه بیش از حدی هست که تو زندگیم داشتم، که باعث شده، فرصت فکر کردن به این چیز‌ها رو داشته باشم،

    شاید برای همینه که گاهی‌ فکر می‌کنم، بچه‌های دست فروش تو خیابونها، از من خوشبخت ترن، چون هیچوقت فرصت فکر کردن ندارن...

    از همتون عذر می‌خوام اگر احساسات لطیفتون رو به هم ریختم و البته پیشاپیش ممنونم بابت پاسخهاتون،

    کامران





    پی‌نوشت:

    آقای مدیر، اگر فکر میکنی‌ این پست این تاپیک رو داره به انحراف میکشونه، منتقلش کن به یک تاپیک جدید...

    برای عنوان، فعلا چیزی به ذهنم نمی‌رسه!

  2. 7 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (چهارشنبه 02 تیر 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. من برگشتم و یه کار خلاف قوانین تالار کردم.چیکار کنم؟؟
    توسط Somebody20 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: جمعه 16 خرداد 93, 18:23
  2. نمی دونم دوسش دارم یانه!؟؟ و البته اونم منو دوست داره!؟؟
    توسط ramin_ad در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 22 بهمن 92, 00:16
  3. رفتارهاي كلي من در برابر خانواده ي شوهرم چه جوري باشه؟؟
    توسط مريم.م در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 مهر 90, 00:51
  4. آیا به یه خاین حق میدین؟؟
    توسط sogand در انجمن تعدد زوجات، چند همسری، صیغه موقت
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: چهارشنبه 16 شهریور 90, 23:01
  5. چکار کنم شوهرم یار و همراهم بشه؟؟
    توسط مهسان-م در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: شنبه 10 مهر 89, 21:22

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:23 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.