واگویه ای با خود در سالها پیش در باب درک حقیقتی از زبان عوام الناس مبنی بر در بند بودن شیطان در ماه رمضان .
گفتم : راستی چطور می شود که می گویند در این ماه شیطان در بند است ؟ آیا خدا در بندش می کند یا ما ؟
گفت : لابد خدا
گفتم : دراین صورت با عدالت خدا تعارض ندارد ؟
گفت : چطور ؟
گفتم : می دانی که اغوای شیطان در انحراف ما کارساز است به عبارتی اگر او نباشد ما در پرهیز از راه خطا راحت تریم .
گفت : درست است
گفتم : حال سئوال معترضه من اینه که چرا خدا فقط در یک ماه شیطان را در بند می کند ، چرا همه ماه ها چنین نیست ؟ و اگر با در بند بودن او من در این ماه مطیع ترم پس در ماه های دیگر عصیان من بیستر از سوی او نیست ؟ و از طرفی صالح بودن در این ماه به واسطه محدود بودن شیطان چه ارزشی دارد ، نسبت به صالح بودن در ماه های دیگر که اون بیشتر به من دسترسی دارد ؟!
گفت : چه می خواهی بگویی ؟
گفتم : من این را از عدالت خدا به دور می بینم که او در این ماه شیطان را دور دارد .
گفت : شاید این ماه چون ماه ضیافت است و خدا بندگانش را به مهمانی خودش دعوت کرده به رسم مهمان داری چنین می کند .
گفتم : باز هم نقص در کا رخداست و باور من نمی تواند این را بپذیرد چون خوب و خیر بودن منحصر به این ماه نیست و دستورات این ماه برای پالودگیست و بهره بیشتر بردن از ماه های دیگر است . خدا ضیافت برپا می کند و به رسم مهمانداری ما را از شر شیطان حفظ می دارد و بعد از پذیرایی و اتمام ضیافت شیطان را رها می کند؟؟ که ما را بدرقه کرده باشد ؟؟؟!!!!!!!!!!! این درست است ؟؟؟
گفت : نمی دانم می خواهی چه بگویی !!
گفتم :
ادامه دارد ............








پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)